Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Citaat van: Matthijs op 22 oktober 2013 - 15:34:38
CitaatHet strookt totaal niet met het idee van een opleidingsprogramma en je benadeelt een coureur die een stuk verder is in zijn ontwikkeling (wat dus verder gaat dan cijfermatig naar coureurs kijken).
Verder in zijn ontwikkeling (Da Costa) betekent niet automatisch meer getalenteerd.
Dat zeg ik dan ook niet.

Citaat
CitaatPrima dat de heren bij Red Bull / STR graag wat roebels ontvangen, maar een op zich prima opleidingsprogramma heeft m.i. zo in een keer zijn bestaansrecht de grond in geboord.
Waarom? Kvyat is wellicht het grootste talent dat op dit moment in het Red Bull-opleidingsprogramma zit. Of kijk je zelf soms stiekem ook cijfermatig naar de coureurs? :)
Misschien is hij dat ook wel, maar talent alleen is niet genoeg. Als je alleen zou kijken naar het talent (niet specifiek op jou gericht) zou je Max Verstappen ook een plek moeten aanbieden. Talent, ervaring en een klein beetje de resultaten (die kunnen immers op de (mate van) aanwezigheid van de andere twee factoren duiden) moeten mijns inziens de combinatie zijn die een F1-stoeltje al dan niet rechtvaardigt.

Vieze baas

Citaat van: Jehoentelaar op 22 oktober 2013 - 13:32:16
Kvyat mag dan wel een leuk seizoen in de GP3 (+F3) hebben gehad, zijn ervaring schiet enorm tekort ten opzichte van andere coureurs. De beoordeling van een coureur gaat verder dan cijfertjes opzoeken.

Ik bedoel meer dat als een coureur echt snel is (waar het toch om gaat) dit tot uiting komt in zijn resultaten. Als die da costa met meer ervaring matig presteert denk ik niet dat die ooit een echte goede gaat worden. Dat is toch het idee van Torro Rosso? Om een nieuwe Vettel klaar te stomen... Ik zeg niet dat Kvyat een raikonen is. Ik vraag me meer af waarom da costa en sainz zoveel meer recht hebben op het stoeltje (wat hier wordt beweerd) als ze in een langere carriere minder hebben laten zien...

Vieze baas

Citaat
Citaat
CitaatPrima dat de heren bij Red Bull / STR graag wat roebels ontvangen, maar een op zich prima opleidingsprogramma heeft m.i. zo in een keer zijn bestaansrecht de grond in geboord.
Waarom? Kvyat is wellicht het grootste talent dat op dit moment in het Red Bull-opleidingsprogramma zit. Of kijk je zelf soms stiekem ook cijfermatig naar de coureurs? :)
Misschien is hij dat ook wel, maar talent alleen is niet genoeg. Als je alleen zou kijken naar het talent (niet specifiek op jou gericht) zou je Max Verstappen ook een plek moeten aanbieden. Talent, ervaring en een klein beetje de resultaten (die kunnen immers op de (mate van) aanwezigheid van de andere twee factoren duiden) moeten mijns inziens de combinatie zijn die een F1-stoeltje al dan niet rechtvaardigt.

Max verstappen gebruiken is wel heel extreem die heeft alleen nog maar kart gereden terwijl Kvyat al 3-4 jaar in formule autos rijdt. Toch wel een verschil. Tevens hadden een raikonen of button maar 2 jaar ervaring had voor de f1.

Jehoentelaar

Citaat van: Vieze baas op 22 oktober 2013 - 15:55:19
Citaat van: Jehoentelaar op 22 oktober 2013 - 13:32:16
Kvyat mag dan wel een leuk seizoen in de GP3 (+F3) hebben gehad, zijn ervaring schiet enorm tekort ten opzichte van andere coureurs. De beoordeling van een coureur gaat verder dan cijfertjes opzoeken.

Ik bedoel meer dat als een coureur echt snel is (waar het toch om gaat) dit tot uiting komt in zijn resultaten. Als die da costa met meer ervaring matig presteert denk ik niet dat die ooit een echte goede gaat worden. Dat is toch het idee van Torro Rosso? Om een nieuwe Vettel klaar te stomen... Ik zeg niet dat Kvyat een raikonen is. Ik vraag me meer af waarom da costa en sainz zoveel meer recht hebben op het stoeltje (wat hier wordt beweerd) als ze in een langere carriere minder hebben laten zien...
Da Costa heeft prima resultaten neergezet (vergelijkbaar met Kvyat) én een paar jaar meer ervaring in snellere auto's dan een F3/GP3-auto.

Max is een extreem voorbeeld, maar een extreem voorbeeld kan prima een goed voorbeeld zijn. Je doelt op het aantal jaar dat Kvyat meer heeft geracet en onderschrijft daarmee mijn stelling dat ervaring zeker mee zou moeten tellen in de coureurskeuze. Räikkönen en Button zijn, zoals hier al eerder is gezegd, die paar uitzonderingen waar je niet zomaar van op aan kunt gaan. Verdere argumentatie: zie mijn recente eerdere posts in dit topic.

Maikel0230

Qua talent zullen ze wel op hetzelfde niveau zitten, Da Costa zijd ondertussen ook al sinds 2008 formule auto's maar wat hem in mijn ogen meer klaar maakt voor de F1 is het feit dat de beste man al talloze ronden meer op zijn teller heeft in een F1 wagen dan de 22 rondjes van Kvyat. Het is gewoon de ervaring en het klaar zijn voor de F1 die Da Costa een beter kandidaat maken. Kvyat had gerust nog wat mogen groeien, een seizoen GP2 had nog meer mensen van zijn talent kunnen overtuigen.

YDT Antonio Felix da Costa
2010 Force India
2012 Red Bull
2013 Red Bull

YDT Daniil Kvyat
2013 Toro Rosso
(naar het schijnt is zelfs voor die kans roebels neergelegd, maar jullie hebben het niet van mij! :D)

Je zal me niet horen zeggen dat Kvyat een minder talent is dan Da Costa (ben zelfs geen fan van de Portugees!), toch lijkt het erop dat hem aan de kant schuiven niet aan zijn kunnen lag.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

Volgens mij heeft het puur te maken met dat we volgend jaar er een Russische gp bijkomt dat er nu ineens twee russen op de grid komen. Niks met talent te maken imho puur en alleen met roebels en om publiek naar die gp te krijgen.

Wings

Ik ken Kvyat niet dus laat me verrassen.

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 22 oktober 2013 - 15:08:13
Matthijs: Geen idee, ik was toen 8 jaar. En één toevalstreffer
Buiten Kimi was het ook Button. Dus dat zijn er al twee.

Jehoentelaar

Weet ik. Is in een latere post ook genoemd. Maar dan nog, wat is twee op heel veel?

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 22 oktober 2013 - 19:11:57
Weet ik. Is in een latere post ook genoemd. Maar dan nog, wat is twee op heel veel?

Heel veel? Zijn er zoveel de F1 in gekomen met zo weinig raceervaring?

Jehoentelaar

Wow.

Wat is twee coureurs die zonder veel ervaring de F1 bereiken op heel veel coureurs die überhaupt de F1 bereiken?

0634

Oooooow, ik dacht dat je het had over het aantal coureurs dat zonder veel raceervaring mislukte in de F1...

Matthijs

Volgens mij is dat de discussie niet. Button, Raikkonen maar ook Verstappen bereikten zo snel de formule 1 omdat ze als uitzonderlijk talent werden beschouwd (al was daar met Raikkonen nog wel flinke discussie over of het verantwoord was). Raikkonen en Button hebben in ieder geval laten zien dat ze terecht zo vroeg in het diepe zijn gegooid.

Dus: worden Kvyat en Sirotkin de nieuwe Button en Raikkonen of de nieuwe Alguersuari's? De tijd zal het leren.

Jehoentelaar

Ik denk het niet. Kimi, Jenson en Jos kwamen echt op basis van hun kunnen binnen. Die Russen zouden er nog lang niet zijn zonder die bergen roebels en doordrammende sponsors.

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 23 oktober 2013 - 08:23:46


Dus: worden Kvyat en Sirotkin de nieuwe Button en Raikkonen of de nieuwe Alguersuari's? De tijd zal het leren.


Jaime Alguersuari? Die deed het niet zo slecht, IMHO. Jaime is naar mijn mening vooral genaaid door Helmut Marko. Noem dan een Lucas di Grassi... :P