Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Figge

Dat zou interessante achtergrond informatie kunnen zijn. Ik houd wel van dit soort berichten.
De reactie van Grojean zag ik idd ook bij de BBC. Vond het wel typisch en hoorde het ook idd aan als zijnde dat zijn contract toch ook nog niet helemaal waterdicht is.

Franky R.

Citaat van: Perton op 26 november 2013 - 12:07:47
"I don't know [if I will still be here next season] but hopefully. We can be proud of what we have done this season, being part of the team, but we will see what the future holds."

Dit heeft Grosjean schijnbaar tegen de BBC gezegd na de race.

En schijnbaar wil PDVSA alleen in zee met Lotus als Lotus nog andere geldschieters vindt, omdat PDVSA niet mee wil doen om enkel de schulden af te betalen. Geinig.

http://sportbild.bild.de/SPORT/formel-1/2013/11/26/pastor-maldonado/zu-lotus.html
en
http://adamcooperf1.com/2013/11/25/maldonado-lotus-decision-set-to-kick-driver-market-into-gear/

Mijn Duits is niet zo goed, dus ik weet niet in hoeverre de berichten elkaar overlappen, aanvullen of zelfs tegenspreken.


Inderdaad interessant, want Genii zit nog steeds te wachten op Quantum...Waardoor ze geen andere investeerders kunnen aantrekken...of???

Arthur

Citaat van: Franky R. op 26 november 2013 - 18:09:56
Citaat van: Perton op 26 november 2013 - 12:07:47
"I don't know [if I will still be here next season] but hopefully. We can be proud of what we have done this season, being part of the team, but we will see what the future holds."

Dit heeft Grosjean schijnbaar tegen de BBC gezegd na de race.

En schijnbaar wil PDVSA alleen in zee met Lotus als Lotus nog andere geldschieters vindt, omdat PDVSA niet mee wil doen om enkel de schulden af te betalen. Geinig.

http://sportbild.bild.de/SPORT/formel-1/2013/11/26/pastor-maldonado/zu-lotus.html
en
http://adamcooperf1.com/2013/11/25/maldonado-lotus-decision-set-to-kick-driver-market-into-gear/

Mijn Duits is niet zo goed, dus ik weet niet in hoeverre de berichten elkaar overlappen, aanvullen of zelfs tegenspreken.


Inderdaad interessant, want Genii zit nog steeds te wachten op Quantum...Waardoor ze geen andere investeerders kunnen aantrekken...of???

Zoals ik al eerder heb gezegd; Quantum is een luchtballon. En die loopt langzaam leeg en niet met geld.... Zal mij verbazen als we er nog iets over horen. Zelf niet als het niet doorgaat!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Citaat van: Figge op 25 november 2013 - 15:08:10
Citaat van: Sabai op 25 november 2013 - 15:01:16
Stel dat Hulk en Perez naar Force India gaan dan hebben ze echt wel een goede line up vind ik en kunnen ze best wel eens gaan verassen als ze een goede auto kunnen neerzetten.

Ik ben reuze benieuwd naar hoe dat zal aflopen. Stel dat Hulk geen gehakt zou maken van Perez. Das niet best voor zijn reputatie.

Huh? Alsof Perez zo'n pannenkoek is? ???

Matthijs

Ik denk dat het heel realistisch is dat Hülkenberg GEEN gehakt zal maken van Pérez. Dat is namelijk nog niemand gelukt dus blijkbaar kan Pérez best een potje sturen.
Ik verwacht wel dat aan het eind van de rit Hülkenberg de betere van de twee is, beetje zoals Button en Pérez in 2013.

Wings

Waarom heeft McLaren dan niet gekozen om Button te vervangen door Hülkenberg? Zelfde prestaties, acht jaren jonger....

Figge

Precies. De reden waarom het daarom slecht is voor Hulks reputatie, komt natuurlijk voort uit het feit dat iemand mét sponsorgeld dan net zo goed is als iemand zonder. Zijn talent is dan niet meer van doorslaggevend belang. En het ontvangen van geld is tegenwoordig erg belangrijk voor de teams die niet RBR, Ferrari, McLaren of Mercedes heten.
Mocht Perez zelfs beter blijken dan Hulk, dan kan dat slecht uitpakken voor zijn reputatie.
Ik zeg daarmee zeker niet dat Perez een koekenbakker is. Ik zeg dat ik het een interessant duel zou vinden.

Perton

Citaat van: Wings op 27 november 2013 - 08:30:40
Waarom heeft McLaren dan niet gekozen om Button te vervangen door Hülkenberg? Zelfde prestaties, acht jaren jonger....
geen idee, vraag ik me ook al een paar weken af.

Franky R.

Citaat van: Perton op 27 november 2013 - 10:28:13
Citaat van: Wings op 27 november 2013 - 08:30:40
Waarom heeft McLaren dan niet gekozen om Button te vervangen door Hülkenberg? Zelfde prestaties, acht jaren jonger....
geen idee, vraag ik me ook al een paar weken af.
Simpel, omdat Button een betere leraar is voor een rookie als Magnussen... ;)

Figge

Ik dacht dat Honda in 2015 graag met Button wilde samenwerken

Franky R.

Citaat van: Figge op 27 november 2013 - 10:45:00
Ik dacht dat Honda in 2015 graag met Button wilde samenwerken
Honda ziet ook graag een Alonso in een McLaren-Honda rijden...;)

Matthijs

Citaat van: Wings op 27 november 2013 - 08:30:40
Waarom heeft McLaren dan niet gekozen om Button te vervangen door Hülkenberg? Zelfde prestaties, acht jaren jonger....
Hoewel ik Hülkenberg absoluut een zitje bij een topteam gun kun je deze redenering net zo makkelijk omdraaien. Waarom zou je iemand die je door en door kent vervangen voor iemand met dezelfde prestaties?

Perton

Omdat je van Button zijn beperkingen kent als je hem door en door kent. Op zijn enigszins gelukkige jaar in 2009 (en daarmee doel ik niet op de dominantie van Brawn, maar op heel andere zaken) na, heeft hij nooit laten zien tot de echte absolute top te behoren. Hij zit er heel dicht tegenaan, maar dat is het ook. Goed, hij heeft in drie jaar meer punten gescoord dan Hamilton, maar iedereen weet ook wel dat deels te maken heeft met het bijzonder slechte 2011 van Hamilton en de paar uitvalbeurten die hij in 2012 dankzij McLaren had. Maar dat is het dus, je weet dat Hamilton eens een slecht jaar heeft, maar daar tegenover staat dan een geweldig jaar. Bij Button is het altijd erg goed, maar het blijft dan ook bij erg goed. Hij is niet de man die McLaren de titel gaat brengen, tenzij ze de beste auto ooit gaan bouwen - en dat weten ze bij McLaren ook wel.

Wat dan wel tegen Hülkenberg pleit is dat hij nog nooit een auto heeft gehad die een seizoen lang consistent presteerde, waardoor ook zijn resultaten wisselvallig zijn. Ook heeft hij de enige keer dat hij om een overwinning streed, een aanrijding gehad.

Het was misschien nuttiger geweest om Magnussen en Hülkenberg beiden in te huren. Dan heb je inderdaad twee onervaren jongens (Hülkenberg in de zin van rijden voor een topteam), maar dan geef je ze beiden een contract van één jaar. Bewijzen ze zich in dat jaar, blijven ze in 2015 wanneer Honda komt, faalt een van de twee, ga je alsnog proberen Alonso te halen.



Dit even los van de grote regelveranderingen voor volgend jaar, in dat opzicht is het niet zo gek om Button te houden, die kent de auto en het team natuurlijk door en door, en dat kan wel van pas komen bij het ontwikkelen van de nieuwe auto.

Gerard

McLaren heeft zijn kop nu gestoten aan de 'steen' die Perez heet, nu vissen ze lekker verder in hun eigen vijver....
Met Hulk zouden ze weer een "onbekende" coureur binnenhalen....

Perton

http://adamcooperf1.com/2013/11/27/hulkenberg-set-for-force-india-after-sauber-turns-him-down/ Indien waar, is mijn respect voor Sauber ook compleet weg. Ze hebben schijnbaar nee gezegd tegen Hülkenberg, omdat hij openlijk heeft geflirt met Force India en Lotus. De enige coureur met echt talent die ze kunnen krijgen, gaan ze weigeren, omdat ze in hun egootjes zijn aangetast. Werkelijk waar schandalig.

Los daarvan, zij waren het team dat hem niet betaalde, hij is niet begonnen met het verstoren van de relatie. Misselijkmakend dit van Sauber.