Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Maikel0230 op 28 augustus 2013 - 12:51:47
Hoe goed is kimi? Tja oke grosjean kan aardig volgen maar Kimi finishd veel meer races en zoals we weten heefr dat niet altijd met betrouwbaarheid van de wagen te maken.

Ik zei: 'hoe snel is Kimi als Grosjean hem qua snelheid aardig bij kan houden?'

Dit als reactie op 'Hoe snel is Button als Perez hem qua snelheid bij kan houden?'

Dat is wat anders dan 'hoe goed is Kimi' ;)

0634

Citaat van: Sphinx op 28 augustus 2013 - 13:08:39
CitaatOf Perez het gaat halen, zal inderdaad moeten blijken. Ben ik met je eens hoor. Maar hij heeft snelheid, kan ook racen. Alleen hij moet nog heel veel leren. Op Spa was het weer drama met hem. Fouten, geen snelheid. Hij is nog te grillig en te onstuimig. Derde jaars coureur. Hij had een stapje verder mogen zijn, ben ik met je eens. Maar toch, nog maar niet afschrijven m.i..

Bij Sauber had Perez een onverwacht goede auto en weinig druk, nu bij Mclaren heeft ie een slechte auto en veel druk, waardoor ie meer risico moet nemen omdat ie anders weggereden wordt. Als Mclaren niet ineens Ferrari had gekopieerd met een pullrodophanging die nu pas enigermate begint te werken (en dan vooral bij Button), had het er wss iets beter uitgezien. Ach, volgend jaar begint iedereen weer vanaf nul.
Zoveel druk is er niet. Die auto is ruk, dus niemand verwacht veel. Bovendien rijdt hij toch als tweede rijder en zal iedereen het zien als leerjaar.

Matthijs

Citaat van: Sphinx op 28 augustus 2013 - 13:08:39
CitaatOf Perez het gaat halen, zal inderdaad moeten blijken. Ben ik met je eens hoor. Maar hij heeft snelheid, kan ook racen. Alleen hij moet nog heel veel leren. Op Spa was het weer drama met hem. Fouten, geen snelheid. Hij is nog te grillig en te onstuimig. Derde jaars coureur. Hij had een stapje verder mogen zijn, ben ik met je eens. Maar toch, nog maar niet afschrijven m.i..

Bij Sauber had Perez een onverwacht goede auto en weinig druk, nu bij Mclaren heeft ie een slechte auto en veel druk, waardoor ie meer risico moet nemen omdat ie anders weggereden wordt. Als Mclaren niet ineens Ferrari had gekopieerd met een pullrodophanging die nu pas enigermate begint te werken (en dan vooral bij Button), had het er wss iets beter uitgezien. Ach, volgend jaar begint iedereen weer vanaf nul.

Mooi als blijkt dat de pullrod-ophanging 'the way to go' is met de nieuwe regelgeving in 2014, hebben McLaren en Ferrari opeens een voordeel.

Maikel0230

#393
Citaat van: Jeroen op 28 augustus 2013 - 13:41:29
Citaat van: Maikel0230 op 28 augustus 2013 - 12:51:47
Hoe goed is kimi? Tja oke grosjean kan aardig volgen maar Kimi finishd veel meer races en zoals we weten heefr dat niet altijd met betrouwbaarheid van de wagen te maken.

Ik zei: 'hoe snel is Kimi als Grosjean hem qua snelheid aardig bij kan houden?'

Dit als reactie op 'Hoe snel is Button als Perez hem qua snelheid bij kan houden?'

Dat is wat anders dan 'hoe goed is Kimi' ;)

Dan is mijn antwoord op de eerste vraag, dat Kimi NOG VOOR HET MOMENT sneller is dan Grosjean want die lijkt goed voor een snel rondje tijdens qualifying maar in de race lijkt het minder, hoe vaak hebben we de laatste twee jaar gezien dat kimi op een bepaald moment Grosjean bijhaalt en dat het team dan ingrijpt en Romain aan de de kant zet om Kimi er snel voorbij te loodsen. Ik geloof wel dat als Romain aan zichzelf blijft sleutelen dat hij hem op een dag zeker zal kunnen bijbenen en een volle race het volle pond kan geven.

Button en Perez lijken qua snelheid aan elkaar gewaagd terwijl de rijstijl toch wel anders is, Button houd van "smooth driving" terwijl Perez met zijn zuiders temperament hem liever vol een bocht gooit terwijl hij tegelijkertijd niet teveel van de banden eist. Beide heren lijken goede met banden om te kunnen gaan en dat is McLaren ongetwijfeld niet ontgaan. Met de mp4-28 lijkt Button het best overweg te kunnen want de laatste 3 races was hij toch wel opzienlijk sneller dan Perez maar dat kan denk ik ook gewoon weer keren. We zullen zien als het seizoen voorbij is hoeveel deze twee heren aan elkaar gewaagd zijn.

Ik snap de kritiek op Button vaak ook gewoon niet, kijk hij is Wereldkampioen geworden met een auto die voor een helft van het seizoen zeer goed was en in het tweede deel niet meer zo goed uit de blokken kwam. Hij controleerde de voorsprong en wist zo de Red Bulls achter zich te houden in het WK. Sorry maar dan ben je terecht kampioen want hij won nog steeds 6 races dat jaar. Hij was snel, zat goed in zijn vel, de auto was goed, ja dan kun je gewoon kampioen worden. Als mensen dan weer beginnen over hoeveel mazzel hij had dat jaar dan gaat mijn haren rechtop staan. Button is gewoon snel maar gewoon niet snel genoeg om in het rijtje te staan zoals Senna, Hamilton, etc...... Als je Button dan langs Perez zet dan heeft de jonge Mexicaan nog veel groeipotentieel! Ik denk dat jij het toch ook wel zo ziet, niet jeroen?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Zo'n beetje wel :).

Ik vind Button ook geen Vettel of Alonso. Maar dat vind ik van Kimi ook niet. Beiden vind ik daar nét onder zitten en om eerlijk te zijn geeft hun hele loopbaan dat ook ongeveer wel aan. Beiden hebben diepe dalen gekend, al had Button ook wel dramatisch wagens soms, maar soit.

Een paar jaar terug vond Webber zichzelf net zo goed als JB, maar had hij dan niet het geluk de beste auto te hebben zonder een Vettel naast zich. Maar dan vraag ik me af: hoe kom je daarbij? Hoe kom je erop dat je dan wel even kampioen zou zijn geworden? Hij is helemaal nooit constant geweest en ontstijgt m.i. het niveau van Barrichello nooit. En juist die Barrichello reed jarenlang naast Button en is over al die jaren genomen toch overduidelijk de mindere van de twee gebleken. Daar kan ik dan inderdaad niet zo goed tegen.

Al blijft Button een merkwaardig fenomeen. Hij mist namelijk ruwe snelheid, zeker over een ronde. En toch scoort hij altijd goed. Zonder vergelijk in kwaliteiten, want Prost was uiteraard beter, maar ook Prost had dat dus. Senna was eigenlijk in 80% van de gevallen sneller, in kwali wel 90% van de gevallen, maar toch haalde Prost evengoede resultaten als Senna in hun periode samen. Sommige rijders kunnen dat 'gebrek' aan snelheid blijkbaar compenseren met gogme, raceinzicht, tactiek, whatever. Geen idee. Maar het blijft apart.

Maikel0230

#395
Zo denk ik er net over Jeroen, veel van zulke mannen zoals jij ze beschrijft kunnen zonder echte 'rauwe' snelheid ook kampioen worden maar dan moet alles meezitten natuurlijk en moet hij echt een topseizoen hebben. Prost beschouw ik dan ook de koning in deze categorie, dit maakt van hen even grote helden zoals Senna maar dan op een andere manier. Jij hebt misschien iemand anders voor ogen?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Ik weet niet op wie je precies doelt maar ook Lauda valt bijvoorbeeld in die categorie. Ook niet persé de allersnelste van zijn generatie, wel de meest succesvolle.

robbert

Alonso heeft net getweet dat hij belangrijk nieuws heeft de komende dagen. Wellicht zal hij deze week bekend maken dat hij ferrari zal verlaten

NielsD

Om te stoppen? Want dat zal hij echt niet gaan doen. Zal ie toch naar RB gaan? ;)
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Edwin90

Kan natuurlijk ook zijn dat de focus verschuiven naar 2014. Die achterstand wordt namelijk te groot om nog wat mee te doen.

NielsD

Citaat van: Edwin90 op 01 september 2013 - 22:03:28
Kan natuurlijk ook zijn dat de focus verschuiven naar 2014. Die achterstand wordt namelijk te groot om nog wat mee te doen.

Dat zou wel een beetje krom zijn, want Stefano heeft na de zomerstop duidelijk gemaakt aan het personeel dat ze nog steeds vol voor het kampioenschap (moeten) gaan.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Gerard

#401
Twitter loopt inderdaad over van de geruchten en speculaties.. ben hèel benieuwd!! Misschien is zijn meissie eel zwanger  ;D  ;)

Fabian

http://www.gppits.net/nieuws/alonso_komt_spoedig_met_belangrijk_nieuws/

Maar misschien heeft ie wel belangrijk nieuws in zijn privéleven zoals ik in het artikel ook stel. Misschien gaat ie wel trouwen met Dasha Kapustina of misschien is ze wel zwanger...  ;)

Het nieuws kan zoveel zijn. We moeten lekker afwachten!

robbert

Citaat van: NielsD op 01 september 2013 - 21:56:28
Om te stoppen? Want dat zal hij echt niet gaan doen. Zal ie toch naar RB gaan? ;)

ja ik ben er toch bijna zeker van dat hij naar redbull zal gaan. Hij wil een winnende wagen, en dat is redbull

Fabian

Citaat van: robbert op 01 september 2013 - 22:21:36
Citaat van: NielsD op 01 september 2013 - 21:56:28
Om te stoppen? Want dat zal hij echt niet gaan doen. Zal ie toch naar RB gaan? ;)

ja ik ben er toch bijna zeker van dat hij naar redbull zal gaan. Hij wil een winnende wagen, en dat is redbull
Dat is dit jaar inderdaad een Red Bull. Dat kan volgend jaar ook een Ferrari of McLaren zijn. Of misschien wel een Williams....