Voorstellen Techn. wijzigingen F1

Gestart door Franky R., 17 april 2013 - 13:16:51

« vorige - volgende »

0634

Ik ben voor!!! En dan ook graag dezelfde kampioen. Zou ik hem wel gunnen :).

Fabian

Citaat van: Jeroen op 08 juli 2013 - 19:32:52
Ik ben voor!!! En dan ook graag dezelfde kampioen. Zou ik hem wel gunnen :).
Ik zou het ook niet erg vinden. Ziet er wel strak uit al zal het wel weer ff wennen zijn.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 06 juli 2013 - 00:04:24
Nee, een rijker mengsel zorgt juist voor een koelere motor (tijdens de inlaatslag verdampt de brandstof en neemt daarmee veel warmte-energie op uit de verbrandingskamer). De beperkte fuel flow rate zal koeling dus juist lastiger maken.

De lage fuel flow rate is volgens mij een extra manier voor de FIA om te zorgen voor efficiënter brandstofverbruik. Momenteel rijden F1-wagens best wel rijk, en dat zal dus volgend jaar in mindere mate zo zijn. Misschien dat het in de race niet heel veel nut heeft (aangezien het totale verbruik ook al gelimiteerd is), maar dan is het alsnog nuttig om te voorkomen dat auto's in de kwalificatie plots een hele klap meer vermogen hebben. Waarschijnlijk dat dat de reden is.


Ok, doen ze dat tegenwoordig zo...ik kom nog uit de tijd van waterinspuiting [turbo-tijdperk 1975-1988]... :P
;)

Jehoentelaar

Ik zag ergens een tekening voorbij komen over de neuzen voor 2014. Ziet er goed uit! Ik moest meteen denken aan de Benetton B191, maar dat is wellicht wat optimistisch. Een mooie aflopende neuskegel verwacht ik vanwege de ophanging niet.

robbert

en dan komt er kritiek op het uitzicht van de wagens, zoals vorig jaar ;D

Gonzalo

Volgend jaar moeten de wagens weer vijf kilo meer wegen, omdat de powerunit zwaarder is. Gaat de wagen echter gemiddeld niet lichter zijn, aangezien ze het met een pak minder brandstof moeten doen?

Kootje

Het minimale gewicht van 'n F1 bolide is het gewicht van louter wagen + coureur, brandstof wordt daarin niet inbegrepen.

Gonzalo

Wat eigenlijk met de aerodynamische reglementswijzigingen die voorgesteld waren vanaf 2014?
Die zitten nu in de koelkast, maar is er bepaald voor hoelang?

Er is ooit sprake geweest van herinvoering van grondeffect, is dit ook volledig van tafel?

Franky R.

Citaat van: Gonzalo op 10 juli 2013 - 13:47:34
Wat eigenlijk met de aerodynamische reglementswijzigingen die voorgesteld waren vanaf 2014?
Die zitten nu in de koelkast, maar is er bepaald voor hoelang?

Er is ooit sprake geweest van herinvoering van grondeffect, is dit ook volledig van tafel?
Goed opgemerkt...Ik denk dat Newey straks daar ook vragen zal stellen...Immers zijn de 2014-auto's niet geschikt voor zijn kenmerkende ontwerpstijl c.q. methode...


0634

Zo'n vaart loopt het allemaal niet. De F1 heeft wel voor hetere vuren gestaan. Tuurlijk moet er aan kostenbesparing gedaan worden en ik ben voor een budgetcap. Maar de sport valt echt niet om hoor. Teams komen, teams gaan, teams worden overgenomen. Vrijwel altijd door geldgebrek of mismanagement. Niks nieuws onder de zon. Relax! :)

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 11 augustus 2013 - 17:41:23
Zo'n vaart loopt het allemaal niet. De F1 heeft wel voor hetere vuren gestaan. Tuurlijk moet er aan kostenbesparing gedaan worden en ik ben voor een budgetcap. Maar de sport valt echt niet om hoor. Teams komen, teams gaan, teams worden overgenomen. Vrijwel altijd door geldgebrek of mismanagement. Niks nieuws onder de zon. Relax! :)


Ik geloof je best, hoor! Maar ik voelde inspiratie om wat te gaan schrijven... ;)

0634

Dat mag altijd. Schrijven is therapeutisch én leuk! Dus voor altijd blijven doen :)

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 11 augustus 2013 - 19:19:27
Dat mag altijd. Schrijven is therapeutisch én leuk! Dus voor altijd blijven doen :)
;)

T.Nuvolari

Ik ben het wel eens met jou mening over al dat 'aero' gedoe. Hou het simpel, denk ik op dat vlak.
Gewoon een bak met voraan en achteraan een vleugel, 4 wielen daartussen en een stuur. Pleur er nog een motor in en racen maar. Laat de flapjes business maar over aan brievenbusconstructeurs.