Round 6: Grand Prix de Monaco, Monte Carlo

Gestart door Super Seb, 14 mei 2013 - 19:45:30

« vorige - volgende »

Wie pakt de zege op deze historische baan?

Alonso
Vettel
Kimi
Massa
Webber
Rosberg
Hamilton
Grosjean

Enzo

Citaat van: Jeroen op 23 mei 2013 - 20:23:46
Nou ja, ik bedoel eigenlijk ook Rosbergs snelheid over één rondje. Tijdens kwali's matched hij voorlopig toch Lewis en dat had ik niet verwacht.

Nah, ik wel eigenlijk. Rosberg kan mee met de beste over één lap.
Dat zag je al in zijn Williams jaren en zelfs Schumacher moest er hard aan trekken om hem in de quali voor te blijven.
Rosberg is een snelle coureur en maar een matige racer imo.

Enzo

Citaat van: Franky R. op 23 mei 2013 - 21:23:41
Citaat van: Jeroen op 23 mei 2013 - 20:57:56
Precies. Dan zitten de Mercs in verkeer na hun stops, rijdt Alonso of Vettel even door en zijn ze erlangs.

Tenminste, als Merc net zoveel last heeft van slijtage als op andere banen. Ik verwacht in ieder geval geen zege van hen. Misschien een podium... Misschien.
En mits Vettel en/of Alonso hun banden niet kapot rijden, doordat ze rondenlang in de vuile lucht van de Mercedessen rijden.


Of is dat effect minder op Monaco, ten opzichte van bijvoorbeeld Spanje of Canada? ???

Jazeker, Monaco is een stuk minder zwaar op de banden. De terugval van de Merc zal minder zijn hier...., maar of het genoeg is voor een overwinning betwijfel ik erg.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 23 mei 2013 - 22:31:19
Ach je kan best een rijder een tijdje achter je houden op Monaco, maar echt niet het hele veld als je banden eraan zijn. Komen ze er niet voorbij op de baan, dan wel in de pits, want zij :(die anderen dus) hebben betere banden en kunnen dus de strategie zelf kiezen. Dan kom je echt niet weer terug op de baan voor al die gasten. No way! Ik weet niet of Merc zoveel last krijgt van de banden als voorheen, maar als dat zo is zijn ze kansloos voor de zege. Kansloos.
Niet als ze de eerste rij bezetten en hun tweede rijder opofferen voor de eerste. Die kan in de eerste stint zo 10-15 seconden wegrijden van het pak als z'n maatje het allemaal wat ophoudt.

0634

Citaat van: Enzo op 23 mei 2013 - 23:23:37
Citaat van: Jeroen op 23 mei 2013 - 20:23:46
Nou ja, ik bedoel eigenlijk ook Rosbergs snelheid over één rondje. Tijdens kwali's matched hij voorlopig toch Lewis en dat had ik niet verwacht.

Nah, ik wel eigenlijk. Rosberg kan mee met de beste over één lap.
Dat zag je al in zijn Williams jaren en zelfs Schumacher moest er hard aan trekken om hem in de quali voor te blijven.
Rosberg is een snelle coureur en maar een matige racer imo.
Maar daarin doet ie het ook niet slecht tov Lewis. In punten wel, hij had wat pech, maar is ook regelmatig sneller dan Lewis in de race. Maar goed, zoals ik al zei: misschien nog even afwachten hoe Hamilton zich daar ontwikkeld.

0634

Citaat van: Jozef op 24 mei 2013 - 02:02:40
Citaat van: Jeroen op 23 mei 2013 - 22:31:19
Ach je kan best een rijder een tijdje achter je houden op Monaco, maar echt niet het hele veld als je banden eraan zijn. Komen ze er niet voorbij op de baan, dan wel in de pits, want zij :(die anderen dus) hebben betere banden en kunnen dus de strategie zelf kiezen. Dan kom je echt niet weer terug op de baan voor al die gasten. No way! Ik weet niet of Merc zoveel last krijgt van de banden als voorheen, maar als dat zo is zijn ze kansloos voor de zege. Kansloos.
Niet als ze de eerste rij bezetten en hun tweede rijder opofferen voor de eerste. Die kan in de eerste stint zo 10-15 seconden wegrijden van het pak als z'n maatje het allemaal wat ophoudt.

Alles kan natuurlijk. Maar zelfs dan zie ik ze niet winnen. En laat ik het zo zeggen: mochten de banden bij Merc net zo hard slijten tov de andere teams als de afgelopen races, kan ik me niet voorstellen dat zij hier kunnen winnen. Ook niet op Monaco.

robbert

Citaat van: Enzo op 23 mei 2013 - 23:25:59
Citaat van: Franky R. op 23 mei 2013 - 21:23:41
Citaat van: Jeroen op 23 mei 2013 - 20:57:56
Precies. Dan zitten de Mercs in verkeer na hun stops, rijdt Alonso of Vettel even door en zijn ze erlangs.

Tenminste, als Merc net zoveel last heeft van slijtage als op andere banen. Ik verwacht in ieder geval geen zege van hen. Misschien een podium... Misschien.
En mits Vettel en/of Alonso hun banden niet kapot rijden, doordat ze rondenlang in de vuile lucht van de Mercedessen rijden.


Of is dat effect minder op Monaco, ten opzichte van bijvoorbeeld Spanje of Canada? ???

Jazeker, Monaco is een stuk minder zwaar op de banden. De terugval van de Merc zal minder zijn hier...., maar of het genoeg is voor een overwinning betwijfel ik erg.

inderdaad, hier slijten de banden minder erg. En dat was het probleem van mercedes, de snel slijtende banden. Ze zijn in de kwalificaties de snelste van het pak, maar verliezen door die banden. Aangezien de slijtage hier in monaco minder is, dan is mercedes de topfavoriet

Super Seb

Of er een echte topfavoriet is of niet. Mijn stem gaat naar Kimi. Als de Lotus de bandjes weer knap kan houden hebben ze met deze klasbak een winnaar in bezit. Al zou het mooi zijn als Mercedes hier een 1-2 kan neerzetten.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Matthijs

Als Mercedes écht last van de banden krijgt dan gaan ze zeker niet winnen. Dan komen ze er echt wel voorbij, op de baan of in de pits. Het is alleen de vraag hoeveel last ze gaan krijgen.

Ik schat de kans op een pole voor Mercedes op 70%, de kans op een Mercedes-overwinning op 30%.

SanderD

Citaat van: robbert op 24 mei 2013 - 07:10:25
Citaat van: Enzo op 23 mei 2013 - 23:25:59
Citaat van: Franky R. op 23 mei 2013 - 21:23:41
Citaat van: Jeroen op 23 mei 2013 - 20:57:56
Precies. Dan zitten de Mercs in verkeer na hun stops, rijdt Alonso of Vettel even door en zijn ze erlangs.

Tenminste, als Merc net zoveel last heeft van slijtage als op andere banen. Ik verwacht in ieder geval geen zege van hen. Misschien een podium... Misschien.
En mits Vettel en/of Alonso hun banden niet kapot rijden, doordat ze rondenlang in de vuile lucht van de Mercedessen rijden.


Of is dat effect minder op Monaco, ten opzichte van bijvoorbeeld Spanje of Canada? ???

Jazeker, Monaco is een stuk minder zwaar op de banden. De terugval van de Merc zal minder zijn hier...., maar of het genoeg is voor een overwinning betwijfel ik erg.

inderdaad, hier slijten de banden minder erg. En dat was het probleem van mercedes, de snel slijtende banden. Ze zijn in de kwalificaties de snelste van het pak, maar verliezen door die banden. Aangezien de slijtage hier in monaco minder is, dan is mercedes de topfavoriet

Waarschijnlijk zullen de verhoudingen gewoon hetzelfde liggen. Als Mercedes minder slijtage gaat hebben omdat de slijtage in Monaco meevalt, geldt dat ook voor Lotus, Red Bull en Ferrari. En dan begint het hele verhaal weer opnieuw.  ::)

Maikel0230

Red Bull ligt volgens mij op de loer om morgen tijdens kwali toe te slaan. Ze zullen er het uiterste uit moeten persen om de mercs te verslaan maar ik zowel vettel als webber die pole nog wel pakken.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

Citaat van: Maikel0230 op 24 mei 2013 - 10:56:09
Red Bull ligt volgens mij op de loer om morgen tijdens kwali toe te slaan. Ze zullen er het uiterste uit moeten persen om de mercs te verslaan maar ik zowel vettel als webber die pole nog wel pakken.

ja redbull doet dit wel vaker. Tijdens de trainingen, laten aantonen dat ze niet meekunnen, en dan in de kwalificaties de klappen uitdelen. Vreemd dat er nog altijd teams zijn die daar intrappen

SanderD

Ik denk niet dat die teams er echt zijn hoor, die daar in trappen. Zij weten veel meer dan wij weten.

Jehoentelaar

Ieder team draait het programma waar het zich het beste bij voelt. Vind het ver gaan om dan te denken dat andere teams voor de gek worden gehouden als ze niet met die gekkigheid meedoen (mocht er sprake van zijn).

0634

Er valt ook zo weinig in te trappen. Als ze op zaterdag de snelste zijn, dan zijn ze de snelste. Het is geen truukje waar je in kunt trappen of niet.

Jozef

Citaat van: SanderAlonso op 24 mei 2013 - 10:09:07
Citaat van: robbert op 24 mei 2013 - 07:10:25
Citaat van: Enzo op 23 mei 2013 - 23:25:59
Citaat van: Franky R. op 23 mei 2013 - 21:23:41
Citaat van: Jeroen op 23 mei 2013 - 20:57:56
Precies. Dan zitten de Mercs in verkeer na hun stops, rijdt Alonso of Vettel even door en zijn ze erlangs.

Tenminste, als Merc net zoveel last heeft van slijtage als op andere banen. Ik verwacht in ieder geval geen zege van hen. Misschien een podium... Misschien.
En mits Vettel en/of Alonso hun banden niet kapot rijden, doordat ze rondenlang in de vuile lucht van de Mercedessen rijden.


Of is dat effect minder op Monaco, ten opzichte van bijvoorbeeld Spanje of Canada? ???

Jazeker, Monaco is een stuk minder zwaar op de banden. De terugval van de Merc zal minder zijn hier...., maar of het genoeg is voor een overwinning betwijfel ik erg.

inderdaad, hier slijten de banden minder erg. En dat was het probleem van mercedes, de snel slijtende banden. Ze zijn in de kwalificaties de snelste van het pak, maar verliezen door die banden. Aangezien de slijtage hier in monaco minder is, dan is mercedes de topfavoriet

Waarschijnlijk zullen de verhoudingen gewoon hetzelfde liggen. Als Mercedes minder slijtage gaat hebben omdat de slijtage in Monaco meevalt, geldt dat ook voor Lotus, Red Bull en Ferrari. En dan begint het hele verhaal weer opnieuw.  ::)

Niet mee eens, de banden zullen gewoon een minder beslissende factor zijn dan anders. Relatief gezien zal Mercedes nog steeds in het nadeel zijn, maar het absolute verschil in seconden die ze verliezen wordt gewoon kleiner.