Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Klopt. Ik zou ook liever Magnussen eerst elders laten rijden, desnoods in de GP2. Niet omdat hij er niet klaar voor is, maar Perez afschrijven is wel erg vlot. Anderzijds, als je Deense toptalent buiten de boot dreigt te vallen en je echt overtuigd bent van zijn kunnen...

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 05 november 2013 - 19:43:55
Klopt. Ik zou ook liever Magnussen eerst elders laten rijden, desnoods in de GP2. Niet omdat hij er niet klaar voor is, maar Perez afschrijven is wel erg vlot. Anderzijds, als je Deense toptalent buiten de boot dreigt te vallen en je echt overtuigd bent van zijn kunnen...

In dat geval zou Perez als een impulsieve aankoop moeten worden beschouwd met high risq. Dan nog zou ik het jammer vinden als ze Perez nu al de zak geven. Nogmaals, geen beleid dat ik onderschrijf.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Dat was 't in principe ook. Bij McLaren heeft men er nooit aan gedacht dat Hamilton z'n heil wel eens ergens anders kon gaan zoeken. Een plan B was niet voorhanden en Sergio deed het op dat moment allerminst onaardig in de Sauber, dus dan hem maar snel vastleggen. Duidelijk een beslissing uit nood geboren.

Nu ben ik niet van mening dat Sergio het dit jaar zo slecht doet. Hij maakt het Jenson regelmatig lastig genoeg, waarmee hij laat zien goed genoeg te zijn. Dat dat barrel niet vooruit te branden is kun je hem niet aanrekenen. Oke, soms is hij nog wat onbezonnen, maar ik denk dat hij gewoon podiumkandidaat was geweest indien de McLaren 'n topauto was geweest. Daarom verdiend hij imo nog 'n 2e jaartje bij de Britten.

Arthur

Citaat van: Kootje op 05 november 2013 - 20:02:46
Dat was 't in principe ook. Bij McLaren heeft men er nooit aan gedacht dat Hamilton z'n heil wel eens ergens anders kon gaan zoeken. Een plan B was niet voorhanden en Sergio deed het op dat moment allerminst onaardig in de Sauber, dus dan hem maar snel vastleggen. Duidelijk een beslissing uit nood geboren.

Nu ben ik niet van mening dat Sergio het dit jaar zo slecht doet. Hij maakt het Jenson regelmatig lastig genoeg, waarmee hij laat zien goed genoeg te zijn. Dat dat barrel niet vooruit te branden is kun je hem niet aanrekenen. Oke, soms is hij nog wat onbezonnen, maar ik denk dat hij gewoon podiumkandidaat was geweest indien de McLaren 'n topauto was geweest. Daarom verdiend hij imo nog 'n 2e jaartje bij de Britten.

Eens en jouw conclusie heb ik vooraf aan het seizoen al gedeeld. Als die auto goed is komt Sergio uit de verf. Zoniet wordt het ploeteren het eerste jaar. En zie wat er gebeurt....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Arthur op 05 november 2013 - 19:41:38
Citaat van: Jeroen op 05 november 2013 - 19:33:11
Wat ik wel altijd opvallend heb gevonden tijdens dit silly season is dat McLaren er zolang over doet om twee rijders te bevestigen die er dit jaar ook al rijden...

Dus dat impliceert inderdaad dat er toch iets gaat veranderen óf dat ze dat bij het team op zijn minst heel erg serieus aan het overwegen zijn.

Maar om na 1 jaar Perez al als verloren te beschouwen vind ik te kort door de bocht. Daarvoor is te goed [in perspectief]. Nu al afscheid nemen vind ik geen goed beleid. En zeker niet als Magnussen die plaats in moet nemen. Het ene risico inruilen voor een ander.
Ben ik met je eens.

Wings

Citaat van: Arthur op 05 november 2013 - 19:41:38
Maar om na 1 jaar Perez al als verloren te beschouwen vind ik te kort door de bocht. Daarvoor is te goed [in perspectief]. Nu al afscheid nemen vind ik geen goed beleid. En zeker niet als Magnussen die plaats in moet nemen. Het ene risico inruilen voor een ander.

Volgens mij schrijft Kootje al dat de keuze voor Pérez uit nood geboren is. Die gedachtekronkels deel ik. Aftasten en kijken of hij kan verrassen of hoe hij ontwikkeld. Afschrijven na één seizoen vind ik wat zwaar van inzet en ik zie dat anders. Hij wordt immers niet aan de kant geschoven maar heeft wellicht onvoldoende laten zien binnen zijn contractduur om verlenging af te dwingen. Welke criteria McLaren hanteert is lastig te doorgronden. Dat het ongebruikelijk is bij topteams ben ik wel weer met je eens. Ik ben dan ook behoorlijk nieuwsgierig naar de verklaring van McLaren mocht het zover komen.

Franky R.

Citaat van: Wings op 05 november 2013 - 21:18:51
Citaat van: Arthur op 05 november 2013 - 19:41:38
Maar om na 1 jaar Perez al als verloren te beschouwen vind ik te kort door de bocht. Daarvoor is te goed [in perspectief]. Nu al afscheid nemen vind ik geen goed beleid. En zeker niet als Magnussen die plaats in moet nemen. Het ene risico inruilen voor een ander.

Volgens mij schrijft Kootje al dat de keuze voor Pérez uit nood geboren is. Die gedachtekronkels deel ik. Aftasten en kijken of hij kan verrassen of hoe hij ontwikkeld. Afschrijven na één seizoen vind ik wat zwaar van inzet en ik zie dat anders. Hij wordt immers niet aan de kant geschoven maar heeft wellicht onvoldoende laten zien binnen zijn contractduur om verlenging af te dwingen. Welke criteria McLaren hanteert is lastig te doorgronden. Dat het ongebruikelijk is bij topteams ben ik wel weer met je eens. Ik ben dan ook behoorlijk nieuwsgierig naar de verklaring van McLaren mocht het zover komen.


Simpel, Carlos Slim Hélu betaalt niet...dan gaat Perez exit, als ik even mag chargeren... :)

0634

Om eerlijk te zijn: ik denk dat Perez gewoon blijft. Magnussen zal worden klaargestoomd om met één of twee jaar Button te vervangen als die met pensioen gaat en voor de BBS of Sky gaat werken.

janke

Citaat van: Jeroen op 05 november 2013 - 21:46:56
Om eerlijk te zijn: ik denk dat Perez gewoon blijft. .

Nou wat ik allemaal lees?? Nog een vraagteken. Maar als een vd Garde graag terug gezien wordt op de grid, Dan verdiend Pérez het ook. Vond hem in het begin een beuker. Maar de laatste races niet echt slecht, vind ik. Maar ook hier geldt, money en nog eens money.
Some things are too important to be left in the past.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 05 november 2013 - 21:46:56
Om eerlijk te zijn: ik denk dat Perez gewoon blijft. Magnussen zal worden klaargestoomd om met één of twee jaar Button te vervangen als die met pensioen gaat en voor de BBS of Sky gaat werken.

Ik denk dat ook, maar ik heb het meestal verkeerd bij dit soort dingen. ;D

Jehoentelaar

Overigens, iets heel anders. We hebben Ferrari's keuze voor Kimi in plaats van Hulkenberg veelvuldig herkauwd, verteerd en opnieuw herkauwd en verteerd, maar wellicht zit er voor de langere termijn toch wel een gedachte achter. Ik zag dat onze kersverse Formule 3-kampioen Rafa Marciello het bijzonder goed doet in de open test van de GP2 in Abu Dhabi. Zet Kimi eerst nog twee jaar in die Ferrari tot zijn pensioen om, in de hoop dat er intern geen explosies plaatsvinden, twee front-runners te hebben voor succes op de korte termijn. Vervolgens krijgt hét toptalent van de Ferrari Academy zijn kans, mits zijn prestaties net zo puik zijn als voorheen.

Maar misschien heb ik ook gewoon wat verkeerds gegeten net.

Jozef

Wanneer was de laatste keer dat Ferrari een debutant in zijn auto zette?

janke

Citaat van: Jozef op 06 november 2013 - 00:33:51
Wanneer was de laatste keer dat Ferrari een debutant in zijn auto zette?

Is wel een tijdje geleden, zekers. Was dat niet voor het eerst en laatst met Carini in 1953?? Kan het mis hebben. Maar als ik zo in het 100jarige boek kijk ??
Some things are too important to be left in the past.

Wings

Citaat van: Jeroen op 05 november 2013 - 21:46:56
Om eerlijk te zijn: ik denk dat Perez gewoon blijft. Magnussen zal worden klaargestoomd om met één of twee jaar Button te vervangen als die met pensioen gaat en voor de BBS of Sky gaat werken.

Dat zou ook nog eens kunnen. Zijn de stoeltjes van Force India al dichtgetimmerd?

Fabian

Force India is nog niks zeker.