Honda keert terug in de Formule 1?

Gestart door gloudiesaurus, 15 mei 2013 - 16:17:18

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Heel waar! Had ik even niet aan gedacht. 8)

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 18 mei 2013 - 18:37:19
Maar de teams kijken verder dan wat puntenlijstjes en zien dat het kwaliteitsverschil te verwaarlozen is. Nu gooit Renault z'n eigen glazen in door voor hetzelfde product meer geld te vragen, puur en alleen omdat ze mazzel hebben met welke teams van hun motoren gebruik maken. Als dat het reden is voor de hogere prijs, natuurlijk.

Renault is al jaren succesvol. Dat berust natuurlijk niet louter op toeval. En ja, voor bewezen kwaliteit betaal je nu eenmaal. Je kunt je afvragen of Renault wacht dat rijdende drempels gebruik maken van hun krachtbronnen.

0634

De titels van Red Bull zijn allerminst gewonnen omdat Renault zoveel beter is dan Merc of Ferrari hoor. Dat zat hem echt in de auto, en vooral, de ontwerper ervan.

Franky R.

Citaat van: Wings op 18 mei 2013 - 20:11:49


Renault is al jaren succesvol. Dat berust natuurlijk niet louter op toeval. En ja, voor bewezen kwaliteit betaal je nu eenmaal. Je kunt je afvragen of Renault wacht dat rijdende drempels gebruik maken van hun krachtbronnen.
Bewezen kwaliteit? Alleen Red Bull wint met de Renault-motoren. Lotus moet een goede dag hebden. Kijk naar Williams of Caterham, de laatste is geen spat beter geworden ondanks de 'kwaliteiten' van Renault.


Renault lift mee op het succes van Newey, niet andersom... ::)

Franky R.

@Jeroen,


We typen bijna tegelijk hetzelfde... ;D ;D ;D
;)

Jehoentelaar

Great minds think alike zeggen ze vaak. :)

Franky R.


0634

Zo is het ook, Jehoentelaar, zo is het ook ;D

Wings

Citaat van: Jeroen op 18 mei 2013 - 20:54:01
De titels van Red Bull zijn allerminst gewonnen omdat Renault zoveel beter is dan Merc of Ferrari hoor. Dat zat hem echt in de auto, en vooral, de ontwerper ervan.

En toch zijn ze jaren succesvol. Als team én als leverancier. Dat kun je ze niet afnemen. En voor die rijd was het ook Renault die het scepter zwaaide (92, 93, 95, 96, 97). Gewoon een merk met status. En dat betaal je. Hoe je het ook wendt of keert.

Wings

Citaat van: Franky R. op 18 mei 2013 - 20:55:11
Citaat van: Wings op 18 mei 2013 - 20:11:49


Renault is al jaren succesvol. Dat berust natuurlijk niet louter op toeval. En ja, voor bewezen kwaliteit betaal je nu eenmaal. Je kunt je afvragen of Renault wacht dat rijdende drempels gebruik maken van hun krachtbronnen.
Bewezen kwaliteit? Alleen Red Bull wint met de Renault-motoren. Lotus moet een goede dag hebden. Kijk naar Williams of Caterham, de laatste is geen spat beter geworden ondanks de 'kwaliteiten' van Renault.


Renault lift mee op het succes van Newey, niet andersom... ::)

Oneens. Het is altijd een combinatie dat wint. Niet 1 man. En, hoe hard mensen het willen tegenspreken, Renault staat al jaren garant voor succes. Wint races. En scoort titels. Dat betekent dat 'het product' repeterend succesvol is. Zo won Renault de afgelopen 20 jaren titels met Benetton, Williams, Renault (fabrieksteam), Red bull (geen enkel ander team doet hun dit na!!) én leidt men nu het kampioenschap met 2 rijders van 2 verschillende teams. Beiden teams competitief. Dat Renault hierin een prominente rol vertegenwoordigd lijkt me onomstotelijk. Te samen met eerdere successen. Kortom, een naam waar je niet omheen kunt. Successen die je niet zomaar kunt negeren. Daarom ben ik minder verbaasd over de meerprijs. Plus, vergeet niet dat Renault als leverancier geheel belangeloos levert! Maar, back to basic, ik zou niet hebben geweten hoeveel Renault vraagt (zijn deze getallen bevestigd trouwens?) voor haar motoren maar als iemand had gevraagd welke motoren het duurste zijn had ik, zonder seconde twijfel, 'Renault' als antwoord gegeven.

0634

Citaat van: Wings op 19 mei 2013 - 02:05:37
Citaat van: Jeroen op 18 mei 2013 - 20:54:01
De titels van Red Bull zijn allerminst gewonnen omdat Renault zoveel beter is dan Merc of Ferrari hoor. Dat zat hem echt in de auto, en vooral, de ontwerper ervan.

En toch zijn ze jaren succesvol. Als team én als leverancier. Dat kun je ze niet afnemen. En voor die rijd was het ook Renault die het scepter zwaaide (92, 93, 95, 96, 97). Gewoon een merk met status. En dat betaal je. Hoe je het ook wendt of keert.

Hoezo dat betaal je? Ze kunnen vragen wat ze willen, het is aan de koper om te betalen. Ik zou het in ieder geval niet doen, want de Renault is niets beter dan de Merc of de Ferrari. Natuurlijk is het een merk met status, terecht ook. Een merk ook dat door de jaren heen heel erg innovatief is geweest en vernieuwend ook. Renault heeft een geweldige plek in de historie van de F1. AL is het zo, dat als je het hebt over een merk met status, ze natuurlijk nog wel een treetje lager staan dan Ferrari. Renault's huidige motor is niets meer waard dan anderen, omdat het geremd wordt door de reglementen. Misschien volgend jaar, met de turbo's, maar op dit moment (al jaren) niet.

0634

Citaat van: Wings op 19 mei 2013 - 02:25:43
Maar, back to basic, ik zou niet hebben geweten hoeveel Renault vraagt (zijn deze getallen bevestigd trouwens?) voor haar motoren maar als iemand had gevraagd welke motoren het duurste zijn had ik, zonder seconde twijfel, 'Renault' als antwoord gegeven.
Dus volgens die theorie zou jij ook meer willen betalen voor Vettel dan voor Alonso, begrijp ik?

Wings

Rijders uit dat segment kosten meer dan Hülkenberg en een Vergne ja. Goed voorbeeld.

Wings

Citaat van: Jeroen op 19 mei 2013 - 08:33:29
Hoezo dat betaal je? Ze kunnen vragen wat ze willen, het is aan de koper om te betalen. Ik zou het in ieder geval niet doen, want de Renault is niets beter dan de Merc of de Ferrari. Natuurlijk is het een merk met status, terecht ook. Een merk ook dat door de jaren heen heel erg innovatief is geweest en vernieuwend ook. Renault heeft een geweldige plek in de historie van de F1. AL is het zo, dat als je het hebt over een merk met status, ze natuurlijk nog wel een treetje lager staan dan Ferrari. Renault's huidige motor is niets meer waard dan anderen, omdat het geremd wordt door de reglementen. Misschien volgend jaar, met de turbo's, maar op dit moment (al jaren) niet.

Ik denk dat jij en ik daar te weinig kaas van hebben gegeten om stellig te beweren van niet. Wij als outsiders kijken meer resultaatgericht. En dan kun je gewoon niet om Renault heen. Deze staan al jaren bovenin de lijsten. Met verschillende teams. Bovendien -en dat is ook meteen aansluitend het probleem- zou Ferrari nimmer een motor leveren met exact dezelfde specs als die van het fabrieksteam (aldus Newey, sept 2010, die dat hardop afvroeg) dus kun je gerust stellen dat Renault de betere keuze is op dat vlak ja. Geheel belangeloos als enige leverancier zonder fabrieksteam.

Is dat overigens niet één van de redenen dat de wegen tussen Mercedes en McLaren scheiden? 

Sabai

#59
Citaat van: Jeroen op 19 mei 2013 - 08:36:17
Citaat van: Wings op 19 mei 2013 - 02:25:43
Maar, back to basic, ik zou niet hebben geweten hoeveel Renault vraagt (zijn deze getallen bevestigd trouwens?) voor haar motoren maar als iemand had gevraagd welke motoren het duurste zijn had ik, zonder seconde twijfel, 'Renault' als antwoord gegeven.
Dus volgens die theorie zou jij ook meer willen betalen voor Vettel dan voor Alonso, begrijp ik?



Ik wel  :)


Er zit trouwens wel degelijk een verschil tussen de motoren . Renault is b.v de zuinigste en merc. levert weer meer koppel en topsnelheid.