tickets spa

Gestart door Evelien_, 07 april 2013 - 12:00:15

« vorige - volgende »

Evelien_

Hallo,

ik wil voor mijn man zijn verjaardag 2 tickets kopen om naar spa te gaan kijken, maar ik ken nog minder dan niets van Formule 1  ;)
Ik was aan het kijken op deze site: http://www.mygpticket.com/f1/ned/race/belgium_f1/ticket_lijst
is die betrouwbaar om tickets via te kopen of welke site raden jullie mij aan?

en nog een belangrijk vraagje, wat zijn goeie plaatsen om te kiezen? Die duurste tickets van 550 vind ik wel echt te duur, ik zou max iets rond de 350/ticket willen geven.

Alvast bedankt!

T.Nuvolari

#1
Die site ken ik niet dus kan je niet helpen. De officiƫle website van het circuit francorchamps gaat ook. Die van gpupdate.net heb ik goeie ervaring mee, sportstadion.nl eveneens. Normaal kosten ze overal evenveel.

Keuze van tickets en waar je wil zitten is voor iedereen persoonlijk. Voor mij zijn er maar 3 opties als het wat mag kosten, combes, eau rouge of de chicane op het einde. Anders zou ik voor de bronzen plaatsen kiezen, een hoop geld besparen, met dat geld een hotel in de buurt boeken en een heel weekend gaan.

Fabian

Op onze frontpage staat de volgende site:  http://www.cheapf1tickets.nl/Start.html

Wat betreft de plaatsen zijn er verschillende mogelijkheden. Je kunt voor staanplaatsen kiezen, maar je kunt ook een tribuneplaats kiezen.

Welkom op t forum trouwens!

Evelien_

@M@arc: zoals gezegd ken ik dus niet van F1 en heb bijgevolg geen idee waar 'combes, eau rouge of de chicane' liggen  ;)  als ik kijk op de website van sportstadion.nl zijn de plaatsen aangeduid met gold/silver en een nummer. Welke plaatsen bedoel jij dan precies?

@Fabian: bedankt  :)
Ik zou wel voor zitplaatsen kiezen. Wat raad jij aan?

Edwin90



Eau Rouge is Silver2 en Gold 3 en 4.
Les Combes is Silver 3
Bus Stop chicane is Gold 6.

Zijn ongeveer de duurste plaatsen dus. Als je wilt zitten zit je vaak vast aan zilver of gold plaatsen. De roze 'strepen' zijn de routes om langs het circuit te komen, vaak zijn hier ook staplaatsen te koop. Deze zijn het goedkoopste maar je moet er staan.

Kaartjes kun je bij veel verschillende sites kopen. Ticket+travel schijnt ook een goede te zijn.

SanderD

Ik neem zelf altijd bronzen kaarten, kan je lekker het hele circuit over en altijd nog uitwijken naar een andere plek als die je niet bevalt. In de race zit ik altijd in de busstop 'chicane', maar dan wel de staanplaatsen. Als je wilt weten hoe die plek eruit ziet moet je naar m'n joetjoep; kippenslager

Fabian

Wat zou ik doen? Dat is een goede vraag. Ik zit zelf nog te twijfelen. Staanplaats of zitplaats. Ik ben er nog niet uit. Maar aangezien ik het hele weekend wil gaan moet ik ook kijken naar kosten voor de overnachting. Daarom zou ik niet al teveel uit willen geven aan n kaartje...

NielsD

Spa MOET je staanplaatsen doen! Heel veel keus! Wat dat betreft vind ik tribuneplaatsen daar zonde.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

Ik zou voor staanplaatsen gaan en zorgen dat ik lekker vroeg op de zondagochtend al bij Les Combes zou zitten. Dat is het lange rechte stuk, vlak voor de rechts-links-rechts-combinatie. Daar heb je wat raceactie betreft de meeste kans om wat leuke dingen te zien, en staanplaatsen zijn niet zo (belachelijk) duur als andere tickets.

Btw: ik heb geen F1-ervaring wat Spa betreft, dus ik zeg dit een beetje op gevoel. Weet niet hoe vroeg het al vol begint te lopen, maar voor het middaguur aanwezig zijn is sowieso wel een must.

Super Seb

Tijdens racedagen echt al heel vroeg aanwezig zijn, afhankelijk van waar je wilt zitten/staan. Bronze is weinig mis mee, beetje zitten in natuurgebied. Als cadeau is zitten op de tribune misschien leuker. Hoe fanatiek is je man?
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Evelien_

Oei oei, t gaat hier nog een ganse studie worden  :P

Wat betreft staan/zitten: mijn man heeft jaren zeer zwaar fysisch werk gedaan en heeft snel last van 'slapende benen' als hij moet rechtstaan. Daarom dat ik zitplaatsen zou nemen, omdat ik denk dat als hij daar uren gaat moeten staan, hij echt kapot ga zijn. Natuurlijk, als jullie zeggen dat er meer te zien is staand, zou hij dat misschien ook wel willen, maar ja, kan het moeilijk vragen  ;)

Goh fanatiek... Hij kijkt al jaren op tv naar de kwalificaties en de race. Hij heeft het nog nooit live meegemaakt en ik weet dat hij echt content zou zijn met zo een cadeau.

Ik zou wel enkel op zondag gaan. We verwachten begin mei ons 1e kindje, dus tegen eind augustus zie ik het wel zitten om een dag weg te gaan, maar nog geen gans weekend.

Jozef

Proficiat met de kleine, dat het een gezonde baby mag worden!

Ik ben zelf nooit naar een GP geweest, dus deze vraag is voor de andere forummers: kun je in de Bronze-zones niet voor je eigen "accommodatie" zorgen? Ik hoorde van vrienden dat ze een schupje meenamen om de ondergrond vlak te maken en daar dan een campingstoeltje neerzetten. Dit is wel jaaaren geleden dus misschien controleren ze hier tegenwoordig strenger op?

Als lang staan moeilijk is, zijn tribuneplaatsen wel aangeraden denk ik, anders gaat je man nog afzien op zo'n dag (als je in Bronze een beetje goede plaatsen wilt, moet je uren voor de start van de race aanwezig zijn). Dan zou ik de raad van Edwin volgen.

robbert

inderdaad, op sommige delen van het circuit, is het noodzakelijk om een schupje mee te doen, om toch nog confortabel met de zetel te kunnen zitten. Sommige gokken dan gewoon, zonder de ondergrond wat plat te maken, daar te zitten. Je ziet ze dan na een tijdje naar beneden glijden :D

Super Seb

Citaat van: robbert op 07 april 2013 - 23:18:48
inderdaad, op sommige delen van het circuit, is het noodzakelijk om een schupje mee te doen, om toch nog confortabel met de zetel te kunnen zitten. Sommige gokken dan gewoon, zonder de ondergrond wat plat te maken, daar te zitten. Je ziet ze dan na een tijdje naar beneden glijden :D

Herkenbaar haha! In 2011 een Brit met zijn nagelnieuwe McLaren jas en outfit een buikschuiver zien maken richting de hekken. Dan baal je gigantisch. Qua zitten is het inderdaad een beetje behelpen op sommige plekken. Proficiat met de kleine Evelien !
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Fabian

Gewoon een hele race staan. Dan kende nooit van t stoeltje donderen. Ennuh gefeliciteerd Evelien!