Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Gerard

Diezelfde sponsors zullen toch ook resultaat willen zien, en als die jongens constant in de grindbak eindigen, of erger, zal het snel gedaan zijn

Maar.... LAten we de eerste races maar afwachten..
Petrov verdween ook zomaar uit de F1....

@Franky
Ja inderdaad, aan de pitmuur even lekker staan uitkafferen, met de wereldpers ernaast... :(

0634

Citaat van: Franky R. op 23 oktober 2013 - 12:59:16
Citaat van: Matthijs op 23 oktober 2013 - 08:23:46


Dus: worden Kvyat en Sirotkin de nieuwe Button en Raikkonen of de nieuwe Alguersuari's? De tijd zal het leren.


Jaime Alguersuari? Die deed het niet zo slecht, IMHO. Jaime is naar mijn mening vooral genaaid door Helmut Marko. Noem dan een Lucas di Grassi... :P

Waarom werd Alguersuari genaaid?

Fabian

Omdat ze blijkbaar tegen Jaime hadden gezegd dat hij zeker was van zijn stoeltje. Jaime had toen een aanbod van een ander team afgeslagen en vervolgens werd ie gewieberd.

robbert

Citaat van: Fabian op 23 oktober 2013 - 17:33:55
Omdat ze blijkbaar tegen Jaime hadden gezegd dat hij zeker was van zijn stoeltje. Jaime had toen een aanbod van een ander team afgeslagen en vervolgens werd ie gewieberd.

en dan komen we terug bij stoffel vandooren die een aanbod van toro rosso weigerde. Hij zal wellicht gedacht hebben om in hetzelfde vaarwater te arriveren als van jaime

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 23 oktober 2013 - 17:14:30
Citaat van: Franky R. op 23 oktober 2013 - 12:59:16
Citaat van: Matthijs op 23 oktober 2013 - 08:23:46


Dus: worden Kvyat en Sirotkin de nieuwe Button en Raikkonen of de nieuwe Alguersuari's? De tijd zal het leren.


Jaime Alguersuari? Die deed het niet zo slecht, IMHO. Jaime is naar mijn mening vooral genaaid door Helmut Marko. Noem dan een Lucas di Grassi... :P

Waarom werd Alguersuari genaaid?


Fabian heeft je vraag al beantwoordt... ;)

0634

Citaat van: Fabian op 23 oktober 2013 - 17:33:55
Omdat ze blijkbaar tegen Jaime hadden gezegd dat hij zeker was van zijn stoeltje. Jaime had toen een aanbod van een ander team afgeslagen en vervolgens werd ie gewieberd.
Dat verhaal ken ik niet om eerlijk te zijn. Ik weet wel dat hij niet echt klikte met Marko. Ik weet ook dat hij lang de kans heeft gehad. Persoonlijk vind ik het overigens een prima rijder en had ik hem langer aangehouden.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 23 oktober 2013 - 18:09:45
Citaat van: Fabian op 23 oktober 2013 - 17:33:55
Omdat ze blijkbaar tegen Jaime hadden gezegd dat hij zeker was van zijn stoeltje. Jaime had toen een aanbod van een ander team afgeslagen en vervolgens werd ie gewieberd.
Dat verhaal ken ik niet om eerlijk te zijn. Ik weet wel dat hij niet echt klikte met Marko. Ik weet ook dat hij lang de kans heeft gehad. Persoonlijk vind ik het overigens een prima rijder en had ik hem langer aangehouden.


De ruzie was zelfs via de TV te volgen.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 23 oktober 2013 - 18:09:45
Ik weet ook dat hij lang de kans heeft gehad. Persoonlijk vind ik het overigens een prima rijder en had ik hem langer aangehouden.

Idd ..... prima rijder, echter geen bijzondere rijder getuige ook het feit dat hij nog steeds niet door 'n ander team opgepikt is.
STR blijft toch 'n opleidings-, scoutingsteam om de nieuwe Vettel te vinden.
Na 3 jaar was wel duidelijk dat Jaime, en ook Buemi, dat niet gingen worden, dus ..... tijd voor nieuw bloed.
Daarom verwacht ik ook niet dat Vergne er nog lang zal zitten.

Vieze baas

Heeft Vergne al een contract voor volgend jaar? Misschien wordt die ook wel aan het eind van het seizoen aan de kant gezet en kan die da Costa alsnog instappen...

Vieze baas

Citaat van: Jehoentelaar op 22 oktober 2013 - 16:05:06
Citaat van: Vieze baas op 22 oktober 2013 - 15:55:19
Citaat van: Jehoentelaar op 22 oktober 2013 - 13:32:16
Kvyat mag dan wel een leuk seizoen in de GP3 (+F3) hebben gehad, zijn ervaring schiet enorm tekort ten opzichte van andere coureurs. De beoordeling van een coureur gaat verder dan cijfertjes opzoeken.

Ik bedoel meer dat als een coureur echt snel is (waar het toch om gaat) dit tot uiting komt in zijn resultaten. Als die da costa met meer ervaring matig presteert denk ik niet dat die ooit een echte goede gaat worden. Dat is toch het idee van Torro Rosso? Om een nieuwe Vettel klaar te stomen... Ik zeg niet dat Kvyat een raikonen is. Ik vraag me meer af waarom da costa en sainz zoveel meer recht hebben op het stoeltje (wat hier wordt beweerd) als ze in een langere carriere minder hebben laten zien...
Da Costa heeft prima resultaten neergezet (vergelijkbaar met Kvyat) én een paar jaar meer ervaring in snellere auto's dan een F3/GP3-auto.

Max is een extreem voorbeeld, maar een extreem voorbeeld kan prima een goed voorbeeld zijn. Je doelt op het aantal jaar dat Kvyat meer heeft geracet en onderschrijft daarmee mijn stelling dat ervaring zeker mee zou moeten tellen in de coureurskeuze. Räikkönen en Button zijn, zoals hier al eerder is gezegd, die paar uitzonderingen waar je niet zomaar van op aan kunt gaan. Verdere argumentatie: zie mijn recente eerdere posts in dit topic.

Nee dat is geen goed voorbeeld. Ik heb nog nooit iemand direct vanuit de karts de formule 1 in zien stappen. Kvyat heeft al 4 jaar ervaring in formule autos. Ervaring telt zeker meer als de 1 0 jaar heeft heeft en ander 4 jaar.

Ik vind ervaring minder meetellen als Da Costa na 3 seizoenen GP3 een keer derde in de stand staat terwijl Kvyat in zn eerste seizoen 2e staat en zelfs nog de titel kan pakken. Dan lijkt het mij dat Kvyat in de basis meer snelheid heeft, of zich een stuk sneller kan aanpassen. (of zijn tegenstand moet dit jaar in verhouding een stuk minder zijn maar daar heb ik geen kijk op). Gerhard Berger beweert zelfs nog dat Kvyat niet eens in het beste materiaal rijdt (http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/302137/berger-daniil-kvyat-is-een-natuurtalent/).

Begrijp me niet verkeerd ik noem Kvyat geen nieuwe raikonen. Ik vind het alleen raar dat mensen vinden dat da costa meer recht heeft op het stoeltje...

Jehoentelaar

Dat mag je vinden, en ik vind Kvyat ook zeker een grote belofte voor de toekomst. Hij reed zover ik me kan herinneren in dezelfde klas in de FR2.0 Eurocup als Vandoorne en kon daar goed mee (en dat was een hele sterke groep, net zoals de FR3.5 dat de afgelopen seizoenen was). Kvyat heeft tot nu toe wat meer laten zien in dezelfde klassen als waar AFDC reed, maar omdat hij niet groter heeft gereden dan de GP3 betwijfel ik of hij zijn snelheid in de kleinere auto's goed kan vertalen naar snelheid in de grote Formule 1-auto's. Daarin zou AFDC op papier een voorsprong moeten hebben.

Maar goed, we zullen zien. Het kan best een goede keuze zijn van Red Bull, en dan is het Russische geld mooi meegenomen. Want dat is wat we wel moeten onthouden; Kvyat is niet alleen op basis van zijn rijderskunsten aangenomen. Then again, na Maldonado is elke geldcoureur die niet iedere race zijn vleugels eraf ragt een goede keuze.

Overigens blijft Max Verstappen een goed voorbeeld als je een beetje tussen de regels door leest en dat voorbeeld niet té letterlijk neemt. Maar dat is een ander verhaal.

Fabian

Citaat van: Jeroen op 23 oktober 2013 - 18:09:45
Citaat van: Fabian op 23 oktober 2013 - 17:33:55
Omdat ze blijkbaar tegen Jaime hadden gezegd dat hij zeker was van zijn stoeltje. Jaime had toen een aanbod van een ander team afgeslagen en vervolgens werd ie gewieberd.
Dat verhaal ken ik niet om eerlijk te zijn. Ik weet wel dat hij niet echt klikte met Marko. Ik weet ook dat hij lang de kans heeft gehad. Persoonlijk vind ik het overigens een prima rijder en had ik hem langer aangehouden.
Heb het even voor je opgezocht Jeroen: http://www.gppits.net/nieuws/alguersuari_sloeg_aanbod_lotus_af/

SDG

Citaat van: Franky R. op 23 oktober 2013 - 18:14:13
Citaat van: Jeroen op 23 oktober 2013 - 18:09:45
Citaat van: Fabian op 23 oktober 2013 - 17:33:55
Omdat ze blijkbaar tegen Jaime hadden gezegd dat hij zeker was van zijn stoeltje. Jaime had toen een aanbod van een ander team afgeslagen en vervolgens werd ie gewieberd.
Dat verhaal ken ik niet om eerlijk te zijn. Ik weet wel dat hij niet echt klikte met Marko. Ik weet ook dat hij lang de kans heeft gehad. Persoonlijk vind ik het overigens een prima rijder en had ik hem langer aangehouden.


De ruzie was zelfs via de TV te volgen.

Staats zelfs op de officiële DVD/BD-review van 2011, kun je nagaan...

0634

Citaat van: Fabian op 23 oktober 2013 - 20:38:05
Citaat van: Jeroen op 23 oktober 2013 - 18:09:45
Citaat van: Fabian op 23 oktober 2013 - 17:33:55
Omdat ze blijkbaar tegen Jaime hadden gezegd dat hij zeker was van zijn stoeltje. Jaime had toen een aanbod van een ander team afgeslagen en vervolgens werd ie gewieberd.
Dat verhaal ken ik niet om eerlijk te zijn. Ik weet wel dat hij niet echt klikte met Marko. Ik weet ook dat hij lang de kans heeft gehad. Persoonlijk vind ik het overigens een prima rijder en had ik hem langer aangehouden.
Heb het even voor je opgezocht Jeroen: http://www.gppits.net/nieuws/alguersuari_sloeg_aanbod_lotus_af/

Oké, maar daar staat niet over genaaid zijn. Staat alleen maar dat hij verwachtte te kunnen blijven, niet dat het was toegezegd of zoiets.

0634

Citaat van: Kootje op 23 oktober 2013 - 18:21:26
Citaat van: Jeroen op 23 oktober 2013 - 18:09:45
Ik weet ook dat hij lang de kans heeft gehad. Persoonlijk vind ik het overigens een prima rijder en had ik hem langer aangehouden.

Idd ..... prima rijder, echter geen bijzondere rijder getuige ook het feit dat hij nog steeds niet door 'n ander team opgepikt is.

Misschien niet, maar ik vond het wel een echte racer. Ook wel een karakter. Mocht hem graag zien.