Round 6: Grand Prix de Monaco, Monte Carlo

Gestart door Super Seb, 14 mei 2013 - 19:45:30

« vorige - volgende »

Wie pakt de zege op deze historische baan?

Alonso
Vettel
Kimi
Massa
Webber
Rosberg
Hamilton
Grosjean

Super Seb



Baanlengte: 3.340 km
Raceafstand: 78 rondes, 260.52 km

Don 23 Mei 2013
VT1   10:00 - 11:30
VT2   14:00 - 15:30

Zat 24 Mei 2013
VT3 11:00 - 12:00
Qua 14:00

Zon 25 Mei 2013
Race   14:00

Winnaar 2012: Mark Webber, Infiniti Red Bull Racing

Snelste ronde:  1:14.439 - M Schumacher (2004)
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Maikel0230

Ik ga me er nog niet over uitspreken maar ik kijk wel uit naar deze fantastische race.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

ik denk dat hamilton zal winnen. In de kwalificaties zijn ze nog altijd de snelste, maar in de race gaat het minder. Monaco is een circuit waar men niet kan inhalen, dus het is voor een mercedes

0634

Het zal wel weer gaan als meestal: Mooi decor, goed scenario, prima acteurs, maar een waardeloze film.

Jehoentelaar

Het maakt mij geen drol uit hoe de race verloopt, Monaco is altijd genieten. Ik heb er zin in! 8)

0634

Monaco is inderdaad altijd genieten. De race daar echter niet. ;)

robbert

Citaat van: Jeroen op 14 mei 2013 - 20:52:26
Monaco is inderdaad altijd genieten. De race daar echter niet. ;)

ja inderdaad, 1 van de saaiste races van het seizoen. Daar is het zeker treintje rijden

Arthur

Als de weergoden hun blaas eens flink legen van boven kan het wel eens hele leuke race worden. [zie 1996]

Maar het kan ook een dodelijk saaie race worden........ [zzz zzz zzz]

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Citaat van: Jeroen op 14 mei 2013 - 20:52:26
Monaco is inderdaad altijd genieten. De race daar echter niet. ;)
Ach, daar heb ik niet zoveel moeite mee. Heel vreemd, maar ik vind het altijd superleuk om die race te zien. Veel actie is een bonus, maar geen pré. Daarbij, GP2, Porsche Supercup en WSR zijn er ook. 8)

SanderD

Zijn de vrije trainingen niet altijd op Donderdag?

Fabian

Ik vind het ook altijd wel een mooie en leuke race om te zien. Het heeft toch iets speciaals die race.

Citaat van: SanderAlonso op 14 mei 2013 - 21:59:02
Zijn de vrije trainingen niet altijd op Donderdag?
Helemaal correct.

Kootje

Citaat van: robbert op 14 mei 2013 - 20:09:57
ik denk dat hamilton zal winnen. In de kwalificaties zijn ze nog altijd de snelste, maar in de race gaat het minder. Monaco is een circuit waar men niet kan inhalen, dus het is voor een mercedes

my thoughts exactly :)

0634

Merc heeft geen scijn van kans, mits ze de banden onder controle hebben. De ene achtervolger zal eerder naar binnen gaan en de andere zal langer doorrijden maar met die problemen gaat Merc dat nooit volhouden

Gerard

Ik moet zeggen dat de sfeer, de spanning en alles meestal gaaf is, maar de race is inderdaad de laatste jaren niet echt spannend.. het zal wel weer tussen Alonso, Kimi an Vettel gaan....de Mercedessen zullen misschien vooraan starten, maar na de pitstops vallen ze terug naar P6 of lager.. :(

Kootje

Citaat van: Jeroen op 14 mei 2013 - 22:44:50
Merc heeft geen scijn van kans, mits ze de banden onder controle hebben. De ene achtervolger zal eerder naar binnen gaan en de andere zal langer doorrijden maar met die problemen gaat Merc dat nooit volhouden

Als ze ergens kans hebben is het juist hier. Doordat er zo langzaam gereden wordt is de bandenslijtage minder hoog. Dat geld uiteraard voor iedereen, maar het heft wel hun grootste nadeel op. Met de juiste strategie zie ik ze hier wel winnen.