Round 4: Bahrain International Circuit

Gestart door Super Seb, 16 april 2013 - 14:55:03

« vorige - volgende »

GP Bahrain 2013 - Wie gaat er met de zege vandoor?

Alonso
9 (39.1%)
Massa
1 (4.3%)
Vettel
5 (21.7%)
Webber
1 (4.3%)
Hamilton
1 (4.3%)
Rosberg
0 (0%)
Kimi
6 (26.1%)
Grosjean
0 (0%)
Button
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 19

0634

Citaat van: Fabian op 22 april 2013 - 11:29:27
Maar dat is iets wat ik me afvraag. Als ze der een klap opgeven dan resetten ze hem toch niet? Kun je zo'n systeem niet al rijdend resetten met een knopje op t stuur?
Of je het kan resetten, zou ik niet weten, maar dat was het probleem niet. Het probleem bij Ferrari was dat de flap te ver opende op één of andere manier, waardoor deze te ver door schoot. Het systeem werkte prima, er viel dus geen reset te geven, maar er was simpelweg een mechanisch defect waardoor het te ver doorschoot en niet meer kon sluiten. Blijkbaar werkte de eindstop niet.

Wings

Citaat van: Sabai op 22 april 2013 - 12:12:15
Dat gegeven hebben wij idd niet daar heb je gelijk.

Puur speculatief van mij. Maar hadden ze de werking niet tijdens de pitsstop kunnen controleren door op het drs knopje te drukken en daarna op de rem te trappen om te kijken of hij weer dicht ging. Ik heb het ze niet zien doen en het had ze hooguit een paar seconden extra gekost.

Volgens mij kun je deze alleen activeren -en openen- in de DRS-zone. Ook om te voorkomen dat deze per abuis wordt geopend of door systeem falen. De vleugel zou maar eens ongewenst open gaan in een highspeedcurve.....dan zijn de gevolgen niet meer te overzien.

Sabai

Citaat van: Wings op 22 april 2013 - 15:13:55
Citaat van: Sabai op 22 april 2013 - 12:12:15
Dat gegeven hebben wij idd niet daar heb je gelijk.

Puur speculatief van mij. Maar hadden ze de werking niet tijdens de pitsstop kunnen controleren door op het drs knopje te drukken en daarna op de rem te trappen om te kijken of hij weer dicht ging. Ik heb het ze niet zien doen en het had ze hooguit een paar seconden extra gekost.

Volgens mij kun je deze alleen activeren -en openen- in de DRS-zone. Ook om te voorkomen dat deze per abuis wordt geopend of door systeem falen. De vleugel zou maar eens ongewenst open gaan in een highspeedcurve.....dan zijn de gevolgen niet meer te overzien.


Dat kan het niet wezen. Het systeem van de fia werkt namelijk al sinds de start dit seizoen niet .Door problemen met de software van hun nieuwe leverancier.

Kootje

Heeft iemand al de optie overwogen dat Ferrari wél aan Fernando heeft laten weten DRS niet meer te gebruiken, maar dat hij uit macht der gewoonte dit per ongeluk toch deed? Ik kan je namelijk vertellen dat ik dat ook weleens heb. Dat ik van iemand, of zelfs mezelf, te horen krijg: "Hou zo meteen rekening met dit of dat." en als puntje bij paaltje komt ik vol op de automatische piloot ga en ineens denk: KAK, das nie goe wah je nu doe!  ;D

0634

T kan allemaal, maar met resetten had het iig niets van doen.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 22 april 2013 - 16:18:03
Heeft iemand al de optie overwogen dat Ferrari wél aan Fernando heeft laten weten DRS niet meer te gebruiken, maar dat hij uit macht der gewoonte dit per ongeluk toch deed? Ik kan je namelijk vertellen dat ik dat ook weleens heb. Dat ik van iemand, of zelfs mezelf, te horen krijg: "Hou zo meteen rekening met dit of dat." en als puntje bij paaltje komt ik vol op de automatische piloot ga en ineens denk: KAK, das nie goe wah je nu doe!  ;D
Dat zal ik zeker niet uitsluiten. Ik weet niet of Ferrari vanaf de pits de DRS kon uitschakelen...Denk het niet. Dus dat is een goed punt.

Kootje

Tsja .... het is ook maar 'n mens hé? ::)

Maikel0230

Tja wat me wel opgevallen is dat het systeem eigenlijk niet faalde terwijl het gewoon opensting maar dat het vleugeltje gewoon achterover klapte bij het aan remmen van een bocht. Misschien werkte het wel gewoon als hij het uitzet voordat hij aan de rem kwam. We zullen het nooit te weten komen vrees ik.  :-X

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

#218
volgens mij schakel je DRS alleen zelf aan, niet uit
uitschakelen zit naar mijn weten juist gekoppeld aan de rem

Wings

Klopt. Deze activeer je. De rest gebeurt automatisch. De vleugel sluit op het moment dat de rijder remt.