Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Kronos

Citaat van: Maikel0230 op 06 januari 2014 - 19:11:03
Frijns en Bianchi bij Marussia. Dat zou ook wel een duo zijn om je fingers van af te likken, al rijden ze voor Marussia.

Hoop doet leven zeker

Het nieuwe managementteam van Frijns is erg stil. Dat kan ook betekenen dat ze gewoon echt hard aan de weg gewerkt hebben en dat er toch sponsoren gevonden zijn. Mocht Marussia met zowel Frijns als Bianchi aan kunnen treden dan krijgt Caterham (bij een gelijke auto) het wel bijzonder zwaar volgend jaar.

Kootje

Citaat van: Kronos op 07 januari 2014 - 10:26:26
Mocht Marussia met zowel Frijns als Bianchi aan kunnen treden dan krijgt Caterham (bij een gelijke auto) het wel bijzonder zwaar volgend jaar.

Hoezo?

Ten eerste is nog helemaal niet bekend wie daar gaan rijden, dus ..... dat kan nog alle kanten op.
Ten tweede is Bianchi imo 'n overschat coureur, niets beter dan Giedo, terwijl Frijns nog geen enkele ervaring heeft in 'n Formule 1 auto.

Zo'n topduo is het in eerste instantie dan ook niet. Als Caterham daar bijvoorbeeld Kovalaïnen en vd Garde tegenover zet, dan denk ik dat het eerder andersom is. Beiden vind ik sowieso beter dan Bianchi, en daar waar ik Frijns in potentie wel hoger inschat zal hij het op ervaring nog afleggen.

Kronos

Citaat van: Kootje op 07 januari 2014 - 10:48:04
Citaat van: Kronos op 07 januari 2014 - 10:26:26
Mocht Marussia met zowel Frijns als Bianchi aan kunnen treden dan krijgt Caterham (bij een gelijke auto) het wel bijzonder zwaar volgend jaar.

Hoezo?

Ten eerste is nog helemaal niet bekend wie daar gaan rijden, dus ..... dat kan nog alle kanten op.
Ten tweede is Bianchi imo 'n overschat coureur, niets beter dan Giedo, terwijl Frijns nog geen enkele ervaring heeft in 'n Formule 1 auto.

Zo'n topduo is het in eerste instantie dan ook niet. Als Caterham daar bijvoorbeeld Kovalaïnen en vd Garde tegenover zet, dan denk ik dat het eerder andersom is. Beiden vind ik sowieso beter dan Bianchi, en daar waar ik Frijns in potentie wel hoger inschat zal hij het op ervaring nog afleggen.

Ik ben het ten delen wel met je eens hoor, het echte talent van Bianchi is nog niet duidelijk zichtbaar en Frijns zou inderdaad ervaring missen.
Daarentegen zal niemand me tegenspreken dat het een betere duo zou zijn dan Bianchi / Chilton. Ook al heeft Frijns geen / weinig ervaring, hij zal zeker sneller zijn dan Chilton (en ook agressiever).


Kootje

Dat laatste sowieso, maar ja .... das geen hogere wiskunde hé? Wie je ook in plaats van Chilton neerzet, het is altijd 'n verbetering. Zelfs Narain Khartikeyan zou het beter doen dan hem. ;D




sorry Fabian :-*

Maikel0230

Nou, naar mijn mening zijn Bianchi en Giedo op dit moment nog evenwaardig, beide hebben moeten rijden tegenover matige teamgenoten dus daar kun je niet echt lessen uit opmaken. Bianchi was goed in het eerste deel van het seizoen terwijl Giedo lekker ging en het tweede deel dus vanuit die resultaten kun je echt niet zeggen dat Giedo het nu echt zo veel beter heeft gedaan als Bianchi IMHO

Maar inderdaad, Giedo-Heiki en Jules-Robin zouden echt wel mooi duo's zijn voor beide teams (tenminste als Heikki rijdt zoals in 2011)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Ik kijk verder dan louter dit F1 seizoen en eindresultaten, ik kijk naar de jaren dat beiden in dezelfde klasse uitkwamen. Racetechnisch gezien heb ik Giedo daarin altijd de betere gevonden, al was Bianchi wel zijn grootste plaaggeest. Maar ja ... 'n plaaggeest is niet per definitie 'n concurent. ;)

Maar goed, laten we eerst maar eens afwachten of Giedo, Frijns etc. überhaupt rijden volgend jaar.

Perton

Citaat van: Kootje op 07 januari 2014 - 10:48:04


Ten eerste is nog helemaal niet bekend wie daar gaan rijden, dus ..... dat kan nog alle kanten op.
Ten tweede is Bianchi imo 'n overschat coureur, niets beter dan Giedo, terwijl Frijns nog geen enkele ervaring heeft in 'n Formule 1 auto.
Say whuuuuuuuuuuuuuuuuuuut? Ik heb daadwerkelijk een medestander als het gaat om Bianchi? Godzijdank.

Fabian

Citaat van: Kootje op 07 januari 2014 - 11:29:11
Dat laatste sowieso, maar ja .... das geen hogere wiskunde hé? Wie je ook in plaats van Chilton neerzet, het is altijd 'n verbetering. Zelfs Narain Khartikeyan zou het beter doen dan hem. ;D




sorry Fabian :-*
Natuurlijk doet Narain het een stuk beter. Dat is logisch.

0634

Sorry Fab, maar ik schat hem niet hoger in dan Chilton...

En over Bianchi, mwah, redelijk talent. Maar niet bijzonder denk ik. Blijft echter lastig inschatten omdat hij én in een baggerwagen reed én met een waardeloze teammaat.

Kootje

Citaat van: Perton op 07 januari 2014 - 12:07:10
Say whuuuuuuuuuuuuuuuuuuut? Ik heb daadwerkelijk een medestander als het gaat om Bianchi? Godzijdank.

Niet zo verbaasd nu ;)

Net als de teambazen van Ferrari en Force India, heeft hij mij iig ook niet van z'n kunnen overtuigd. Dat deed hij al niet in de lagere klassen en als testcoureur (voor wat je daarvan meekrijgt), en dat heeft hij afgelopen jaar als coureur ook niet gedaan. Nee ... imo wordt Bianchi slechts als zéér groot talent beschouwt omdat hij onderdeel is/was van Ferrari's Young Driver Program. Maar ja .... als dat de maatstaf is ::)

janke

Citaat van: Jeroen op 08 juni 2013 - 17:25:12
Ik vind het de meest irritante F1-coureur in jaren, die Maldonado. Ik heb echt helemaal niks met hem. Hopelijk krast hij na dit seizoen een lekker end heen.

Zou zo maar kunnen. Komt niet eens opdagen, geen auto. :)
Some things are too important to be left in the past.

0634

Maar helaas geldt dat dan ook voor mijn vriend Romain...

Kronos

Citaat van: Jeroen op 07 januari 2014 - 21:27:14
Maar helaas geldt dat dan ook voor mijn vriend Romain...

Wat als ze die irritante Maldonado nu als een soort van krachtbron gaan gebruiken voor de auto van Romain?!
Dus helemaal volproppen met doping en dan als een soort van bobslee aanduwer de auto van de Fransman rond laten duwen...
Hebben ze geen motor nodig en qua plaats op de grid veranderd er dan niets, Maldonado achter Grosjean!

Perton

Caterham tegen Sky Sports:

Asked about a likely timeframe for a decision, the spokesman replied: "Sometime before 9 o'clock on Tuesday 28 January [when the Jerez test starts]!

"Last year we did leave it a little bit late [van der Garde was announced four days before Jerez], we're not planning to do the same again this year. We are very, very close to be being able to make an announcement and it will be soon. We have a couple of weeks but we are aiming not to use all of them."

gloudiesaurus

Chilton waarschijnlijk bij Marussia.. jammer... kunnen ze echt niemand anders vinden daar?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is