Voorstellen Techn. wijzigingen F1

Gestart door Franky R., 17 april 2013 - 13:16:51

« vorige - volgende »

Arthur

Citaat van: Jozef op 18 april 2013 - 21:55:21
Citaat van: Kootje op 18 april 2013 - 20:26:05
Mwah .... weet ik niet.
Je kunt het ook zo zien dat het creëren van vuile lucht ook iets oplevert, namelijk dat je het de concurentie onmogelijk maakt te slipstreamen. Hoe meer vuile lucht je creëert, hoe moeilijker dat wordt. Het levert dan weliswaar geen extra grip of topsnelheid op, maar wel 'n voordeel.

En een nadeel, namelijk meer weerstand en dus tragere rondetijden. Denk niet dat het dat waard is. Als je achteraan moet starten, heb je er namelijk niet veel aan dat je concurrenten niet achter je kunnen blijven. Ik zeg niet dat er niks op een F1-wagen zit wat de lucht verstoort hoor, maar ik denk dat het eerder side effects zijn van het verlangen naar meer downforce.

Misschien zit ik ernaast hoor, dan wil ik er graag meer over lezen. :)

Citaat van: Arthur op 18 april 2013 - 21:40:57
Citaat van: Kootje op 18 april 2013 - 20:26:05
Mwah .... weet ik niet.
Je kunt het ook zo zien dat het creëren van vuile lucht ook iets oplevert, namelijk dat je het de concurentie onmogelijk maakt te slipstreamen. Hoe meer vuile lucht je creëert, hoe moeilijker dat wordt. Het levert dan weliswaar geen extra grip of topsnelheid op, maar wel 'n voordeel.

Tja, maar die vuile lucht belemmert weer het inhalen door slipstreamen.... Uiteindelijk is daardoor dat DRS gekomen om het aantrekkelijker te maken voor de kijker terwijl dat ook kan als je verstorende lucht opheft. Het ging toch om aantrekkelijker maken door technische aanpassingen? Nu, deze zou nu al binnen de regels vallen maar dat zal nu geen enkel team doen ;)

Maar je kunt niet "verstorende lucht opheffen". Verstoorde lucht is een simpel gevolg van het gebruik van vleugels (en in mindere mate diffuser). Volgens mij haal je ook twee zaken door elkaar: die verstoorde lucht zorgt ervoor dat de aerodynamica van de achterliggende auto minder werkt. Zowel de downforce als de luchtweerstand dalen erdoor. Dat bevordert slipstreamen (minder luchtweerstand op het rechte stuk, dus sneller accelereren), maar maakt het moeilijk om snelle bochten te rijden (minder downforce dus minder grip).

"Volgens mij haal je ook twee zaken door elkaar: die verstoorde lucht zorgt ervoor dat de aerodynamica van de achterliggende auto minder werkt."

Dat is nu juist wat ik probeer te zeggen, die verstoorde lucht beperkt de achterliggende auto dicht genoeg bij te komen om te kunnen slipstreamen en het inhalen daardoor onmogelijk maakt. Om dat inhalen weer mogelijk te maken kwam DRS. Hef die verstoorde lucht op en je kunt weer slipstreamen...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef



Arthur

Citaat van: Jozef op 18 april 2013 - 22:28:57
Dus terug naar deze auto's?



Jullie zullen mij nu wel een cultuurbarbaar vinden maar die auto's vind ik echt niets aan... [no kidding]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Fabian

Ik vind die wagens echt geweldig! Prachtig man!

0634

Citaat van: Arthur op 18 april 2013 - 23:11:14


Jullie zullen mij nu wel een cultuurbarbaar vinden maar die auto's vind ik echt niets aan... [no kidding]

...cultuurbarbaar/// :P ;)

Arthur

Citaat van: Fabian op 18 april 2013 - 23:11:57
Ik vind die wagens echt geweldig! Prachtig man!

Tja, smaken kunnen [en mogen] verschillen ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Citaat van: Jeroen op 18 april 2013 - 23:05:11
Zijn wel fraai. :)

Ze zien er fantastisch uit, maar Jezus wat zijn ze langzaam (in vergelijking met huidige F1). :P

Franky R.

Citaat van: Jozef op 19 april 2013 - 00:55:01
Citaat van: Jeroen op 18 april 2013 - 23:05:11
Zijn wel fraai. :)

Ze zien er fantastisch uit, maar Jezus wat zijn ze langzaam (in vergelijking met huidige F1). :P
Misschien wel langzaam, maar probeer zelf eens 240 km/u+ te gaan rijden op die smalle bandjes...Neem een schone extra onderbroek mee... :P


;D

Fabian

Citaat van: Arthur op 18 april 2013 - 23:19:29
Citaat van: Fabian op 18 april 2013 - 23:11:57
Ik vind die wagens echt geweldig! Prachtig man!

Tja, smaken kunnen [en mogen] verschillen ;)
Ja gelukkig wel. Zou saai zijn als we allemaal hetzelfde mooi vinden.


Edwin90

Citaat van: Arthur op 18 april 2013 - 23:11:14
Citaat van: Jozef op 18 april 2013 - 22:28:57
Dus terug naar deze auto's?



Jullie zullen mij nu wel een cultuurbarbaar vinden maar die auto's vind ik echt niets aan... [no kidding]

WAT?!  :o

Medeforumleden! Wat kunnen we doen om deze jongen te rehabiliteren??



Geintje Arthur  ;)

T.Nuvolari

Wat Arthur zegt

Citaat van: Arthur op 18 april 2013 - 23:11:14"... die auto's vind ik echt niets aan...

is toch exact wat er scheelt aan de huidige F1. Er is teveel aan die wagens.  ;)

Arthur

Citaat van: Edwin90 op 19 april 2013 - 08:25:40
Citaat van: Arthur op 18 april 2013 - 23:11:14
Citaat van: Jozef op 18 april 2013 - 22:28:57
Dus terug naar deze auto's?



Jullie zullen mij nu wel een cultuurbarbaar vinden maar die auto's vind ik echt niets aan... [no kidding]

WAT?!  :o

Medeforumleden! Wat kunnen we doen om deze jongen te rehabiliteren??



Geintje Arthur  ;)

Die opmerking[en] had ik wel verwacht :)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Haha! Ieder zijn smaak toch. :) Ik vind die sigaartjes prachtige wagens (voor de liefhebbers: Historic Grand Prix bezoeken, en dan vooral de vrijdag/zaterdag in de paddock, dan zie je de teams eraan sleutelen en mag je best ermee op de foto, mocht je dat willen). 8)