Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

janke

Citaat van: Jeroen op 15 oktober 2013 - 23:18:09
Die gingen alleen steeds stuk. Vraag maar aan Prost en Arnoux ;D

Ben je zekers de grote Renault overwinningen vergeten. En btw we leven nu in 2013. Dat is pak hem beet 35 jaar geleden. In de simpele turbo-tijd. Wat gaat er volgend jaar allemaal stuk.  ;D
Some things are too important to be left in the past.

Wings

Citaat van: Jeroen op 15 oktober 2013 - 22:26:55
Ik heb zelfs wel eens gehoord dat Alonso poogt Renault te mobiliseren om meer tijd, geld en aandacht in Lotus te steken, met als idee erachter dat hij ook over zou stappen. Hij heeft daar nog steeds een goede naam. Maar dat is wel een heel wild verhaal. Weet niet eens meer waar ik het vandaan heb.

Waarschijnlijk uit 'dagblad de dikke duim'. :P ;D

0634

Citaat van: janke op 15 oktober 2013 - 23:35:18
Citaat van: Jeroen op 15 oktober 2013 - 23:18:09
Die gingen alleen steeds stuk. Vraag maar aan Prost en Arnoux ;D

Ben je zekers de grote Renault overwinningen vergeten. En btw we leven nu in 2013. Dat is pak hem beet 35 jaar geleden. In de simpele turbo-tijd. Wat gaat er volgend jaar allemaal stuk.  ;D
Was ook maar een grapje he, van daar smiley. Maar die reputatie hadden ze wel enigszins vanwege de beginjaren. Wel ware pioniers van de turbo.

Jehoentelaar

Citaat van: Wings op 16 oktober 2013 - 05:30:37
Citaat van: Jeroen op 15 oktober 2013 - 22:26:55
Ik heb zelfs wel eens gehoord dat Alonso poogt Renault te mobiliseren om meer tijd, geld en aandacht in Lotus te steken, met als idee erachter dat hij ook over zou stappen. Hij heeft daar nog steeds een goede naam. Maar dat is wel een heel wild verhaal. Weet niet eens meer waar ik het vandaan heb.

Waarschijnlijk uit 'dagblad de dikke duim'. :P ;D
Het is een heel creatief verhaal, maar Alonso heeft wel de neiging om zijn interesses en in het verleden behaalde successen verder uit te werken. De wielrenliefhebber had bijna Euskatel overgenomen, en hij is druk bezig met zijn tentoonstelling in Madrid. Contracttechnisch gezien is het onmogelijk om als Ferraricoureur geld te steken in Lotus/Whatever it is called Racing, maar mochten de puzzelstukjes op zijn plaats vallen, sluit ik niet uit dat hij z'n oude werkgever wel zou willen opzoeken. Hoe groot die kans is? Minimaal.

Breaktest

Even back to topic.
Max "Oei oei, wat gaan ze snel" Chilton vindt dat hij een stoeltje heeft verdiend. Ik zeg daarentegen, die zien we volgend jaar niet meer terug.
Wat denken jullie?

Sphinx

Hangt er van af wat marussia belangrijker vindt, het aandelenpakket van Graham Chilton of de samenwerkingen met Ferrari (dankzij Bianchi) en misschien Mclaren (dankzij magnussen). Niet dat Max nu als Mad Max rondrijdt, maar hij doet niet meer dan aankomen op dit moment (al kwam het even goed uit dat hij in Japan als enige Marussia de finish haalde)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

T.Nuvolari

Vandoorne is blijkbaar gecontacteerd door Red Bull om volgend jaar plaats te nemen in de Torro Rosso. Hij heeft ze afgewezen omdat het maar een deal voor één jaar zou zijn geweest.
Op aanraden van zijn manager blijft hij zich op McLaren focussen.

Artikel en geluidsfragmentje:
http://www.sporza.be/cm/sporza/auto_motor/F1/131018_Vandoorne_toekomst

Fabian

Ach het stoeltje van Chilton is nou niet iets om me zorgen over te maken. De afsluitende woorden in het artikel waarin men zegt dat het prettig is om met twee rijders verder te gaan met wat ervaring vind ik logisch. Wat dat betreft is de keuze voor Chilton er eentje die goed te verklaren valt.

Aan de andere kant rijden er in de GP2 en andere opstapklasses genoeg jongens rond die hetzelfde kunnen. Mochten ze voor een van die gasten kiezen dan snap ik het ook.

NielsD

Citaat van: M@rc op 18 oktober 2013 - 12:46:11
Vandoorne is blijkbaar gecontacteerd door Red Bull om volgend jaar plaats te nemen in de Torro Rosso. Hij heeft ze afgewezen omdat het maar een deal voor één jaar zou zijn geweest.
Op aanraden van zijn manager blijft hij zich op McLaren focussen.

Artikel en geluidsfragmentje:
http://www.sporza.be/cm/sporza/auto_motor/F1/131018_Vandoorne_toekomst

Die beslissing snap ik wel. Stel je voor dat ze naar een jaar echt besluiten je eruit te knikkeren dan heb je er helemaal niks aan.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Maikel0230

Die kans is bij STR zeer groot als je ziet hoeveel er staan te wachten in het opleidingsprogramma van Red Bull. Toch verbaast het me dat Vandoorne dit aangod gekregen heeft aangezien de vaste fansbasis van de F1 zeker was dat dat contract in de malen van Antonio Felix da Costa zat.

Kink in de kabel?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fabian

Kink in de kabel? Misschien. Da Costa zei zelf een tijdje terug dat het zo goed als rond was en dat alleen de officiële aankondiging nog op zich liet wachten. Misschien hebben ze Stoffel benaderd voordat ze Da Costa hebben gekozen.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Citaat van: NielsD op 18 oktober 2013 - 14:07:26
Citaat van: M@rc op 18 oktober 2013 - 12:46:11
Vandoorne is blijkbaar gecontacteerd door Red Bull om volgend jaar plaats te nemen in de Torro Rosso. Hij heeft ze afgewezen omdat het maar een deal voor één jaar zou zijn geweest.
Op aanraden van zijn manager blijft hij zich op McLaren focussen.

Artikel en geluidsfragmentje:
http://www.sporza.be/cm/sporza/auto_motor/F1/131018_Vandoorne_toekomst

Die beslissing snap ik wel. Stel je voor dat ze naar een jaar echt besluiten je eruit te knikkeren dan heb je er helemaal niks aan.

ls je kunt sturen kun je zo opvallen en jezelf profileren. McLaren heeft geen concreet voorstel gedaan en de vraag is of ze hem überhaupt wel een kans geven. Marketingtechnisch lijkt mij Magnussen sowieso al beter én heeft hij ook snelheid. Bovendien bouwt Toro Rosso competitieve auto's die profileren mogelijk maakt.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/vandoorne_wees_toro_rosso_af/

Als ik Vandoorne was had ik toch het bod van Toro Rosso geaccepteerd. Zoveel kansen zijn er niet om in de Formule 1 te komen.

Tijd zal leren of dit verstandig was, zijn management is natuurlijk wel wat gekleurd door die relatie met McLaren...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Best kans dat McLaren ook daarover heeft besloten. Hun grootste toptalent (samen met Magnussen) bij Red Bull stallen is niet zonder risico. Het kan zelfs zo zijn dat ze hem zelf overwegen een contract te geven.