Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Franky R. op 15 augustus 2013 - 13:48:22
Citaat van: Wings op 15 augustus 2013 - 07:06:29
Niet anders in het jaar dat Schumacher in Monza zou aangeven of hij door zou gaan. En wie naar Ferrari zou komen. En Kimi die zou vertrekken (Alonso vervroegd naar Ferrari). Ik vind niet dat meer of minder gespeculeerd wordt dan andere jaren waarin grote veranderingen op komst waren.
Hm, ik vond dat wel meevallen. Veel van die zaken zag je toen al aankomen. Met de huidige Silly Season is het nog steeds ongewis wie waar naartoe gaat. M.a.w. het verrassingseffect is veel groter en dat heb ik niet eerder meegemaakt in de jaren dat ik de Formule 1 volg...


Zoveel hoofdrolspelers...Kimi, Alonso, Vettel, Massa, Hulkenberg, Grosjean en Ricciardo...En drie teams te weten, Ferrari, Lotus en natuurlijk Red Bull.

Mwah, om eerlijk te zijn zie ik van de toppers hooguit Kimi verkassen. Alonso of Vettel daar geloof ik niet in. Misschien mag iemand Massa vervangen, maar meer dan dat zie ik niet gebeuren. En als dat zo is is het nauwelijks spectacularder dan vorig jaar, toen ik toch echt heel erg verrast was door de Hamilton move die door Eddie Jordan voorspeld werd.

Fabian

Misschien moeten we Eddie gewoon ff bellen met z'n voorspellende blik. Dat scheelt een hoop speculeren.

Wings

Citaat van: Franky R. op 15 augustus 2013 - 13:48:22
Citaat van: Wings op 15 augustus 2013 - 07:06:29
Niet anders in het jaar dat Schumacher in Monza zou aangeven of hij door zou gaan. En wie naar Ferrari zou komen. En Kimi die zou vertrekken (Alonso vervroegd naar Ferrari). Ik vind niet dat meer of minder gespeculeerd wordt dan andere jaren waarin grote veranderingen op komst waren.
Hm, ik vond dat wel meevallen. Veel van die zaken zag je toen al aankomen. Met de huidige Silly Season is het nog steeds ongewis wie waar naartoe gaat. M.a.w. het verrassingseffect is veel groter en dat heb ik niet eerder meegemaakt in de jaren dat ik de Formule 1 volg...


Zoveel hoofdrolspelers...Kimi, Alonso, Vettel, Massa, Hulkenberg, Grosjean en Ricciardo...En drie teams te weten, Ferrari, Lotus en natuurlijk Red Bull.

Welk verrassingseffect? Kan aan mij liggen maar dat Webber vertrekt bij Red Bull stond nog net niet op zijn voorhoofd getatoeëerd. En zo spannend vind ik het niet wie daar gaat figureren als secondant. De gevestigde orde, dus Vettel, Alonso en Hamilton blijven zitten waar ze zitten. Enige verandering die nog kán plaatsvinden is dat Massa wordt bedankt, einde 2013. Maar ook dat is geen grote verrassing. En de opvolger, indien Hülkenberg, ook niet. Verder zie ik geen onaangekondigde verschuivingen waarvan ik warm draai. Allen wel in de lijn der verwachting. Dat nu iedereen aan alles wordt gelinkt, ach, het is komkommertijd hé. Ieder jaar het zelfde liedje.

0634

Silly Season op zich is overigens wel leuk dit jaar, daar niet van, maar wat er effectief van overblijft zal moeten blijken. Ik verwacht geen grote verrassingen zoals vorig jaar met Lewis in ieder geval. Dat Alonso naar RBR gerucht... Of Kimi naar Ferrari... dat geloven we allemaal toch niet echt?

Franky R.

Citaat van: Wings op 15 augustus 2013 - 17:42:58
Citaat van: Franky R. op 15 augustus 2013 - 13:48:22
Citaat van: Wings op 15 augustus 2013 - 07:06:29
Niet anders in het jaar dat Schumacher in Monza zou aangeven of hij door zou gaan. En wie naar Ferrari zou komen. En Kimi die zou vertrekken (Alonso vervroegd naar Ferrari). Ik vind niet dat meer of minder gespeculeerd wordt dan andere jaren waarin grote veranderingen op komst waren.
Hm, ik vond dat wel meevallen. Veel van die zaken zag je toen al aankomen. Met de huidige Silly Season is het nog steeds ongewis wie waar naartoe gaat. M.a.w. het verrassingseffect is veel groter en dat heb ik niet eerder meegemaakt in de jaren dat ik de Formule 1 volg...


Zoveel hoofdrolspelers...Kimi, Alonso, Vettel, Massa, Hulkenberg, Grosjean en Ricciardo...En drie teams te weten, Ferrari, Lotus en natuurlijk Red Bull.

Welk verrassingseffect? Kan aan mij liggen maar dat Webber vertrekt bij Red Bull stond nog net niet op zijn voorhoofd getatoeëerd. En zo spannend vind ik het niet wie daar gaat figureren als secondant. De gevestigde orde, dus Vettel, Alonso en Hamilton blijven zitten waar ze zitten. Enige verandering die nog kán plaatsvinden is dat Massa wordt bedankt, einde 2013. Maar ook dat is geen grote verrassing. En de opvolger, indien Hülkenberg, ook niet. Verder zie ik geen onaangekondigde verschuivingen waarvan ik warm draai. Allen wel in de lijn der verwachting. Dat nu iedereen aan alles wordt gelinkt, ach, het is komkommertijd hé. Ieder jaar het zelfde liedje.


Verrassingseffect, hectiek en kommerkommertijd, ja! En vond je het niet verrassend dat Alonso er opeens bij werd gesleept? Terwijl ik er -vooralsnog- vanuit ga, dat Alonso zijn carrière beëindigd bij Ferrari...


Net wat Jeroen zegt...wat er overblijft moeten we afwachten, maar er is nu wel lekker veel speculatie... ;)

0634

Dat klopt zeker. Toch denk ik ook dat het vaak een spel is. Zaakwaarnemers die even iets influisteren bij een bevriende journalist om wat druk te zetten op een team (de Alonso-Red Bull roddel wellicht?). Ze bespelen van tijd tot tijd allemaal de publieke opinie om iets gedaan te krijgen of om te laten merken dat er meer mogelijkheden zijn.

Jehoentelaar

Citaat van: Fabian op 15 augustus 2013 - 17:41:51
Misschien moeten we Eddie gewoon ff bellen met z'n voorspellende blik. Dat scheelt een hoop speculeren.
We kunnen zeggen wat we willen, maar Eddie heeft het wel heel vaak bij het rechte eind op dat gebied. Als 'ie mij even opbelt en mij van wat informatie voorziet, wil ik best bijdragen aan zijn nieuwe bizarre overhemd voor de volgende Grand Prix.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 15 augustus 2013 - 20:43:10
Citaat van: Fabian op 15 augustus 2013 - 17:41:51
Misschien moeten we Eddie gewoon ff bellen met z'n voorspellende blik. Dat scheelt een hoop speculeren.
We kunnen zeggen wat we willen, maar Eddie heeft het wel heel vaak bij het rechte eind op dat gebied. Als 'ie mij even opbelt en mij van wat informatie voorziet, wil ik best bijdragen aan zijn nieuwe bizarre overhemd voor de volgende Grand Prix.
Maar daar maar een bizarre regenjas van... :P

Wings

Citaat van: Franky R. op 15 augustus 2013 - 18:55:44
Verrassingseffect, hectiek en kommerkommertijd, ja! En vond je het niet verrassend dat Alonso er opeens bij werd gesleept? Terwijl ik er -vooralsnog- vanuit ga, dat Alonso zijn carrière beëindigd bij Ferrari...


Net wat Jeroen zegt...wat er overblijft moeten we afwachten, maar er is nu wel lekker veel speculatie... ;)

Punt is dat er nu teveel blind geschoten wordt. Link iedereen maar aan alles, dan staan de sites in de spotlights en hebben we wat te bespreken. Ik vind het veel te ver doorgeschoten. Het journaille maakt er een Janboel van.

Franky R.

Citaat van: Wings op 16 augustus 2013 - 23:51:29
Citaat van: Franky R. op 15 augustus 2013 - 18:55:44
Verrassingseffect, hectiek en kommerkommertijd, ja! En vond je het niet verrassend dat Alonso er opeens bij werd gesleept? Terwijl ik er -vooralsnog- vanuit ga, dat Alonso zijn carrière beëindigd bij Ferrari...


Net wat Jeroen zegt...wat er overblijft moeten we afwachten, maar er is nu wel lekker veel speculatie... ;)

Punt is dat er nu teveel blind geschoten wordt. Link iedereen maar aan alles, dan staan de sites in de spotlights en hebben we wat te bespreken. Ik vind het veel te ver doorgeschoten. Het journaille maakt er een Janboel van.


Ik neem aan dat je doelt op de Finse media? Want die gaan IMHO het verst, door te berichten dat Kimi al een contract zou hebben getekend bij Ferrari...

Wings

Nee. Allen. Veelal is het de media die tot in den treuren door krom getrokken conclusies proberen nieuws te brengen. Het publiek (lees: wij) slikken het als koek. Zeker in de komkommertijd kijk ik stukken minder op nieuwssites. Vaak word ik overspoeld door het gevoel 'schrijf niet als je niks nuttigs kunt schrijven of doe research'. Dan mik ik niet op jullie hobbyisten die nieuws overnemen en een ander jasje aanmeten maar de sites die pretenderen nieuws aan de man te brengen. Ik heb er weinig mee.

Gerard

Nou mensen, EJ weet het zeker... Kimi aast op het stoeltje van Massa voor volgend jaar, en Ferrari wil hem.... Zou hij wèer gelijk hebben?( net als vorig jaar bij Lewis/Merc)

Fabian

Citaat van: Gerard op 19 augustus 2013 - 23:28:34
Nou mensen, EJ weet het zeker... Kimi aast op het stoeltje van Massa voor volgend jaar, en Ferrari wil hem.... Zou hij wèer gelijk hebben?( net als vorig jaar bij Lewis/Merc)
Zou zomaar kunnen. Kimi zei dat z'n keuze wel eens verrassend kon zijn. RBR wordt t niet dus zou die verrassing zomaar eens Ferrari kunnen zijn. Of hij moet stoppen of bij een Force India of een ander team gaan rijden. Of hij wordt buschauffeur...

Maikel0230

Bedankt voor de tip Gerrard ik heb even de tekst van de BBC er zelf bij gehaald

CitaatKimi Raikkonen 'wants Ferrari return' claims Eddie Jordan

Kimi Raikkonen is targeting a move to Ferrari following Red Bull's decision to sign Daniel Ricciardo, BBC F1 chief analyst Eddie Jordan says.

A deal for the Finn to return to the team for whom he won the 2007 title may be announced as soon as next month's Italian Grand Prix, Jordan said.

Ferrari said the claim was "not true" and that no decision had yet been made.

Jordan added that Ricciardo, 24, had already signed to partner Sebastian Vettel at Red Bull next season.

Ricciardo's promotion from junior team Toro Rosso is to be announced at this weekend's Belgian Grand Prix, Jordan said.

A Red Bull spokeswoman said: "We don't have anything to announce at present but will advise when we do."

A Ferrari spokesman said the Italian team were concentrating on improving their car to boost Fernando Alonso's title challenge.

He added: "This is the exact same scenario as last year - with not only Kimi but a long list of other drivers allegedly going to Ferrari.

"At the moment our priority is produce the car for Fernando and Felipe (Massa) and a decision on the 2014 line-up will be made at the appropriate moment, which is not right now."

On Monday, Raikkonen's manager Steve Robertson told BBC Sport's chief F1 writer Andrew Benson that the 20-time grand prix winner, 33, would not be driving for Red Bull next year.

Robertson said: "Talks broke down. We haven't spoken for a little while and it's clear Kimi won't be driving for Red Bull in 2014.

"Kimi's a free agent. He still has options out there.

"There's a lot of things happening behind the scenes and I'm pretty confident he will be in F1 next year."

Asked specifically whether Ferrari were an option, he said: "Until they confirm their seats, my job is to speak to all the teams and see what's available."

Jordan said Raikkonen had made a return to Red Bull his first priority but when talks with the world champions broke down, he turned his attention to Ferrari.

He could also stay with current team Lotus for a third season.

Alonso is under contract until the end of 2016, but Ferrari are considering replacing Massa, who has had an inconsistent season.

BBC Sport understands that senior figures within the Ferrari team want Massa out and are keen for Raikkonen to return but that Ferrari president Luca Di Montezemolo is not keen on the idea.

Signing Raikkonen would be an admission they had made a mistake when they chose to end his contract a year early at the end of 2009 and pay him not to drive for them in 2010, when Alonso joined.

They preferred Massa as the Spaniard's partner, despite the Brazilian at the time recovering from a fractured skull sustained in an accident at the 2009 Hungarian Grand Prix.

Although Raikkonen won the title for Ferrari in 2007, Massa outscored him throughout their time as team-mates through the following two years.

World champions Red Bull had made it clear they were choosing between Raikkonen and Ricciardo for the seat that has been made vacant for next season following Mark Webber's decision to leave F1 to drive for Porsche in sportscar racing.

Raikkonen was a known quantity and would be a choice they could guarantee would at least match the contribution Webber made to three consecutive constructors' world titles since 2010.

But Ricciardo's promotion will be a vindication for the Red Bull young driver programme, from which so far only Vettel has graduated to the senior team.

The 24-year-old is also likely to be a malleable choice who will play a support role for Vettel without the friction that developed between the German and Webber and which may well have emerged had Raikkonen, a former world champion, joined the team.

It remains to be seen whether Ricciardo has the ability to cope with the step up to the highest level of F1, and the pressure that brings.

His best result for Toro Rosso is a seventh place, although he has three times qualified sixth.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Gerard

#329
Dank je Maikel :-)
@Fabian.. buschauffeur? ;D
Maar uh, Ricciardo naar RBR, Kimi naar Ferrari, Hulk naar Lotus... Massa terug naar Sauber ??? En Grosjean?  out?