Round 6: Grand Prix de Monaco, Monte Carlo

Gestart door Super Seb, 14 mei 2013 - 19:45:30

« vorige - volgende »

Wie pakt de zege op deze historische baan?

Alonso
Vettel
Kimi
Massa
Webber
Rosberg
Hamilton
Grosjean

0634

#15
Citaat van: Kootje op 15 mei 2013 - 06:31:42
Citaat van: Jeroen op 14 mei 2013 - 22:44:50
Merc heeft geen scijn van kans, mits ze de banden onder controle hebben. De ene achtervolger zal eerder naar binnen gaan en de andere zal langer doorrijden maar met die problemen gaat Merc dat nooit volhouden

Als ze ergens kans hebben is het juist hier. Doordat er zo langzaam gereden wordt is de bandenslijtage minder hoog. Dat geld uiteraard voor iedereen, maar het heft wel hun grootste nadeel op. Met de juiste strategie zie ik ze hier wel winnen.

Het is bocht na bocht op Monaco, die banden slijten wel hoor. Natuurlijk hebben ze hier meer kans, maar als ze net zoveel bandenslijtage hebben tov de rest als in Spanje, kunnen ze vrijwel onmogelijk winnen. Ze zullen ervoor blijven tot aan de stops. Langer niet. Waarschijnlijk zullen ze minder ver terugvallen al in Spanje, maar het verschil in bandenslijtage tov m.n. Lotus en FErrari is zoooo groot, dat hou je echt geen 70 ronden allemaal achter je. Dat geloof ik persoonlijk niet.

Matthijs

Ik heb wel zin in Monaco dit keer. Meestal vind ik het een saaie optocht, maar met de huidige banden verwacht ik toch inhaalacties. Ik verwacht niet dat Mercedes de rest de hele race kan ophouden.

Kijk ook uit naar de GP2. Zal ook wel een spektakel worden met al die coureurs die hun auto's als botsauto's gebruiken. Cecotto zal wel iemand de vangrail in rijden, hopelijk vallen er geen gewonden.

SDG

Citaat van: Matthijs op 15 mei 2013 - 09:10:34
Ik heb wel zin in Monaco dit keer. Meestal vind ik het een saaie optocht, maar met de huidige banden verwacht ik toch inhaalacties. Ik verwacht niet dat Mercedes de rest de hele race kan ophouden.

Kijk ook uit naar de GP2. Zal ook wel een spektakel worden met al die coureurs die hun auto's als botsauto's gebruiken. Cecotto zal wel iemand de vangrail in rijden, hopelijk vallen er geen gewonden.

Vorig jaar was er in de GP3 zo'n zware crash, toen Conor Daly de vangrails in gekatapulteerd werd. Veel gevaarlijker kan de Indy 500 niet zijn, moet die nu gedacht hebben...

Matthijs

Is het nou echt zo dat er in de opstapklassen met veel minder respect voor elkaar gereden wordt dan vroeger, of is dat gewoon het geklaag van een 'ouwe' man? Hoort eigenlijk in een ander topic thuis ik weet het...

Jehoentelaar

Die jonge gasten willen vaak allemaal op hetzelfde moment vooraan rijden, en dan komen ze mekaar nog wel eens tegen. Nou zijn er met name in de GP2 wel wat figuren met hun licentie aan het spelen, maar ik geloof niet dat het een zaak van wel of geen respect hebben is. Meer een overvloed aan enthousiasme. :)

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 15 mei 2013 - 13:10:03
Is het nou echt zo dat er in de opstapklassen met veel minder respect voor elkaar gereden wordt dan vroeger, of is dat gewoon het geklaag van een 'ouwe' man? Hoort eigenlijk in een ander topic thuis ik weet het...
Nou, 'vroeger' was het niet minder heftig hoor...Ik moet dan denken aan Senna vs Brundle in de Britse F3. Ook toen vlogen de onderdelen door de lucht. :P

Maikel0230

Dit is zo een race die voor ons als "saai" uitziet maar het eigenlijk niet is. De locatie is top daar twijfelt niemand aan. Een formule 1 race in het midden van een stadje op een heuvel aan het water zal altijd een schot in de roos blijven. Het gevecht voor de coureurs met de baan die na 50 ronden smaller en smaller lijkt te worden.

Man ik kijk er naar uit.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 15 mei 2013 - 16:09:17
Dit is zo een race die voor ons als "saai" uitziet maar het eigenlijk niet is. De locatie is top daar twijfelt niemand aan. Een formule 1 race in het midden van een stadje op een heuvel aan het water zal altijd een schot in de roos blijven. Het gevecht voor de coureurs met de baan die na 50 ronden smaller en smaller lijkt te worden.

Man ik kijk er naar uit.
Hopelijk is het ook lekker en mooi weer. Kunnen we ook genieten van de vele meisjes in bikini op de bootjes...pardon plezierjachten [met het nadruk op plezier, hehehehe]... ;D

gloudiesaurus

Monaco kan vooral interessant worden als Mercedes opnieuw 1 - 2 staat na de kwalificatie. Mercedes kan wel racetempo missen maar zie in Monaco maar eens in te halen  ;)

Monaco blijft toch een van de hoogtepunten van de kalender al zijn de races vaak wat saai.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Het is nog ver maar de weersverwachtingen voor volgend weekend zien er ook niet goed uit.
Monaco in de regen, dat word een feest.

Remember 1996 met Olivier Panis  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Mwah, veel hogere regenkansen dan 30% zie ik niet. Gelukkig is het inderdaad nog redelijk ver weg. 8)

Dit weekend wel 80% regenkans op zondag overigens.

Maikel0230

Citaat van: gloudiesaurus op 15 mei 2013 - 16:19:40
Het is nog ver maar de weersverwachtingen voor volgend weekend zien er ook niet goed uit.
Monaco in de regen, dat word een feest.

Remember 1996 met Olivier Panis  :)

Zou ik zo nog niet zeggen, voor zaterdag wel zo lijkt me.


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

Citaat van: Matthijs op 15 mei 2013 - 09:10:34
Ik heb wel zin in Monaco dit keer. Meestal vind ik het een saaie optocht, maar met de huidige banden verwacht ik toch inhaalacties. Ik verwacht niet dat Mercedes de rest de hele race kan ophouden.



toch iets positiefs over de banden. Stel je voor dat de banden ervoor zorgen dat monaco een spektakelrace word...

Edwin90

Dan lach ik de ballen uit m'n broek.

Monaco in de regen is ook leuk trouwens. 2008 was ook gaaf met Hamilton die de vangrail raakte en zijn banden moest wisselen. Hij won nog met een redelijke voorsprong. Sterk staaltje rijkunst liet hij daar zien.

0634

Citaat van: Maikel0230 op 15 mei 2013 - 16:09:17
Dit is zo een race die voor ons als "saai" uitziet maar het eigenlijk niet is. De locatie is top daar twijfelt niemand aan. Een formule 1 race in het midden van een stadje op een heuvel aan het water zal altijd een schot in de roos blijven. Het gevecht voor de coureurs met de baan die na 50 ronden smaller en smaller lijkt te worden.

Man ik kijk er naar uit.
Het is wel saaie. Als ik mooie gebouwen wil zien loop ik wel over de keizersgracht heen. Ik wil een leuke race zien en dat gebeurt daar maar zelden. Nee, ik verheug me er nauwelijks op.