Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Fabian

#1140
Dankje Kootje.

Ik denk dat het zo in elkaar zit. Het contract tussen Williams en PDVSA is ook het soort van contract van Pastor met Williams. Pastor zou dus tot 2015 bij Williams zitten en zou daarna gratis de deur uit kunnen lopen omdat PDVSA het contract niet zou kunnen verlengen. Nu heeft Pastor zijn zinnen gezet op een overstap en dus moet hij af van zijn contract met Williams wat dus weleens het contract van Williams met PDVSA zou kunnen zijn. Daarom zou PDVSA dus het contract moeten afkopen want als Pastor naar Lotus wil dan moet ie geld meenemen en we weten allemaal waar het geld van Pastor vandaan komt. PDVSA. PDVSA moet dus het contract van Pastor afkopen en haar eigen contract anders kan Pastor niet naar Lotus of een ander team.

En nu dus wat korter en duidelijker na wat bedenktijd. Pastor zit aan Williams vast zolang als PDVSA aan Williams vast zit, denk ik. Vandaar dat het contract moet worden afgekocht.

En dat brengt me bij t bruggetje naar Lotus. Het schijnt inderdaad zo te zijn dat Pastor de opvolger van raikkonen wordt.

0634

Lekker kut dan. Dat gaat dan dus ten koste van óf Grosjean óf Hulkenberg. Beiden schat ik een stuk hoger in dan Pastor.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 30 oktober 2013 - 17:52:18
Lekker kut dan. Dat gaat dan dus ten koste van óf Grosjean óf Hulkenberg. Beiden schat ik een stuk hoger in dan Pastor.

Echt triest dit, als het waar is... :-\

0634

Citaat van: Enzo op 30 oktober 2013 - 17:58:05
Citaat van: Jeroen op 30 oktober 2013 - 17:52:18
Lekker kut dan. Dat gaat dan dus ten koste van óf Grosjean óf Hulkenberg. Beiden schat ik een stuk hoger in dan Pastor.

Echt triest dit, als het waar is... :-\

Het lijkt er wel op. Naar het schijnt had Boullier graag Hulkenberg gewild, maar die heeft geen sponsoren. Daarom is de kans heeeeel groot dat het Maldonado wordt.

Overigens heeft Boullier gezegd, volgens Autosport, dat Grosjean zeker is voor volgend jaar, op het papierwerk na. Dus dat is (wat mij betreft) goed nieuws.

Volgens Eddie Jordan gaat Hulkenberg zo goed als zeker volgend jaar terug naar Force India. Dus hij blijft wel actief in de F1, en in een redelijk competitieve wagen normaal gesproken.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 30 oktober 2013 - 18:07:25
Citaat van: Enzo op 30 oktober 2013 - 17:58:05
Citaat van: Jeroen op 30 oktober 2013 - 17:52:18
Lekker kut dan. Dat gaat dan dus ten koste van óf Grosjean óf Hulkenberg. Beiden schat ik een stuk hoger in dan Pastor.

Echt triest dit, als het waar is... :-\

Het lijkt er wel op. Naar het schijnt had Boullier graag Hulkenberg gewild, maar die heeft geen sponsoren. Daarom is de kans heeeeel groot dat het Maldonado wordt.

Overigens heeft Boullier gezegd, volgens Autosport, dat Grosjean zeker is voor volgend jaar, op het papierwerk na. Dus dat is (wat mij betreft) goed nieuws.

Volgens Eddie Jordan gaat Hulkenberg zo goed als zeker volgend jaar terug naar Force India. Dus hij blijft wel actief in de F1, en in een redelijk competitieve wagen normaal gesproken.

Tja, daar moeten we maar blij mee zijn dan. Laten we hopen dat ze snel meer geld in de F1 vinden of de boel betaalbaarder kunnen maken oid. Op deze manier krijgen we niet de beste rijders in de sport en dat is nou net wat de gemiddelde fan wil zien. Formule 1 moet echt uit gaan kijken nu, want de credibility hangt aan een zijden draadje...

0634

Mwah, vind ik nog wel meevallen. Over het algemeen rijden de beste rijders in de beste wagens. Maldonado is ook geen vreselijke prutser. Snelheid heeft hij wel, mist alleen gezond verstand, en ik moet hem niet. Nare vent die gezien zijn uitspraken zichzelf nogal overschat.

En ja, Force India moet inderdaad geld zien te krijgen, maar ik ben ook wel sceptisch over Lotus om eerlijk te zijn. Allison schijnt toch voor een groot deel verantwoordelijk te zijn voor de goede wagens van de laatste jaren en die is foetsie. En met hem nog een handjevol andere techneuten. Tel daar de schulden bij op en we moeten maar zien hoe eea zich ontwikkelen zal.

Positief is Grosjean die waarschijnlijk dus mag blijven. Rijdt de laatste tijd erg sterk en is een potentiele racewinnaar mijns inziens. Heeft zich ontwikkeld en doet nog maar zelden gekke dingen, zie ook afgelopen race toen hij van achteren moest komen en met geduld en verstand naar voren kwam. Is bovendien razendsnel afgezet tegen Raikkonen, die niet de minste is.

Matthijs

Het is nog maar de vraag of Lotus wel zo goed is volgend jaar. Wellicht is het voor Hülkenberg wel beter om bij Sauber of Force India te rijden.

Wallie

#1147
Ik zat te denken: Total en PDVSA (Maldonado) zijn beide oliebedrijven. Zit de een wel op de ander te wachten?
Mocht Maldonado naar Lotus gaan.
Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

Sabai

Citaat van: Wallie op 31 oktober 2013 - 11:15:40
Wil Total wel dat Maldonado bij Lotus komt rijden met sponsoring van PDVSA, omdat het beide oliebedrijven zijn?

daar heb je wel een punt idd. Laten we het hopen want ik zie Mallenado liever niet in dat stoeltje zitten.

Franky R.

Citaat van: Wallie op 31 oktober 2013 - 11:15:40
Ik zat te denken: Total en PDVSA (Maldonado) zijn beide oliebedrijven. Zit de een wel op de ander te wachten?
Mocht Maldonado naar Lotus gaan.


Ik dacht dat de regering van Venezuela de geldkraan had dichtgedraaid?

Maikel0230

Daarom dat ik Pastor ook absoluut niet zie als realistisch kandidaat voor dat zitje, zelfs als ze die deal niet rond krijgen met Quantum dan is Hulkenberg nog steeds de betere keuze. Pastor zijn centjes zijn opgedroogd. PDVSA kon zich ineens niet snel genoeg onder hun contract met Williams uit wurmen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Maikel0230 op 31 oktober 2013 - 23:04:45
Daarom dat ik Pastor ook absoluut niet zie als realistisch kandidaat voor dat zitje, zelfs als ze die deal niet rond krijgen met Quantum dan is Hulkenberg nog steeds de betere keuze. Pastor zijn centjes zijn opgedroogd. PDVSA kon zich ineens niet snel genoeg onder hun contract met Williams uit wurmen.

Het komt er eigenlijk op neer dat zolang er geen andere born van inkomsten (=sponsor) gevonden is, zal Boullier Hulkenberg niet aantrekken, want die kost alleen geld. Ondanks dat Hulk sportief zijn eerste keus is, heeft hij dat gezegd.

Breaktest

Wie je in dit hele verhaal niet meer hoort is Heikki Kovalainen. Zojuist tijdens de eerste vrije training van Abu Dhabi mocht ie weer eens opdraven maar geraakte niet voor bij Charles Pic. En ook zijn voorgaande optredens was hij niet substantieel beter dan de reguliere coureurs. Raceritme of niet, dat lijkt me een noodzakelijke voorwaarde om weer in the picture te geraken, zie Hulkenberg. Bovendien, met zijn kleurloze personality is ie ook niet echt aantrekkelijk voor sponsors. Nee, die zien we niet meer terug op de grid. Ik kan me ook niet voorstellen dat ie de motivatie kan opbrengen om nog zo'n jaar voor spek en bonen mee te doen, dat is toch meer iets voor jonge coureurs. Ik gok erop dat ie zijn knopen telt en volgend jaar zijn heil elders zoekt.

Franky R.

Citaat van: Breaktest op 01 november 2013 - 12:19:54
Wie je in dit hele verhaal niet meer hoort is Heikki Kovalainen. Zojuist tijdens de eerste vrije training van Abu Dhabi mocht ie weer eens opdraven maar geraakte niet voor bij Charles Pic. En ook zijn voorgaande optredens was hij niet substantieel beter dan de reguliere coureurs. Raceritme of niet, dat lijkt me een noodzakelijke voorwaarde om weer in the picture te geraken, zie Hulkenberg. Bovendien, met zijn kleurloze personality is ie ook niet echt aantrekkelijk voor sponsors. Nee, die zien we niet meer terug op de grid. Ik kan me ook niet voorstellen dat ie de motivatie kan opbrengen om nog zo'n jaar voor spek en bonen mee te doen, dat is toch meer iets voor jonge coureurs. Ik gok erop dat ie zijn knopen telt en volgend jaar zijn heil elders zoekt.


Dat heb je goed opgemerkt...Kovalainen zei midden 2012 nog dat hij het een stapje hogerop zocht, qua team. En nu komt hij, IMHO, met hangende pootjes terug bij Caterham? ::)

Matthijs

Ik hou er in ieder geval serieus rekening mee dat Kovalainen 'gewoon' volgend jaar in de Caterham zit.