Voorstellen Techn. wijzigingen F1

Gestart door Franky R., 17 april 2013 - 13:16:51

« vorige - volgende »

0634

Moeten ze het dit jaar niet gelijk plannen met Spa...

Kootje

Citaat van: Edwin90 op 19 april 2013 - 08:25:40
Citaat van: Arthur op 18 april 2013 - 23:11:14
Jullie zullen mij nu wel een cultuurbarbaar vinden maar die auto's vind ik echt niets aan... [no kidding]

WAT?!  :o

Medeforumleden! Wat kunnen we doen om deze jongen te rehabiliteren??



Direct bannen dat soort gasten. Trollen zijn hier niet welkom.  :P :D ;D

Franky R.

Citaat van: Edwin90 op 19 april 2013 - 08:25:40

WAT?!  :o

Medeforumleden! Wat kunnen we doen om deze jongen te rehabiliteren??



Geintje Arthur  ;)


Hm, ik heb ergens nog wel een spuitje met 'historisch besef'. Overdosis is niet mogelijk bij Arthur... :P :P :P

Arthur

Citaat van: Franky R. op 20 april 2013 - 14:32:26
Citaat van: Edwin90 op 19 april 2013 - 08:25:40

WAT?!  :o

Medeforumleden! Wat kunnen we doen om deze jongen te rehabiliteren??



Geintje Arthur  ;)


Hm, ik heb ergens nog wel een spuitje met 'historisch besef'. Overdosis is niet mogelijk bij Arthur... :P :P :P

Zolang het niet schaadt... [Bring it on]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Naja, niet schaadt... ik weet niet of je Franky ooit gezien hebt...


Arthur

Citaat van: Jeroen op 20 april 2013 - 16:44:03
Naja, niet schaadt... ik weet niet of je Franky ooit gezien hebt...



;D ;D ;D

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Fabian


Franky R.

Citaat van: Jeroen op 20 april 2013 - 16:44:03
Naja, niet schaadt... ik weet niet of je Franky ooit gezien hebt...




Wat ben jij gemeen! Dat is een foto van voor mijn operatie bij de plastisch chirurg... :(

Arthur

Citaat van: Franky R. op 20 april 2013 - 17:34:37
Citaat van: Jeroen op 20 april 2013 - 16:44:03
Naja, niet schaadt... ik weet niet of je Franky ooit gezien hebt...




Wat ben jij gemeen! Dat is een foto van voor mijn operatie bij de plastisch chirurg... :(

Ik dacht dat je schreef NA de operatie bij de plastisch chirurg  ;D [grapje]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Arthur op 20 april 2013 - 17:37:47
Citaat van: Franky R. op 20 april 2013 - 17:34:37
Citaat van: Jeroen op 20 april 2013 - 16:44:03
Naja, niet schaadt... ik weet niet of je Franky ooit gezien hebt...




Wat ben jij gemeen! Dat is een foto van voor mijn operatie bij de plastisch chirurg... :(

Ik dacht dat je schreef NA de operatie bij de plastisch chirurg  ;D [grapje]


Haha [grrr].... *zoekt de grootste paardenspuit die hij kan vinden*



Rennen zal niet helpen, Arthur! :P

Arthur

Citaat van: Franky R. op 20 april 2013 - 17:42:06
Citaat van: Arthur op 20 april 2013 - 17:37:47
Citaat van: Franky R. op 20 april 2013 - 17:34:37
Citaat van: Jeroen op 20 april 2013 - 16:44:03
Naja, niet schaadt... ik weet niet of je Franky ooit gezien hebt...




Wat ben jij gemeen! Dat is een foto van voor mijn operatie bij de plastisch chirurg... :(

Ik dacht dat je schreef NA de operatie bij de plastisch chirurg  ;D [grapje]


Haha [grrr].... *zoekt de grootste paardenspuit die hij kan vinden*



Rennen zal niet helpen, Arthur! :P

Een grens overschreden... [Ik vind die oude auto's ineens geweldig mooi...]  ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Maar nu weer eventjes 'to the point'...


Ik ben van mening dat er iets op aerodynamisch gebied moet gebeuren. De motoren zijn al duur genoeg, waarbij ik [ten overvloede] wil opmerken dat de turbo-V6 nog duurder is dan de huidige motoren.


Vervolgens spenderen de teams weer miljoenen aan vage 'luchtelektronica'. Die ontwikkeling zou ik stoppen, als ik Todt was. Weet nog het verhaal van BMW-Sauber, die zeiden dat ze het effect op de monitor konden zien toen Kubica in een race een plastic tasje had opgepikt!


Vanaf dat moment was ik overtuigd van het 'foute' van het zogeheten 'aerodynamische grip'. Mijn slogan is dus; Meer mechanische grip, minder aerodynamische grip.


Dan wordt de F1 voor iedereen leuk of leuker. Zowel voor de rijders als de toeschouwers en vooral de teambazen, want die zijn dan minder geld kwijt aan vage gerommel in de windtunnels.


Ik kan mijn lijstje over dit onderwerp niet meer terugvinden [voor een artikel in het e-zine]. Maar ik  zal er weer eens eraan werken. Wie weet wat er uit dat 'eitje' komt... ;)

Franky R.

#57
Of ik wordt oud of de FIA heeft weer een 'heerlijk verwarrend staaltje regelzucht' ingevoerd.


Wat is het nu? 100 kilogram brandstof per uur of 100 kilogram brand per race? en waarom dan alsnog die flow meter? ::) 


[size=78%]http://www.gppits.net/nieuws/voorspelling_whiting_2014-autos/[/size]

Jozef

Wat begrijp je er niet aan? Whiting zegt:
CitaatThe cornerstone to this new power unit is only using 100kg of fuel for the race. And there is also a fuel flow limit, which will be verified and checked by the FIA fuel flow meter which all cars will fit inside their fuel tanks.

Dus je mag 100kg brandstof gebruiken in de hele race, maar het piekverbruik (in liter per seconde) wordt ook gelimiteerd. Waarom weet ik niet precies, maar ik denk om te voorkomen dat teams heel veel gaan inspuiten zolang de turbo nog niet aanslaat, en daarna heel weinig. Met het oog op zuinig én snel rijden zou dat het beste zijn denk ik. Misschien ook om de performance uit te vlakken gedurende de hele race, zodat je er minder aan hebt om een hele tijd sparend te rijden en dan rond je pitstops en 3 superrondjes uit te persen.

Het piekvermogen van de V6'jes wordt dus wat hoger dan van de huidige V8, maar de koppelcurve wordt veel minder vlak dus over een hele rondje zullen de tijden trager zijn. F1-auto's gaan het nog lastig krijgen om te winnen van GP2-auto's.

Jozef

Gaan de auto's hierdoor weer korter worden denken jullie? Toen tankstops verboden werden, werd de wielbasis plots 10 centimeter langer, wat er best raar uit ziet vond ik (en vind ik nog steeds). Maar de tankinhoud kan weer 33% omlaag en het blok zelf wordt ook korter, dus zullen de teams de wielbasis weer inkorten?