Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 18 oktober 2013 - 17:08:28
Best kans dat McLaren ook daarover heeft besloten. Hun grootste toptalent (samen met Magnussen) bij Red Bull stallen is niet zonder risico. Het kan zelfs zo zijn dat ze hem zelf overwegen een contract te geven.

Klopt. Al ging Vettel ook eens van BMW naar Red Bull (al was het wat vaag omdat beide claimden een contract hebben)  ;). Vraag is alleen of hij in de toekomst van McLaren de kans krijgt.
Hopelijk krijgt Magnussen een stoeltje bij Marussia voor Vandoorne anders is hij nog steeds 2e in rij.

Volgend jaar mogen 3e coureur wat testen tijdens de GP, althans dat is het idee, dat zou voor Vandoorne mooi zijn als hij dat bij McLaren kan.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

En we gaan nog een stap verder wat Venezolanen en autosport betreft: http://www.reuters.com/article/2013/10/18/us-venezuela-currency-idUSBRE99H03220131018?irpc=932

Opmerking: hier staat dus niet dat het per se om Pastor Maldonado en/of EJ Viso gaat.

Jehoentelaar


Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Ben benieuwd. Overal in de autosport zie je coureurs uit Venezuela nu.
Verbaasde me enkele jaren geleden al dat er een hele groep mensen uit Venezuale VIP was bij Williams... het is van de zotte als je ziet hoe daar met geld gesmeten werd wat eigenlijk van de bevolking is in Venezuela.

Maar goed als Pastor zijn geld kwijt is ook zijn zitje denk ik.

1-2'tje met Boekhoorn en Toto Wolf?
Wolf verkoopt zijn aandelen aan Boekhoorn. Boekhoorn sponsort Williams wat meer en helpt Van der Garde aan een stoeltje. Dankzij Vd Garde kan Bottas (protegé van Wolf) ook aanblijven...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is


Jehoentelaar

Force India is altijd stellig geweest in hun bewering dat ze talent verkiezen boven (sponsor)geld. Blijkbaar zijn ze nu echt genoodzaakt om van dat ideaal af te wijken. Ik zie kansen voor Massa.

Gerard

Ik lees net dat Stoffel van Doorne een aanbod om Riccardo in 2014 te vervangen heeft afgeslagen... (bij Rodeo Rosso)
Het zou gaan om een 1 jarige deal, maar Stoffel heeft ervoor gekozen om bij McClaren te blijven...http://www.f1technical.net/news/18861



0634

Dat staat inderdaad een paar posts boven je, Gerard ;)

NielsD

Citaat van: Jehoentelaar op 18 oktober 2013 - 20:20:12
Force India is altijd stellig geweest in hun bewering dat ze talent verkiezen boven (sponsor)geld. Blijkbaar zijn ze nu echt genoodzaakt om van dat ideaal af te wijken. Ik zie kansen voor Massa.

Ik denk nog steeds dat Massa richting Sauber vertrekt, en om z'n sponsoren en om z'n ervaring, die daar volgend jaar hard nodig is.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 18 oktober 2013 - 17:08:28
Best kans dat McLaren ook daarover heeft besloten. Hun grootste toptalent (samen met Magnussen) bij Red Bull stallen is niet zonder risico. Het kan zelfs zo zijn dat ze hem zelf overwegen een contract te geven.

Op basis daarvan liet ik geen kans varen. Of zekerheid en anders pakken die kans. Niet zo slim als je het mij vraagt.

Jehoentelaar

Dat kan Vandoorne willen, maar we weten nogmaals niet in hoeverre hij die dingen zelf beslist.

Niels_

Als Vandoorne Toro Rosso afslaat kan dat 2 dingen betekenen: hij heeft het voor een groot deel niet zelf in de hand, of hij heeft ontzettend veel vertrouwen in zichzelf en weet dat er nog betere mogelijkheden komen. Nu is een Toro Rosso geen topwagen, maar het is wel een wagen waarmee je nog iets kan forceren en je in de kijker kan rijden.

Benieuwd hoe dit afloopt.

Jozef

Ik vind het überhaupt raar dat Toro Rosso (Red Bull) hem benadert terwijl ze goed genoeg weten dat hij in het talentenprogramma van McLaren zit. McLaren heeft ongetwijfeld iets in de contracten met hun talenten staan dat zij niet zomaar bij een concurrent kunnen instappen; waarom zou McLaren anders nog moeite in jonge coureurs steken?

Ik denk dan ook dat het contact van Toro Rosso met Vandoorne heel vaag en aftastend is geweest. Helmut Marko dacht waarschijnlijk: je weet nooit of er wat mogelijk is. Het zal echt niet zo zijn dat ze Vandoorne een contract onder de neus hebben geschoven en dat hij alleen nog maar zijn handtekening hoefde te zetten.

Vandoorne blijft gewoon beter nog een jaartje met de 3.5. Hij merkt zelf al terecht op dat hij als rookie vice-kampioen wordt wat al een goede prestatie is. Volgend jaar kan hij leren om consistenter te zijn en kampioen worden. Misschien dat ze dan in 2015 wel een plaatsje voor hem hebben in de F1, wie weet zelfs bij McLaren.