Silly season 2013

Gestart door KVDracer, 03 april 2013 - 13:12:48

« vorige - volgende »

Edwin90

Citaat van: Franky R. op 16 april 2013 - 18:38:16
Citaat van: Wings op 16 april 2013 - 17:56:47
Aardige rijders maar kunnen zich niet onderscheiden. De vraag luidt of Red bull daar naar opzoek is.
Ik durf zelfs te stellen dat Felix Da Costa een pak sneller kan zijn, dan de huidige STR-coureurs.

Ik dacht ook dat Alguersuari toendertijd Buemi om de oren ging rijden. Dat viel ook zwaar tegen. Toro Rosso is voor meer coureurs een moordkuil geweest dan een goudmijntje.

Zo dacht ik ook dat Ricciardo de Vettel van de toekomst was. Maar vooralsnog valt dit nog wel mee. Of hij moet de lijn van China doortrekken natuurlijk..

0634

Het probleem is misschien wel dat het geen gewoon raceteam is: het is een kweekvijver, meer niet.

Niemand tekent voor STR omdat hij gelooft in het team, maar puur en alleen om de stap te maken naar RBR. Het gaat er dus niet eens zozeer om of het team punten scoort, het is meer dan waar dan ook een team waar het alleen maar om de rijders gaat. Die liggen echt onder een soort Red Bull vergrootglas, terwijl ze gewoon normaal moeten gaan racen en zich toe moeten leggen op hun team.

Vergne en Ricciardo zijn gewoon twee prima rijders m.i., zoals Alguersuari en Buemi ook waren. Vroeg of laat zal Red Bull de 'gok' moeten nemen om één van die gasten in die Red Bull te zetten. Wat is het risico? Ze hebben toch Vettel die om de titel strijd. Doen ze dat niet, kap dan ook met die onzin.

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 16 april 2013 - 20:28:20
Het probleem is misschien wel dat het geen gewoon raceteam is: het is een kweekvijver, meer niet.

Niemand tekent voor STR omdat hij gelooft in het team, maar puur en alleen om de stap te maken naar RBR. Het gaat er dus niet eens zozeer om of het team punten scoort, het is meer dan waar dan ook een team waar het alleen maar om de rijders gaat. Die liggen echt onder een soort Red Bull vergrootglas, terwijl ze gewoon normaal moeten gaan racen en zich toe moeten leggen op hun team.

Vergne en Ricciardo zijn gewoon twee prima rijders m.i., zoals Alguersuari en Buemi ook waren. Vroeg of laat zal Red Bull de 'gok' moeten nemen om één van die gasten in die Red Bull te zetten. Wat is het risico? Ze hebben toch Vettel die om de titel strijd. Doen ze dat niet, kap dan ook met die onzin.
waarom moet Red Bull dat doen?? als ze RBR ze niet wil zijn andere teams toch ook vrij om ze te nemen?? Bij RBR hebben ze ook maar 2 stoeltjes en die hadden de afgelopen jaren een prima bezetting. Ze hebben iig Buemi nog als derde rijder genomen. Misschien moeten wij gewoon stoppen met Toro Rosso te zien als kweekvijver.
Qua team zie ik verder weinig verschil met andere teams uit de middenmoot of achterhoede.

0634

Het gaat er niet om hoe ik het team zie: het ís een kweekvijver, althans zo is het bedoeld. Red Bull moet presteren, Toro Rosso moet produceren.

Fabian

Citaat van: Jeroen op 16 april 2013 - 21:47:16
Het gaat er niet om hoe ik het team zie: het ís een kweekvijver, althans zo is het bedoeld. Red Bull moet presteren, Toro Rosso moet produceren.
Ik ben het daar mee eens. Ik heb al eens eerder een blog geschreven over het nut van Toro Rosso...

Gerard

Klopt... STR is puur om rijders ervaring in F1 op te laten doen en eventueel door te laten stromen naar RBR.. De enige bij wie dit (tot nu toe) gelukt is, is Vettel,maar dat is uiteindelijk wel waarvoor STR er is....
Andere rijders zijn gewoonweg uit de F1 verdwenen volgens mij? ( Alguesuari, Scott Speed ,Sébastien Bourdais )
Alleen Buemi en Tonio Liuzzi hebben nog elders gereden, of elders een testrol....

Iceman2012

Citaat van: Fabian op 16 april 2013 - 21:52:08
Citaat van: Jeroen op 16 april 2013 - 21:47:16
Het gaat er niet om hoe ik het team zie: het ís een kweekvijver, althans zo is het bedoeld. Red Bull moet presteren, Toro Rosso moet produceren.
Ik ben het daar mee eens. Ik heb al eens eerder een blog geschreven over het nut van Toro Rosso...
ik ben het daar niet mee eens. Dat kan ook geen eens, het is hooguit een soort van reservebank. De afgelopen jaren was er geen behoefte aan vervanging bij RBR. Het is misschien een soort van eindstation van een jeugdopleiding, maar dat wil niet zeggen dat ze dan ook nog RBR moeten. Daar zijn maar 2 plaatsen waarvan er misschien één keer 5 jaar eentje vrijkomt. Dat wil toch niet zeggen dat Red Bull geen geld mag steken in het opleiden van jeugd?? Je hoeft het niet altijd eens te zien met de keuze's die ze maken in rijdersbezetting, maar om dan te gaan roepen dat Toro Rosso dan eigenlijk geen bestaanrecht meer heeft is gewoon onzin.

Iceman2012

Citaat van: Gerard op 16 april 2013 - 22:37:45
Klopt... STR is puur om rijders ervaring in F1 op te laten doen en eventueel door te laten stromen naar RBR.. De enige bij wie dit (tot nu toe) gelukt is, is Vettel,maar dat is uiteindelijk wel waarvoor STR er is....
precies, eventueel. Maar RBR is er om titels binnen te halen, als dat kan met iemand uit hun eigen opleiding is dat mooi natuurlijk, zoals nu met Vettel, maar Toro Rosso kan ook prima bestaan zonder coureurs af te leveren aan RBR

0634

Maar waarom is STR er dan? Om op te leiden voor de concurrenten (die ze nauwelijk oppikken overigens)?

Wat is het nut van een jeugdopleiding en een 'jeugdteam' (STR) als het doel niet is om uiteindelijk een talent in de Red Bull te zetten? Waarom zou Feyenoord of Ajax al die talenten opleiden als ze nooit spelers overhevelen naar het eerste?

Natuurlijk zullen veel talenten onderweg sneuvelen. Eens. Dat kan ook gebeuren in de STR-fase. Ook eens. Maar als het doel van de opleiding (en dus incl STR) niet is om een coureur over te hevelen naar Red Bull, dan slaat het hele concept nergens meer op.

Franky R.

Ja, daar heb je een punt Jeroen...Maar ik heb er nog een, al voert deze wellicht te ver. Ik zeg; politieke invloed in de F1. Laat staan, invloed tijdens de races... :o

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 16 april 2013 - 23:17:22
Maar waarom is STR er dan? Om op te leiden voor de concurrenten (die ze nauwelijk oppikken overigens)?

Wat is het nut van een jeugdopleiding en een 'jeugdteam' (STR) als het doel niet is om uiteindelijk een talent in de Red Bull te zetten? Waarom zou Feyenoord of Ajax al die talenten opleiden als ze nooit spelers overhevelen naar het eerste?

Natuurlijk zullen veel talenten onderweg sneuvelen. Eens. Dat kan ook gebeuren in de STR-fase. Ook eens. Maar als het doel van de opleiding (en dus incl STR) niet is om een coureur over te hevelen naar Red Bull, dan slaat het hele concept nergens meer op.
wat is het concept dan?? denk je dat STR jaarlijks 80 miljoen uitgeeft om een coureur voor RBR op te leiden??  80 miljoen is 3x het salaris van Alonso! Red Bull is natuurlijk gewoon een frisdrankfabrikant die een bepaalde marketingstrategie hebben. Daarom zitten ze in de autosport, in heel veel verschillende klassen.
De vergelijking met voetbal ga ik geen eens op in, da's totaal iets anders.

Citaat van: Franky R. op 16 april 2013 - 23:45:38
Ja, daar heb je een punt Jeroen...Maar ik heb er nog een, al voert deze wellicht te ver. Ik zeg; politieke invloed in de F1. Laat staan, invloed tijdens de races... :o
politieke invloed?? en wat heeft dat hen opgeleverd??
invloed tijdens de races?? voorbeelden graag.

Super Seb

Citaat van: Jeroen op 16 april 2013 - 23:17:22
Maar waarom is STR er dan? Om op te leiden voor de concurrenten (die ze nauwelijk oppikken overigens)?

Wat is het nut van een jeugdopleiding en een 'jeugdteam' (STR) als het doel niet is om uiteindelijk een talent in de Red Bull te zetten? Waarom zou Feyenoord of Ajax al die talenten opleiden als ze nooit spelers overhevelen naar het eerste?

Natuurlijk zullen veel talenten onderweg sneuvelen. Eens. Dat kan ook gebeuren in de STR-fase. Ook eens. Maar als het doel van de opleiding (en dus incl STR) niet is om een coureur over te hevelen naar Red Bull, dan slaat het hele concept nergens meer op.

In dat licht gezien, hoeveel coureurs van uitzonderlijke kwaliteit heeft STR de afgelopen jaren gebracht? Bijkomend probleem is inderdaad ook de hoeveelheid plekken bij RBR. Vettel zit er en is nog jong. Mocht Webber inderdaad na dit seizoen vertrekken zijn er momenteel betere coureurs te krijgen dan STR nu in huis heeft, in ieder geval constantere. De vergelijking met Ajax is wel een goede maar onze club heeft jaarlijks zo'n 30 plekken beschikbaar en ook zij trekken uitzonderlijke talenten/spelers aan van buiten. Lijkt mij niets mis mee. Jong Ajax/STR is gewoon voor meer jongens het eindstation dan Ajax 1/RBR. Het zij zo....
"Keep calm and ignore Multi-21....."

lieven


0634

Citaat van: Super Seb op 17 april 2013 - 07:46:28
Citaat van: Jeroen op 16 april 2013 - 23:17:22
Maar waarom is STR er dan? Om op te leiden voor de concurrenten (die ze nauwelijk oppikken overigens)?

Wat is het nut van een jeugdopleiding en een 'jeugdteam' (STR) als het doel niet is om uiteindelijk een talent in de Red Bull te zetten? Waarom zou Feyenoord of Ajax al die talenten opleiden als ze nooit spelers overhevelen naar het eerste?

Natuurlijk zullen veel talenten onderweg sneuvelen. Eens. Dat kan ook gebeuren in de STR-fase. Ook eens. Maar als het doel van de opleiding (en dus incl STR) niet is om een coureur over te hevelen naar Red Bull, dan slaat het hele concept nergens meer op.

In dat licht gezien, hoeveel coureurs van uitzonderlijke kwaliteit heeft STR de afgelopen jaren gebracht? Bijkomend probleem is inderdaad ook de hoeveelheid plekken bij RBR. Vettel zit er en is nog jong. Mocht Webber inderdaad na dit seizoen vertrekken zijn er momenteel betere coureurs te krijgen dan STR nu in huis heeft, in ieder geval constantere. De vergelijking met Ajax is wel een goede maar onze club heeft jaarlijks zo'n 30 plekken beschikbaar en ook zij trekken uitzonderlijke talenten/spelers aan van buiten. Lijkt mij niets mis mee. Jong Ajax/STR is gewoon voor meer jongens het eindstation dan Ajax 1/RBR. Het zij zo....

Klopt allemaal. Ben ik het ook helemaal mee eens. Daarom zei ik ook: niet ieder talent is goed genoeg. Bovendien heb je inderdaad weinig stoeltjes, maar daar tegenover natuurlijk ook vele malen minder talenten dan bij Ajax of Feyenoord. Maar nu komt er wél een plekje vrij. En persoonlijk vind ik niks mis met Vergne of Ricciardo, die moeten zeker het niveau kunnen halen wat Mark Webber heeft, en aangezien die er jaren heeft rondgereden, zal dat vermoedelijk ongeveer het niveau zijn wat ze nastreven. Dus ik ben erg benieuwd.

Super Seb

We delen ook dezelfde mening alleen zie ik niet de toegevoegde waarde van bv. Vergne in plaats van bijvoorbeeld Sutil. STR heeft de afgelopen jaren vlees noch vis voortgebracht. Bij uitzonderlijk talent zou RBR er goed aan doen een vrijkomende plek in te vullen met talent. Zo niet, dan buiten de deur kijken en Adrian is dan denk ik "the man for the job".
"Keep calm and ignore Multi-21....."