Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Perton

Adam Cooper lijkt wel zeker van kobayashi. Zou verklaren waarom giedo alsnog met marussia praat en chilton nog niet is bevestigd.

Kronos

Citaat van: Perton op 20 december 2013 - 15:26:17
Adam Cooper lijkt wel zeker van kobayashi. Zou verklaren waarom giedo alsnog met marussia praat en chilton nog niet is bevestigd.

Adam Cooper heeft enkel de uitspraak van Teambaas van Caterham samengevoegd met de eventuele bezichtiging van Kobayashi aan de fabriek.

Jozef

Ha, drie weken geleden kwam ik hier nog met het idee dat we Kobayashi niet mochten vergeten en toen werd dat nog stellig afgewimpeld. Nu is het plots wel een serieus gerucht. 8)

0634

Citaat van: Sabai op 20 december 2013 - 11:49:15
Citaat van: Maikel0230 op 20 december 2013 - 11:45:43
Er is me verteld dat hij nog steeds die 8 miljoen heeft van zijn inzameling, die zou hij enkel gebruiken voor een stoeltje in 2013 of 2014, daarna word alles teruggestort.

Er is dus nog een waterkansje maar het gedacht alleen al tovert een grijns op mijn gezicht

BANZAI!!!


Als ik heel eerlijk ben zie ik liever Kobayashi terug in de F1 dan Giedo.

Kobayashi is leuk omdat hij een vechter is, niet zozeer omdat hij sneller is dan een ander. Maar in een Caterham zal hij niet kunnen vechten. Dan rijdt ook hij kansloos achteraan. Ik vind het dan ook eigenlijk sowieso niet zo spannend wie daar in stapt om eerlijk te zijn. Kobayashi gaat een saaie race echt niet opleuken in een Caterham.

Perton

Citaat van: Kronos op 20 december 2013 - 16:18:43
Citaat van: Perton op 20 december 2013 - 15:26:17
Adam Cooper lijkt wel zeker van kobayashi. Zou verklaren waarom giedo alsnog met marussia praat en chilton nog niet is bevestigd.

Adam Cooper heeft enkel de uitspraak van Teambaas van Caterham samengevoegd met de eventuele bezichtiging van Kobayashi aan de fabriek.
op zijn blog staat niks over de teambaas. Geen idee hoe dat verder zit op twitter. Maar op zijn blog brengt cooper het wel als een feit.

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 20 december 2013 - 19:14:40
Citaat van: Sabai op 20 december 2013 - 11:49:15
Citaat van: Maikel0230 op 20 december 2013 - 11:45:43
Er is me verteld dat hij nog steeds die 8 miljoen heeft van zijn inzameling, die zou hij enkel gebruiken voor een stoeltje in 2013 of 2014, daarna word alles teruggestort.

Er is dus nog een waterkansje maar het gedacht alleen al tovert een grijns op mijn gezicht

BANZAI!!!


Als ik heel eerlijk ben zie ik liever Kobayashi terug in de F1 dan Giedo.

Kobayashi is leuk omdat hij een vechter is, niet zozeer omdat hij sneller is dan een ander. Maar in een Caterham zal hij niet kunnen vechten. Dan rijdt ook hij kansloos achteraan. Ik vind het dan ook eigenlijk sowieso niet zo spannend wie daar in stapt om eerlijk te zijn. Kobayashi gaat een saaie race echt niet opleuken in een Caterham.

Jij weet meer als mij over de nieuwe Caterham van volgend jaar Jeroen ;)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Naja, ik weet niks van de nieuwe Caterham, net zo goed als dat ik niks weet van de nieuwe Red Bull.

Maar ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen dat Caterham samen met Marussia achter de andere teams aan zal fietsen en Red Bull ergens in de voorhoede zal staan.

janke

#2032
Citaat van: Fietser op 20 december 2013 - 12:29:18
Citaat van: janke op 19 december 2013 - 23:00:22
En in de ruim 60tig jarige F1 wereld zijn er wel véél meer. Ik denk als ik de namen noem dat er 2 pagina's vol staan hier op het forum. Een handje vol die kwamen er zonder geld. Waren dan ook echte talenten. Die goede wijn die geen ....... behoeft. Clark, Fangio, Ascari enz. Vroeger werd je talent direct gezien. Tegenwoordig zijn supertalenten een beetje schaars. Vind ik. Is er binnenkort een nieuwe Alonso, Vettel te zien?? Zo ja vertel me wie en waar komt hij vandaan.

Niet mee eens. Vroeger hadden talenten ook geld nodig. Slechts enkelen, zoals Graham Hill, kreeg als automonteur de kans om door te groeien naar de F1. Jim Clark was een geweldig talent, maar hij was wel een rijke herenboer die begon te racen met een zelf gekochte en onderhouden sportwagen - zoals veel bekende autocoureurs in die tijd. Daar moest je halverwege de vorige eeuw best veel geld voor hebben, aangezien de meeste mensen destijds slechts een fiets of brommer bezaten. In dan zwijg ik nog maar over de echt vermogende talenten, waaronder prins Behra en Graaf Von Trips. En waren onze vrienden Godin de Beaufort en Van Lennep geen jonkheer?
Mijn punt: autosport was vroeger, relatief, nog meer voor de rijken dan tegenwoordig. Gelukkig kunnen ook rijken supertalenten zijn - met verwijzing naar Jim Clark.
Mijn 2e punt: vroeger waren er beslist niet meer supertalenten dan nu, ik denk eerder het tegenovergestelde aangezien er zeer veel priverijders meededen in de F1 die doodleuk met hun zelfgekochte wagentje meestreden voor het WK.
Mijn 3e punt: vroeger was niet alles beter. Sterker nog, de huidige generatie autosportliefhebbers zou zich kapot vervelen bij het aanschouwen van vroegere F1-wedstrijden.

Dat alleen rijken vroeger in een F1 auto konden rijden, vind ik wel kort door de bocht.

Vroeger waren er wel degelijk minder toppers te zien op de grid.

Vroeger was zekers niet alles beter. Dat heb ik ook niet gezegd. Romantiek is leuk, maar ik lig daar niet wakker van.  Crashes zoals die van Peterson/Senna/Siffert zit ik echt niet op te wachten. Ben geen funboy.

Als we ons al moeten gaan vervelen bij een F1 race, is dat nu wel. Van de tig races, val je ook tig races  BIJNA in slaap'.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: Fietser op 20 december 2013 - 12:29:18
Mijn 3e punt: vroeger was niet alles beter. Sterker nog, de huidige generatie autosportliefhebbers zou zich kapot vervelen bij het aanschouwen van vroegere F1-wedstrijden.

Eens dat vroeger niet alles beter was. Oneens dat de huidige generatie fans zich zouden vervelen bij het aanschouwen van oude races. Het heden is namelijk eveneens niet beter.

Wings

Ik zou ook niet weten waarom. Ik vind de Formule 1 van vandaag zelfs stukken saaier dan voorheen. Tegenwoordig eindigen 19 van de 20 rijders wat betekent dat de risico's ingecalculeerd zijn en de auto's zo betrouwbaar dat niemand die doorgaans achterin rijdt, eens wat leuks kan laten zien.

0634

Van de meeste jaargangen door de jaren heen is 20% van de races oersaai (waardering 5 of minder) 30% niks bijzonders (waardering 6 of 6.5). 30% is leuker dan gemiddeld (rond de 7) en 20% is geweldig (8 of hoger).

Zo is het volgens mij ongeveer gemiddeld genomen, en dat is door al die jaren heen nooit anders geweest. Al zijn er natuurlijk uitzonderingen beide kanten op. Oersaaie races zijn er altijd geweest. Net als spektakelstukken.

Perton

Wtf wordt gutierrez om 5 uur snachts bevestigd. Dan slapen ze in mexico ook al. Als ik een beetje tussen de regels door lees krijg ik trouwens wel het gevoel dat telmex wat meer is gaan betalen.  Dat zal em dan wel van het Nederlandse gevaar hebben gered.

Sirotkin testcoureur tevens.

Wings

Jammer maar het was te verwachten.

Perton

Chronologisch gezien werd de deal van telmex als eerste bevestigd. Naja giedo heeft dus op financiele gronden verlorwn. Maar goed als ie em wel had gekregen was dat ook om geld natuurlijk ;)

Fietser

Citaat van: Jeroen op 21 december 2013 - 08:45:12
Citaat van: Fietser op 20 december 2013 - 12:29:18
Mijn 3e punt: vroeger was niet alles beter. Sterker nog, de huidige generatie autosportliefhebbers zou zich kapot vervelen bij het aanschouwen van vroegere F1-wedstrijden.

Eens dat vroeger niet alles beter was. Oneens dat de huidige generatie fans zich zouden vervelen bij het aanschouwen van oude races. Het heden is namelijk eveneens niet beter.

Of de huidige generatie F1-fans zich wel of niet zou vervelen bij het aanschouwen van oude races, weet men pas zeker als de nieuwe generatie ook daadwerkelijk 1,5 uur lang naar een willekeurige race uit, pakweg, 1964 kon kijken. Niet dus. Ik heb daar wel ervaring in, zowel live als op TV. Als ik zeg dat het geluid (van een 1,5 liter motor) een stukken minder indrukwekkend is, dat er weinig pitsstops zijn (wel veel uitvallers), dat er grote verschillen aan de finish zijn (soms lapte de winnaar het hele veld), er vaak slechts 4 of 5 camera's langs het circuit aanwezig waren, bovendien geen slomo, onboardcamera's, herhalingen, airshots.
Wat indertijd wel geweldig was: de F1's tot de jaren '70 waren stukken mooier; geen vleugels en downforce dus altijd glibberen en glijden; coureurs waren gewone mensen en zeer aanraakbaar; het waren meer gentlemen dus minder gezeik; de fans waren minder kritisch...
Maar spannender? No way!