Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

rafael25

Ik hoop dat Riccardo net zo snel is als Vettel. Zou het tof vinden om dat te zien. Zou denk ik een hoop mensen iets anders naar Vettel laten kijken denk ik. Rijd Vettel (wat ik verwacht) Riccardo helemaal zoek, komt men weer: jaaaaa zie! 2e rijder!

0634

Citaat van: rafael25 op 02 september 2013 - 22:34:23
Ik hoop dat Riccardo net zo snel is als Vettel. Zou het tof vinden om dat te zien. Zou denk ik een hoop mensen iets anders naar Vettel laten kijken denk ik. Rijd Vettel (wat ik verwacht) Riccardo helemaal zoek, komt men weer: jaaaaa zie! 2e rijder!
Ik denk eerder dat het er tussenin zit. Even los van de aanpassingsperiode die Ricciardo zeker nodig zal hebben en ook moet krijgen, zal hij niet even snel zijn als Vettel maar ook niet zoek gereden worden. Webber wordt - in ieder geval dit jaar - behoorlijk zoek gereden. Ricciardo schat ik qua intrinsiek talent hoger in. Vettel is echter exceptioneel. Daar zal hij vermoedelijk niet aan kunnen komen. De top van Ricciardo zal rond het niveau van Raikkonen/Button kunnen liggen. Althans, dat is dan wat ik vermoed. Hij zal het er zelf uit moeten persen.

gloudiesaurus

Da Costa kunnen we nu wel opschrijven bij Toro Rosso  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Citaat van: gloudiesaurus op 02 september 2013 - 22:39:06
Da Costa kunnen we nu wel opschrijven bij Toro Rosso  :)

Je vergeet dat Nasr serieus aan het jagen is op dat zitje  ;)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Hoe zit het eigenlijk met Sainz jnr? Zit die al in de buurt van STR?

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 02 september 2013 - 22:43:32
Hoe zit het eigenlijk met Sainz jnr? Zit die al in de buurt van STR?

Valt tot op heden ook beetje tegen vind ik.
Net zoals Da Costa, die heeft het dit seizoen moeilijk (vorig jaar was hij wel sterk overigens)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

Citaat van: rafael25 op 02 september 2013 - 22:34:23
Ik hoop dat Riccardo net zo snel is als Vettel. Zou het tof vinden om dat te zien. Zou denk ik een hoop mensen iets anders naar Vettel laten kijken denk ik. Rijd Vettel (wat ik verwacht) Riccardo helemaal zoek, komt men weer: jaaaaa zie! 2e rijder!

zie ik niet zo rap gebeuren. Riccardo zal wellicht een contract moeten tekenen waarin staat hij 2de rijder achter vettel zal zijn, en altijd vettel voorbij zou moeten laten. Riccardo zal daarmee akkoord gaan omdat hij nu de kans heeft om in een topteam te rijden

Gerard

Wie gaat Ricciardo vervangen? Felix da Costa?

0634


gloudiesaurus

Citaat van: Gerard op 02 september 2013 - 23:12:37
Wie gaat Ricciardo vervangen? Felix da Costa?

I think so  :) Maar wat valt hij tegen in de World Series tot nu toe.

Als Frijns destijds voor Red Bull had getekend dan had hij dat stoeltje  nu gehad.
Gaat nu nooit meer gebeuren voor hem bij Toro Rosso..............  >:(
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Goede keus van Red Bull. Da Costa gaat denk ik toch doorschuiven. Misschien dat Sainz Jr. Vergne over n tijdje gat vervangen.

Want hoe zit het nou met Vergne? Die blijft STR, maar voor hoelang. Denk dat Vettel en Ricciardo nog wel n tijdje bij RBR zitten.

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 02 september 2013 - 23:43:18
Citaat van: Gerard op 02 september 2013 - 23:12:37
Wie gaat Ricciardo vervangen? Felix da Costa?

I think so  :) Maar wat valt hij tegen in de World Series tot nu toe.

Als Frijns destijds voor Red Bull had getekend dan had hij dat stoeltje  nu gehad.
Gaat nu nooit meer gebeuren voor hem bij Toro Rosso..............  >:(

Goed punt. Kan je wel eens gelijk in hebben.

NielsD

Citaat van: gloudiesaurus op 02 september 2013 - 23:43:18
Als Frijns destijds voor Red Bull had getekend dan had hij dat stoeltje  nu gehad.
Gaat nu nooit meer gebeuren voor hem bij Toro Rosso..............  >:(

Frijns had niet zo'n grote mond moeten hebben na de test in Abu Dhabi. Als hij gewoon lekker mee was gaan lullen met Red Bull, dan was hij misschien daar wel terechtgekomen. Bij Toro Rosso ofwel Red Bull (reserverijder), dan waren sponsoren misschien ook meer geinteresseerd geweest.

Nu schraapt hij race bij race met moeite bij elkaar en dat in de GP2.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

SDG

#478
Citaat van: robbert op 02 september 2013 - 23:11:28
zie ik niet zo rap gebeuren. Riccardo zal wellicht een contract moeten tekenen waarin staat hij 2de rijder achter vettel zal zijn, en altijd vettel voorbij zou moeten laten. Riccardo zal daarmee akkoord gaan omdat hij nu de kans heeft om in een topteam te rijden

Ik vermoed ook dat Ricciardo vooral in de eerste jaren een soort van Irvine/Barrichello/Massa-rol zal hebben bij Red Bull: in dienst rijden van het team en bij pech van Vettel zelf voor de winst trachten te gaan. Alles draait er al jaren om Vettel, die twee handen op één buik is met Dr. Marko en dat zal de eerste tijd niet veranderen. Red Bull kan Ricciardo zo langzaamaan klaarstomen voor het grote moment, dat er wellicht pas over een paar jaar komt. Ik maakte een tweetal jaar geleden al eens gewag van een transfer van Vettel naar Ferrari zodra Alonso's contract daar afloopt. Tegen dan moet Ricciardo klaar zijn om zelf kopman te spelen en het team te dragen. Voorlopig zal de Australiër echter het statuut van tweede man met de glimlach (mag geen probleem voor hem zijn) dienen te ondergaan.

Tenzij we hem al die tijd onderschat hebben en hij werkelijk Vettel van in het begin het vuur aan de schenen zou kunnen leggen. Maar dan hadden we dit soort zeldzame klasse wellicht nu al van hem in de Toro Rosso gezien, en dat is er nu nog niet echt uitgekomen.

SDG

#479
http://www.formule1.nl/nieuws/detail/marko-ricciardo-moet-na-drie-tot-vijf-races-presteren/

Citaat"Daniel moet namelijk punten voor ons scoren", verklaart Marko. "Hij moet ons de resultaten brengen die ons aan de constructeurstitel kunnen helpen."

Voila, daarmee is zijn rol voor 2014 binnen het team meteen ook duidelijk.