Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Maar de treurige conclusie is dat de sport gedomineerd wordt door geld en dat al het andere van (veel) minder belang is.

0634

Een conclusie de dertig jaar terug, toen ik voor het eerst ging kijken, ook al getrokken kon worden. Niet nieuws onder de zon. Sterker, die conclusie geldt feitelijk voor iedere grote sport. Het zijn bedrijfstakken geworden, met eigen economieen, regels en wetten. Een andere manier om te overleven is er simpelweg niet. Zou er dus ook niet zo'n punt van maken.

Arthur

Citaat van: Franky R. op 02 november 2013 - 22:19:42
Las ergens op F1fanatic nog een leuke opmerking...Sinds Hulk en Kimi is er een derde categorie coureur in de F1 erbij gekomen. Eerst hadden we paydrivers en paid drivers...Nu is er ook de unpaid driver... :P


;D

;D ;D ;D ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Citaat van: Jeroen op 03 november 2013 - 09:11:55
Een conclusie de dertig jaar terug, toen ik voor het eerst ging kijken, ook al getrokken kon worden. Niet nieuws onder de zon. Sterker, die conclusie geldt feitelijk voor iedere grote sport. Het zijn bedrijfstakken geworden, met eigen economieen, regels en wetten. Een andere manier om te overleven is er simpelweg niet. Zou er dus ook niet zo'n punt van maken.

Hoort allemaal bij het silly season.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar


Sabai

CitaatLotus gered door overeenkomst met Quantum   De toekomst van Lotus is veilig gesteld nadat de investeerdersgroep uit het Midden-Oosten, Quantum Motorsports, zondagavond zelf bekend maakte dat ze erin geslaagd zijn om zich in te kopen in het team.

Na wekenlang speculeren over deze belangrijke deal voor Lotus, moet dit ongetwijfeld goed nieuws zijn voor het team. Dankzij de overeenkomst kan Lotus alle schulden betalen aan zijn leveranciers en personeel, waaronder ook Kimi Raikkonen.

Mansoor Ijaz, hoofd van Quantum Motorsports, zei dat zijn bedrijf het contract vervolledigd en ondertekend heeft. Enkel teameigenaar Genii Capital moet nog akkoord gaan en daarna zal de overeenkomst in voege gaan.

"Het doorgaan van onze deal werd nooit in vraag gesteld," antwoorde Ijaz toen hem gevraagd werd naar de huidige situatie betreffende de overeenkomst met Lotus. "Ik zal nog meer zeggen: Wij hebben al onze verplichtingen nagekomen en het contract ligt nu bij Genii."

Als Genii akkoord gaat met de overeenkomst - wat slechts een formaliteit zou mogen zijn - dan zal Quantum voor 35% eigenaar worden van het team. Er is ook een optie voorzien in het contract dat Quantum op termijn de volledige eigenaar van het team kan worden, mocht Genii zelf besluiten om de meerderheid van de aandelen te verkopen.

"We hebben ook opties in het contract. Ik kan niet in detail treden, maar die opties laten toe dat wij in een bepaalde tijd eigenaar kunnen worden van het team. We zullen dat op een gecoördineerde manier doen, in samenspraak met onze partners bij Genii," verklaarde Ijaz aan Autosport.com.

Lotus zelf wilde nog niet reageren over de overeenkomst. Boullier zei dat hij dat normaal binnen de 48 uur zal kunnen doen, na bevestiging van Genii. - See more at: http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=18692#sthash.3DQxxcsp.dpuf


Goed nieuws voor Hulkenberg? Ik hoop het. Goed om te zien dat het ze toch gelukt is om een nieuwe sponsor te vinden.

NielsD

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Gerard

Citaat van: Sabai op 04 november 2013 - 12:14:36
CitaatLotus gered door overeenkomst met Quantum   De toekomst van Lotus is veilig gesteld nadat de investeerdersgroep uit het Midden-Oosten, Quantum Motorsports, zondagavond zelf bekend maakte dat ze erin geslaagd zijn om zich in te kopen in het team.

Na wekenlang speculeren over deze belangrijke deal voor Lotus, moet dit ongetwijfeld goed nieuws zijn voor het team. Dankzij de overeenkomst kan Lotus alle schulden betalen aan zijn leveranciers en personeel, waaronder ook Kimi Raikkonen.

Mansoor Ijaz, hoofd van Quantum Motorsports, zei dat zijn bedrijf het contract vervolledigd en ondertekend heeft. Enkel teameigenaar Genii Capital moet nog akkoord gaan en daarna zal de overeenkomst in voege gaan.

"Het doorgaan van onze deal werd nooit in vraag gesteld," antwoorde Ijaz toen hem gevraagd werd naar de huidige situatie betreffende de overeenkomst met Lotus. "Ik zal nog meer zeggen: Wij hebben al onze verplichtingen nagekomen en het contract ligt nu bij Genii."

Als Genii akkoord gaat met de overeenkomst - wat slechts een formaliteit zou mogen zijn - dan zal Quantum voor 35% eigenaar worden van het team. Er is ook een optie voorzien in het contract dat Quantum op termijn de volledige eigenaar van het team kan worden, mocht Genii zelf besluiten om de meerderheid van de aandelen te verkopen.

"We hebben ook opties in het contract. Ik kan niet in detail treden, maar die opties laten toe dat wij in een bepaalde tijd eigenaar kunnen worden van het team. We zullen dat op een gecoördineerde manier doen, in samenspraak met onze partners bij Genii," verklaarde Ijaz aan Autosport.com.

Lotus zelf wilde nog niet reageren over de overeenkomst. Boullier zei dat hij dat normaal binnen de 48 uur zal kunnen doen, na bevestiging van Genii. - See more at: http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=18692#sthash.3DQxxcsp.dpuf


Goed nieuws voor Hulkenberg? Ik hoop het. Goed om te zien dat het ze toch gelukt is om een nieuwe sponsor te vinden.

Als ik de berichten op de verschillende sites bekijk is het inderdaad een kwestie van tijd voordat de Hulk bevestigd wordt bij Lotus ja... gelukkig maar
ik ben benieuwd waarMaldonado nu heen gaat...

0634

Terug naar Zuid Amerika hoop ik.

Prima team, Grosjean en Hulkenberg! Ik ben voor!

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 04 november 2013 - 17:37:24
Terug naar Zuid Amerika hoop ik.

Prima team, Grosjean en Hulkenberg! Ik ben voor!


Ja, ik zie Pastor wel samen met Barrichello in de Braziliaanse V8-series rijden. PDVSA zal zeker geen vervolg geven aan Pastors F1-carrière. Waarom zou de overheid van Venezuela een dure avontuur betalen voor een enkeling? Of laat Pastor zelf naar sponsors zoeken.




Fabian

Pastor is ook kandidaat bij Sauber en Force India volgens mij

Franky R.

Citaat van: Fabian op 04 november 2013 - 18:03:11
Pastor is ook kandidaat bij Sauber en Force India volgens mij


Ja, toen stond PDVSA nog garant voor een hoop geld. ;)

Fabian

Citaat van: Franky R. op 04 november 2013 - 18:04:47
Citaat van: Fabian op 04 november 2013 - 18:03:11
Pastor is ook kandidaat bij Sauber en Force India volgens mij


Ja, toen stond PDVSA nog garant voor een hoop geld. ;)
En nu nog steeds blijkbaar. Door dat geld was ie kandidaat bij Lotus en dat geld zullen ze nog steeds betalen bij Sauber of FI.

Jehoentelaar

Dat spreekt de nieuwsberichten rondom PDVSA wel tegen. Cecotto Jr en Viso zijn ook onzeker of ze nog wel ergens aan de bak kunnen.

0634

Op Autosport lees ik dat de nieuwe geldschieters ook echt Hulkenberg willen zien bij Lotus. Lijkt dus een kwestie van tijd. Goed nieuws. Sterk rijdersduo dan, volgend jaar bij Lotus.