Round 6: Grand Prix de Monaco, Monte Carlo

Gestart door Super Seb, 14 mei 2013 - 19:45:30

« vorige - volgende »

Wie pakt de zege op deze historische baan?

Alonso
Vettel
Kimi
Massa
Webber
Rosberg
Hamilton
Grosjean

Charrel

Citaat van: Fabian op 23 mei 2013 - 18:06:06
Ik heb er vandaag weinig van meegekregen. Is er nog iemand de vangrail tegen gekomen???

Alleen Grosjean bij Bocht 1 even linksvoor redelijk in de vangrails gereden :P

Fabian

Citaat van: Charrel op 23 mei 2013 - 18:45:57
Citaat van: Fabian op 23 mei 2013 - 18:06:06
Ik heb er vandaag weinig van meegekregen. Is er nog iemand de vangrail tegen gekomen???

Alleen Grosjean bij Bocht 1 even linksvoor redelijk in de vangrails gereden :P
Oo. Kwam er net ook achter toen ik het stukje over Giedo schreef. Bedankt!  ;)

Jehoentelaar

Citaat van: robbert op 23 mei 2013 - 17:55:11
dat is dus zoals verwacht. Ik zie mercedes ook wel winnen in monaco. En de strijd om de 3de plek zal tussen de ferrari's, redbulls en lotussen gaan.
Mercedes moet maar zorgen dat ze de rest 78 ronden achter zich weten te houden. Ik zie dat niet zomaar gebeuren, zeker niet als ze nauwelijks weg weten te rijden van de rest.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 23 mei 2013 - 18:15:16
Los van deze VT's vind ik Rosberg opvallen goed partij geven aan Hamilton. Vond hem toch een beetje timide de laatste jaren, maar sinds Lewis erbij is gekomen rijdt hij met flink wat vuur en is hij toch (zo'n beetje) de helft van de keren de snellere van de twee, al moet Lewis misschien ook nog een beetje wennen, maar toch.
Hmja,


Rosberg kent het team al door en door...waar HAM nog dingetjes onder de knie moet krijgen. Vooral qua afstelling, denk ik! Dat gezegd hebbende, vind ik wel dat de snelheid van Hamilton behoorlijk fluctueert...Waarschijnlijk vraagt Hamilton veel meer van de banden, dan Rosberg...Wat jullie?

0634

Nou ja, ik bedoel eigenlijk ook Rosbergs snelheid over één rondje. Tijdens kwali's matched hij voorlopig toch Lewis en dat had ik niet verwacht.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 23 mei 2013 - 20:23:46
Nou ja, ik bedoel eigenlijk ook Rosbergs snelheid over één rondje. Tijdens kwali's matched hij voorlopig toch Lewis en dat had ik niet verwacht.
Ok dan!  :)

robbert

Citaat van: Jehoentelaar op 23 mei 2013 - 20:20:14
Citaat van: robbert op 23 mei 2013 - 17:55:11
dat is dus zoals verwacht. Ik zie mercedes ook wel winnen in monaco. En de strijd om de 3de plek zal tussen de ferrari's, redbulls en lotussen gaan.
Mercedes moet maar zorgen dat ze de rest 78 ronden achter zich weten te houden. Ik zie dat niet zomaar gebeuren, zeker niet als ze nauwelijks weg weten te rijden van de rest.

hmm remember de trulli train... En daar zit Hamiton ook aan te denken. Als die mercedessen de eerste startrij halen, dan hebben de concurrentie weinig kans om te winnen

SanderD

Als iemand 2 ronden langer door kan rijden zijn ze er voorbij hoor.

0634

Precies. Dan zitten de Mercs in verkeer na hun stops, rijdt Alonso of Vettel even door en zijn ze erlangs.

Tenminste, als Merc net zoveel last heeft van slijtage als op andere banen. Ik verwacht in ieder geval geen zege van hen. Misschien een podium... Misschien.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 23 mei 2013 - 20:57:56
Precies. Dan zitten de Mercs in verkeer na hun stops, rijdt Alonso of Vettel even door en zijn ze erlangs.

Tenminste, als Merc net zoveel last heeft van slijtage als op andere banen. Ik verwacht in ieder geval geen zege van hen. Misschien een podium... Misschien.
En mits Vettel en/of Alonso hun banden niet kapot rijden, doordat ze rondenlang in de vuile lucht van de Mercedessen rijden.


Of is dat effect minder op Monaco, ten opzichte van bijvoorbeeld Spanje of Canada? ???

robbert

Citaat van: Franky R. op 23 mei 2013 - 21:23:41
Citaat van: Jeroen op 23 mei 2013 - 20:57:56
Precies. Dan zitten de Mercs in verkeer na hun stops, rijdt Alonso of Vettel even door en zijn ze erlangs.

Tenminste, als Merc net zoveel last heeft van slijtage als op andere banen. Ik verwacht in ieder geval geen zege van hen. Misschien een podium... Misschien.
En mits Vettel en/of Alonso hun banden niet kapot rijden, doordat ze rondenlang in de vuile lucht van de Mercedessen rijden.


Of is dat effect minder op Monaco, ten opzichte van bijvoorbeeld Spanje of Canada? ???

precies!! als alonso en vettel te lang achter de mercedes rijdt, kan er inderdaad veel slijtage aan hun banden gebeuren. Daarom dat mercedes hier wel veel kans maakt

Jehoentelaar

Dan laten ze ze een seconde of zo gaan, zodat ze er al een stuk minder dicht achter zitten. Vervolgens iets langer doorgaan met pitstops en je bent er alsnog voorbij.

Kootje

Dan moet je A: Wel langer door kunnen rijden, en B: In die paar rondjes op oude banden en met je stop ook nog eens +1 seconde goed kunnen maken. Is allemaal niet zo eenvoudig als het klinkt. Zeker niet op Monaco. Maar goed, laat eerst die Mercedessen zich maar eens op rij 1 kwalificeren.

0634

Ach je kan best een rijder een tijdje achter je houden op Monaco, maar echt niet het hele veld als je banden eraan zijn. Komen ze er niet voorbij op de baan, dan wel in de pits, want zij :(die anderen dus) hebben betere banden en kunnen dus de strategie zelf kiezen. Dan kom je echt niet weer terug op de baan voor al die gasten. No way! Ik weet niet of Merc zoveel last krijgt van de banden als voorheen, maar als dat zo is zijn ze kansloos voor de zege. Kansloos.

robbert

Citaat van: Kootje op 23 mei 2013 - 22:12:07
Dan moet je A: Wel langer door kunnen rijden, en B: In die paar rondjes op oude banden en met je stop ook nog eens +1 seconde goed kunnen maken. Is allemaal niet zo eenvoudig als het klinkt. Zeker niet op Monaco. Maar goed, laat eerst die Mercedessen zich maar eens op rij 1 kwalificeren.

inderdaad, een seconde goedmaken is al veel. En ze waren in lange stints toch ook de snelste, dus het ziet er zeer goed uit voor mercedes