Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

0634

Niet alleen Button ook Perez is niet bevestigd voor volgend jaar, he.

Maikel0230

Dat klopt zeker ook maar over hem hoor ik niets, wat erop zou kunnen wijzen dat die gewoon blijft. Hem na een jaar niet verlengen zou wel heel cru zijn natuurlijk.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Nou ja, Whitmarsh heeft aangegeven dat beide rijders (dus ook Perez) een contractverlenging verdienen volgens hem. Dus dat wijst erop dat ze met hem verder willen.

Jozef

Ja maar kom op, als je Kimi kunt halen en dan kunt kiezen of je Button houdt of Pérez... dan is de keuze snel gemaakt.

Wings

Waarom zou je Kimi überhaupt willen halen áls je beschikt over Pérez en Button. Er gingen geruchten dat de laatst genoemde zou verkassen naar Ferrari. Gebakken lucht blijkt. Dat betekent dat de stoeltjes bezet zijn.

Jozef

Omdat Pérez een Kovalainen is. Iemand die prima is om het stoeltje warm te houden tot er weer een topper aankomt.

Wings

Ok. Nou ja, ik denk nog wel dat hij kan uitgroeien tot een rijder waarmee men rekening moet houden, dus ondanks dat ik je wel begrijp houd ik nog een slag om de arm.

Jehoentelaar

Ik vind het na één jaar in een niet vooruit te branden McLaren ook wel een beetje voorbarig. Zijn goede prestaties bij Sauber worden erg makkelijk vergeten.

Voorwaarde voor Checo is wel dat hij echt van die rare streken af moet komen.

0634

#383
Citaat van: Jozef op 27 augustus 2013 - 22:26:36
Omdat Pérez een Kovalainen is. Iemand die prima is om het stoeltje warm te houden tot er weer een topper aankomt.
Button verdient 16 mln euro per jaar en Kimi zal ook zoiets willen dan. Perez verdient 1,5 of zoiets.

Bovendien is Perez geen Kova. Hij doet het best aardig toch, vergeleken met JB. Okee, minder in resultaat, maar qua snelheid kan hij aardig meekomen. Hij mist het gogme. De basis (snelheid) is echter goed en dus is er de potentie als hij het in zich heeft om zich te ontwikkelen.

Komt bij dat Button en Kimi ongeveer evenoud zijn en niet meer het eeuwige leven hebben. Als je dan al Perez hebt, zou ik hem ook gewoon houden. Mag je kiezen tussen Button of Raikkonen. Vergelijkbaar niveau. Vergelijkbare staat van dienst. Vergelijkbare leeftijd. Maar Button zit er al en ligt naar het schijnt erg goed bij dat team.

Ik zou het wel weten: Button en Perez. En om eerlijk te zijn denk ik dat McLaren dat ook gaat doen. Zijn over het algemeen ook behoorlijk standvastig in hun line-up door de jaren heen,

robbert

en inderdaad, kimi zijn keuze zou verrassend zijn. Kimi naar mclaren, wie had dit ooit gedacht. Benieuwd wie er mag vertrekken, ik gok op perez

Jozef

Citaat van: Jeroen op 27 augustus 2013 - 22:49:28
Citaat van: Jozef op 27 augustus 2013 - 22:26:36
Omdat Pérez een Kovalainen is. Iemand die prima is om het stoeltje warm te houden tot er weer een topper aankomt.
Button verdient 16 mln euro per jaar en Kimi zal ook zoiets willen dan. Perez verdient 1,5 of zoiets.

Bovendien is Perez geen Kova. Hij doet het best aardig toch, vergeleken met JB. Okee, minder in resultaat, maar qua snelheid kan hij aardig meekomen. Hij mist het gogme. De basis (snelheid) is echter goed en dus is er de potentie als hij het in zich heeft om zich te ontwikkelen.

Komt bij dat Button en Kimi ongeveer evenoud zijn en niet meer het eeuwige leven hebben. Als je dan al Perez hebt, zou ik hem ook gewoon houden. Mag je kiezen tussen Button of Raikkonen. Vergelijkbaar niveau. Vergelijkbare staat van dienst. Vergelijkbare leeftijd. Maar Button zit er al en ligt naar het schijnt erg goed bij dat team.

Ik zou het wel weten: Button en Perez. En om eerlijk te zijn denk ik dat McLaren dat ook gaat doen. Zijn over het algemeen ook behoorlijk standvastig in hun line-up door de jaren heen,

Ja, Pérez kan wat snelheid betreft meekomen met Button. Maar hoe goed is die referentie? Ja, vorig jaar eindigde Button vlak achter Hamilton in het WK, maar dat had meer met de pech bij Hamilton te maken (Spanje, Singapore, Abu Dhabi, Brazilië) dan omdat Button net zo snel was. Button zal dan ook nooit meer wereldkampioen worden, hij is over zijn top heen. Net zo snel zijn als Button, is dus niet goed genoeg voor McLaren.

Ik vind het prima om Pérez nog een seizoen de kans te geven in een McLaren, net zoals Kovalainen twee jaar gekregen heeft. Maar bij Kovalainen leverde dat slechts één zege op (met het nodige geluk) en ik heb momenteel geen reden om meer te verwachten van Pérez. Kova was namelijk ook "een groot talent" toen hij binnenkwam bij Renault en nog steeds toen hij naar McLaren doorverhuisde.

Goed, jullie hebben zeker gelijk dat Pérez nog jong is en in veel opzichten nog kan groeien (in tegenstelling tot Maldonado zie ik hem bijvoorbeeld nog wel een minder agressieve stijl aannemen). Maar als je Räikkönen KUNT halen, dan zou ik dat doen. En ik denk niet dat geld het probleem is bij McLaren.

Wings

Waarom zou McLaren dat doen? Met Button hebben ze al minstens een gelijkwaardige rijder in snelheid van dezelfde leeftijd. McLaren staat op het punt een nieuw tijdperk in te luiden dus lijkt het mij handig als je daar ook de rijders naar contracteert die samen met het team kunnen groeien naar een niveau dat titelwaardig is. Of Pérez daartoe capabel is moet nog blijken. Maar hij wordt wel erg snel afgeschreven.

Wat betreft Heikki aangaat, het spijt me, ik vond er vanaf dag 1 geen reet aan. Heeft naar mijn weten niet in de buurt van Hamilton gereden, destijds ook een eens rookie in de leer, daar waar Pérez eerder heeft bewezen zich qua snelheid te kunnen meten met -de ervaren- Button en hem zelfs kan verslaan. Ik kan er derhalve niks anders van maken dat hij Sergio snel en goed is alleen zo nu en dan een tikkeltje te enthousiast.

0634

Citaat van: Jozef op 28 augustus 2013 - 04:11:44
Ja, Pérez kan wat snelheid betreft meekomen met Button. Maar hoe goed is die referentie? Ja, vorig jaar eindigde Button vlak achter Hamilton in het WK, maar dat had meer met de pech bij Hamilton te maken (Spanje, Singapore, Abu Dhabi, Brazilië) dan omdat Button net zo snel was. Button zal dan ook nooit meer wereldkampioen worden, hij is over zijn top heen. Net zo snel zijn als Button, is dus niet goed genoeg voor McLaren.

Geef hem een topwagen en hij strijd gewoon mee om het WK. Is nog altijd uiterst betrouwbaar en foutloos en is door Hamilton nooit weggereden in races drie jaar lang. Wel in kwali. Ook Button had vorig jaar zijn pechmomenten trouwens, dat wordt dan vergeten. Maar goed, die discussie heeft een baard. Vond hem in Belgie ontzettend sterk rijden.

En dan Kimi. Hoe snel is hij dan? Want qua snelheid is het net als bij Button/Perez, kan Grosjean hem aardig matchen. Dus hoe schatten we dat nu nog in dan? Button en Kimi zijn rijders die wat mij betreft gelijk zijn, Kimi is vermoed ik een toefje sneller intrinsiek, en Button is weer wat sluwer. Beide geef ik ze nog 2,3 goede jaren, hooguit, dan houdt het wel op.

CitaatGoed, jullie hebben zeker gelijk dat Pérez nog jong is en in veel opzichten nog kan groeien (in tegenstelling tot Maldonado zie ik hem bijvoorbeeld nog wel een minder agressieve stijl aannemen). Maar als je Räikkönen KUNT halen, dan zou ik dat doen. En ik denk niet dat geld het probleem is bij McLaren.
Dat laatste denk ik ook niet. Kan hooguit een overweging zijn, meer niet.

Lijkt mij verder een leuk duo hoor: Button en Kimi naast elkaar. Prima. Maar ik zie de logica niet echt. Twee dertigers naast elkaar zetten, daar zie ik het nu niet zo van.

Of Perez het gaat halen, zal inderdaad moeten blijken. Ben ik met je eens hoor. Maar hij heeft snelheid, kan ook racen. Alleen hij moet nog heel veel leren. Op Spa was het weer drama met hem. Fouten, geen snelheid. Hij is nog te grillig en te onstuimig. Derde jaars coureur. Hij had een stapje verder mogen zijn, ben ik met je eens. Maar toch, nog maar niet afschrijven m.i..

Maikel0230

#388
Hoe goed is kimi? Tja oke grosjean kan aardig volgen maar Kimi finishd veel meer races en zoals we weten heefr dat niet altijd met betrouwbaarheid van de wagen te maken.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sphinx

CitaatOf Perez het gaat halen, zal inderdaad moeten blijken. Ben ik met je eens hoor. Maar hij heeft snelheid, kan ook racen. Alleen hij moet nog heel veel leren. Op Spa was het weer drama met hem. Fouten, geen snelheid. Hij is nog te grillig en te onstuimig. Derde jaars coureur. Hij had een stapje verder mogen zijn, ben ik met je eens. Maar toch, nog maar niet afschrijven m.i..

Bij Sauber had Perez een onverwacht goede auto en weinig druk, nu bij Mclaren heeft ie een slechte auto en veel druk, waardoor ie meer risico moet nemen omdat ie anders weggereden wordt. Als Mclaren niet ineens Ferrari had gekopieerd met een pullrodophanging die nu pas enigermate begint te werken (en dan vooral bij Button), had het er wss iets beter uitgezien. Ach, volgend jaar begint iedereen weer vanaf nul.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!