Round 7: Grand Prix Du Canada, Montreal

Gestart door Super Seb, 02 juni 2013 - 09:25:46

« vorige - volgende »

Zien we opnieuw een Mercedes winnen of toch.........

Alonso
Massa
Vettel
Webber
Kimi
Grosjean
Button
Perez
Rosberg
Hamilton

0634

Oké, maar dan wil ik ook Alonso, Button, Hamilton en Raikkonen er in zien kleunen.

Dán is het pas echt een Wall of Champions, en krijgen wij bovendien een verrassend podium ;).

Sabai

Heb gisteren vt2 gekeken en vond de longruns van Vettel erg goed uitzien zelfs beter dan Alonso al scheelde het erg weinig. Merc zal niet voor de overwinning meedoen imo. Het zal weer gaan tussen RBR Ferrari en de Lotus die ook weer snel is maar net iets tekort komt. Alonso had nog een momentje bij de Wal of champions maar hield zijn bolide in het juiste spoor. Verder veel lockups en momentjes gezien Vet tel ging er in bocht 1 nog even vanaf. Gaat hopelijk weer een leuke race worden.

Maikel0230

Citaat van: Sabai op 08 juni 2013 - 09:52:59
Heb gisteren vt2 gekeken en vond de longruns van Vettel erg goed uitzien zelfs beter dan Alonso al scheelde het erg weinig. Merc zal niet voor de overwinning meedoen imo. Het zal weer gaan tussen RBR Ferrari en de Lotus die ook weer snel is maar net iets tekort komt. Alonso had nog een momentje bij de Wal of champions maar hield zijn bolide in het juiste spoor. Verder veel lockups en momentjes gezien Vet tel ging er in bocht 1 nog even vanaf. Gaat hopelijk weer een leuke race worden.

De long runs waren zeker aan elkaar gewaagd maar op het recht stuk komen de red bulls nog serieus wat te kort en dat is al met van die speciale low downforce vleugeltjes zoals je die in Monza ziet.


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

Citaat van: Maikel0230 op 08 juni 2013 - 10:20:27
Citaat van: Sabai op 08 juni 2013 - 09:52:59
Heb gisteren vt2 gekeken en vond de longruns van Vettel erg goed uitzien zelfs beter dan Alonso al scheelde het erg weinig. Merc zal niet voor de overwinning meedoen imo. Het zal weer gaan tussen RBR Ferrari en de Lotus die ook weer snel is maar net iets tekort komt. Alonso had nog een momentje bij de Wal of champions maar hield zijn bolide in het juiste spoor. Verder veel lockups en momentjes gezien Vet tel ging er in bocht 1 nog even vanaf. Gaat hopelijk weer een leuke race worden.

De long runs waren zeker aan elkaar gewaagd maar op het recht stuk komen de red bulls nog serieus wat te kort en dat is al met van die speciale low downforce vleugeltjes zoals je die in Monza ziet.



Dat is al jaren zo dat RBR tekort komt op het rechte stuk. Dit is een bewuste keuze van het team wat goedgemaakt wordt in de bochten en vooral bij het aanremmen schijnt de RBR erg sterk te zijn zeiden ze bij sky gisteren.

0634

Ik ben het eens met Maikel. Natuurlijk is het een bewuste keuze, een keuze die over een heel seizoen genomen voordelig is, maar op sommige banen dan weer niet. Montreal is daar één van. Het is niet voor niets dat Red Bull nog nooit (!) won op Montreal.

Red Bull is op zeker podiumkandidaat hoor, maar zo op het eerste gezicht schat ik de racepace van Ferrari inderdaad ook hoger in. Zeker in ogenschouw nemende dat Red Bull iets ruwer voor de banden is. Gunstig voor Red Bull is dan weer de relatief lage baantemperatuur dit weekeinde.

Al met al: gok ik Ferrari op zondag vooraan, als ik zou moeten kiezen en Merc op zaterdag. Red Bull zal goed meedoen, maar m.i. net tekort schieten.

Sabai

Het zit in elk geval weer lekker dicht bij elkaar . Belooft wat voor zondag hopelijk !

Fabian


Franky R.

Citaat van: Jeroen op 08 juni 2013 - 08:04:25
Oké, maar dan wil ik ook Alonso, Button, Hamilton en Raikkonen er in zien kleunen.

Dán is het pas echt een Wall of Champions, en krijgen wij bovendien een verrassend podium ;) .
;D


Dan op z'n minst Alonso en Vettel, want die hebben samen liefst 5 titels. Button, Raikkonen en Hamilton hebben maar eentje de man... :P

Maikel0230

Net VT3 gezien en niks nieuws geleerd. Het was maar 30 minuten omdat net voor de aftrap er in een van de 'support races' een Ferrari een zware klapper gemaakt heeft en de barrière moest hersteld worden (het wordt precies een vaste waarde). Eerste 25 minuten maar een paar wagens op intermediates en ineens gingen ze allemaal naar buiten op super softs en werd het een spelletje 'laatst over de lijn heeft de snelste tijd'.

De kwalificaties kunnen nog interessant worden, nu is de baan aan het opdrogen maar er hangen nog wat buitjes in de buurt. Kan dus een herhaling worden van Monaco.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Franky R. op 08 juni 2013 - 16:47:09
Citaat van: Jeroen op 08 juni 2013 - 08:04:25
Oké, maar dan wil ik ook Alonso, Button, Hamilton en Raikkonen er in zien kleunen.

Dán is het pas echt een Wall of Champions, en krijgen wij bovendien een verrassend podium ;) .
;D


Dan op z'n minst Alonso en Vettel, want die hebben samen liefst 5 titels. Button, Raikkonen en Hamilton hebben maar eentje de man... :P

Maar dat maakt niks uit. De enige kampioen met meer dan één titel die er in is gebeukt is Schumacher. Hakkinen is er nooit in gekleund. Verder alleen Hill en Villeneuve, beiden 1 titel.

Maikel0230

Gisteren hing Alonso er bijna in, hij kon hem nog net opvangen.  :)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fabian

Citaat van: Maikel0230 op 08 juni 2013 - 17:29:17
Gisteren hing Alonso er bijna in, hij kon hem nog net opvangen.  :)
Klopt. Maar zo super spectaculair was dat momentje nu ook weer niet.

Jehoentelaar

#57
Ik las dat het veld van de Porsche IMSA GT3-kwalificatie (zeg maar de Noord-Amerikaanse PSC) werd losgelaten terwijl er nog een bus (!!) op het circuit reed. Bijna chaos in de hairpin.

Edit: quali, niet de race.

robbert

in zo'n weersomstandigheden, lijkt vettel wel de beste. Dus ik gok dat vettel de pole zal krijgen, Alonso zal ergens rond 5de of 6de startplaats hebben

Jehoentelaar

"Massa the crashkid"-hype in 3, 2, 1...