Scuderia Torro Rosso

Gestart door Iceman2012, 17 april 2013 - 17:33:18

« vorige - volgende »

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 18 april 2013 - 18:29:38
Citaat van: Jozef op 18 april 2013 - 18:14:47
Waarom zou dat in Nederland wel moeten? Red Bull is niet beursgenoteerd en hoeft dus helemaal niks te publiceren als ze daar geen zin in hebben.

Klopt. Dat hoeft alleen bij beursgenoteerde bedrijven. Dus ik zou ook niet weten waarom Red Bull dat zou doen.
Mooi dat jullie het eens zijn, maar jullie zitten wel beiden fout. Kan ik nu gerust zeggen, want we hebben het hier over regels die jullie ook zelf kunnen op zoeken.

Citaat van: Franky R. op 18 april 2013 - 18:20:13
Je gaat zitten 'complotdenken' over Brazilië 2012? :P 
Brazilië is ook vanuit het team bevestigd, maar eind vorig seizoen waren er meerdere races waarbij Alonso Webber zo voorbij mocht. Maar goed, we weten allemaal dat Webber Vettel liever geen WK ziet/zag worden en als hij dan ook nog vrienden met Alonso is tja, dan zou ik me voor kunnen stellen dat ie hem geen strobreed in de weg legt, ook al rijdt ie bij de concurrent. Maar goed, t zijn uiteindelijk maar vermoedens en geen feiten, maar t klinkt wel logisch en dr zijn ook geen zaken die iets anders doen vermoeden, dus in die zin zou ik het geen complotdenken noemen. Maar goed, ik heb er sowieso verder niet echt problemen mee, al was ik er toen tijdens de races wel ff pissig om.

Iceman2012

#46
Citaat van: Super Seb op 18 april 2013 - 19:11:14
Citaat van: Iceman2012 op 18 april 2013 - 18:04:51
Citaat van: Super Seb op 18 april 2013 - 17:50:10
De cijfers zijn niet te vinden, Red Bell heeft ze slechts 1x vrij gegeven. In 2011 of 2012. 406 miljoen net profit.
Vreemd dat zo'n 'groot bedrijf' zn jaarrekening niet hoeft te publiceren, zou in NL wel moeten, maar dr zijn wel degelijk cijfers te vinden op internet. Volgens mij heb je dr zelf al een hele rits opgenoemd in voorgaande posts.

Klopt, wat betreft de jaarcijfers van Red Bull in 2011. Wat ik niet begrijp is waar de 80 miljoen vandaan komt die STR moet kosten. Je roept zelf wat cijfers maar ik zie nergens waar ze op gestoeld zijn. Onderstaande link gaat over de periode 2007 t/m 2009 en laat hele andere cijfers zien. Let wel, het gaat dan alleen over de uitgaven en nog niet eens over de baten:

http://www.autoblog.com/2011/06/11/red-bulls-investment-in-f1-tops-690-million/

Daaruit komt naar voren dat Red Bull grofweg zo'n 20 miljoen dollar per seizoen aan STR spendeerde. 3 x 20 = 60 Miljoen dollar. Bijna een koopje voor de exposure. Mocht jij andere cijfers hebben dan mij houd ik me aanbevolen.
Ok, dat zou ook zo maar kunnen kloppen, ik was voor t gemak uitgegaan van het totale STR budget (80 miljoen), geheel voorbijgegaan aan t prijzengeld, wat al redelijk richting de helft van t budget gaat en andere sponsoren.
Maar ook 20 miljoen blijft nog steeds een bedrag waarvan Red Bull moet afwegen of het hen dat nog waard is, zeker ook gezien de groei van RBR.
Maar goed, ik zit nu allemaal verschillende standpunten te verdedigen en weer aan te vallen (ook gedeeltelijk mn eigen), begin zelf de draad ook een beetje kwijt te raken.
Zoals ik al eerder zei zie ik STR in eerste instantie gewoon als een normaal F1 team dat ook voor sponsoring interessant kan zijn en dat daarnaast ook gewoon voor de punten en het klassement moeten racen om hun eigen budget bij elkaar te rijden. Alle achterhoede en middenmoot teams zijn in feite opleidingsteams. Om voor één team (RBR) een heel ander team als opleiding te nemen lijkt mij wat vergezocht al snap ik wel dat Red Bull zn voordeel probeert te doen met het feit dat ze STR hebben.
Maar de 'stelling' waarmee deze discussie begon was dat het bestaan van STR geen zin zou hebben als er geen coureurs doorstromen naar RBR en daar ben ik het niet mee eens.

Iceman2012

Iemand trouwens een idee hoe lang Red Bull uberhaupt nog in de F1 blijft?? Ze hebben voor dit jaar de naam van het team al aangepast (met infiniti), ze overwegen STR van de hand te doen en vandaag stond dit artikel op racexpress http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=48997 
hoeveel jaar duurt het nog voordat ze weer enkel sponsor zijn of misschien helemaal vertrekken uit de F1? het succes zal sowieso een keer ophouden en t zal sowieso lastig worden om daarna dergelijke successen te evenaren of zelfs overtreffen.


Fabian

We hoeven ons voorlopig geen zorgen te maken dat Red Bull vertrekt. Dat heeft Mateschitz gezegd.

0634

Citaat van: Iceman2012 op 18 april 2013 - 19:14:26
Mooi dat jullie het eens zijn, maar jullie zitten wel beiden fout. Kan ik nu gerust zeggen, want we hebben het hier over regels die jullie ook zelf kunnen op zoeken.

Nou, licht ons een voor dan, want zover ik weet, en ik ben verre van een expert op dat gebied, hoeven alleen beursgenoteerde bedrijven hun cijfers bekend te maken. Maar goed, ik leer graag bij.

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 18 april 2013 - 21:02:05
Citaat van: Iceman2012 op 18 april 2013 - 19:14:26
Mooi dat jullie het eens zijn, maar jullie zitten wel beiden fout. Kan ik nu gerust zeggen, want we hebben het hier over regels die jullie ook zelf kunnen op zoeken.

Nou, licht ons een voor dan, want zover ik weet, en ik ben verre van een expert op dat gebied, hoeven alleen beursgenoteerde bedrijven hun cijfers bekend te maken. Maar goed, ik leer graag bij.
sorry, maar daar pas ik voor. Zoals ik al zei hebben we t hier over regels die jezelf ook op kunt zoeken. Google op publicatieplicht en je komt een heel eind.

Super Seb

Waarom (voor de zoveelste keer) een reactie uitlokken en zodra je respons krijgt niet thuis geven Iceman? Je kan ook gewoon zeggen dat je meer info kan vinden als je zoekt op publicatieplicht. Dat woord hadden velen van ons niet verzonnen. Daarnaast is zeggen dat mensen het allebei fout hebben en vervolgens zeggen dat je te beroerd bent om uit te leggen waarom niet echt gepast in een discussie.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Iceman2012

#52
Citaat van: Super Seb op 18 april 2013 - 21:54:15
Waarom (voor de zoveelste keer) een reactie uitlokken en zodra je respons krijgt niet thuis geven Iceman? Je kan ook gewoon zeggen dat je meer info kan vinden als je zoekt op publicatieplicht. Dat woord hadden velen van ons niet verzonnen. Daarnaast is zeggen dat mensen het allebei fout hebben en vervolgens zeggen dat je te beroerd bent om uit te leggen waarom niet echt gepast in een discussie.
Zij roepen beiden dat wat ik zeg niet klopt. Laat ze dan bewijzen dat het niet klopt in plaats van het om te draaien. En ik lok niks uit hoor, gisteren ook niet (ik neem aan dat je daar op doelt), maar ik pas er voor om op verzoek dingen te gaan uitleggen die wat mij betreft geen uitleg (meer) behoeven. En dan is dit (publicatieplicht) ook nog eens behoorlijk off topic, dus een discussie of uitleg daarover heeft weinig zin. En het was al niet relevant eigenlijk, dus achteraf had ik het beter helemaal weg kunnen laten.

Jozef

Citaat van: Iceman2012 op 18 april 2013 - 22:05:45ik pas er voor om op verzoek dingen te gaan uitleggen die wat mij betreft geen uitleg (meer) behoeven

Sorry maar dan kun je net zo goed nooit meer discussiëren.

0634

Citaat van: Iceman2012 op 18 april 2013 - 21:43:37
Citaat van: Jeroen op 18 april 2013 - 21:02:05
Citaat van: Iceman2012 op 18 april 2013 - 19:14:26
Mooi dat jullie het eens zijn, maar jullie zitten wel beiden fout. Kan ik nu gerust zeggen, want we hebben het hier over regels die jullie ook zelf kunnen op zoeken.

Nou, licht ons een voor dan, want zover ik weet, en ik ben verre van een expert op dat gebied, hoeven alleen beursgenoteerde bedrijven hun cijfers bekend te maken. Maar goed, ik leer graag bij.
sorry, maar daar pas ik voor. Zoals ik al zei hebben we t hier over regels die jezelf ook op kunt zoeken. Google op publicatieplicht en je komt een heel eind.
Dank voor de vriendelijke uitleg. Echt heel sympathiek.

gloudiesaurus

Jongens laten we hiermee op houden...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 18 april 2013 - 23:02:34
Citaat van: Iceman2012 op 18 april 2013 - 21:43:37
Citaat van: Jeroen op 18 april 2013 - 21:02:05
Citaat van: Iceman2012 op 18 april 2013 - 19:14:26
Mooi dat jullie het eens zijn, maar jullie zitten wel beiden fout. Kan ik nu gerust zeggen, want we hebben het hier over regels die jullie ook zelf kunnen op zoeken.

Nou, licht ons een voor dan, want zover ik weet, en ik ben verre van een expert op dat gebied, hoeven alleen beursgenoteerde bedrijven hun cijfers bekend te maken. Maar goed, ik leer graag bij.
sorry, maar daar pas ik voor. Zoals ik al zei hebben we t hier over regels die jezelf ook op kunt zoeken. Google op publicatieplicht en je komt een heel eind.
Dank voor de vriendelijke uitleg. Echt heel sympathiek.
http://www.kvk.nl/over-de-kvk/uw-inschrijving-bij-de-kamer-van-koophandel/deponeren-jaarrekening/welke-organisaties-moeten-een-jaarrekening-deponeren/
Red Bull heeft een aandelenkapitaal (niet publiek), dus vergelijkbaar met een BV in NL.

Echt, ik ben er nu ff helemaal klaar mee. Ga maar lekker met zn allen de pijlen ff op iemand anders richten, ik blijf wel ff weg hier. Ik doe altijd mn best om mn mening toe te lichten, maar ik hoef toch niet elk afzonderlijk woordje toe te gaan lichten? Als je denkt dat iets niet klopt, check het dan eerst even voordat je commentaar gaat leveren.

Enzo


Franky R.


0634

Okee dan... ???

Naja, Toro  Rosso  maar weer.