Silly season 2013

Gestart door KVDracer, 03 april 2013 - 13:12:48

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Iceman2012 op 17 april 2013 - 02:24:32
wat is het concept dan?? denk je dat STR jaarlijks 80 miljoen uitgeeft om een coureur voor RBR op te leiden??  80 miljoen is 3x het salaris van Alonso! Red Bull is natuurlijk gewoon een frisdrankfabrikant die een bepaalde marketingstrategie hebben. Daarom zitten ze in de autosport, in heel veel verschillende klassen.

Van origine is het marketing, maar inmiddels kunnen we wel stellen dat het ook wel wat meer is dan dat. Je start geen jeugdopleiding om frisdrank te verkopen. Bovendien, jij doet net alsof het zo raar is en dat jij er nog nooit van gehoord hebt wat ik zeg, maar zover ik weet is het toch algemeen bekend dat STR een soort juniorteam is van Red Bull. Of ben ik nou gek?

CitaatDe vergelijking met voetbal ga ik geen eens op in, da's totaal iets anders.
Niet echt. Het ligt aan de doelstelling. Bij voetbal is het juniorteam ook niet het team dat persé kampioen moet worden of moet presteren. Het doel is dat daar met regelmaat iemand van doorstroomt. Zet jij een jeugdopleiding op in F1, lijkt mij dat hetzelfde doel. Anders moet je mij de functie van een jeugdopleiding even vertellen.

0634

Citaat van: Super Seb op 17 april 2013 - 08:53:15
We delen ook dezelfde mening alleen zie ik niet de toegevoegde waarde van bv. Vergne in plaats van bijvoorbeeld Sutil. STR heeft de afgelopen jaren vlees noch vis voortgebracht. Bij uitzonderlijk talent zou RBR er goed aan doen een vrijkomende plek in te vullen met talent. Zo niet, dan buiten de deur kijken en Adrian is dan denk ik "the man for the job".
Je moet je niet afvragen of Vergne beter is dan Sutil, je zou je moeten afvragen of Sutil beter is dan Vergne. Sutil is een goede coureur, maar tevens geen supertalent. Sutil is al min of meer 'af' als rijder, daar zit weinig rek meer in. En wat je dan ziet is een gemiddelde F1-rijder, een Trulli, een Fisichella. Vergne of Ricciardo zijn talenten, daar zit nog rek in, zij kennen het team, de mensen, zullen geen moeite hebben tweede viool te spelen, en kunnen zich doorontwikkelen.

Dan moet je je afvragen of het zinvol is om Sutil te halen. Als je hem haalt, dan doe je dat, lijkt mij, omdat jij denkt dat Vergne en Ricciardo niet het niveau kunnen halen wat Sutil nu heeft.

Moet ik wel bij zeggen dat Red Bull dat natuurlijk beter kan beoordelen dan ik. Die zullen ongetwijfeld meer doen dan alleen maar naar races kijken om iemand te beoordelen, ik ben heus niet zo arrogant om te denken dat ik hen beter kan beoordelen hoor. Maar, ook gezien het verleden in andere raceklassen, zie ik niet zo veel verkeerd aan die twee.

Gerard

Okey, Kovalainen is dus terug bij Caterham en gaat Vrijdag in de auto van GvdG rijden
Rossie verhuist van reserverijder naar het GP2 team van Caterham

Moeten we al vrezen voor de plek van Giedo?

Edwin90

Citaat van: Gerard op 17 april 2013 - 10:35:08
Okey, Kovalainen is dus terug bij Caterham en gaat Vrijdag in de auto van GvdG rijden
Rossie verhuist van reserverijder naar het GP2 team van Caterham

Moeten we al vrezen voor de plek van Giedo?

Ik denk eerder dat dit een actie is om van de Ma Qing Ha (ofzo) te vervangen. Die ging al knockout na de GP2 race dus echt een succes was dat niet.

Plus dat Heikki die auto kent en kan helpen met de ontwikkeling daarvan.

0634

Maar hij mag wel zo af en toe eens iets laten zien natuurlijk. Constant achteraan rijden is wel heel erg sneu.

Fabian

Vooralsnog hoeft Giedo niet te vrezen voor z'n stoeltje denk ik. Maar net wat Jeroen zegt, hij zal wel wat moeten laten zien anders zit er zo iemand anders in die wagen.


Gerard

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hoopte/verwachtte dat GvdG wel sneller zou zijn dan Pic, Giedo heeft me niet positief verrast in de eerste 3 races

Hij start leuk, maar kakt dan enorm in!
Dus inderdaad, als het niet verbetert, kan er zomaar iemand anders instappen..
maar ja, wie is dan de volgende vraag? Ze hebben geld nodig en Kova gaat nie betalen!

Vieze baas

Citaat van: Jeroen op 16 april 2013 - 23:17:22
Maar waarom is STR er dan? Om op te leiden voor de concurrenten (die ze nauwelijk oppikken overigens)?

Wat is het nut van een jeugdopleiding en een 'jeugdteam' (STR) als het doel niet is om uiteindelijk een talent in de Red Bull te zetten? Waarom zou Feyenoord of Ajax al die talenten opleiden als ze nooit spelers overhevelen naar het eerste?

Natuurlijk zullen veel talenten onderweg sneuvelen. Eens. Dat kan ook gebeuren in de STR-fase. Ook eens. Maar als het doel van de opleiding (en dus incl STR) niet is om een coureur over te hevelen naar Red Bull, dan slaat het hele concept nergens meer op.

Het feit dat STR Vettel heeft opgeleid is al een groot succes te noemen toch? Het heeft ze al 3 titels opgeleverd bij Red Bull. Je kan niet verwachten dat er elk jaar een supergoede coureur er doorheen komt. Nu Red Bull onderhand een echt topteam is gaan de eisen voor een coureur ook omhoog en zullen er een hoop afvallen. Plus het feit dat Red Bull iets van 30 coureurs in hun opleiding heeft, zullen er 4 van de F1 halen en misschien 1 naar Red Bull gaan. Als ze elke 5 jaar 1 Vettel produceren doen ze het goed.

Figge

Tsja, Kovy terug bij Caterham...
Das voor zowel Pic als GvdG niet perse gunstig nieuws.
Dat heeft ergens toch ook wel de betekenis dat het team niet zo heel blij is met de input van de huidige rijders. Anders is dit niet nodig.
Wellicht wil Caterham aan de hand van Heikki's feedback achterhalen hoe het kan dat Marussia ze voorbij gestreefd is.
Op dit moment is het daarom lastig voor Giedo dat Pic beter is. Wellicht kan het zo zijn dat ze zelfs Heikki een keer willen laten racen.
Mocht hij dan voor Bianchi kunnen blijven...

Franky R.

Citaat van: Figge op 17 april 2013 - 12:21:50
Tsja, Kovy terug bij Caterham...
Das voor zowel Pic als GvdG niet perse gunstig nieuws.
Dat heeft ergens toch ook wel de betekenis dat het team niet zo heel blij is met de input van de huidige rijders. Anders is dit niet nodig.
Wellicht wil Caterham aan de hand van Heikki's feedback achterhalen hoe het kan dat Marussia ze voorbij gestreefd is.
Op dit moment is het daarom lastig voor Giedo dat Pic beter is. Wellicht kan het zo zijn dat ze zelfs Heikki een keer willen laten racen.
Mocht hij dan voor Bianchi kunnen blijven...
Ja, ik heb het gelezen..."Wegens de 'succesvolle run van Qing Ma in China gaan we hem vervangen"... ::) ::) ::)


Ik vind het van paniekvoetbal getuigen. Zowel Pic als GvdG hadden aangegeven dat ze veel van de updates verwachtten. Die updates zijn pas in de GP van Spanje beschikbaar, maar nu al mag Kova terugkeren?

0634

Citaat van: Vieze baas op 17 april 2013 - 12:16:39
Citaat van: Jeroen op 16 april 2013 - 23:17:22
Maar waarom is STR er dan? Om op te leiden voor de concurrenten (die ze nauwelijk oppikken overigens)?

Wat is het nut van een jeugdopleiding en een 'jeugdteam' (STR) als het doel niet is om uiteindelijk een talent in de Red Bull te zetten? Waarom zou Feyenoord of Ajax al die talenten opleiden als ze nooit spelers overhevelen naar het eerste?

Natuurlijk zullen veel talenten onderweg sneuvelen. Eens. Dat kan ook gebeuren in de STR-fase. Ook eens. Maar als het doel van de opleiding (en dus incl STR) niet is om een coureur over te hevelen naar Red Bull, dan slaat het hele concept nergens meer op.

Het feit dat STR Vettel heeft opgeleid is al een groot succes te noemen toch? Het heeft ze al 3 titels opgeleverd bij Red Bull. Je kan niet verwachten dat er elk jaar een supergoede coureur er doorheen komt. Nu Red Bull onderhand een echt topteam is gaan de eisen voor een coureur ook omhoog en zullen er een hoop afvallen. Plus het feit dat Red Bull iets van 30 coureurs in hun opleiding heeft, zullen er 4 van de F1 halen en misschien 1 naar Red Bull gaan. Als ze elke 5 jaar 1 Vettel produceren doen ze het goed.

Dan is het nu dus tijd ;). Ben ik het ook wel mee eens hoor, zoals ik al aangaf.

Sphinx

Ik vraag me trouwens wel af in hoeverre Pic en Giedo tegen elkaar mogen racen. Ik las ergens dat Giedo Pic gewoon langst moest laten in Australië (team orders idd), zou dat in Maleisië en China ook zijn gebeurd?
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Fabian

Citaat van: Sphinx op 17 april 2013 - 15:11:49
Ik vraag me trouwens wel af in hoeverre Pic en Giedo tegen elkaar mogen racen. Ik las ergens dat Giedo Pic gewoon langst moest laten in Australië (team orders idd), zou dat in Maleisië en China ook zijn gebeurd?
Dat zou ik raar vinden. Die gasten strijden met Marussia om de laatste plekken in de race. Waarom dan teamorders gebruiken. Maar goed het zou kunnen natuurlijk.

Maikel0230

Dat kovalainen mag instappen heeft nu op dit stadium niet veel meer te beteken dan echt testwerk, men wil door een ervaren kracht en goede vriend van het team echt te weten komen waar ze staan want ik denk niet dat Guido of Charles veel kunnen oordelen over de wagen. Ze willen bij Caterham iemand hebben die Rossi vervangt die dan weer Ma gaat vervangen in de GP2 en iemand achter de hand houden die instap klaar is. Ze mogen dan wel blij zijn met het sponsorgeld dat Guido meebrengt maar die Tiende plaats in het constructeurskampioenschap is veel meer waard. Ze zullen Heiki zijn loonstrookje maar wat al te graag invullen om die plaats te kunnen bemachtigen.

Ik zou zeggen Guido pas op, het avontuur kan snel voorbij zijn.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fabian