Round 6: Grand Prix de Monaco, Monte Carlo

Gestart door Super Seb, 14 mei 2013 - 19:45:30

« vorige - volgende »

Wie pakt de zege op deze historische baan?

Alonso
Vettel
Kimi
Massa
Webber
Rosberg
Hamilton
Grosjean

rafael25

Redactie: Vrijdag is er geen formule 1 actie op de baan maar donderdag wel. Graag even aanpassen op de site

Fabian

Citaat van: rafael25 op 22 mei 2013 - 12:46:16
Redactie: Vrijdag is er geen formule 1 actie op de baan maar donderdag wel. Graag even aanpassen op de site
Aangepast. Bedankt voor t doorgeven en je oplettendheid!


jende

Citaat van: Maikel0230 op 22 mei 2013 - 12:38:23
Citaat van: Matthijs op 22 mei 2013 - 11:05:15
Citaat van: jende op 22 mei 2013 - 10:04:24
Ik heb wat geld ingezet op raikkonen vooral omdat lotus het beste met de banden omgaat en de race waarschijnlijk daardoor bepaald gaat worden.
Ik denk juist dat de bandenslijtage wel gaat meevallen en dat daardoor RedBull en in mindere mate Mercedes gaan scoren.

Inderdaad Monaco heeft +/- de laagst bandenslijtage van het ganse seizoen. De achterbanden krijgen het wat harder te verduren maar het valt allemaal best nog mee.

Ik bedoelde niet dat de banden slijtage nog erger zou zijn dan voorgaande race..
Maar gezien inhalen zo goed als onmogelijk is in monaco zullen de meeste plekken door pitstops plaatsvinden.
Om die reden is 1.strategie 2. banden 3. een goeie kwalificatie het belangrijkste voor deze race.

Charrel

VT1 onderweg, mooi Sky F1 livestream aan; geweldige coverage en goede kwaliteit. De grand prix in Monaco blijft gewoon magisch, vooral de manier waarop Sky F1 het gevoel ook overbrengt op de kijkers.

Ik heb er zin in! Hopen dat Giedo het een beetje goed doet!

Charrel

#50
Eerste sessie afgerond, Giedo voor Pic, Bianchi en Chilton. Het zegt nog niet veel, maar is beter dan achteraan ;)
Trouwens 2 tiende voor Pic, en maar 2 tiende achter Ricciardo.

Giedo rijdt dit weekend overigens met de nieuwe voorvleugel, Pic heeft er daarnaast voor gekozen om met de oude te rijden.



Charrel

VT2: Giedo laatste, erg jammer in zijn run op de Super-soft kwam er een rode vlag nadat er ergens een kerb loskwam. Hij had denk voor Pic en Chilton kunnen staan. Oftewel dit laat niet zijn pace zien, zoals meestal in de VT ;)

Jehoentelaar

Kwalificeren voor die andere drie is van groot belang zaterdag. Dan een goede start en je zit gebeiteld. Er gaan er sowieso hier en daar wat de muur in zondag, dus wie weet hoe ver Giedo dan kan komen.

rafael25


Edwin90

Citaat van: rafael25 op 23 mei 2013 - 16:18:00
Mercedes onklopbaar in Monaco
*plaatje*

Indrukwekkend, net zo onklopbaar is in China, Bahrein en Spanje. Nee, die jongens komen er wel!

robbert

dat is dus zoals verwacht. Ik zie mercedes ook wel winnen in monaco. En de strijd om de 3de plek zal tussen de ferrari's, redbulls en lotussen gaan.

Fabian

Ik heb er vandaag weinig van meegekregen. Is er nog iemand de vangrail tegen gekomen???

0634

Los van deze VT's vind ik Rosberg opvallen goed partij geven aan Hamilton. Vond hem toch een beetje timide de laatste jaren, maar sinds Lewis erbij is gekomen rijdt hij met flink wat vuur en is hij toch (zo'n beetje) de helft van de keren de snellere van de twee, al moet Lewis misschien ook nog een beetje wennen, maar toch.