Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Gerard

Ik lees verschillende berichten op twitter dat Maldo voor Sauber heeft getekend... nog geen officiele berichten....

Jehoentelaar

Citaat van: Jozef op 06 november 2013 - 00:33:51
Wanneer was de laatste keer dat Ferrari een debutant in zijn auto zette?
Wanneer is Ferrari begonnen met hun Academy?

Jozef

Citaat van: janke op 06 november 2013 - 01:08:39
Citaat van: Jozef op 06 november 2013 - 00:33:51
Wanneer was de laatste keer dat Ferrari een debutant in zijn auto zette?

Is wel een tijdje geleden, zekers. Was dat niet voor het eerst en laatst met Carini in 1953?? Kan het mis hebben. Maar als ik zo in het 100jarige boek kijk ??

Daarom, ik denk niet dat Ferrari nú al denkt aan een broekie uit de Formule 3 en dat ze daarom Räikkönen contracteren om het stoeltje warm te houden. Ook al omdat Bianchi nog eerder in de rij staat. Dat is wel érg uit de lucht gegrepen die theorie.

robbert

volgens een journalist uit duitsland zou raikkonen al spijt hebben van zijn overstap naar ferrari. Omdat daar de resultaten tegenslaan.
Zou mss goed en mss ook slecht nieuws kunnen betekenen voor ferrari. Waarom goed nieuws? Omdat er niet veel kans bestaat dat raikkonen alonso zal moeilijk maken, omdat de motivatie weer minder zal zijn. En dat is dan ook tegelijk wat slecht nieuws ook. Belangrijke punten zal hij ook niet nemen dan.

bron:
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=53834

Wings

Citaat van: Fabian op 06 november 2013 - 08:39:31
Force India is nog niks zeker.

Dat zou een optie kunnen zijn voor Magnussen.

Wings

Citaat van: robbert op 06 november 2013 - 17:02:05
volgens een journalist uit duitsland zou raikkonen al spijt hebben van zijn overstap naar ferrari. Omdat daar de resultaten tegenslaan.
Zou mss goed en mss ook slecht nieuws kunnen betekenen voor ferrari. Waarom goed nieuws? Omdat er niet veel kans bestaat dat raikkonen alonso zal moeilijk maken, omdat de motivatie weer minder zal zijn. En dat is dan ook tegelijk wat slecht nieuws ook. Belangrijke punten zal hij ook niet nemen dan.

bron:
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=53834

;D ;D ;D ROFL!

Kootje

Citaat van: robbert op 06 november 2013 - 17:02:05
volgens een journalist uit duitsland zou raikkonen al spijt hebben van zijn overstap naar ferrari. Omdat daar de resultaten tegenslaan.
Zou mss goed en mss ook slecht nieuws kunnen betekenen voor ferrari. Waarom goed nieuws? Omdat er niet veel kans bestaat dat raikkonen alonso zal moeilijk maken, omdat de motivatie weer minder zal zijn. En dat is dan ook tegelijk wat slecht nieuws ook. Belangrijke punten zal hij ook niet nemen dan.

bron:
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=53834

Lijkt me sterk.
Ferrari presteert het grootste deel van het seizoen al ondermaats, dus dit kan nu nooit als verassing komen.

Fabian

Yeah right. Die manager wordt daar ff als boosdoener neergezet. Alsof Kimi zelf niks te vertellen heeft.

Sphinx

Hoewel ik het niet met Christian Danner (commentator bij RTL) eens ben, is zijn redenering niet eens zo heel gek. Toen Kimi wegging bij Ferrari en rally's ging rijden, probeerde Robertson hem nog even bij Mclaren binnen te fietsen. Robertson wordt daar door Kimi aardig vrij in gelaten, hij is a la Kraftwerk degene met het laatste woord (een simpel 'yes' of 'no'). Voor de rest vind ik dat Danner iets teveel zich mee laat slepen door de recente controverse met Lotus en het raceincidentje van zondag.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Breaktest

#1224
Eigenlijk begrijp ik niet waarom McLaren zo worstelt met invulling van het 2e stoeltje. Regel gewoon een  shoot-out. Laat Perez en Magnussen het in een meerdaags onderling duel uitvechten. Da's niet de eerste keer dat zo iets gebeurt, zie bijvoorbeeld Heidfeld - Pizzonia, Williams 2005. 

Jozef

Het is imo onzinnig om een rookie testrondjes te laten rijden tegen iemand met twee jaar ervaring waarvan 1 jaar in de betreffende auto... Ik kan je van tevoren ook wel vertellen dat Magnussen sneller is. De interessante vraag is: hoe doet Magnussen het in race-omstandigheden en onder druk? Deze dingen waren uiteindelijk de redenen waarom Hamilton de titel niet won in 2007 (al heeft Hamilton verder natuurlijk alle verwachtingen overtroffen bij zijn debuut).

0634

Vind het sowieso geen manier om zoiets te beslissen. Dan heb je gewoon geen idee.

Fietser

Citaat van: Breaktest op 06 november 2013 - 23:53:47
Eigenlijk begrijp ik niet waarom McLaren zo worstelt met invulling van het 2e stoeltje. Regel gewoon een  shoot-out. Laat Perez en Magnussen het in een meerdaags onderling duel uitvechten. Da's niet de eerste keer dat zo iets gebeurt, zie bijvoorbeeld Heidfeld - Pizzonia, Williams 2005.

Ik weet niet of een shoot out zo verstandig is, maar leuk is het zeker. Zo liet Colin Chapman ooit de jonge Mansell, De Angelis en Lammers op een Engels circuit het tegen elkaar opnemen t.b.v. een 2e rijdersstoeltje bij Lotus. Hij volgde de verrichtingen van de drie jonkies vanuit een helikopter, zo las ik ooit. Chapman koos uiteindelijk voor De Angelis, en niet omdat die zo mooi kon pianospelen, wat de Italiaan inderdaad goed kon. Mansell werd naar ik meen reserverijder. Kopman was (en bleef) Mario Andretti.

Breaktest

De argumenten tegen klinken meer als koudwatervrees. Zo'n test brengt inderdaad niet alle gewenste informatie naar boven, maar wel een hoop. Ik het geval Heidfeld/Pizzonia is men in ieder geval tot een goede beslissing gekomen.

NielsD

De geruchtenmolen heeft weer een slinger gekregen. Verschillende media meldden dat Kimi Raikkonen in een Sauber rijdt tijdens de GP van Amerika.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna