Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Franky R.


Gerard

LoL Ja, dat geloof ik, aan de andere kant, als Lotus niet (kunnen) doen wat ze beloven.....
Ik vind het jammer dat Kimi Lotus verlaat.... was een mooie combi!!

gloudiesaurus

Was zeker een mooie combi en Kimi heeft daar ook mooie dingen laten zien!
Maar uiteindelijk komt Lotus geld tekort om echt Red Bull te kunnen verslaan.

Ferrari heeft wel de middelen. Maar racen tegen Alonso in dezelfde auto... Raikkonen is niet bang  ;)
En Alonso kan zijn borst nat maken. Kimi is toch een tikkie sneller dan Massa verwacht ik.
Wordt leuk volgend jaar!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Franky R. op 11 september 2013 - 15:00:03
http://www.gppits.net/nieuws/officieel_raeikkoenen_gaat_naar_ferrari/

Ongelofelijk, wat een druiven! Alweer laat men jong potentieel lopen en kijkt men naar het korte termijn. Ik kom hier met mijn volle verstand niet bij. Ferrari heeft met Alonso een kopman, waarom weigert men nu niet te kijken en te bouwen naar een tijdperk zonder Alonso? Dan is Kimi simpelweg niet de man. Daarom heb ik nooit geloofd dat Kimi naar Red Bull ging en nota bene Ferrari, het team dat ik een warm hart toedraag, 'trapt er weer in'!! Ik vraag me serieus af of ik nog wel fan wil zijn van een team dat beslissingen maakt die mij tegenstaan. Zijn we 'eindelijk' verlost van Massa, hoop je op iets verrassends (Bianchi) of Hülkenberg, de meest logische optie, laten ze na Pérez ook hem varen.....

Sabai

#649
Zo de kogel is door de kerk zie ik Kimi terug bij Ferrari  :D . I.m.o de sterkste lineup van het hele veld voor volgend jaar, allebei super constant. En ik lach me ballen uit me broek als Kimi meteen weer de titel pakt volgend jaar. Wat zal Alonso dan zuur zijn. Ik kan niet wachten. Zal ook weer sinds 2009 zijn dat ik de roden weer supporter  :).

Edwin90

Tsja, Ferrari is niet het team dat kiest voor jongens die nog maar één of twee jaar ervaring hebben. Zie de keuzes voor Barrichello, Massa, Alonso en nu Raikkonen allemaal heren met minimaal vier jaar ervaring.

Ik hoop dat Kimi Alonso het vuur flink aan de schenen legt. Kimi is altijd al één van m'n favorieten geweest, daarom juig ik deze switch helemaal toe.
Maar snap goed wat je bedoelt wanneer je zegt dat dit voor de toekomst niet echt een helder plan is.  :-\

Franky R.

Citaat van: Wings op 11 september 2013 - 16:17:51
Citaat van: Franky R. op 11 september 2013 - 15:00:03
http://www.gppits.net/nieuws/officieel_raeikkoenen_gaat_naar_ferrari/

Ongelofelijk, wat een druiven! Alweer laat men jong potentieel lopen en kijkt men naar het korte termijn. Ik kom hier met mijn volle verstand niet bij. Ferrari heeft met Alonso een kopman, waarom weigert men nu niet te kijken en te bouwen naar een tijdperk zonder Alonso? Dan is Kimi simpelweg niet de man. Daarom heb ik nooit geloofd dat Kimi naar Red Bull ging en nota bene Ferrari, het team dat ik een warm hart toedraag, 'trapt er weer in'!! Ik vraag me serieus af of ik nog wel fan wil zijn van een team dat beslissingen maakt die mij tegenstaan. Zijn we 'eindelijk' verlost van Massa, hoop je op iets verrassends (Bianchi) of Hülkenberg, de meest logische optie, laten ze na Pérez ook hem varen.....


Ik kan je alleen maar gelijk geven [moet ik niet te vaak doen... :P ], want ik vond het ook onlogisch voor Ferrari om Kimi terug te halen. Hulkenberg was een veel betere optie geweest, inderdaad... :-\

Sabai

Ik begrijp het wel waarom ze hiervoor gekozen hebben.  In 2014 worden de wagens zo anders dat ze gewoon twee azen willen hebben en het constructeurs kampioenschap willen winnen. Het zal ook een signaal naar Alonso zijn dat niemand boven Ferrari staat maar in dienst is zoals laatst gezegd door Luca.

robbert

Citaat van: Edwin90 op 11 september 2013 - 14:42:39
Ik lach me rot als de Ferrari volgend jaar de dominante wagen is en dat het een epic battle wordt voor de titel tussen de twee teamgenoten.   8)

Als ferrari de beste wagen heeft, dan zullen ze veel punten late liggen door de interne strijd tussen raikkonen en alonso. Komt niet goed. Dat zal mclaren, mercedes, redbull en wellicht lotus graag zien gebeuren

Sabai

Citaat van: robbert op 11 september 2013 - 17:26:45
Citaat van: Edwin90 op 11 september 2013 - 14:42:39
Ik lach me rot als de Ferrari volgend jaar de dominante wagen is en dat het een epic battle wordt voor de titel tussen de twee teamgenoten.   8)

Als ferrari de beste wagen heeft, dan zullen ze veel punten late liggen door de interne strijd tussen raikkonen en alonso. Komt niet goed. Dat zal mclaren, mercedes, redbull en wellicht lotus graag zien gebeuren

Ben bang dat je gelijk gaat krijgen maar blijkbaar denken ze er bij Ferrari anders over (snap hun punt ook wel  enerzijds). Wel leuk voor ons als fans van de sport een epic battle  8)

robbert

Citaat van: Sabai op 11 september 2013 - 17:30:32
Citaat van: robbert op 11 september 2013 - 17:26:45
Citaat van: Edwin90 op 11 september 2013 - 14:42:39
Ik lach me rot als de Ferrari volgend jaar de dominante wagen is en dat het een epic battle wordt voor de titel tussen de twee teamgenoten.   8)

Als ferrari de beste wagen heeft, dan zullen ze veel punten late liggen door de interne strijd tussen raikkonen en alonso. Komt niet goed. Dat zal mclaren, mercedes, redbull en wellicht lotus graag zien gebeuren

Ben bang dat je gelijk gaat krijgen maar blijkbaar denken ze er bij Ferrari anders over (snap hun punt ook wel  enerzijds). Wel leuk voor ons als fans van de sport een epic battle  8)

blijkbaar hebben ze er bij ferrari niet veel verstand van en hebben ze nooit naar het verleden gekeken, wat de gevolgen kunnen zijn. Zo zullen ze nog lang geen titels hebben

Wings

Citaat van: Edwin90 op 11 september 2013 - 14:42:39
Ik lach me rot als de Ferrari volgend jaar de dominante wagen is en dat het een epic battle wordt voor de titel tussen de twee teamgenoten.   8)

Stel je voor, Ferrari dominant en Vettel kampioen doordat teveel punten worden afgesnoept. Mij kun je wegdragen van het lachen. Geloof me maar.

Fietser

Raikkonen stevent nu echt af op het einde van zijn F1-carriere. Hij had al moeite met de snelheid van Grossjean, en nu moet hij opboksen tegen ene Alonso. Ik geef hem weinig kans. Daarnaast ben ik met een aantal anderen op deze site eens dat Ferrari hiermee een rare keuze heeft gemaakt. Ten eerste door opnieuw een al wat oudere coureur aan te trekken. Ten tweede door te denken dat het missen van WK's te wijten is aan te weinig capaciteit bij hun coureurs. Naar mijn idee lag het probleem (als er een probleem was) eerder aan de wagen die niet consistent snel is, maar soms ook aan de teamstrategie. Ik vrees daarom dat deze move slechts verliezers oplevert, tenzij er volgend jaar plots een superieure auto uit de fabriek in Modena rolt. Tsja, dan wordt Alonso eindelijk kampioen voor de roden, met Raikkonen daarachter. Maar dat vindt de Fin vast niet erg, want hij is dan nog rijker, heeft weer de nodige lol gehad en kan vrolijk gaan sneeuwscooteren.

Arthur

#658
Citaat van: Fietser op 11 september 2013 - 17:42:12
Raikkonen stevent nu echt af op het einde van zijn F1-carriere. Hij had al moeite met de snelheid van Grossjean, en nu moet hij opboksen tegen ene Alonso. Ik geef hem weinig kans. Daarnaast ben ik met een aantal anderen op deze site eens dat Ferrari hiermee een rare keuze heeft gemaakt. Ten eerste door opnieuw een al wat oudere coureur aan te trekken. Ten tweede door te denken dat het missen van WK's te wijten is aan te weinig capaciteit bij hun coureurs. Naar mijn idee lag het probleem (als er een probleem was) eerder aan de wagen die niet consistent snel is, maar soms ook aan de teamstrategie. Ik vrees daarom dat deze move slechts verliezers oplevert, tenzij er volgend jaar plots een superieure auto uit de fabriek in Modena rolt. Tsja, dan wordt Alonso eindelijk kampioen voor de roden, met Raikkonen daarachter. Maar dat vindt de Fin vast niet erg, want hij is dan nog rijker, heeft weer de nodige lol gehad en kan vrolijk gaan sneeuwscooteren.

Ik vind het geweldig nieuws dat Raikkonen terugkomt naar Ferrari. Wellicht was Hulkenberg een verstandigere keuze geweest maar dat heb ik al eerder aangegeven.

En nu ben ik benieuwd hoe de krachtsverhoudingen liggen tussen Alonso en Raikkonen. Ik ben er zeker niet van overtuigd dat Raikkonen volledig overklast wordt door Alonso. Het zou me zelfs niets verbazen als Alonso het nog wel eens bijzonder moeilijk krijgt met Raikkonen. En DAN begint het gedonder wat al eerder aangehaald is.

Raikkonen wil racen en winnen. Hij komt daar niet om snoepjes uit te delen  ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Sabai