Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Maikel0230

Citaat van: Kootje op 27 juni 2013 - 16:48:31Precies. Denk dan ook, zeker gezien de smiley, dat dit sarcastisch bedoeld was.

;)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Zou er ook wel blij van worden denk ik. Voor de subtop, wat Sauber is, is Massa gewoon van waarde en Frijns verdiend ook z'n kans. Dus waarom niet bij Sauber dat ik toch al 'n warm hart toedraag.

Wings

Citaat van: Kootje op 27 juni 2013 - 16:28:41
Als Hulk naar Ferrari gaat dan zal Massa wel weer terugkeren naar Sauber.

Dat is de ideale situatie. Echter plaatst Ferrari enkel en alleen jong talent bij Sauber en punt 2 vind ik Hülkenberg enorm tegenvallen. Ik vraag me af of de critici Nico zoveel Ferrari-waardiger vinden dan Felipe...

Fabian

Hulk heeft gewoon de verkeerde overstap gemaakt dit seizoen. Hij heeft zelf ook een beetje spijt. Die Sauber valt zwaar tegen en Hulk valt ook tegen. Maar mocht het zo zijn dat de overstap van Hulk naar Sauber een tussenstap is om vervolgens volgend jaar Massa op te volgen dan zal het hem weinig uitmaken. Daarnaast vind ik Hulkenberg echt geen verkeerde rijder.

Wings

Dat niet. Maar het is ook niks bijzonders. Juist met minder materiaal kun je je laten gelden als rijder. Het argument dat de auto niet opperde top is vind ik -ondanks dat ik hem prima kan plaatsen- matig.

0634

Weer eens met Wings (even ophouden nu ;)). De enorme hype rond Hulk snap ik ook nooit zo. Prima coureur hoor, daar niet van, maar m.i. geen buitencategorie. Vorig jaar deden sommigen alsof het belachelijk was dat Hulk niet en Perez wel naar McLaren mocht, maar die argumentatie heb ik nooit zo begrepen om eerlijk te zijn.

0634


Fabian

Tja strafpunten. Ik ben er ook niet echt een voorstander van. Krijgen we binnenkort zo'n strafklasje. Dan moeten die coureurs met strafpunten een uurtje nablijven bij leraar Bernie...

Franky R.

Citaat van: Fabian op 28 juni 2013 - 18:19:01
Tja strafpunten. Ik ben er ook niet echt een voorstander van. Krijgen we binnenkort zo'n strafklasje. Dan moeten die coureurs met strafpunten een uurtje nablijven bij leraar Bernie...
En Bernie is al niet zo'n beste leraar... :P

0634

Ik had altijd het idee dat we juist wilden stimuleren dat de heren met elkaar gingen racen, maar het tegendeel blijkt waar; de FIA ontmoedigt het racen nog meer. Het is al belachelijk dat een rijdersfout zomaar bestraft kan worden, nu wordt je ook nog eens dubbel gestraft als je pech hebt.

Fabian

Belachelijke regel inderdaad. Volgend jaar sturen we gewoon de Oeteldonkse optocht naar de circuits. Die rijden in ieder geval netjes achter elkaar aan.

Jehoentelaar

Strafpunten vind ik helemaal geen gek idee, misschien dat mafketels als Maldonado nu dan eindelijk een keer bij de les blijven. Wat wél zorgelijk is, is dat het riskante systeem wordt gecombineerd met compleet inconsistente en veelal incapabele stewards. Dat is wel weer vragen om problemen.

0634

En die stewards geef je nu dus indirect nóg meer macht. Zij straffen immers, en die straffen worden nu dus ook nog eens strafpunten waard.

Schei toch uit met die onzin. We kijken al tientallen jaren naar gewoon racen, waar mensen soms fouten maken, maar waar maar zelden zware ongelukken worden veroorzaakt door kwaaie wil of pure onkunde. Nergens voor nodig om ineens met die soort gestoorde imbeciele reglementen op de proppen te komen.

Nog een idee voor de FIA: misschien moeten we er eens naar kijken of we rijders die een andere van de baan tikken juridisch kunnen vervolgen voor roekeloos rijden! Een maandje of twee op water en brood zal die hardrijders mores leren!

Fabian

Fouten maken is menselijk. Coureurs zijn ook mensen en geen robots. Fouten worden gemaakt in een race en een drive trough of stop and go is wat mij betreft een goede straf voor kleine foutjes. Mocht het een hele grote fout zijn dan kun je altijd overgaan op een schorsing.

Jehoentelaar

In de Formule 1 draait het inmiddels allang niet meer echt om het racen maar om het winnen en om de centen. Alles wat niet in het strakke straatje past wordt vakkundig de grond in geduwd. Vraag me af hoe lang dat door kan blijven gaan.