Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

NielsD

Ook al zou hij te zwaar worden, wat maakt het uit? Bewijs genoeg dat die jongen best kan winnen. Dus in de Formule 1 moet dat ook lukken..

Wurz was ook altijd een grote gozert.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Franky R.

Webber is volgens mijn gegevens iets van 1.85 meter...wat klopt in verhouding met Vettel. Een oud-collega ging ooit met Vettel op de foto en Vettel was net zo lang als die [vrouwelijke] collega 1.75 meter...en zij is weer kleiner dan mijn 1 meter 83....


Trouwens, Jos Verstappen gold jarenlang als de zwaarste coureur in de moderne tijdperk... ;)

NielsD

Citaat van: Franky R. op 01 oktober 2013 - 15:59:15
Trouwens, Jos Verstappen gold jarenlang als de zwaarste coureur in de moderne tijdperk... ;)

Dat kwam omdat hij altijd dat grind aan het meezeulen was..
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Franky R.

Citaat van: NielsD op 01 oktober 2013 - 16:01:32
Citaat van: Franky R. op 01 oktober 2013 - 15:59:15
Trouwens, Jos Verstappen gold jarenlang als de zwaarste coureur in de moderne tijdperk... ;)

Dat kwam omdat hij altijd dat grind aan het meezeulen was..
:P :P :P


Maar Mark Webber zal na dit seizoen zeker aankomen qua massa...Die vent weegt iets van 71 kilo bij een lengte van 1.85m...Lijkt mij niet echt gezond...




Jozef

#799
Webber is idd 1m85, Hülkenberg 1m84. Maar gewicht is natuurlijk wat anders. Bij Webber zie je alleen al aan zijn uitstekende jukbeenderen dat hij mager is. Volgens de site van Sauber weegt Hülkenberg 74 kg, als dat waar is dan is het toch ook echt geen probleem lijkt me. Op de sites espnf1.com en Eurosport staat zelfs een gewicht van 70 kg.

Kan me niet voorstellen dat Hulk 5 à 10 kilo is aangekomen tijdens het seizoen, zonder dat iemand in de media er opmerkingen over heeft gemaakt.

Edit: voor een F1-coureur is 74 kg wel zwaar trouwens. Gutierrez weegt 61 kg op 1m80 volgens Sauber, en op ESPN staat dat Vettel 58 kg weegt voor 1m76, vraag me af of dat echt klopt. :-\

Franky R.

Citaat van: Jozef op 01 oktober 2013 - 16:22:41
Webber is idd 1m85, Hülkenberg 1m84. Maar gewicht is natuurlijk wat anders. Bij Webber zie je alleen al aan zijn uitstekende jukbeenderen dat hij mager is. Volgens de site van Sauber weegt Hülkenberg 74 kg, als dat waar is dan is het toch ook echt geen probleem lijkt me. Op de sites espnf1.com en Eurosport staat zelfs een gewicht van 70 kg.

Kan me niet voorstellen dat Hulk 5 à 10 kilo is aangekomen tijdens het seizoen, zonder dat iemand in de media er opmerkingen over heeft gemaakt.

Edit: voor een F1-coureur is 74 kg wel zwaar trouwens. Gutierrez weegt 61 kg op 1m80 volgens Sauber, en op ESPN staat dat Vettel 58 kg weegt voor 1m76, vraag me af of dat echt klopt. :-\


58 kilo voor Vettel...Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk...Een F1-coureur heeft ook de nodige spiermassa nodig. Lewis Hamilton is net zo groot/klein als Vettel en die zou 68 kilo wegen...

Franky R.

Wie wel zo licht was, was Heidfeld met 59 kilo...Er is een foto waar Shaquille O'Neil Heidfeld boven zijn hoofd tilt...Met zijn 150 bijna drie keer zo zwaar als 'Quick Nick'... ;D

SDG

Citaat van: Franky R. op 01 oktober 2013 - 16:33:29
58 kilo voor Vettel...Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk...Een F1-coureur heeft ook de nodige spiermassa nodig. Lewis Hamilton is net zo groot/klein als Vettel en die zou 68 kilo wegen...

Vind ik ook onwaarschijnlijk, Vettel's postuur in acht genomen. Lijkt me eerder een gewicht voor een motorracer, niet voor een Formule 1-coureur. Marc Marquez, dat lijkt me wel een pluimpje...

0634

Citaat van: Franky R. op 01 oktober 2013 - 15:59:15
Webber is volgens mijn gegevens iets van 1.85 meter...wat klopt in verhouding met Vettel. Een oud-collega ging ooit met Vettel op de foto en Vettel was net zo lang als die [vrouwelijke] collega 1.75 meter...en zij is weer kleiner dan mijn 1 meter 83....


Trouwens, Jos Verstappen gold jarenlang als de zwaarste coureur in de moderne tijdperk... ;)

Hij was anders een stuk slanker dan mannen als Montoya of Mansell...

De langste die ik me zo voor de geest haal is overigens Alex Wurz.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 01 oktober 2013 - 18:26:56
Citaat van: Franky R. op 01 oktober 2013 - 15:59:15
Webber is volgens mijn gegevens iets van 1.85 meter...wat klopt in verhouding met Vettel. Een oud-collega ging ooit met Vettel op de foto en Vettel was net zo lang als die [vrouwelijke] collega 1.75 meter...en zij is weer kleiner dan mijn 1 meter 83....


Trouwens, Jos Verstappen gold jarenlang als de zwaarste coureur in de moderne tijdperk... ;)

Hij was anders een stuk slanker dan mannen als Montoya of Mansell...

De langste die ik me zo voor de geest haal is overigens Alex Wurz.


Hahaha, Baas boven baas, inderdaad...Maar het zal wel iets zijn qua botstructuur van Verstappen...Enne, vergeet Justin Wilson niet. Met zijn 1 meter 95 officieel de langste F1-coureur...


Al schijnt Carel de Beaufort ook erg lang te zijn geweest...

Wings

Citaat van: Vieze baas op 30 september 2013 - 20:04:04
In zn laatste seizoen was die Williams ontzettend slecht en als ik het mij goed herinner was hij in de basis iets sneller dan Maldonado.

Als je als ervaren rot in de basis ietsjes sneller bent dan een debuterende benedenmaatse paydriver uit Venezuela is het een teken aan de wand dat je klaar bent. Dat staat los van hoe goed de Williams was want ik zet de prestaties niet af tegen die van anderen met beter materiaal maar juist tegen die van Maldonado. Zelfs Bottas lukt het nu om de Venezuelaan, met meer ervaring, raceritme en teambekendheid, voor te blijven.

0634

Vind je? Ik vind Bottas tov Maldo nogal tegen vallen eigenlijk.

Arthur

Ik zal ook ergens 65 kg zijn bij een lengte van 1.78 [ongeveer]. Helaas werkt reaktievermogen en leeftijd dan weer [helemaal] niet mee.... ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Vieze baas

Citaat van: Wings op 01 oktober 2013 - 19:33:16
Citaat van: Vieze baas op 30 september 2013 - 20:04:04
In zn laatste seizoen was die Williams ontzettend slecht en als ik het mij goed herinner was hij in de basis iets sneller dan Maldonado.

Als je als ervaren rot in de basis ietsjes sneller bent dan een debuterende benedenmaatse paydriver uit Venezuela is het een teken aan de wand dat je klaar bent. Dat staat los van hoe goed de Williams was want ik zet de prestaties niet af tegen die van anderen met beter materiaal maar juist tegen die van Maldonado. Zelfs Bottas lukt het nu om de Venezuelaan, met meer ervaring, raceritme en teambekendheid, voor te blijven.

Zo traag vind ik Maldonado niet. Die man heeft in de basis echt wel een goede pace, hij kan alleen geen normale race rijden. Ik vind Bottas ook tegenvallen naast hem. Heb hem op 1 kwalificatie na nog niks uitzonderlijks zien doen en Pastor is naar mijn idee net zo snel of sneller dan Bottas

NielsD

CitaatCaterham's current race drivers have admitted they are not sure if they will stay with the team beyond 2013.
Team figures have hinted throughout Caterham's difficult season so far that signing two sponsored drivers might have been a mistake, even though supremo Tony Fernandes insists both Giedo van der Garde and Charles Pic have improved.

The Malaysian entrepreneur has also admitted, however, that bringing the highly-rated Heikki Kovalainen back into the lineup for 2014 is a possibility.
It was believed Frenchman Pic's form and contract made him the more likely to stay next year, but he has now told Italiaracing magazine: "Honestly, I still don't know what I will do (in 2014).

"I think it is logical to suppose that I will have a second year at Caterham, but in F1 situations can change so quickly that it's difficult to say right now where I will be," added Pic.

Dutchman van der Garde, meanwhile, is quoted by the Dutch website autosport.nu: "My management is in talks with several teams, including Caterham."

Ik krijg steeds meer het gevoel dat Giedo volgend jaar niet meer voor Caterham rijdt, maar voor een ander team. Want Giedo heeft nu al een aantal keren aangegeven in gesprek te zijn met andere teams. Hopen dat ze hem daar dit weekend wat meer over aan de tand gaan voelen.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna