Jouw persoonlijke Top 10 Formule 1 coureurs!

Gestart door Edwin90, 19 april 2013 - 11:49:49

« vorige - volgende »

Edwin90

Tijd voor een nieuw topic!

Post hier jouw persoonlijke top 10 van Formule 1 coureurs! Dit mag dus uit de tijd zijn dat je de Formule 1 volgt, maar natuurlijk ook van daarvoor. Van wat je bijvoorbeeld uit boeken hebt gehaald. Het is interessant om te zien wie wat in elkaar flanst. Succes!

Ik trap vast af met mijn lijstje, en ik kan je melden het was niet makkelijk samenstellen.

  • Michael Schumacher, mijn jeugdheld vanaf het moment dat ik de F1 begon te volgen. Meedogenloos. Zijn prestaties en records maken hem voor mij de beste aller tijden.

  • Kimi Raikkonen, de acties die hij af en toe heeft dat hij in alle ijzigheid buitenom gaat bij een collega in de Eau Rouge. Of de manier hoe hij de titel van McLaren wegsnoepte. Geen poespas maar gas geven. Briljant.

  • Fernando Alonso, eerlijk is eerlijk. Voor zijn Ferrari tijd moest ik hem niet. De actie op Hamilton, het gezwaai bij Renault. Ik had niets met hem. Het seizoen dat hij vorig jaar reed heeft dat eigenlijk allemaal een beetje omgedraaid. De uitzonderlijke races in de brakke Ferrari. Het berekenende waarmee hij toch mooi even tot de laatste race titelkandidaat was.

  • Ayrton Senna, het lijkt me moeilijk om als F1 fan geen respect voor hem te hebben. De film Senna zegt eigenlijk genoeg over hem. Eigenlijk is hij lang niet altijd even eerlijk geweest (dat was Schumacher ook niet) maar ergens gun je het hem.

  • Gilles Villeneuve, altijd op de limiet. Doorrijden met kapotte vleugels, nooit opgeven. De ongekroonde kampioen (samen met Stirling Moss) van de Formule 1.

  • Sebastian Vettel, heeft met hulp van Red Bull nu al veel gepresteerd in de Formule1. Statistisch gezien is hij op dit punt van zijn carriëre al verder dan Schumacher op hetzelfde punt. Ik ben benieuwd of hij het door kan zetten. De races in Abu Dhabi en Brazilië vorig jaar maken hem voor mij een waardig kampioen.

  • Jackie Stewart, heeft zoveel betekend voor de veiligheid van de Formule 1. Terwijl weinigen hem dat in dank afnamen. Dan maar zelf een steeksleutel in de cockpit hangen zodat hij in het geval van een crash toch uit de wagen kan.

  • Tazio Nuvolari, natuurlijk meer een legende dan één van de grootste rijders alle tijden. Feitelijk is het geen Formule 1 coureur aangezien hij een vooroorlogse coureur is. Maar toch meerdere Grand Prix op zijn naam gezet. Eerlijk is eerlijk, de verhalen over hem zijn geromantiseerd. Lees het boek 'Met het stuur tussen de tanden' van Marcel Visbeen maar eens, of 'Pole Position' van Koen Vergeer. Prima portretten.

  • Nico Hulkenberg, volgens mij de toekomst van de sport. Ik wil zien wat hij kan in een topteam. Reed in de feeder series bijna iedereen zoek.

  • Jos Verstappen, jaaa, Nederlands trots. Hij begon met racen toen ik begon met kijken dus altijd een speciaal plaatsje in mijn lijstje van de allerbesten. Acties op de baan heb ik overigens meer respect voor dan die naast de baan.

Let op! Lijstjes in dit topic zijn meningen van forumleden. Discussiëren hierover mag uiteraard. Maar hou in je achterhoofd dat in een mening geen goed of fout bestaat.  ;)

Enzo

#1
1. Schumacher,
2. Senna
3. Clark
4. Prost
5. Fangio
6. Alonso
7. Hakinnen
8. Vettel
9. Mansell
10. Hamilton

De beargumentatie volgt nog.

Gerard

#2
Ow... dit is er een om even over na te denken.
maar wel een gaaf topic Edwin!! :)

1 Kimi Raikkonen, simpel.. no BS, gewoon rete snel!  ;D
2 Mika Hakkinen
3 Jenson Button
4 Ayrton Senna, kan en mag niet ontbreken in deze lijst!Veel te vroeg uit het leven gerukt!!
5 Lewis Hamilton; Sympatieke vent, met , gelukkig, menselijke trekjes... (twittergate ;))
6 Eddie Irvine Geweldige vent met briljante one liners
7 Jos Verstappen (hij heeft NL toch wel op de F1 kaart gezet)
8 Robert Kubica. Snelle coureur, die helaas niet de kans heeft gekregen bij een top team om zijn ware potentie te laten zien!
9 Fernando Alonso Beste coureur van de huidige generatie, weet het meest uit de auto te halen
10 Sebastia Vettel wonderkind, met nu ietwat vervelende trekjes,maar ja, hij is en blijft F1 coureurs, en die zijn egoistisch ;))

Enzo

Hoe persoonlijk een mening ook is, een top tien zonder Schumacher is mij een beetje vreemd Gerard.
Ben benieuwd naar je beargumentatie daarvan.  :)

Jehoentelaar

Hah, leuk dit. Even zien of ik tien kan halen. :)

Een paar die mij echt aan de sport hebben verbonden:
1. Damon Hill: mijn held van toen ik nog net liep. Volgens de overlevering was "Hill" ook een van mijn eerste woordjes...
2. Fernando Alonso: sinds zijn komst naar Renault mijn favoriete coureur, en dat altijd gebleven. Zonder FA zou ik een stuk minder fanatiek F1-kijker zijn.
3. Graham Hill: weet helaas weinig van hem, behalve dat hij de triple crown won en een echte gentleman was. En natuurlijk vader van Damon. Voor mij dé coureur in de F1-historie.
4. Jacques Villeneuve: teamgenoot van Hill in 1996 en een bijzonder karakter. Vind het altijd wel leuk als 'ie weer ergens zijn mond over open moet trekken.

Een aantal andere figuren uit het verleden.
5. Jacky Stewart.
6. Jim Clark.
7. Mika Häkkinen.
8. Eddie Irvine.

En nog wat luitjes uit het heden:
9. Mark Webber: sinds zijn debuut en zijn beperkte hoeveelheid mazzel al een zwak voor hem gehad. Vind een zege van Webber net zo leuk als van Alonso.
10. Jenson Button: als een duvel uit een doos opeens een topcoureur. Schoolvoorbeeld van niet opgeven, en op je kans wachten.

Coureurs die daar in de toekomst eventueel aan worden toegevoegd: Stoffel Vandoorne, Robin Frijns, Jack Harvey, Joshua Hill.

Uiteraard ontbreken er hier een paar gasten. Ayrton Senna bijvoorbeeld, maar die valt bij mij niet in de top 10. Een groots coureur natuurlijk, geen twijfel over mogelijk. Idem voor Schumacher, maar hem heb ik te vaak vervloekt om hem een plek in deze lijst te geven.

Fabian

Riemen vast? Goed daar komt ie!

1. Michael Schumacher. Mijn jeugdheld. Door Schumacher is Formule 1 mijn favoriete sport geworden en ben ik Formule 1 gaan en blijven kijken.
2. Narain Karthikeyan. Megaheld van mij. Kan t niet helpen maar de man is echt een held!
3. Christijan Albers. Niet de beste coureur die Nederland heeft voortgebracht, maar wel een uiterst symphatieke gast. Heb hem mogen ontmoeten. Hij was erg aardig en normaal. Heeft een goede indruk op mij gemaakt en staat daardoor in mijn rijtje.
4. Ayrton Senna. Ik heb de man nooit zien racen, maar heb me wel erg verdiept in zijn racecarriere.
5. Fernando Alonso. Geweldig goede coureur.
6. Kimi Raikkonen. Een heerlijke racer waar ik van kan genieten.
7. David Coulthard. Symphatieke gast die voor mij de F1 wat kleur gaf.
8. Juan Pablo Montoya. Een heerlijke coureur om naar te kijken. Zijn strijdlust op de baan vond ik prachtig.
9. Kamui Kobayashi. Ook weer zo'n heerlijke rijder. Een echte vechter.
10. Enrique Bernoldi. Na zijn geweldige gevecht met David Coulthard staat deze man voor altijd bij mij in het geheugen!

Jaaa. Apart rijtje. I know!

Gerard

#6
Citaat van: Enzo op 19 april 2013 - 15:06:05
Hoe persoonlijk een mening ook is, een top tien zonder Schumacher is mij een beetje vreemd Gerard.
Ben benieuwd naar je beargumentatie daarvan.  :)
hahahaha snap ik Enzo!
ik ben nooit een fan geweest van MS, zal het ook nooit worden!
Ik heb respect voor wat hij heeft bereikt,dat zeker! maar meer ook niet!

Ik heb het wel even overwogen hoor, om hem in mijn top10 op te nemen, maar terugdenkend zijn er bij mij meer negatieve dingen waardoor hij opviel , dan positieve.
Vandaar.... ;)

Super Seb

  1. Senna, jeugdheld, gedreven, gepassioneerd, one lap wonder, racer in hart en nieren.
  2. Vettel, recordbreker, snel in de qualify, sterk wanneer het moet, blijkbaar ook een etter op z'n tijd.
  3. Kimi, heerlijke persoonlijkheid, gewoon je ding doen. Not a single f*ck was given that day.....
  4. Hunt, had de vader van Kimi kunnen zijn.
  5. Fangio, zolang de enige zijn met zoveel titels.
  6. Clark, bij leven een held in dood een legende.
  7. Berger, sympathieke vent, uitgesproken, geen slecht woord over te zeggen.
  8.Villeneuve, hij mag niet ontbreken, Gilles dan.
  9. Ascari, Alberto Ascari in z'n ferrari. Mooie tijd, mooie naam, tragisch einde.
10. Schumacher, omdat dat moet van Enzo.
"Keep calm and ignore Multi-21....."


T.Nuvolari

1. A.Senna > Mijn absolute jeugdheld, hoeft verder geen uitleg bij.
2. J.Clark > In zijn tijd even ongeëvenaard als die man hierboven.
3. T.Nuvolari > Na het lezen van wat boeken werd hij mijn vooroorlogse held.
4. J.M.Fangio > Misschien wel de beste aller tijden.
5. J.Stewart > 9 seizoenen F1, 3 titels en 2 keer 2de, en 1 maal 3de. Te vroeg gestopt!
6. G.Berger > Jeugdheld nummer 2. Geen gigantisch palmares of talent, wel altijd goed. Ook de man die voor mij Ferrari samen met Todt weer naar voor loodste.
7. T.Boutsen > De enige Belg die ik zelf zag rijden en het waard was om te volgen. Ik hoop snel op een volgende.
8. J.Villeneuve > Tot hij een zageman werd kon ik hem meer dan waarderen.
9. G.Villeneuve > Ja, gewoon een mythe hé.
10. M.Hakkinen > De enige man die Schumacher nog iets in de weg kon leggen.

Er ontbreken er wel wat, maar keuzes maken is moeilijk. Vraag het mij morgen en ik geef een ander volgorde en/of andere coureurs.
Bij mij ook een top 10 zonder Schumi. Waarom? Omdat ik hem echt heb gehaat, nu niet meer hoor. ;) Je vraagt een persoonlijke top 10 en niet wie waren volgens jou de 10 beste, dus...

Enzo


Enzo

Citaat van: Gerard op 19 april 2013 - 16:26:26
Citaat van: Enzo op 19 april 2013 - 15:06:05
Hoe persoonlijk een mening ook is, een top tien zonder Schumacher is mij een beetje vreemd Gerard.
Ben benieuwd naar je beargumentatie daarvan.  :)
hahahaha snap ik Enzo!
ik ben nooit een fan geweest van MS, zal het ook nooit worden!
Ik heb respect voor wat hij heeft bereikt,dat zeker! maar meer ook niet!

Ik heb het wel even overwogen hoor, om hem in mijn top10 op te nemen, maar terugdenkend zijn er bij mij meer negatieve dingen waardoor hij opviel , dan positieve.
Vandaar.... ;)

Ik snap je hoor Gerard en dit is ook prima verder.
Het is alleen zo ver verwijderd van mijn perceptie.

Kootje


Super Seb

Ben erg benieuwd naar jouw lijstje Kootje! (en die van Franky)
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Franky R.

Citaat van: Super Seb op 19 april 2013 - 19:21:47
Ben erg benieuwd naar jouw lijstje Kootje! (en die van Franky)
Lijstje is onderweg... ;)