Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

0634

#735
Citaat van: Wings op 21 september 2013 - 00:01:45
Oneens. Button bloeide ook pas later op. Zelfs nog nadat hij compleet werd afgeschreven en niemand meer een stuiver voor hem gaf. Verder denk ik dat er weinig rijders zijn die na 2-3 jaren capabel zijn auto's echt beter te maken, zich één te maken met het team en deze naar een hoger plan te tillen. Dan praat ik al over de buiten categorie. Alonso, Vettel, Schumacher, die rijders konden dat. En op dat platform plaats ik Hülkenberg niet.
Button reed rond in stront. Op het moment dat hij een goede wagen kreeg bij BAR liet hij zich meteen zien en werd hij direct achter de onaantastbare Ferraris derde in het WK. Eén van zijn sterkste jaren m.i.. Jacques Villeneuve (absoluut geen buitencategorie) werd zelfs kampioen in zijn tweede jaar. Damon Hill (geen buitencategorie) werd in zijn derde jaar ineens het kopmanschap van Williams aangemeten en ging daar geweldig mee om. Kimi Raikkonen (geen buitencategorie) deed het uitstekend bij McLaren in zijn derde jaar.

Niemand verwacht volgend jaar een titel als Hulk naar Lotus gaat (sterker, persoonlijk vrees ik voor dat team), er zal dus niet overdreven veel druk zijn. Hij moet gewoon goede en degelijke scores rijden volgend jaar en dat moet hij makkelijk kunnen. Als hij dat nu nog niet kan, zal hij het waarschijnlijk ook nooit kunnen.

0634

Citaat van: robbert op 21 september 2013 - 00:12:29
Citaat van: Fabian op 20 september 2013 - 23:01:36
Tja. Zou Alonso teruggaan naar McLaren??? Ik denk t niet

ik blijf erbij, Alonso kan niet verdragen dat raikkonen bij ferrari komt. En als de fin dan nog eens in 2014 sneller is dan alonso, dan zal de spanjaard wel vertrekken bij ferrari. Waar rook is, is vuur
De Fin zal niet sneller zijn over een heel jaar, maar verder ben ik het met je eens. Ik krijg ook het vermoeden dat Alonso hier niet blij mee is.

Wings

Citaat van: Jeroen op 21 september 2013 - 08:53:08
Button reed rond in stront. Op het moment dat hij een goede wagen kreeg bij BAR liet hij zich meteen zien en werd hij direct achter de onaantastbare Ferraris derde in het WK. Eén van zijn sterkste jaren m.i.. Jacques Villeneuve (absoluut geen buitencategorie) werd zelfs kampioen in zijn tweede jaar. Damon Hill (geen buitencategorie) werd in zijn derde jaar ineens het kopmanschap van Williams aangemeten en ging daar geweldig mee om. Kimi Raikkonen (geen buitencategorie) deed het uitstekend bij McLaren in zijn derde jaar.

Je gaat de Williamsen waarin Hill en Villeneuve konden instappen nu serieus afzetten tegen de Lotus?

CitaatNiemand verwacht volgend jaar een titel als Hulk naar Lotus gaat (sterker, persoonlijk vrees ik voor dat team), er zal dus niet overdreven veel druk zijn. Hij moet gewoon goede en degelijke scores rijden volgend jaar en dat moet hij makkelijk kunnen. Als hij dat nu nog niet kan, zal hij het waarschijnlijk ook nooit kunnen.

Dat mag je vinden, ik zie dat anders. Hülkenberg moet je laten rijpen en ontwikkelen naast een rijder met meer ervaring. Zoals McLaren dat doet met Pérez en Red Bull dat doet met Ricciardo. Opbouwend en kijkend naar de toekomst.

Wings

Citaat van: robbert op 21 september 2013 - 00:12:29
Citaat van: Fabian op 20 september 2013 - 23:01:36
Tja. Zou Alonso teruggaan naar McLaren??? Ik denk t niet

ik blijf erbij, Alonso kan niet verdragen dat raikkonen bij ferrari komt. En als de fin dan nog eens in 2014 sneller is dan alonso, dan zal de spanjaard wel vertrekken bij ferrari. Waar rook is, is vuur

Ik heb dit gevoel dus ook. En snap de keuze van Ferrari, wiens filosofie druist tegen deze keuze, dan ook niet. En ik denk niet dat het bijdraagt aan de nummer 1 op de auto. Al eerder verloor Ferrari de rijderstitel door rivaliserende rijders die elkander belangrijke punten afsnoepen. Het addertje onder het gras kan inderdaad een breuk in de verstandsverhouding zijn. Alonso roept mij net iets te hard dat niks speelt. We zullen moeten afwachten. Maar stel Alonso verkast naar McLaren, wie stapt dan in bij Ferrari? Pérez?

0634

Citaat van: Wings op 21 september 2013 - 09:56:23
Je gaat de Williamsen waarin Hill en Villeneuve konden instappen nu serieus afzetten tegen de Lotus?
Heeft dat er ook maar iets mee te maken dan. Nee. Niets. Was slechts bedoeld om aan te geven dat drie jaar voldoende is om te presteren. Je hoeft niet te winnen om te presteren. Je kan ook presteren in een auto die twee keer per jaar op het podium kan staan.

Deze discussie gaat over presteren bij Lotus. Dus ook op het niveau en met de druk van Lotus, en dat is geen Ferrari, geen Red Bull, geen McLaren, maar ´slechts´ het bescheiden Lotus. Hulkenberg móet daar klaar voor zijn en ik vind het werkelijk onbegrijpelijk als mensen vinden dat hij dat nog niet aan zou kunnen.

Wings

Dat is mijn punt helemaal niet. Ik heb het over bouwen aan de toekomst dus een team naar je hand zetten, de juiste mensen om je heen verzamelen en te samen doorgroeien naar successen. Volgens mij heb ik dat een paar postings geleden opgehelderd dus ben verbaasd dat je iets probeert tegen te spreken wat ik eerder al zei niet te bedoelen. 

0634

Dat is jouw punt wel want als ik Villeneuve aandraag schiet jij meteen in de ankers dat Lotus geen Williams is. Je kan er om heen praten wat je wil, maar het is precies wat het is,  is iemand er klaar voor of niet. Kan iemand maximaal presteren of niet. Jij denkt blijkbaar van niet. Nou, mocht hij er niet klaar voor zijn na drie jaar, dan is hij simpelweg niet goed genoeg. Want aan de ervaring die hij heeft kan het niet liggen.

Doorgroeien naar successen. Daar is iemand met drie dienstjaren wel aan toe en Damon Hill is daar een uitmuntend voorbeeld van. Die heeft daar samen met het team gebouwd aan nieuwe successen. Alleen moet je je veel eerder afvragen of het wel realistisch is om uberhaupt een dergelijke prestatiecurve van eender welke toekomstig Lotusrijder dan ook te verwachten.

Want het enige dat niet helemaal strookt is het feit dat Lotus geen Williams van de jaren 90 is. M.a.w. kan je het Hulkenberg niet aanrekenen als ze ook die successen niet zullen vieren. Jij hebt het over bouwen aan de toekomst, maar dit Lotus is een grap geworden, die verhuld wordt door een goed ontwerp. Het team wordt aan alle kanten leeggeplukt door zowel Ferrari als Mercedes en heeft torenhoge schulden.

Geen enkele rijder kan daar iets tegen doen, dus ik vraag me wel af wat je in vredesnaam allemaal van Hulkenberg verwacht. 

Maar Hulkenberg zelf, die moet dat inmiddels al lang en breed goed genoeg zijn. In Engeland zeggen ze dan ook, if you´re good enough, you´re old enough.

Wings

Ik wil niet vervelend zijn maar je Villeneuve voorbeeld illustreert dat je mijn punt compleet mist. Verder val ik van ongeloof van de bank dat je doet alsof Damon Hill Williams naar een ongekend niveau van successen heeft getild. Dan sla je mijn inziens wel erg door in het maken van je punt. Williams was voor de komst van Hill dominant in snelheid net als Red Bull dat nu is. De situatie die jij nu schetst zou je kunnen loslaten op Ricciardo. Hij zit in ongeveer het zelfde schuitje als Hill toen zat. Dus mocht Vettel na volgend seizoen vertrekken mag je dan verwachten dat hij kampioen kan worden met dominant materiaal? De situatie waarin Hülkenberg verkeert mocht hij verkassen naar Lotus heeft nu werkelijk nul-komma-geen raakvlakken met de situatie toen. Er naar refereren is mijn punt dan ook compleet missen.

Wings

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/300550/alonso-geen-interesse-in-mclaren-stoeltje/

Alonso rekent af met de geruchten dat hij Ferrari verruilt voor McLaren. Daar mag dus ook een dikke vette streep door.

0634

#744
Citaat van: Wings op 21 september 2013 - 11:42:17
Ik wil niet vervelend zijn maar je Villeneuve voorbeeld illustreert dat je mijn punt compleet mist. Verder val ik van ongeloof van de bank dat je doet alsof Damon Hill Williams naar een ongekend niveau van successen heeft getild. Dan sla je mijn inziens wel erg door in het maken van je punt. Williams was voor de komst van Hill dominant in snelheid net als Red Bull dat nu is. De situatie die jij nu schetst zou je kunnen loslaten op Ricciardo. Hij zit in ongeveer het zelfde schuitje als Hill toen zat.
Nee, want het Red Bull van vandaag is veruit de allersnelste (volgend jaar weet ik het niet). Het Williams van 94 werd na jaren van succes echter zwaar getroffen door het verbod van alle electronische gadgets en was helemaal niet meer de allersnelste. De auto was ontzettend nerveus en zelfs Senna kon er al slecht mee overweg. Aanvankelijk presteerde Hill nog veel slechter dan Senna (logisch) en werd zelfs een keer gelapt meen ik me te herinneren. Toen het team de scherven bijeen plukte na Imola ging Hill daar bewonderenswaardig mee om en wierp zich op als ware kopman, onder veel meer druk dan dat Hulk eventueel bij Lotus zou krijgen.

Je zal mij echt niet horen zeggen dat hij het Williams team van nul af aan heeft opgebouwd, laat dat duidelijk zijn. Het team stond immers al en bovendien was hij ook weer niet zo belangrijk. Maar Williams klom wel uit dat dat en Hill groeide in zijn rol. En dat doorgroeien is nou precies iets waarvan jij denkt dat Hulkenberg dat niet zou kunnen omwille van een gebrek aan ervaring. En misschien kan hij dat ook helemaal niet, maar dan is het kwaliteit, geen ervarenheid waaraan het hem ontbreekt.

CitaatDe situatie waarin Hülkenberg verkeert mocht hij verkassen naar Lotus heeft nu werkelijk nul-komma-geen raakvlakken met de situatie toen. Er naar refereren is mijn punt dan ook compleet missen.
Dan heb jij een heel ander beeld bij ´doorgroeien´ en ´een team op sleeptouw nemen´ dan ik.


Wings

Ik vind je nu erg onredelijk worden en krijg het idee dat je mening doordrukken nu de overhand krijgt boven een goede discussie. Als je gemakshalve zwaarwegende factoren niet benoemt sta je onvoldoende open voor dialoog en acht ik verder discussiëren ook onnodig. Daarom mijn voorstel dit onderwerp te laten rusten en ons richten op wie waar rijdt komend seizoen.

0634

Okee, we zijn het niet eens. Dat is verder geen probleem. Al vind ik die laatste post wel een beetje jammer en onnodig. Het zij zo.


Wings

Nou ja, ik wil dat wel kort toelichten; ik krijg de indruk dat je de dominantie van Williams wat meer passender probeert te maken met de situatie waarin Lotus verkeert. Een Damon Hill die zichzelf opwierp als ware kopman, onder veel meer druk, vind ik wel erg ongenuanceerd. Dan vergeet je dat Benetton niet zo snel was dan ze aanvankelijk leken, incluis illegaal software en Williams ontzettend geholpen werd door de FIA. Of het falen van Benetton, vul zelf in, blijft staan dat Williams kans kreeg door beslissingen achter de groene tafel. Als Damon Hill sympathisant durf ik best te stellen dat er weinig Schumacheriaans was aan zijn seizoen in 1994. Natuurlijk goed gedaan hoor en vond Hill dan ook meer dan een verdienstelijke en onderschat rijder maar de situatie van toen afzetten tegen de situatie waarin Lotus en Hülkenberg zich in zouden bevinden vind ik niet redelijk. Ten eerste missen ze de snelheid, ten tweede de middelen, ten derde was Hill ouder, volwassener en was hij langer bij Williams in dienst en heeft hij kunnen spieken bij Mansell, Patrese, Prost en later bij Senna. Hoewel dat van korte(re) duur was. Even kort geschetst. Maar goed, let's agree to disagree en ik zie dat mijn toon jegens jou inderdaad wel erg veel volume bevat en dat mag niet de bedoeling zijn. Mijn excuses daarvoor.

0634

Het was natuurlijk ook niet bedoeld als 1 op 1 vergelijk want dat vind je niet. Het ging om de grote lijnen.

Anyway, prima verder zo, doet er niet toe. Terug naar Silly Season.

Franky R.