Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Wings

Ik denk ook niet dat Alonso als teamgenoot instapt maar een switch vind ik niet ondenkbaar. Nogmaals, ik kan me voorstellen dat Alonso hunkert naar een kampioenschap en Vettel toe is aan iets nieuws.

0634

Vettel heeft net drie maanden terug verlengd. Zal hij echt zo wispelturig en onevenwichtig zijn in zijn beslissingen?

Fabian

Citaat van: Jeroen op 29 juli 2013 - 17:54:15
Vettel heeft net drie maanden terug verlengd. Zal hij echt zo wispelturig en onevenwichtig zijn in zijn beslissingen?
Precies. Als Vettel aan een nieuwe uitdaging toe is had ie z'n contract niet met n jaar verlengd denk ik.

Wings

Het ligt genuanceerder. Vettel heeft verlengd in de wetenschap dat Alonso bij Ferrari zit tot en met 2016. Maar stel men gaat nu een ruil voorstellen, dan is het toch logisch dat de de factor mogelijkheid van doorslaggevend belang kan zijn? De weg naar Ferrari ligt dan open. En vergeet niet dat men bij Ferrari niet vies is om serieus geld neer te leggen voor een rijder...

Fabian

Maar Alonso heeft aangegeven misschien nog wel door te willen na 2016. Vettel had misschien ook wel na dit seizoen de plek van Massa kun innemen als Alonso dat niet tegen zou houden.

Wings

Vind ik niet reëel. Andersom zie ik Alonso ook niet naast Vettel instappen. Maar een ruil als beiden overeenkomen, waarom het uitsluiten? Dat Vettel eerder bijtekende staat daar los van. Soms verandert de situatie, de mogelijkheid en dus je 'kijk op'. Ik kan me best voorstellen dat Vettel, mits Red Bull dit steunt, het eventueel aanbod niet wilt laten varen.

Silverblaze

Duitse RTL teletext meld dat Vettel liever Kimi als teamgenoot will hebben. 

Edwin90

Horner ontkent de geruchten niet. Alleen denk ik dat dat meer is om Ferrari lekker gek te maken. ;D want reken erop dat Ferrari Alonso niet kwijt wil.

Edwin90

#203
Heb zo geen link. Maar op de BBC site staat een artikel over Alonso en Ferrari waar De Montzemelo zich bemoeid met de geruchten.

Het gaat in elk geval niet lekker daar. Naar verluid een een verslaggever Alonso gevraagd wat hij voor zijn verjaardag wou (hij is vandaag jarig). Waarop hij had geantwoord "iemand anders' wagen". Dat zijn uitspraken waar ze bij Ferrari niet van gediend zijn. Prost werd de laan uit gestuurd toen hij riep dat de wagen als een vrachtwagen reed. Dat was dan wel een heel ander Ferrari dan nu. Maar toch.

Kootje

En Enzo Ferrari was toen nog in leven, die kon sowieso geen kritiek hebben.

Wings

Enzo Ferrari stierf in 1988. Als ik mij niet vergis in augustus. Dat jaar was Ferrari nergens te bekennen. En zeker niet opgewassen tegen de McLarens van Senna en Prost. Bijzondere was dat Berger en Alboreto als eerste en tweede finishte tijdens de GP van Monza. Alsof Enzo er was. De overwinning werd dan ook opgedragen aan Enzo Ferrari. In 1991 werd Luca Di Montezemolo aangewezen als president. En ik kan me sterk vergissen maar het was juist Luca die het kritiek van de Fransman heiligschennis vond en Prost op de straatkeien mieterde. Kampioen of geen kampioen aan Ferrari kom je niet. Diezelfde Luca heeft Alonso nu tot de orde geroepen. De eerste haarscheurtjes lijken een feit.

Kootje


Wings

Ik zal nog eens mijn best doen om wat neer te zetten. ;)

Gerard

Citaat van: Silverblaze op 29 juli 2013 - 20:38:00
Duitse RTL teletext meld dat Vettel liever Kimi als teamgenoot will hebben. 
Klopt, dat zei Seb in een interview bij de BeeB dat hij voor beiden respect heeft, respect voor Alonso "op de baan" ; respect voor Kimi "op èn naast de baan" ..hij prefereert Kimi boven  'Nando'

0634

Citaat van: Silverblaze op 29 juli 2013 - 20:38:00
Duitse RTL teletext meld dat Vettel liever Kimi als teamgenoot will hebben.
Dat zou ik ook vinden als ik Vettel was.