Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Arthur

Citaat van: robbert op 10 september 2013 - 23:22:34
Citaat van: Arthur op 10 september 2013 - 22:38:25
Citaat van: Maikel0230 op 10 september 2013 - 22:32:07
Citaat van: Wings op 10 september 2013 - 22:13:56
Citaat van: Maikel0230 op 10 september 2013 - 18:42:55
Op zich lijkt dat zeker idioot maar als je de hele context erbij neemt krijg je er wel een ander beeld over. In feite is de Fin altijd een beetje een vreemde eend in de bijt geweest bij het fanatieke Ferrari. Toen Massa in 2009 crashte in Hongarije konden ze bij Ferrai toch niet de geblesseerde Massa de laan uitsturen en Alonso nog een jaar in de vriezer laten zitten. Kimi die toen toch in een serieus dipje zat en het moeilijk had met de problemen van de F60 werd dus gevraagd om te vertrekken en ze zouden hem nog wel betalen voor 2010. Wisten zij veel dat Kimi ooit nog zou terugkeren naar de Formule 1. Zij weten verdomd goed dat een Kimi die goed in zijn vel zit veel beter presteert dan Massa, wat dus betekent meer puntjes in het WCC.

Laat ik niet voor een honderdste keer de discussie voeren en vragen naar bewijs waar Kimi dan wel Ferrari het bovenstaande aandraagt als verklaring voor het matig optreden. Dat is nooit aangetoond. Maar laat ik, voor de verandering, meevaren op het bovenstaande. Dan vraag ik mij af waarom hij gedemotiveerd was en waarom moet ik aannemen dat hij dat nu niet zal worden? Bovendien, stel dat Kimi serieus beter is dan Massa (nu) en Alonso het vuur aan de schenen kan leggen, dan zal Ferrari serieus moeten domineren om geen titel te missen. Ik kan mij niet voorstellen dat Ferrari dit risico neemt. Dus mocht Kimi komen ga ik er vanuit dat men zich daar donders goed realiseert dat Kimi Fernando niet zal kunnen bijbenen en de rol van Massa zal vervullen.

Of, Fernando zou serieus plannen moeten hebben om terug te keren naar McLaren (zoals wordt beweerd). Ik kan het mij niet voorstellen maar ik vraag me tegenlijk af of hij nog gelukkig is bij Ferrari. Verder hoop ik niet dat Ferrari jong potentieel laat lopen. Of Kimi nu goed is of niet, beter dan Alonso wordt het niet en Kimi is niet de man die het vertrek van Alonso in de toekomst gaat opvangen. Ik hoop dat Ferrari stunt met hoofdletters en kiest voor Hülkenberg.

Ik stel nergens dat Kimi beter is dan Alonso, als beide heren in een gelijkwaardige Ferrari zitten zal kimi MISSCHIEN 6 van de 10 keren het onderspit delven maar als hij goed gemotiveerd is en hij zo rijd zoals hij de afgelopen 2 jaren heeft gereden zouden hij en Alonso wel eens voor een aangenaam gevecht kunnen zorgen. Wie daar als winnaar uit zo komen, daar ga ik mij niet over uitlaten. Zelf verkies ik ook Hulkenberg boven kimi, gewoon om Ferrari zo wat toekomst perspectief te bieden. Als het toch Kimi zou zijn heb ik daar geen probleem mee maar het gaat in ieder geval voor wrevel zorgen want Kimi is een voormalig wereldkampioen en die laten zich normaal niet degraderen tot 2de rijden en waarom zouden ze ook?

Als het [gedurende het seizoen] een rol als 2e rijder moet worden voor Kimi dan voorspel ik nu al dat Ferrari voor 2015 weer een nieuwe rijder bekend zal maken omdat Kimi dat niet zal pikken.

Ja ik ben er nu wel zeker van dat ze voor 2015 een nieuwe rijder zal bekend gemaakt worden. 1 van de 2 zal niet kunnen omgaan met het feit dat hij geen 1ste piloot mag zijn. Alonso is zo ook vertrokken bij mclaren toen hij zag dat Hamilton het team rond zijn vinger wond.
Tenzij, ferrari terug geen winnende wagen kan bouwen. Dan gaan geen van beide kunnen strijden om de titel en zal er niet zoveel uitmaken wie er kopman is

Dan raakt Raikkonen gefrustreerd [wat hij nu -denk ik- probeert te vermijden bij Lotus] en stapt hij weer uit de F1. Kimi wil op het hoogste niveau acteren met logischerwijs een auto die daar bij hoort. Alonso zal dan ook zijn conclusies trekken maar is afhankelijk van een alternatief [welk topteam is beschikbaar]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

robbert

Citaat van: Jehoentelaar op 10 september 2013 - 23:26:56
Lekkere vergelijking, Robbert. Hamilton was sinds zijn luiertijd al kind aan huis bij McLaren, de lieveling van Ron Dennis. Niets ten nadele aan hem, maar je kan dat niet vergelijken met de aanstaande situatie bij Ferrari. Daar is juist Alonso het kind aan huis (ik geloof niet dat één uitspraak en een gekke boordradio daar verandering in brengen).

ja maar het is bij mclaren destijds, met prost en senna als toppiloten, ook gebeurd. Ze lustten elkaar ook rauw omdat ze allebei de titel wilden

robbert

Citaat van: Arthur op 10 september 2013 - 23:28:30
Citaat van: robbert op 10 september 2013 - 23:22:34
Citaat van: Arthur op 10 september 2013 - 22:38:25
Citaat van: Maikel0230 op 10 september 2013 - 22:32:07
Citaat van: Wings op 10 september 2013 - 22:13:56
Citaat van: Maikel0230 op 10 september 2013 - 18:42:55
Op zich lijkt dat zeker idioot maar als je de hele context erbij neemt krijg je er wel een ander beeld over. In feite is de Fin altijd een beetje een vreemde eend in de bijt geweest bij het fanatieke Ferrari. Toen Massa in 2009 crashte in Hongarije konden ze bij Ferrai toch niet de geblesseerde Massa de laan uitsturen en Alonso nog een jaar in de vriezer laten zitten. Kimi die toen toch in een serieus dipje zat en het moeilijk had met de problemen van de F60 werd dus gevraagd om te vertrekken en ze zouden hem nog wel betalen voor 2010. Wisten zij veel dat Kimi ooit nog zou terugkeren naar de Formule 1. Zij weten verdomd goed dat een Kimi die goed in zijn vel zit veel beter presteert dan Massa, wat dus betekent meer puntjes in het WCC.

Laat ik niet voor een honderdste keer de discussie voeren en vragen naar bewijs waar Kimi dan wel Ferrari het bovenstaande aandraagt als verklaring voor het matig optreden. Dat is nooit aangetoond. Maar laat ik, voor de verandering, meevaren op het bovenstaande. Dan vraag ik mij af waarom hij gedemotiveerd was en waarom moet ik aannemen dat hij dat nu niet zal worden? Bovendien, stel dat Kimi serieus beter is dan Massa (nu) en Alonso het vuur aan de schenen kan leggen, dan zal Ferrari serieus moeten domineren om geen titel te missen. Ik kan mij niet voorstellen dat Ferrari dit risico neemt. Dus mocht Kimi komen ga ik er vanuit dat men zich daar donders goed realiseert dat Kimi Fernando niet zal kunnen bijbenen en de rol van Massa zal vervullen.

Of, Fernando zou serieus plannen moeten hebben om terug te keren naar McLaren (zoals wordt beweerd). Ik kan het mij niet voorstellen maar ik vraag me tegenlijk af of hij nog gelukkig is bij Ferrari. Verder hoop ik niet dat Ferrari jong potentieel laat lopen. Of Kimi nu goed is of niet, beter dan Alonso wordt het niet en Kimi is niet de man die het vertrek van Alonso in de toekomst gaat opvangen. Ik hoop dat Ferrari stunt met hoofdletters en kiest voor Hülkenberg.

Ik stel nergens dat Kimi beter is dan Alonso, als beide heren in een gelijkwaardige Ferrari zitten zal kimi MISSCHIEN 6 van de 10 keren het onderspit delven maar als hij goed gemotiveerd is en hij zo rijd zoals hij de afgelopen 2 jaren heeft gereden zouden hij en Alonso wel eens voor een aangenaam gevecht kunnen zorgen. Wie daar als winnaar uit zo komen, daar ga ik mij niet over uitlaten. Zelf verkies ik ook Hulkenberg boven kimi, gewoon om Ferrari zo wat toekomst perspectief te bieden. Als het toch Kimi zou zijn heb ik daar geen probleem mee maar het gaat in ieder geval voor wrevel zorgen want Kimi is een voormalig wereldkampioen en die laten zich normaal niet degraderen tot 2de rijden en waarom zouden ze ook?

Als het [gedurende het seizoen] een rol als 2e rijder moet worden voor Kimi dan voorspel ik nu al dat Ferrari voor 2015 weer een nieuwe rijder bekend zal maken omdat Kimi dat niet zal pikken.

Ja ik ben er nu wel zeker van dat ze voor 2015 een nieuwe rijder zal bekend gemaakt worden. 1 van de 2 zal niet kunnen omgaan met het feit dat hij geen 1ste piloot mag zijn. Alonso is zo ook vertrokken bij mclaren toen hij zag dat Hamilton het team rond zijn vinger wond.
Tenzij, ferrari terug geen winnende wagen kan bouwen. Dan gaan geen van beide kunnen strijden om de titel en zal er niet zoveel uitmaken wie er kopman is

Dan raakt Raikkonen gefrustreerd [wat hij nu -denk ik- probeert te vermijden bij Lotus] en stapt hij weer uit de F1. Kimi wil op het hoogste niveau acteren met logischerwijs een auto die daar bij hoort. Alonso zal dan ook zijn conclusies trekken maar is afhankelijk van een alternatief [welk topteam is beschikbaar]

inderdaad, daarom dat ik vrij zeker ben dat er in 2015 opnieuw minstens 1 nieuwe piloot zal zitten bij ferrari. Snap nog altijd niet, hoe dom ze kunnen zijn bij ferrari

Arthur

Citaat van: robbert op 10 september 2013 - 23:30:54
Citaat van: Jehoentelaar op 10 september 2013 - 23:26:56
Lekkere vergelijking, Robbert. Hamilton was sinds zijn luiertijd al kind aan huis bij McLaren, de lieveling van Ron Dennis. Niets ten nadele aan hem, maar je kan dat niet vergelijken met de aanstaande situatie bij Ferrari. Daar is juist Alonso het kind aan huis (ik geloof niet dat één uitspraak en een gekke boordradio daar verandering in brengen).

ja maar het is bij mclaren destijds, met prost en senna als toppiloten, ook gebeurd. Ze lustten elkaar ook rauw omdat ze allebei de titel wilden

Dat Alonso nu kind aan huis is bij Ferrari doet [lijkt mij] niets af aan het feit dat het een felle strijd zal worden als Raikkonen komt. Die komt echt geen snoepjes uitdelen hoor  ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

robbert

Citaat van: Arthur op 10 september 2013 - 23:33:32
Citaat van: robbert op 10 september 2013 - 23:30:54
Citaat van: Jehoentelaar op 10 september 2013 - 23:26:56
Lekkere vergelijking, Robbert. Hamilton was sinds zijn luiertijd al kind aan huis bij McLaren, de lieveling van Ron Dennis. Niets ten nadele aan hem, maar je kan dat niet vergelijken met de aanstaande situatie bij Ferrari. Daar is juist Alonso het kind aan huis (ik geloof niet dat één uitspraak en een gekke boordradio daar verandering in brengen).

ja maar het is bij mclaren destijds, met prost en senna als toppiloten, ook gebeurd. Ze lustten elkaar ook rauw omdat ze allebei de titel wilden

Dat Alonso nu kind aan huis is bij Ferrari doet [lijkt mij] niets af aan het feit dat het een felle strijd zal worden als Raikkonen komt. Die komt echt geen snoepjes uitdelen hoor  ;D

inderdaad, raikkonen zal zeker strijden om kopman te zijn, en alonso zal dit niet kunnen aanvaarden en daardoor zullen er problemen vormen bij ferrari

Jehoentelaar

Räikkönen kon zich prima schikken in zijn rol naast Massa in 2008. Het incident Alonso/Hamilton is straks zeven jaar geleden; coureurs worden ouder en volwassener. Iedereen garandeert hier een clash die tot problemen leidt, maar waarom zou dat gebeuren? Er is zelfs geen garantie dat de heren überhaupt gelijkwaardig aan elkaar zijn.

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 10 september 2013 - 23:36:07
Räikkönen kon zich prima schikken in zijn rol naast Massa in 2008. Het incident Alonso/Hamilton is straks zeven jaar geleden; coureurs worden ouder en volwassener. Iedereen garandeert hier een clash die tot problemen leidt, maar waarom zou dat gebeuren? Er is zelfs geen garantie dat de heren überhaupt gelijkwaardig aan elkaar zijn.

Mee eens! Maar toch denk ik dat Raikkonen tot op het bot gemotiveerd is en Alonso het vuur aan de schenen zal willen leggen. En over Alonso.. ik kan me nog herinneren dat ie zowat de hele race achter Petrov zat en zich weer van zijn beste kant liet zien. Blijft toch een iemand met een kort lontje  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Dat is in het heetst van de strijd, zover kun je iedereen krijgen als je een titel net mist.

Uiteraard sluit ik een clash niet uit, maar ik vind het veel te ver gaan om nu al te garanderen dat Ferrari hier een slechte keuze heeft gemaakt. We moeten het huidige seizoen zelfs nog afmaken of ze worden voor 2014 al afgeschreven.

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 10 september 2013 - 23:41:38
Dat is in het heetst van de strijd, zover kun je iedereen krijgen als je een titel net mist.

Uiteraard sluit ik een clash niet uit, maar ik vind het veel te ver gaan om nu al te garanderen dat Ferrari hier een slechte keuze heeft gemaakt. We moeten het huidige seizoen zelfs nog afmaken of ze worden voor 2014 al afgeschreven.

Het is een risicovolle keuze die Ferrari zou maken. Slecht is niet het woord dat ik zou willen gebruiken. Meer een verkeerde keuze als het verkeerd uitpakt. Eerst nog maar eens zien welke keuze men gemaakt heeft [Luciano Burti heeft al wel getweet dat het Raikkonen wordt maar dat is dan weer niet officieel]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Een verkeerde keuze als het verkeerd uitpakt, en een goede keuze als het goed uitpakt. Het totaalplaatje voor Ferrari met Kimi ziet er zeer veelbelovend uit. Op papier is het dan alleen nog afwachten of de motor goed is.

rafael25

vd Garde krijgt die plek naast Alonso gewoon... Iets met uit een hoge hoed ;) ;D ;D

Wings

Citaat van: Maikel0230 op 10 september 2013 - 22:32:07Ik stel nergens dat Kimi beter is dan Alonso, als beide heren in een gelijkwaardige Ferrari zitten zal kimi MISSCHIEN 6 van de 10 keren het onderspit delven maar als hij goed gemotiveerd is en hij zo rijd zoals hij de afgelopen 2 jaren heeft gereden zouden hij en Alonso wel eens voor een aangenaam gevecht kunnen zorgen.

Dat is leuk voor de fans maar of dit het kampioenschap ten goede komt, mocht het zo zijn, vraag ik mij af. De constructie die Ferrari jaren lang toepast is zo gek nog niet. Men is daar vanaf gestapt in de jaren dat Kimi er reed. Kimi kon de rol van absolute kopman niet waarmaken en dus niet afdwingen wat Schumacher eerder wel deed. Gevolg daarvan is het missen van het kampioenschap in 2008 en 2007, laten we eerlijk zijn, was meer geluk dan wijsheid. En ook een goed voorbeeld dat als twee man vechten om een been..... Mocht Kimi daadwerkelijk komen begrijp ik dit ook niet. Tenzij men weet bij Ferrari dat hij niks tegen Alonso kan beginnen.

CitaatWie daar als winnaar uit zo komen, daar ga ik mij niet over uitlaten. Zelf verkies ik ook Hulkenberg boven kimi, gewoon om Ferrari zo wat toekomst perspectief te bieden. Als het toch Kimi zou zijn heb ik daar geen probleem mee maar het gaat in ieder geval voor wrevel zorgen want Kimi is een voormalig wereldkampioen en die laten zich normaal niet degraderen tot 2de rijden en waarom zouden ze ook?

Mee eens. En ik vraag me af wie daar beter van wordt. Ik acht Kimi niet instaat Alonso te verslaan en de keren dat hij dat wel kan, omdat hij wellicht korter bij Alonso zit dan Massa, lopen ze belangrijke punten mis voor het kampioenschap. Aan het einde van de rit kun je deze punten nog wel eens hard nodig hebben.

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 10 september 2013 - 23:41:38
Dat is in het heetst van de strijd, zover kun je iedereen krijgen als je een titel net mist.

Uiteraard sluit ik een clash niet uit, maar ik vind het veel te ver gaan om nu al te garanderen dat Ferrari hier een slechte keuze heeft gemaakt. We moeten het huidige seizoen zelfs nog afmaken of ze worden voor 2014 al afgeschreven.

En toch vind ik dit niet de beste keuze. Egaal welke kant dit uitrolt. Mocht Kimi naar Ferrari komen gaat dat ten kosten van jong potentieel. Het spijt me ten zeerste maar ik juich dit niet toe. En begrijp die keuze dan ook niet kijkend naar een tijdperk na Alonso.

0634

#628
Citaat van: Jehoentelaar op 10 september 2013 - 23:41:38
Dat is in het heetst van de strijd, zover kun je iedereen krijgen als je een titel net mist.

Uiteraard sluit ik een clash niet uit, maar ik vind het veel te ver gaan om nu al te garanderen dat Ferrari hier een slechte keuze heeft gemaakt. We moeten het huidige seizoen zelfs nog afmaken of ze worden voor 2014 al afgeschreven.

Ik geloof wel dat ze een slechte keuze hebben gemaakt.

Alonso peurt al vier jaar lang het absolute maximum uit die wagen. Geen enkele rijder zal er nog meer uit kunnen halen. Wat je nu doet is tegen Alonso zeggen dat ze nu niet meer op hem gokken. Blijkbaar hebben ze twijfels over wat hij eruit haalde en hopen ze dat een ander het beter kan. Het is een dolksteek in zijn rug.

Als racefan vind ik het prachtig; twee kampioenen in één team. Als teamleider zou ik het nooit doen. Teveel voorbeelden waarin het mis ging. Natuurlijk, als je zoals Button en Hamilton om peanuts knokt, dan gaat het wel, maar heb je een wagen om kampioen te worden is het bijna niet te managen. Vraag maar aan Frank Williams of Ron Dennis, die hun handen er later ook nooit meer aan gebrand hebben.

Red Bull voert (andermaal) veel slimmer beleid i.m.o.. Ook zij stonden voor de keuze maar kozen een jong talent naast hun ervaren kampioen. Eentje die kan groeien en bloeien in de schaduw en hopelijk, als Vettel vertrekt, in diens voetsporen kan treden. Tot die tijd zal hij Vettel iig rugdekking geven en nooit voor de voeten rijden.

De slimmere optie. Zowel op korte, als op langere termijn. Maar ja, Red Bull is in alle gelederen een beter team dan Ferrari. Dit is daar het zoveelste bewijs van. Ferrari stapt van hun eigen beleid af dat ze jarenlang hebben gevoerd, paniekvoetbal lijkt het wel.

robbert

Citaat van: Arthur op 10 september 2013 - 23:39:56
Citaat van: Jehoentelaar op 10 september 2013 - 23:36:07
Räikkönen kon zich prima schikken in zijn rol naast Massa in 2008. Het incident Alonso/Hamilton is straks zeven jaar geleden; coureurs worden ouder en volwassener. Iedereen garandeert hier een clash die tot problemen leidt, maar waarom zou dat gebeuren? Er is zelfs geen garantie dat de heren überhaupt gelijkwaardig aan elkaar zijn.

Mee eens! Maar toch denk ik dat Raikkonen tot op het bot gemotiveerd is en Alonso het vuur aan de schenen zal willen leggen. En over Alonso.. ik kan me nog herinneren dat ie zowat de hele race achter Petrov zat en zich weer van zijn beste kant liet zien. Blijft toch een iemand met een kort lontje  ;)

ja dat bedoel ik dus. Ik denk dat Alonso het meest moeilijk zal doen, en zo gaan ze inderdaad punten verspelen voor het kampioenschap. De concurrentie zal in hun handen wrijven bij het horen van het nieuws. Zij weten allemaal dat dat moeilijk te slagen is, 2toppers in 1 team die allebei wereldkampioen wil worden