Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: NielsD op 08 oktober 2013 - 17:20:16
Citaat van: Wings op 08 oktober 2013 - 17:16:39
Eerder schoof hij ook voor Massa. Dus waarom nu niet?

Omdat-ie z'n lesje wel geleerd heeft. Die laat niet meer over zich heenlopen.

Dit vind ik nu echt onzin. Racen draait ook om samen te winnen. Stug doorrijden en een kampioenschap vergooien terwijl je het team en je teamgenoot kunt helpen aan het kampioenschap heeft niks te maken met talent en kwaliteit, samen winnen wel. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat daar niet goed over gesproken is. De mensen die hem wegzetten als de man die niet zal schuiven zetten hem in mijn optiek weg als ondoordachte egoïst en doen Kimi daarmee tekort.

NielsD

Citaat van: Wings op 09 oktober 2013 - 07:05:19
Citaat van: NielsD op 08 oktober 2013 - 17:20:16
Citaat van: Wings op 08 oktober 2013 - 17:16:39
Eerder schoof hij ook voor Massa. Dus waarom nu niet?

Omdat-ie z'n lesje wel geleerd heeft. Die laat niet meer over zich heenlopen.

Dit vind ik nu echt onzin. Racen draait ook om samen te winnen. Stug doorrijden en een kampioenschap vergooien terwijl je het team en je teamgenoot kunt helpen aan het kampioenschap heeft niks te maken met talent en kwaliteit, samen winnen wel. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat daar niet goed over gesproken is. De mensen die hem wegzetten als de man die niet zal schuiven zetten hem in mijn optiek weg als ondoordachte egoïst en doen Kimi daarmee tekort.

Ik doe hem daarmee juist NIET te kort, ik prijs hem om zo'n instelling. Tuurlijk win je samen, maar teamorders daar veegt-ie z'n achterwerk mee af.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Kootje

#887
Ik denk dat het aan het moment ligt waarop die teamorder gedaan wordt. Komen ze, net als 'n paar jaar terug met Massa, al in het begin van het seizoen waarin Kimi zelf nog alle kans op de titel heeft, ja ..... dan veegt hij er idd z'n reet mee af. Komt dat moment echter pas wanneer Kimi al uitgeschakeld is, dan geeft hij er heel simpel gehoor aan. Dit heeft hij ten eerste al eerder bewezen, notabene als regerend WK, en ten tweede interesseert het hem op dat moment gewoon niets. Voor hem telt alleen de winst, dus als hij toch niet meer kan winnen ..... tsja, dan maakt het ook geen moer meer uit om aan de kant te gaan.

Ik vraag me eigenlijk meer af of Alonso, indien gevraagd, ook z'n ego opzij kan zetten? Die heeft imo juist bewezen al bar slecht om te kunnen gaan met 'n gelijke behandeling, dus laat staan met 'n demotie naar het 2e plan.

robbert

hebben wij geen topic over de strijd tussen alonso en raikkonen?

Wings

Citaat van: NielsD op 09 oktober 2013 - 11:42:24
Citaat van: Wings op 09 oktober 2013 - 07:05:19
Citaat van: NielsD op 08 oktober 2013 - 17:20:16
Citaat van: Wings op 08 oktober 2013 - 17:16:39
Eerder schoof hij ook voor Massa. Dus waarom nu niet?

Omdat-ie z'n lesje wel geleerd heeft. Die laat niet meer over zich heenlopen.

Dit vind ik nu echt onzin. Racen draait ook om samen te winnen. Stug doorrijden en een kampioenschap vergooien terwijl je het team en je teamgenoot kunt helpen aan het kampioenschap heeft niks te maken met talent en kwaliteit, samen winnen wel. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat daar niet goed over gesproken is. De mensen die hem wegzetten als de man die niet zal schuiven zetten hem in mijn optiek weg als ondoordachte egoïst en doen Kimi daarmee tekort.

Ik doe hem daarmee juist NIET te kort, ik prijs hem om zo'n instelling. Tuurlijk win je samen, maar teamorders daar veegt-ie z'n achterwerk mee af.

Waar baseren jullie dat toch op? Kimi schoof eerder ook voor Massa, waarom zou hij nu als een stug stuk rubber dat pertinent niet doen? Ik kom hier met mijn vol verstand niet bij en vind dat jij -in dit specifiek geval- Kimi een instelling aanmeet die niet alleen niet thuishoort in de Formule 1 maar hij ook nooit heeft tentoonspreidt. Dan doe je hem zeker te kort.

robbert


Arthur

Citaat van: Kootje op 09 oktober 2013 - 16:32:36
Ik denk dat het aan het moment ligt waarop die teamorder gedaan wordt. Komen ze, net als 'n paar jaar terug met Massa, al in het begin van het seizoen waarin Kimi zelf nog alle kans op de titel heeft, ja ..... dan veegt hij er idd z'n reet mee af. Komt dat moment echter pas wanneer Kimi al uitgeschakeld is, dan geeft hij er heel simpel gehoor aan. Dit heeft hij ten eerste al eerder bewezen, notabene als regerend WK, en ten tweede interesseert het hem op dat moment gewoon niets. Voor hem telt alleen de winst, dus als hij toch niet meer kan winnen ..... tsja, dan maakt het ook geen moer meer uit om aan de kant te gaan.

Ik vraag me eigenlijk meer af of Alonso, indien gevraagd, ook z'n ego opzij kan zetten? Die heeft imo juist bewezen al bar slecht om te kunnen gaan met 'n gelijke behandeling, dus laat staan met 'n demotie naar het 2e plan.

1000% eens Kootje!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

http://www.gppits.net/nieuws/hulk_maant_lotus/


Lotus moet opschieten met de gesprekken tussen hen en een geldschieter...

0634


Arthur

Citaat van: Franky R. op 09 oktober 2013 - 22:12:45
http://www.gppits.net/nieuws/hulk_maant_lotus/


Lotus moet opschieten met de gesprekken tussen hen en een geldschieter...

Geen handige aktie van Hulk. Geduld is een machtig wapen in de F1 [en niet alleen daar...] Dit ondermijnt zijn onderhandelingspositie.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Mss. niet handig, Hulk weet inmiddels wel hoe het spel wordt gespeeld..hint = waan van de dag... :P
Begrijpelijk wil Nico dat dus verzilveren...

Jehoentelaar

Felipe Nasr zou op zich ook geen vervelende coureur zijn, maar als je Hülkenberg kan vastleggen moet je dat sowieso doen. Opvallend dat ook Toro Rosso zich daar volgens het artikel in mengt.

Arthur

Citaat van: Franky R. op 09 oktober 2013 - 23:02:54
Mss. niet handig, Hulk weet inmiddels wel hoe het spel wordt gespeeld..hint = waan van de dag... :P
Begrijpelijk wil Nico dat dus verzilveren...

Maar of hij in de positie is om deadlines te stellen ten opzichte van Lotus [want daar draait het natuurlijk om].... Aanbod van Sauber heeft hij al naast zich neergelegd [?] en ook dat lijkt mij niet handig. Of terug naar Force India [wordt geopperd]. Als hij niet oppast eindigen de mooie vooruitzichten nog in een uiteindelijke diepe teleurstelling.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 09 oktober 2013 - 23:06:44
Felipe Nasr zou op zich ook geen vervelende coureur zijn, maar als je Hülkenberg kan vastleggen moet je dat sowieso doen. Opvallend dat ook Toro Rosso zich daar volgens het artikel in mengt.


Ja, dat vond ik ook raar...Maar Da Costa zou tegenvallen en F1 zou te vroeg komen voor Sainz. jr.

0634

Citaat van: Arthur op 09 oktober 2013 - 23:09:54
Citaat van: Franky R. op 09 oktober 2013 - 23:02:54
Mss. niet handig, Hulk weet inmiddels wel hoe het spel wordt gespeeld..hint = waan van de dag... :P
Begrijpelijk wil Nico dat dus verzilveren...

Maar of hij in de positie is om deadlines te stellen ten opzichte van Lotus [want daar draait het natuurlijk om].... Aanbod van Sauber heeft hij al naast zich neergelegd [?] en ook dat lijkt mij niet handig. Of terug naar Force India [wordt geopperd]. Als hij niet oppast eindigen de mooie vooruitzichten nog in een uiteindelijke diepe teleurstelling.

Eens. Ik zou maar oppassen met deadlines. Hij heeft meer een team nodig dan dat een team perse hem nodig heeft.