Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Kootje op 21 januari 2014 - 16:46:26

Op zich heeft Prisoner Monkeys hier wel 'n punt, alleen maakt hij één klein foutje. Giedo is niet geboren met geld, maar heeft de mazzel gehad 'n vriendinnetje met geld te vinden. Daarvoor was hij echter ook al actief en succesvol in karting en autosport, en heeft z'n sporen dus wel degelijk ook deels zelf verdiend.
Maar dat zijn geen geweldige sporen. En of het geld van pappa of schoonpappa komt lijkt mij ook weinig boeiend. Giedo van de Garde is niet goed genoeg voor de F1. Dan zeggen sommigen dat er meer zijn die niet goed genoeg zijn, klopt helemaal, maar als we met zijn allen paydrivers niet zo vreselijk leuk vinden al jarenlang, dan moeten we Giedo ook niet zo vreselijk leuk vinden (als rijder dan, niet als mens natuurlijk).

Perton

Citaat van: robbert op 21 januari 2014 - 16:59:30
kobayashi naar caterham. Dus hij heeft niks meer te maken met ferrari? Weet er iemand dat?
Lijkt me niet. Maar als die jongen niet compleet idioot is, gaat ie wel goede contacten met ze onderhouden met het oog op een eventuele LMP1-toekomst.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 21 januari 2014 - 17:52:46
Citaat van: Kootje op 21 januari 2014 - 16:46:26

Op zich heeft Prisoner Monkeys hier wel 'n punt, alleen maakt hij één klein foutje. Giedo is niet geboren met geld, maar heeft de mazzel gehad 'n vriendinnetje met geld te vinden. Daarvoor was hij echter ook al actief en succesvol in karting en autosport, en heeft z'n sporen dus wel degelijk ook deels zelf verdiend.
Maar dat zijn geen geweldige sporen. En of het geld van pappa of schoonpappa komt lijkt mij ook weinig boeiend. Giedo van de Garde is niet goed genoeg voor de F1. Dan zeggen sommigen dat er meer zijn die niet goed genoeg zijn, klopt helemaal, maar als we met zijn allen paydrivers niet zo vreselijk leuk vinden al jarenlang, dan moeten we Giedo ook niet zo vreselijk leuk vinden (als rijder dan, niet als mens natuurlijk).


Natuurlijk maakt dat wel uit.

Oke ... ik snap ook dat Giedo er zonder schoonpa's centen de F1 hoogstwaarschijnlijk niet gehaald zou hebben. Maar het gaat niet alleen om F1 hier. Die Prison Monkey doet het voorkomen alsof Pic, Chilton en Giedo zonder familiegeld nooit in de autosport terecht waren gekomen. In hoeverre dat voor Pic en Chilton opgaat, dat weet ik niet. Maar voor Giedo gaat dat gewoon niet op, die was al actief en wisselend succesvol in de autosport voordat Marcel Boekhoorn met geld begon te strooien.

0634

O, dat ben ik wel met je eens, Kootje. Giedo is ook best een goede coureur, alleen m.i. niet voldoende voor de F1.

Perton

Robbert, hier is je antwoord:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/112216

Geen Ferrari-contract meer en daar schijnen ze niet zo blij mee te zijn in Italië.

Perton

Caterham owner Tony Fernandes has warned he will turn his back on Formula 1 at the end of this year unless his team makes progress.
(....)
"We've given you the best infrastructure, the best potential drivers, but it is now down to all of you to go and do it."

(Autosport)


;D ;D ;D

Franky R.

Citaat van: Perton op 21 januari 2014 - 18:31:55
Robbert, hier is je antwoord:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/112216

Geen Ferrari-contract meer en daar schijnen ze niet zo blij mee te zijn in Italië.


Daar heeft Koba terecht niets mee te maken...Hij wil natuurlijk F1 rijden, dus stapt hij in bij Caterham...Weet en snap niet waarom Ferrari 'niet blij' zou zijn....

0634

Naja, ik vraag me werkelijk af wat hij bij zo'n team moet.

SDG

Citaat van: Jeroen op 21 januari 2014 - 20:21:02
Naja, ik vraag me werkelijk af wat hij bij zo'n team moet.

Tja, voor sommigen is de lokroep van de F1 zo groot dat ze nog steeds elke kans aangrijpen. Zie maar hoe Vitantonio Liuzzi een paar jaar terug een heel seizoen lang aanmodderen in de achterhoede bij HRT verkoos boven uitkomen in een andere klasse. Of een decennium terug Jos Verstappen met Minardi.

janke

Och, wie heeft er niet met een Minardi geworsteld? Naar mijn weten konden dat Alonso en Webber wel. Maarja, die zijn dan ook geen Jos Verstappen. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 21 januari 2014 - 16:36:15
Ik heb recent nog een interessante mening gelezen over Giedo.

Citaat van: Prisoner MonkeysThe reason why I dislike drivers like van der Garde and Pic and Chilton is because that money comes from the family. Money has never been an issue because it has always been there. But if you look at other pay drivers, they have had to work to get that money. They have needed to get results to show potential sponsors that supporting them is a good idea. But that is not the case with these family-money drivers. They don't need the results to get the money, so they don't need to work as hard. Maybe it's all academic, but I cannot help shape the perception that van der Garde and Pic and Chilton are there because their families paid to make their dreams reality, a reality they were not necessarily entitled to in the first place, and a reality that came at the expense of someone else's dream. Look at James Calado, who could probably run circles around them: if circumstances were different, he could have been born into a family with money. But he wasn't, and so he misses out to someone less talented by sheer virtue of the fact that they were born into wealth.


Een beetje kort door de bocht..Papa Senna was niet bepaald arm, en hielp zijn zoon Ayrton in een Lotus ten koste van Toleman...


Autosport kost nu eenmaal geld. Het is waar dat paydrivers nu teveel terrein winnen, maar dat ligt IMHO eerder aan de teams en FIA.

SDG

Citaat van: janke op 21 januari 2014 - 21:49:51
Och, wie heeft er niet met een Minardi geworsteld? Naar mijn weten konden dat Alonso en Webber wel. Maarja, die zijn dan ook geen Jos Verstappen. ;)

Dat waren debutanten die in hun eerste jaar niets beters konden krijgen. Liuzzi en Verstappen hadden eerder al voor andere teams gereden en hun overstap naar HRT resp. Minardi was op sportief vlak een flinke stap terug.

Kronos

Verwachten jullie dit jaar eigenlijk nog rijderwisselingen zoals voorgaande jaren (met uitzondering van 2013?) En zo ja waar?
Zo had je volgens mij in 2011 en de seizoenen daarvoor redelijk wat wisselingen...

Ben benieuwd naar:

- Ferrari met Alonso en Raikonen (of dat goed blijft gaan)
- McLaren met Magnussen (verwacht wel dat hij gewoon kan blijven zitten ook al gaat het minder dan verwacht)
- Perez bij Force India (als Hulkenberg daadwerkelijk zo veel beter blijkt te zijn)
- Sauber met Guiterrez
- Caterham met Ericsson (Fernandez wil persé scoren dit jaar als het niet goed gaat zal hij direct actie ondernemen verwacht ik)

Persoonlijk denk ik dat de grootste veranderingen plaats gaan vinden bij Caterham, aangezien die Fernandez een "all or nothing" seizoen wil maken. Lukt het dit jaar niet dan zal hij zelf met Caterham niet meer in 2015 verschijnen.

Fietser

Citaat van: Kootje op 21 januari 2014 - 14:13:49
Citaat van: Fietser op 21 januari 2014 - 14:02:01
Ik hou van formule 1 en heb beslist geen hekel aan Frijns of V.d.Garde. Maar toch ben ik blij dat er, zoals ik juist vernam, komend jaar geen Nederlanders meerijden. Zijn we voorlopig af van die chauvinistische ruis en kunnen we gewoon kijken naar mannetje A in autootje B zonder iemand te volgen louter vanwege zijn nationaliteit.

;D ;D ;D  Denk je dat?  ;D ;D ;D

Ga er maar vanuit dat je nu 'n seizoen lang commentaar gaat krijgen op de prestaties van 'n Ericsson, 'n Gutiérez etc., met als aanvulling de retorische vraag: Waarom zit Giedo/Robin niet in die auto? Ik weet zeker dat hij 't veel beter zou doen dan die pannenkoek van 'n ......  ;D ;D ;D

Sorry, maar waarom al die 'lachende mannetjes'? Is het allemaal echt zo grappig of gewoon laatdunkend bedoeld? Afijn, hoe dan ook: je bewijst mijn gelijk door aan te geven dat de prestaties van Ericson en Gutierez direct zullen worden vergeleken met enkele Nederlandse jongens, zelfs als ze op de reservebank zitten. Chauvinistische ruis dus! Dat is overigens heus geen ramp, maar het stoort zoals ruis altijd pleegt te doen.

Kronos

Citaat van: Fietser op 22 januari 2014 - 09:55:49
Citaat van: Kootje op 21 januari 2014 - 14:13:49
Citaat van: Fietser op 21 januari 2014 - 14:02:01
Ik hou van formule 1 en heb beslist geen hekel aan Frijns of V.d.Garde. Maar toch ben ik blij dat er, zoals ik juist vernam, komend jaar geen Nederlanders meerijden. Zijn we voorlopig af van die chauvinistische ruis en kunnen we gewoon kijken naar mannetje A in autootje B zonder iemand te volgen louter vanwege zijn nationaliteit.

;D ;D ;D  Denk je dat?  ;D ;D ;D

Ga er maar vanuit dat je nu 'n seizoen lang commentaar gaat krijgen op de prestaties van 'n Ericsson, 'n Gutiérez etc., met als aanvulling de retorische vraag: Waarom zit Giedo/Robin niet in die auto? Ik weet zeker dat hij 't veel beter zou doen dan die pannenkoek van 'n ......  ;D ;D ;D

Sorry, maar waarom al die 'lachende mannetjes'? Is het allemaal echt zo grappig of gewoon laatdunkend bedoeld? Afijn, hoe dan ook: je bewijst mijn gelijk door aan te geven dat de prestaties van Ericson en Gutierez direct zullen worden vergeleken met enkele Nederlandse jongens, zelfs als ze op de reservebank zitten. Chauvinistische ruis dus! Dat is overigens heus geen ramp, maar het stoort zoals ruis altijd pleegt te doen.

Jammer dat die ruis voor jou storend werkt, echter is die ruis er alleen maar in de media en op Nederlandse websites / forums.
Voldoende mogelijkheden om volledig zonder 'ruis' van de formule 1 te genieten.

Volg de races via internationale media en volg de forumberichten op bijv. autosport.com

Je zult op een Nederlandstalig forum altijd meer van dit soort 'ruis' blijven houden zolang er ook maar één Nederlander enigzins kans maakt op een stoeltje.
Of deze nu testcoureur, racecoureur is of werkt in de catering bij één van de teams  ;)

En persoonlijk vind ik dat meer dan prima!