Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 11 november 2013 - 16:46:24
http://www.gppits.net/nieuws/massa_en_bottas_voor_williams_in_2014/

Problemen met de sponsoring voor Maldonado of gaat hij vrijwillig weg (naar Lotus?). That's the question.
Kan me moeilijk voorstellen dat Williams zoveel geld laat lopen...

Maar Massa en Bottas, leuke line - up voor Williams!

Zou zonde zijn als Maldonado nu naar Lotus gaat, niet dat ik het hem niet gun. Maar dan pist Hulkenburg weer buiten de pot.

Als Perez ook nog op de markt wordt kan het nog wel eens lastig worden voor veel coureurs.

De markt krijgt wel een vreemde wending zo. Niet dat ik Maldonado geen goede auto gun maar met een Hülkenberg en wellicht een Pérez op de rijdersmarkt zijn er betere opties beschikbaar. Als hun al niet meer aan de bak komen en een Maldonado wel is het wel erg gesteld met de Formule 1.

Franky R.

Citaat van: Wings op 11 november 2013 - 22:07:14

De markt krijgt wel een vreemde wending zo. Niet dat ik Maldonado geen goede auto gun maar met een Hülkenberg en wellicht een Pérez op de rijdersmarkt zijn er betere opties beschikbaar. Als hun al niet meer aan de bak komen en een Maldonado wel is het wel erg gesteld met de Formule 1.


Gutierrez ipv Kobayashi voor Sauber 2013... ::)

Wings

Is ook wat van te zeggen. Kobayashi was marketingstechnisch niet sterk en Sauber hulpbehoevend. En ach, dit soort teams wil ik dat nog wel eens vergeven. Wat mij echter wel verbaasd is de keuze voor Kevin Magnussen. Ik denk een signatuur verwijdert van een feit.

http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/24903504

0634

Naja, kan hem niet beoordelen. Zal wel een supertalentje zijn vermoed ik. Ben benieuwd.

Het vorig supertalentje van McLaren die mocht debuteren naast een wereldkampioen deed het niet eens zo heel slecht.

Wings

Ach, bij voorbaat afschieten zou onterecht zijn maar het blijft wel altijd een risico een rijder in je line-up op te stellen die nog geen meter F1 heeft gereden. Nu heeft McLaren met Button wel een ijzer in het vuur maar toch vraag ik mij af waarom men daar geen Hülkenberg naast plaatst als Pérez zo tegenvalt. Toch iets meer zekerheid. Ik hoop voor McLaren dat het een tweede Hamilton wordt.

Arthur

Citaat van: Wings op 11 november 2013 - 22:50:59
Ach, bij voorbaat afschieten zou onterecht zijn maar het blijft wel altijd een risico een rijder in je line-up op te stellen die nog geen meter F1 heeft gereden. Nu heeft McLaren met Button wel een ijzer in het vuur maar toch vraag ik mij af waarom men daar geen Hülkenberg naast plaatst als Pérez zo tegenvalt. Toch iets meer zekerheid. Ik hoop voor McLaren dat het een tweede Hamilton wordt.

Volgens Autosport.com is de keuze op Magnussen gevallen.... Maar nog niets bevestigd door McLaren.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Zou verrasend zijn. Magnussen is toch wat anders dan Hamilton hoor.
Hamilton was in de F3 en GP2 al ultra-snel...

Hopelijk vergaat het Kevin Magnussen beter dan zijn vader.
Die verbrak het record van meeste overwinningen in de Britse F3 in één seizoen (record was van Ayrton Senna) en stelde vervolgens bitter teleur bij Stewart.
Uiteindelijk moest hij halverwege het seizoen wijken voor ene Jos Verstappen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Massa schijnt geld te hebben van Petrobras.

Als Maldonado zijn backing kwijt is dan is het einde verhaal. Heeft hij het geld nog wel dan is hij voor elk F1-team waar nu nog een zitje vrij is interresant.

En als Perez op de markt komt krijgt de markt weer een wending.
En dat is niet in het voordeel van Van der Garde...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Kan me niet herinneren dat we zo'n crazy silly season hebben gehad :)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 11 november 2013 - 23:35:23
Massa schijnt geld te hebben van Petrobras.

Als Maldonado zijn backing kwijt is dan is het einde verhaal. Heeft hij het geld nog wel dan is hij voor elk F1-team waar nu nog een zitje vrij is interresant.

En als Perez op de markt komt krijgt de markt weer een wending.
En dat is niet in het voordeel van Van der Garde...


Hm,


Perez wordt inderdaad gesteund door Telmex, maar dat bedrijf blijkt slecht van/met betalen? Dat had ik begrepen. En de deal met PDVSA was voor vijf jaar. Ik zou het raar vinden als PDVSA Pastor nog steeds mag steunen, maar dat Williams hen toch laat gaan?


Of men had al een deal met Massa en Petrobas, en kon een spelletje spelen met PDVSA om hen nog wat geld af te troggelen? ???

gloudiesaurus

Ik denk dat er 2 scenario's zijn:

1. Maldonado was ontevreden bij Wiliams en is zelf opgestapt, hij zoekt nu naar een ander team
2. Maldonado is zijn backing van PDVSA kwijt en Williams heeft hem daarom "vriendelijk bedankt"

Vooralsnog is het gissen want Williams wil hierop niet reageren  :)

Iets zegt mij dat de deal tussen Quantum en Lotus ook niet goed zit. Dit duurt allemaal veels te lang...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Dat laatste vind ik ook. Zelfde argument is overigens een teken aan de wand voor Perez.Ander team, maar duurt allemaal te lang.

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 11 november 2013 - 23:34:13
Zou verrasend zijn. Magnussen is toch wat anders dan Hamilton hoor.
Hamilton was in de F3 en GP2 al ultra-snel...

Hopelijk vergaat het Kevin Magnussen beter dan zijn vader.
Die verbrak het record van meeste overwinningen in de Britse F3 in één seizoen (record was van Ayrton Senna) en stelde vervolgens bitter teleur bij Stewart.
Uiteindelijk moest hij halverwege het seizoen wijken voor ene Jos Verstappen.
Halverwege het seizoen erna. Jan Magnussen heeft anderhalf seizoen gereden en 1 punt gescoord. Ironisch genoeg pakte hij dat punt tijdens zijn allerlaatste race.

Fietser

Ik ben niet zo erg bezig met de 'rijdersmarkt'. Maar ik zou het vreemd vinden als Perez bij McLaren moet verdwijnen terwijl Button mag blijven. Volgens mij is de Brit toch duidelijk op de weg 'naar beneden'.

NielsD

Maar als Perez ook z'n steun van Telmex kwijtraakt, dan is de kans klein dat-ie bij een ander team aan de slag gaat. Jammer, had hem graag nog een extra jaartje McLaren zien rijden.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna