Round 4: Bahrain International Circuit

Gestart door Super Seb, 16 april 2013 - 14:55:03

« vorige - volgende »

GP Bahrain 2013 - Wie gaat er met de zege vandoor?

Alonso
9 (39.1%)
Massa
1 (4.3%)
Vettel
5 (21.7%)
Webber
1 (4.3%)
Hamilton
1 (4.3%)
Rosberg
0 (0%)
Kimi
6 (26.1%)
Grosjean
0 (0%)
Button
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 19

Franky R.

Citaat van: Arthur op 18 april 2013 - 23:59:00
Citaat van: Jeroen op 18 april 2013 - 23:15:13
Sja, ik kijk zondag ook gewoon, maar eigenlijk zou de F1 zich niet met dit soort landen moeten inlaten.

Dan kun je China ook wel schrappen....!!
In principe wel, maar in China hebben we geen demonstraties gezien. Vreemd genoeg, als je het op die manier doortrekt, zou je Canada 2012 ook moeten schrappen. Dus waren er studenten aan het demonstreren, omdat er wel geld naar de F1 ging ipv het onderwijs?


IMHO is het verschil dat er in Bahrein veel minder draagvlak is, voor de race onder de bevolking...die ontevreden zijn over hun economische toestand.


Echter laat de media alleen de relschoppers zien. Net wat ik ook beschreef in mijn column.

Jozef

De vergelijking met Canada gaat niet op, omdat Canada wel een democratie is waar volksvertegenwoordigers verkozen worden door het volk, en waar het volk recht heeft om te betogen (de studentenbetoging werd bij mijn weten niet met harde hand onderdrukt zoals in Bahrein wel het geval is).

In China hebben we geen demonstraties gezien omdat daar de doodstraf op staat, of omdat het regime de touwtjes zo strak in handen heeft dat een demonstratie de Westerse pers toch niet zou bereiken.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 19 april 2013 - 01:06:44
De vergelijking met Canada gaat niet op, omdat Canada wel een democratie is waar volksvertegenwoordigers verkozen worden door het volk, en waar het volk recht heeft om te betogen (de studentenbetoging werd bij mijn weten niet met harde hand onderdrukt zoals in Bahrein wel het geval is).

In China hebben we geen demonstraties gezien omdat daar de doodstraf op staat, of omdat het regime de touwtjes zo strak in handen heeft dat een demonstratie de Westerse pers toch niet zou bereiken.
Maar de studentenbetoging was wel gericht op de F1. In Bahrein idem. Dat is mijn punt. Dat China de touwtjes strak in de hand heeft is waar, doch betwijfel ik of daar de doodstraf op staat...En er lopen nogal wat westerse journalisten rond in China. Er sijpelt nog genoeg [onwelgevallig] nieuws door uit dat land. China is nogal een beetje groot.. ;)

Super Seb

Citaat van: Gerard op 18 april 2013 - 22:37:20
Mensen,
Laten we nou AUB voor 1 x niet alle woordjes op een weegschaal leggen ,en het gewoon hebben over de race van aankomend weekend !
Waarom eindigt elk topic uit op een mugezifterij van hier tot Tokyo? sjezus, ik heb er steeds minder plezier in op dit forum :(

Je hebt gelijk Gerard. We gaan weer terug naar waar het om gaat, racen! Wat zijn de verwachtingen voor VT1 heren?
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Gerard

Citaat van: Edwin90 op 18 april 2013 - 23:14:56
Voor de mensen die de trainingen gaan kijken. Laat je niet foppen omdat de race in de middag verreden wordt. De training is al om negen uur morgenvroeg. De tweede training om één uur morgenmiddag.

Waarom is dit eigenlijk? 9 uur is opzich een rare tijd, als de rest wel " gewoon" op de normale tijd wordt verreden?Heeft het iets te maken met het feit dat Vrijdag daar in hte weekend valt ? ???

0634

Citaat van: Super Seb op 19 april 2013 - 07:22:29
Citaat van: Gerard op 18 april 2013 - 22:37:20
Mensen,
Laten we nou AUB voor 1 x niet alle woordjes op een weegschaal leggen ,en het gewoon hebben over de race van aankomend weekend !
Waarom eindigt elk topic uit op een mugezifterij van hier tot Tokyo? sjezus, ik heb er steeds minder plezier in op dit forum :(

Je hebt gelijk Gerard. We gaan weer terug naar waar het om gaat, racen! Wat zijn de verwachtingen voor VT1 heren?
Voor vt's heb ik nooit verwachtingen. Niet iedereen rijdt voluit dus dat is heel lastig te zeggen.

Franky R.

Citaat van: Gerard op 19 april 2013 - 08:02:01
Citaat van: Edwin90 op 18 april 2013 - 23:14:56
Voor de mensen die de trainingen gaan kijken. Laat je niet foppen omdat de race in de middag verreden wordt. De training is al om negen uur morgenvroeg. De tweede training om één uur morgenmiddag.

Waarom is dit eigenlijk? 9 uur is opzich een rare tijd, als de rest wel " gewoon" op de normale tijd wordt verreden?Heeft het iets te maken met het feit dat Vrijdag daar in hte weekend valt ? ???
Da's een goede vraag. Ik weet wel de de vrijdag een rustdag is in de islam? Maar in Abu Dhabi rijden ze weer op een veel later tijdstip. Idd best eigenaardig. Zal zien of ik er meer over kan achterhalen of iemand anders?

T.Nuvolari

Ik denk dat de reden vrij simpel is.  VT1 wordt gewoon om 10u en VT2 om 14u gehouden, gezien er 1u verschil is met onze tijdszone is dit bij ons 9u en 13u. Het raceuur wordt aangepast aan wat de TVkijkers in Europa gewoon zijn in het VK wordt ook om 13 gestart met de race, dara is echter heel het weekend aan de S.E.T. aangepast.

Franky R.

Citaat van: M@rc op 19 april 2013 - 11:54:14
Ik denk dat de reden vrij simpel is.  VT1 wordt gewoon om 10u en VT2 om 14u gehouden, gezien er 1u verschil is met onze tijdszone is dit bij ons 9u en 13u. Het raceuur wordt aangepast aan wat de TVkijkers in Europa gewoon zijn in het VK wordt ook om 13 gestart met de race, dara is echter heel het weekend aan de S.E.T. aangepast.
Ik zocht het te ver... :) ... En weer past Bernie de tijden aan aan dat "oude versleten Europa"... :p


Gerard

Citaat van: Franky R. op 19 april 2013 - 11:58:43
Citaat van: M@rc op 19 april 2013 - 11:54:14
Ik denk dat de reden vrij simpel is.  VT1 wordt gewoon om 10u en VT2 om 14u gehouden, gezien er 1u verschil is met onze tijdszone is dit bij ons 9u en 13u. Het raceuur wordt aangepast aan wat de TVkijkers in Europa gewoon zijn in het VK wordt ook om 13 gestart met de race, dara is echter heel het weekend aan de S.E.T. aangepast.
Ik zocht het te ver... :) ... En weer past Bernie de tijden aan aan dat "oude versleten Europa"... :p
Ja, idem hier ;D

Gerard

Ook Heikki kan maar net Chilton achter zich houden, aangezien het de 2012 auto is waar ze mee rijden, moet Kova die toch wel kennen lijktme ? ;)
http://www.gppits.net/nieuws/bahrein_vt1_de_uitslag/

Edwin90

Giedo weer laatste, Pic verslaat beide Marussia's.  :-X

Schijnt dat de wagen aan de achterkant niet goed is.

rafael25


Maikel0230

Het wordt moeilijk om een poleman te gaan voorspellen, zowel Ferrari,lotus en Red Bull zitten dicht op elkaar maar Kimi steekt er toch wat boven uit maarja hij moet het dan ook daadwerkelijk doen op zaterdag.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25