Round 5: Circuit de Catalunya, Spain

Gestart door Super Seb, 21 april 2013 - 17:44:48

« vorige - volgende »

Wie pakt de zege in Spanje?

Vettel
Kimi
Alonso
Hamilton
Webber
Grosjean
Massa
Rosberg

robbert

het zal dus wellicht gaan tussen alonso en vettel, maar met raikkonen moet ook rekening gehouden worden. dus ik denk dat het vettel wint, alonso wordt 2 en raikkonen 3. Tenminste als ferrari geen problemen krijgt natuurlijk

Maikel0230

Met wat ik vandaag gezien heb in de Vrije Trainingen en qua rondetijden zou ik toch zeggen dat zowel Ferrari als Lotus betere race pace hebben als Red Bull. Pole zal wel voor 'fingerboy' Vettel zijn maar de racewin zal niet zo gemakkelijk gaan.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Zal gaan tussen Alonso en Vettel. Kimi komt daar niet bij. Plek 3 zou zeker kunnen (en dat mogen Massa en Webber zich aanrekenen) maar normaal gesproken niet meer dan dat.

Gerard

Ik hoop dat je ongelijk hebt Jeroen ;-)
meestal doet Kumi in de race wel naar voren..

robbert

Citaat van: Gerard op 10 mei 2013 - 20:48:19
Ik hoop dat je ongelijk hebt Jeroen ;-)
meestal doet Kumi in de race wel naar voren..

inderdaad, en die kan vettel en alonso nog moeilijk maken, met zijn lotus die goed met de banden om kan gaan

Arthur

Ik twijfel tussen Alonso en Vettel [Kimi 2e]. Gezien de thuisrace verwacht je dat Alonso hem wint. Aan de andere kant kent iedereen dit circuit als zijn broekzak. Moeilijk dus. Pakt Vettel direct P1 dan kan hij weer aan de horizon verdwijnen en is het klaar. Pakt Alonso P1 dan wordt het een leuke race [denk ik]. Voor de punten zeg ik Vettel en voor een leuke race Alonso|Raikkonen.

BRING IT ON!!!!!!!!!!!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

#36
Citaat van: Gerard op 10 mei 2013 - 20:48:19
Ik hoop dat je ongelijk hebt Jeroen ;-)
meestal doet Kumi in de race wel naar voren..
Klopt, daarom denk ik ook dat ie het podium kan halen. Maar niet zóver naar voren dat hij serieus mee kan doen om de zege (en om de titel).


Jehoentelaar

Red Bull was in de long runs ietsje minder, maar nog steeds sterk genoeg. Als er geen gekke dingen gebeuren wint Vettel voor Alonso. Daarachter kan het alle kanten op.

Maikel0230

Ik zie ineens op Facebook en Twitter berichten verschijnen dat als Esteban Gutierrez in Spanje niet uit zijn kot komt Sauber hem zal vervangen voor Monaco. Kandidaten zijn Buemi en Kobayashi om over te nemen met Frijns als wildcard.

Zijn er nog mensen die hier wat over vernomen hebben want het verhaal lijkt me niet echt goed aan elkaar te hangen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Voorbarig gezwets lijkt me. De enige reden om een coureur in zo'n vroeg stadium eruit te bonjouren is geldgebrek, maar daar zal Esteban als Mexicaan zijnde geen problemen mee hebben.

Fabian

Denk dat Sauber de centjes van meneer Slim wel goed kan gebruiken. Weet niet precies wat er tussen die partijen is afgesproken, maar ik ga er gewoon vanuit dat Esteban in die Sauber blijft zitten.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 10 mei 2013 - 16:13:12
Denk jij dat Lotus de wedloop met de grote teams vol kan gaan houden dan?

Dat konden ze vorig jaar ook, dus ik zou niet weten waarom nu niet.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 11 mei 2013 - 09:20:08
Citaat van: Jeroen op 10 mei 2013 - 16:13:12
Denk jij dat Lotus de wedloop met de grote teams vol kan gaan houden dan?

Dat konden ze vorig jaar ook, dus ik zou niet weten waarom nu niet.
Ben het met Kootje eens...Lotus/Kimi won vorig jaar in de staart van het seizoen...Nu wonnen ze de eerste race, dus er zit nog wel een overwinning in voor Kimi...Monaco, Spa en Abu lijken mij kansrijk voor de Lotus.

Kootje

Ze zullen daarbij wel wat geluk nodig hebben omdat Ferrari en Red Bull toch net iets beter zijn, maar onmogelijk acht ik het zeker niet. Daarbij hebben we vorig jaar aan Alonso kunnen zien dat het net zo belangrijk is om continu te scoren dan om te winnen. Met name Kimi doet dit tot nu toe en dus acht ik hem voorlopig nog zeker niet kansloos.

0634

Nou ja, ik dus wel, ik zie, net als vorig jaar, geen serieuze titelkandidaat in Kimi/Lotus. Vorig jaar scoorden ze door consistency maar konden ze nooit winnen op eigen kracht, gewoon te langzaam. Alleen op papier deden ze mee.

Ik schat de overall pace van RBR en Ferrari op dit moment net iets hoger in. Ik schat de teams hoger in dan Lotus en ik schat de rijders hoger in dan Kimi. Dus ik zie het niet gebeuren. De Lotus is echter wel betrouwbaar en gaat goed met de banden om. Maar dat is te mager. Zou wel mooi zijn trouwens: een Lotus met de wereldtitel. Andretti was de laatste denk ik?

Naja, we gaan het meemaken.