Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Perton

Als we de verhalen mogen geloven, is het verlies van Hamilton eerder de schuld van Dennis.

0634

Citaat van: Franky R. op 06 december 2013 - 19:50:58

- Uitblijven succes
- Verlies Hamilton
- Mislukking rondom Perez / Telmex
- Lowe weg
- En de geruchten rond Alonso


Zomaar een paar dingen die bij mij opdoemen. Tevens ooit gelezen op een Britse blog dat Dennis niet gelukkig is met interne beslissingen van Martin.

Naja. dat laatste heb ik ook vaker gehoord. Maar het hele Hamilton-echec komt eerder op naam van Dennis dan van Whitmarsh. De relatie tussen die twee was helemaal bekoeld, terwijl Lewis geen enkel probleem heeft met Whitmarsh.

http://www.dailymail.co.uk/sport/formulaone/article-2237084/Ron-Dennis-snubbed-Lewis-Hamiltons-McLaren-goodbye-party.html

Daaruit volgt natuurlijk meteen het probleem met Perez die volgens vele stante pede dan maar moest worden aangetrokken. Feitelijk kwam dat door Dennis die ervoor deed zorgen dat Lewis ter elfde uren ging vetrekken. Gedoemd om te mislukken dus.

Als Dennis dat dwars zit, moet ie voor de spiegel gaan staan dus.


Verder geloof ik best dat het hem irriteert dat McLaren niet meedoet bovenin, maar ja.

janke

Citaat van: Jeroen op 06 december 2013 - 19:02:32
Citaat van: Franky R. op 06 december 2013 - 18:40:15
Citaat van: Perton op 06 december 2013 - 10:07:54
Ik las ergens dat whitmarsh mansour ojjeh zijn mannetje is en dat dennis zo de macht weer kan grijpen. Door die aandelen van ojjeh te kopen.
Dat zou ik raar vinden. Ojjeh en Dennis werken al sinds de jaren 1980 samen. Natuurlijk kunnen ze gebotst zijn, maar waarover dan? Dat het niet botert tussen Whitmarsh en Dennis...ja, dat is begrijpelijk.

Waarom is dat begrijpelijk?

Natuurlijk is dat begrijpelijk. Het monteurtje Dennis met zijn uitgesproken mening. Vind het wel een stunt van hem om top auto's te bouwen. Dan bedoel ik de straatauto's. Hij mag ook blij zijn dat Ojjeh zijn centen vrij maakte om een TAG/Porsche blok te laten bouwen. Dennis had dat nooit gered alleen. Porsche had zelfs geen interesse in alleen Ron Dennis.
Some things are too important to be left in the past.

Jozef

Ik denk dat er sowieso weinig F1-teams zijn die uit één man bestaan.

janke

Citaat van: Jozef op 07 december 2013 - 07:03:28
Ik denk dat er sowieso weinig F1-teams zijn die uit één man bestaan.

Tuurlijk. Maar het financiële risico was voor Porsche te groot om alleen met Dennis die motor te ontwikkelen. Al had hij Marlboro achter zich. Toen Ojjeh zich er mee ging  bemoeien raakte alles in een stroomversnelling. Ook het McLaren team ging er stappen op vooruit. Wat dat betreft heeft Dennis/McLaren veel aan die man te danken.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Maar andersom ook. Niet dat Teddy Mayer een droplul was, maar McLaren werd pas echt groot onder Ron Dennis.

Perton

Grahame Chilton is weg bij Aon.

http://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/banksandfinance/insurance/10495746/Benfield-founder-leaves-Aon-for-new-Gallagher-venture.html

Hoeft voor Max niet per se slecht te zijn, aangezien hij niet zozeer Aon-backed is, maar gesteund wordt door een groep investeerders.

Deze Franse site gaat (denk ik) wat meer in op de consequenties voor hem, maar mijn Frans is heel erg belabberd, dus ik weet niet wat er verder in dit artikel staat:

http://www.sport365.fr/auto-moto/formule-1/marussia-chilton-en-mal-de-sponsors-1084252.shtml

0634

Sja, daar kan ik je niet mee helpen. Ik kom niet verder dan rien ne va plus.

Kootje

 ;D

En met mijn steenkolen Frans gaan we er ook niet komen, dus ..... Vlamingen, er is er vast wel ééntje van jullie die wél Frans spreekt, schrijft en belangrijker nog, leest. :-X

Perton

Als Google Translate me niet in de steek laat, is het dat Aon stopt met autosport en zich gaat richten op voetbal, en dat de toekomst van Max en Tom nu in gevaar is.

Jehoentelaar

Het artikel komt mij wat speculerend over dat de toekomst van beide racende Chiltons nu in gevaar is doordat Aon geen Chilton bij op een hoge functie meer heeft. Maar verder dan dat kom ik ook niet.

Makke

In het artikel staat dat Chilton zijn plaatsje kocht bij Marussia, mbv de miljoenen van Aon. Zijn vader was destijds CEO van Aon, maar is blijkbaar recent vertrokken. Aon trekt nu hun sponsorships in de racerij terug en focust zich op het voetbal.

Blijkbaar was Aon de enige geldschieter van Chilton, dus sugereert de website dat zijn plaatsje in gevaar is.  Rodolfo Gonzalez (gesteund door PDVSA) zou volgens diezelfde website Chilton's stoeltje kunnen overnemen.

Perton

Onzin bericht dus aangezien aon nou juist niet de enige geldschieter is. Naja zal wel weer leuke winter worden voor marussia. Ze hebben ook tien miljoen extra. Misschien dat max zich met zijn talent heeft bewezen om geen sponsoren nodig te hebben.

NielsD

Citaat van: Perton op 09 december 2013 - 09:09:11
Onzin bericht dus aangezien aon nou juist niet de enige geldschieter is. Naja zal wel weer leuke winter worden voor marussia. Ze hebben ook tien miljoen extra. Misschien dat max zich met zijn talent heeft bewezen om geen sponsoren nodig te hebben.

Ik ga er wel vanuit dat Marussia een paydriver wil hebben, ondanks het prijzengeld van de tiende plek. Met die paar miljoenen extra is de ontwikkeling van de auto alsnog een dure hobby. Ik denk dat als Max geen geld mee kan nemen, hij gewoon geloosd wordt.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Kootje

Citaat van: Perton op 09 december 2013 - 09:09:11
Misschien dat max zich met zijn talent heeft bewezen om geen sponsoren nodig te hebben.

Sarcasme hoop ik?