Round 3: Grand Prix China, Shanghai

Gestart door Super Seb, 03 april 2013 - 18:07:58

« vorige - volgende »

Wie gaat er met de zege vandoor?

Vettel
6 (24%)
Webber
0 (0%)
Alonso
14 (56%)
Massa
1 (4%)
Hamilton
2 (8%)
Rosberg
0 (0%)
Räikkönen
2 (8%)
Grosjean
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 21

0634

Citaat van: Maikel0230 op 14 april 2013 - 12:19:12
Webber heeft naar het schijnt een grid penalty van drie plaatsen aan zijn broek en Gutierrez 5. Maar Perez mag blijkbaar overal mee wegkomen! De race-steward was dan ook Brits nietwaar.

Maar Perez niet, dus ik snap dat argument niet... ::)

Verder deed Perez NIETS fout, dat gemekker van Kimi en Lewis na afloop ten spijt.

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 14 april 2013 - 12:19:12
Webber heeft naar het schijnt een grid penalty van drie plaatsen aan zijn broek en Gutierrez 5. Maar Perez mag blijkbaar overal mee wegkomen! De race-steward was dan ook Brits nietwaar.
Perez reed de racelijn...Kimi nam risico door buitenom te willen. Dan moet je ook accepteren dat de man aan de binnenkant de ruimte opeist.


Bij de Toro Rosso in bocht een ging het goed, maar Vergne of Ricciardo zou maar een spoortje onderstuur kunnen krijgen, dan hadden ze hem meegenomen.


Kimi moet niet zeuren!

0634

Precies! Niet dat ik het Kimi kwalijk neem dat hij buitenom wil, hij racet gewoon, maar dat was het dan ook precies: een race-incident.

Maikel0230

Daar ben ik het niet mee eens Kimi zit er al naast in bocht 5 en perez duwt hem hellemaal van de baan, Kimi probeert nog te ontwijken maar word achterop hem geduwd door de astroturf. En als perez iets naar rechts was gegaan had hij de racelijn gehad en dan was er niets gebeurd en dan zwijg ik nog maar over het 'weaven' als hij ingehaald werd.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Ik heb een 'still-shot' gemaakt van het moment dat Kimi op het kunstgras komt [Astroturf zit toch alleen in Am. Football-stadions?]... Als ik kijk naar de auto voor beide rijders, dan lijkt Perez gewoon zijn lijn in te nemen, hoor!


Nogmaals, het was Kimi die buitenom wilde inhalen. Spectaculair, idd. Maar het kan ook spectaculair fout gaan... :-X




Kootje

Bovendien zit hij (Kimi) er ook nog niet eens naast. Sergio heeft daar dus gewoon het recht van de racelijn.

Fabian

Sergio doet in mijn ogen niks fout. Räikkönen neemt zelf het risico zoals al wordt aangegeven.

Edwin90

Tsja, Kimi had ook wel kunnen weten dat dit niet ging lukken. Best kans dat Perez hem niet eens gezien had.

0634

#233
Citaat van: Maikel0230 op 14 april 2013 - 13:34:28
Daar ben ik het niet mee eens Kimi zit er al naast in bocht 5 en perez duwt hem hellemaal van de baan, Kimi probeert nog te ontwijken maar word achterop hem geduwd door de astroturf. En als perez iets naar rechts was gegaan had hij de racelijn gehad en dan was er niets gebeurd en dan zwijg ik nog maar over het 'weaven' als hij ingehaald werd.

Het weaven waarvan hij werd beschuldigd vond ik wel meevallen, dat was niet meer dan even kijken, bovendien niet bij deze actie.

En dit: tja, natuurlijk kan hij naar rechts, maar dan moet hij fors remmen ,e als je aangeeft dat hij naar rechts had gekund, kan ik als tegenargument aangeven dat Kimi ook gewoon had kunnen wachten, of eerder had kunnen remmen. Ze kunnen beiden van alles, maar kiezen er beiden voor om te racen. Dat mag, maar dan heb je soms zo'n akkefietje. Perez had gewoon de racelijn, lag ook gewoon nog steeds voor, en Kimi neemt het risico. Dat mag hoor, prima, maar dan kan dit gebeuren natuurlijk.

Zie ook de screenshot van Franky: hij zit ver voor de bocht al op het gras en er bepaald niet naast.

0634

Die acties van Webber en Guitterez, die waren wel onnodig.

Wings

Citaat van: Maikel0230 op 14 april 2013 - 13:34:28
Daar ben ik het niet mee eens Kimi zit er al naast in bocht 5 en perez duwt hem hellemaal van de baan, Kimi probeert nog te ontwijken maar word achterop hem geduwd door de astroturf. En als perez iets naar rechts was gegaan had hij de racelijn gehad en dan was er niets gebeurd en dan zwijg ik nog maar over het 'weaven' als hij ingehaald werd.

Je kunt iemand pas van de baan proberen te duwen als hij er naast rijdt. Kimi reed er niet naast. Dit is gewoon het risico van buitenom willen passeren. Soms gaat het goed en dan ben je de held en dit keer pakt het minder goed uit. Wat me het meest stoort is de reactie achteraf. Perez doet niks fout (Kimi ook niet, althans, zo zie ik het niet, maar hij moet niet janken achteraf).

0634

En dan Hamilton die hem bijviel... heb ik wel eens vaker gezien dat die grote jongens dan een beetje minachtend doen over de wat kleinere. Beetje jammer.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 14 april 2013 - 15:19:07
En dan Hamilton die hem bijviel... heb ik wel eens vaker gezien dat die grote jongens dan een beetje minachtend doen over de wat kleinere. Beetje jammer.
Hamilton deed dat waarschijnlijk, omdat Perez zijn plekje heeft ingenomen...Als Perez nog bij Sauber zou rijden, had hij hooguit zijn schouders opgehaald.


Vettels reactie over 'Komkommer Karthikeyan' vind ik pas min - Zonder om weer een dischussie te laten oplaaien.

0634

Citaat van: Franky R. op 14 april 2013 - 16:10:33
Citaat van: Jeroen op 14 april 2013 - 15:19:07
En dan Hamilton die hem bijviel... heb ik wel eens vaker gezien dat die grote jongens dan een beetje minachtend doen over de wat kleinere. Beetje jammer.
Hamilton deed dat waarschijnlijk, omdat Perez zijn plekje heeft ingenomen...Als Perez nog bij Sauber zou rijden, had hij hooguit zijn schouders opgehaald.

Dat zou raar zijn. Hamilton ging toch niet weg omdat hij weg moest, maar omdat hij zelf wilde. Dan kan McLaren weinig anders dan iemand anders in die wagen zetten.

CitaatVettels reactie over 'Komkommer Karthikeyan' vind ik pas min - Zonder om weer een dischussie te laten oplaaien.
Klopt. Was ook zoiets. Of Webber over de onelap nutcase... Ach, aan één kant begrijp ik het wel, met adrenaline zo vlak na een gp, aan de andere kant denk ik dan: ik zie hen ook wel eens dom doen.

Ach, verder neem ik het Kimi ook niet kwalijk, misschien verandert hij zelfs van mening als hij de beelden terug ziet.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 14 april 2013 - 16:14:21
Citaat van: Franky R. op 14 april 2013 - 16:10:33
Citaat van: Jeroen op 14 april 2013 - 15:19:07
En dan Hamilton die hem bijviel... heb ik wel eens vaker gezien dat die grote jongens dan een beetje minachtend doen over de wat kleinere. Beetje jammer.
Hamilton deed dat waarschijnlijk, omdat Perez zijn plekje heeft ingenomen...Als Perez nog bij Sauber zou rijden, had hij hooguit zijn schouders opgehaald.

Dat zou raar zijn. Hamilton ging toch niet weg omdat hij weg moest, maar omdat hij zelf wilde. Dan kan McLaren weinig anders dan iemand anders in die wagen zetten.


Uitspraken van Perez, met een 'stille hint' naar zijn voorganger...