Silly season 2013

Gestart door KVDracer, 03 april 2013 - 13:12:48

« vorige - volgende »

Kootje

@ Jeroen

Dat Kimi niet meer gemotiveerd was heeft Kimi zelf meermaals aangegeven, geen aanname dus.
Dat zou 'n smoes van zijn kant geweest kunnen zijn, maar aangezien ik hier ooit te horen kreeg dat ik de woorden van 'n coureur niet in twijfel mocht trekken :-\ .... doe ik dat nu dus ook niet. ::)

0634

Citaat van: Kootje op 05 april 2013 - 20:58:36
@ Jeroen

Dat Kimi niet meer gemotiveerd was heeft Kimi zelf meermaals aangegeven, geen aanname dus.
Dat zou 'n smoes van zijn kant geweest kunnen zijn, maar aangezien ik hier ooit te horen kreeg dat ik de woorden van 'n coureur niet in twijfel mocht trekken :-\ .... doe ik dat nu dus ook niet. ::)

Ik heb hem dat nooit horen zeggen al houdt dat niet in dat hij het niet gezegd heeft, en inderdaad, al zou het wel zo zijn, is dat behoorlijk kwalijk. Dan zou hij een schop voor zijn flikker moeten krijgen als hij als topsporter voor dat salaris niet eens zijn godverdomde best wil doen is het een pannenkoek eerste klas.

Er is altijd een reden waarom iemand langzamer is dan een ander. Soms hebben mensen problemen met banden, soms is de wagen geschikter voor een ander, soms zit iemand niet goed in zijn vel. Er zal ook een reden zijn waarom Massa na 2009 geen top meer is geweest. Het zal allemaal.

Feit is dat hij Massa niet de baas kon. En Massa is geen wereldtopper zoals iedereen weet. Kimi schat ik op basis van zijn hele loopbaan uiteraard hoger in hoor, begrijp me niet verkeerd, maar Kimi schaar ik absoluut niet op het niveau Vettel/Alonso. Mede door het Massa-verhaal.

Kootje

Citaat van: Wings op 05 april 2013 - 19:27:37
Citaat van: Kootje op 05 april 2013 - 17:54:45
Wel als men iedere keer dat iemand Kimi als buitencategorie beschouwt het tegenargument komt dat hij Massa niet eens kon verslaan.
Wat is er onwaar aan?

Dat hij Massa wel degelijk verslagen heeft.
Over 3 jaar genomen misschien niet, maar dát bewuste jaar dus wel.


Citaat
CitaatIn hun eerste gezamenlijke jaar deed hij dit namelijk wel, en overtuigend ook.
Oh ja? Ik vind 16 punten verschil in een situatie waarin Massa meer pech had en Kimi voor moest laten niet zo schokkend als jij nu projecteert. Ze gingen gelijk op. Massa had wat meer tegenslag als Kimi en Ferrari koos terecht voor de Fin.

En ik vindt die 16 punten verschil overtuigend genoeg.


Citaat
CitaatDe idd enigszins gelukkige titel was daarvoor z'n beloning. Van de 2 jaar erna weet iedereen dat Kimi het niet meer naar z'n zin had bij Ferrari, in de Formule 1 in z'n geheel en daardoor de motivatie hem ontbrak om nog alles te geven tijdens de races. Had hij dit mentaliteitsprobleem niet gehad, dan was hij over Massa heen gewalst. De Kimi zoals ik weet dat hij kan zijn had in 2008 de titel gewoon gegrepen en niet slechts 'n paar seconden WK geweest. Daarvan ben ik overtuigd.
Waarom de prestaties van een rijder tegenvallen boeit toch geen donder?

Jou niet, mij wel.
Het zorgt imo namelijk voor "verzachtende omstandigheden".


CitaatEen wijs man ging me voor en zei: "Ik denk juist dat je mentaliteit, je motivatie, júist (mede) bepalend is voor hoe ver je komt en hoe goed je bent. Schumacher was in aanleg misschien niet eens zoveel beter dan mannen zoals Hakkinen, maar haalde meer uit zijn loopbaan omdat hij die ongelofelijke drive had die hem beter maakte dan dat hij puur qua rijderstalent wellicht was."

En daar heeft hij ook gelijk in, maar dat boeit verder niet.
Jeroen heeft het hier over mentaliteit en motivatie, net de twee dingen waar het Raikkonen in 2008 en 2009 ontbrak.


Citaat
CitaatDe gedreven Kimi vecht in 2007 t/m de laatste race voor de titel, ook al ligt hij in 'n vooraf als kansloos geziene positie, en pakt 'm nu we
Dat Massa hem daarvoor voorbij moest laten -de laatste race- en Hamilton het zelf verprutst vergeet je gemakshalve...

Ik zei eerder al dat hij de titel met 'n gelukje pakte, moet ik dat iedere post waarin ik daaraan refereer herhalen ofzo. ???


Citaat
CitaatDe gedreven Kimi doet bij z'n come-back in 2012 ook weer lange tijd mee in het titelgevecht en wint met geluk zelfs 'n race in de beduidend mindere Lotus.
Als hij met geluk wint zegt dat meer over de situatie dan over de kwaliteiten. Slecht argument.

Je kent de wedstrijd neem ik aan? Het geluk zat in het uitvallen van Hamilton, ja .... dat klopt. Maar wie reed daarachter? Wie versloeg in die race grootheden als Alonso en Vettel terwijl hij in 'n mindere auto zat?


Citaat
CitaatDe gedreven Kimi opent het seizoen 2013 met 'n klinkende zege.
Niemand wint een race geen zin heeft om te racen. Niks nieuws. Of raars. Of groots.

Precies.
Het verschil tussen 'n gedreven en ongedreven piloot. De een wint wel, de ander niet.


Citaat
CitaatDe minder en/of niet gedreven Kimi zagen we in 2008 en 2009 bij Ferrari aan het werk.
Je hebt hem gesproken?

Kom op .... je komt toch niet uit 'n ei ofzo? Hij heeft dit zelf meermaals te kennen gegeven en grote grooepen insiders (teamleden, pers, coryfeeen etc) hebben het beaamt. En dan ga jij hier zitten doen alsof er niets van waar is? 


Citaat
CitaatDe Kimi, die in 2009 zelfs de lol in het racen kwijt was, die Kimi was idd maar 'n subtoppertje.
Dat is de Kimi die Massa niet kon verslaan, maar eigenlijk ook niets ontliep.
Niets ontliep? Lees je nu wat je zelf schrijft? 16 punten voor is OVERTUIGEND maar het dubbel aantal punten na 10 races is NIETS? Lekker eerlijk en consequent ben je.... ::) ::)

Nou oke .... deze geef ik je. Dit heb ik getypt zonder de feiten te checken. Maar dat veranderd verder niets aan m'n standpunt dat Kimi tot de buitencategorie behoort. Sterker nog, het onderbouwt juist m'n punt, want hoewel Massa hem dat jaar idd zoek reed zeg je het zelf al: "Niemand wint een race geen zin heeft om te racen. Niks nieuws. Of raars. Of groots."


En meer heb ik hier niet over te zeggen eigenlijk.

Kootje

#48
Citaat van: Jeroen op 05 april 2013 - 21:16:47
Ik heb hem dat nooit horen zeggen al houdt dat niet in dat hij het niet gezegd heeft, en inderdaad, al zou het wel zo zijn, is dat behoorlijk kwalijk. Dan zou hij een schop voor zijn flikker moeten krijgen als hij als topsporter voor dat salaris niet eens zijn godverdomde best wil doen is het een pannenkoek eerste klas.

Ik heb 'm dat wel horen zeggen, althans ... ik heb meermaals gelezen dat hij dat soort uitlatingen deed. Daarnaast heb ik het F1 insiders horen beamen, zowel in woord als in schrift.


CitaatEr is altijd een reden waarom iemand langzamer is dan een ander. Soms hebben mensen problemen met banden, soms is de wagen geschikter voor een ander, soms zit iemand niet goed in zijn vel. Er zal ook een reden zijn waarom Massa na 2009 geen top meer is geweest. Het zal allemaal.

Het zal idd allemaal .... als je niet in "verzachtende omstandigheden" gelooft iig. Voor mij zijn die wel van invloed in hoe ik 'n coureur beoordeel.


CitaatFeit is dat hij Massa niet de baas kon. En Massa is geen wereldtopper zoals iedereen weet. Kimi schat ik op basis van zijn hele loopbaan uiteraard hoger in hoor, begrijp me niet verkeerd, maar Kimi schaar ik absoluut niet op het niveau Vettel/Alonso. Mede door het Massa-verhaal.

Dat mag. Ik schaal 'm daar wel in, ondanks het Massa verhaal.

0634

Citaat van: Kootje op 05 april 2013 - 21:27:26
Nou oke .... deze geef ik je. Dit heb ik getypt zonder de feiten te checken. Maar dat veranderd verder niets aan m'n standpunt dat Kimi tot de buitencategorie behoort. Sterker nog, het onderbouwt juist m'n punt, want hoewel Massa hem dat jaar idd zoek reed zeg je het zelf al: "Niemand wint een race geen zin heeft om te racen. Niks nieuws. Of raars. Of groots."


En meer heb ik hier niet over te zeggen eigenlijk.

Pfoeh, buitencategorie... dan heb je het wat mij betreft over Senna, Fangio, Clark, Stewart, Lauda, Ascari, Schumacher en nog 3 of 4 wellicht. Daar hoort Kimi, en ik waardeer hem echt als coureur hoor, m.i. bij lange na niet eens bij.

Kootje

#50
Buitencategorie van deze generatie hé, we hadden het over deze generatie.  ;)


Overigens zie ik zojuist dat we in het Silly Season topic zitten, dus euh .... zullen we weer on-topic gaan? :-\

Wings

Citaat van: Kootje op 05 april 2013 - 21:27:26
Dat hij Massa wel degelijk verslagen heeft.
Over 3 jaar genomen misschien niet, maar dát bewuste jaar dus wel.

.....

Citaat
En ik vindt die 16 punten verschil overtuigend genoeg.

Dus vond je Massa procentueel beter.


Citaat
Jou niet, mij wel.
Het zorgt imo namelijk voor "verzachtende omstandigheden".

Ah, nu ineens boeit context wel. Vreemd dat juist jij rept over een kampioenschap (cijfers). Maar kennelijk past dit nu wel in je straatje.


CitaatEn daar heeft hij ook gelijk in, maar dat boeit verder niet.
Jeroen heeft het hier over mentaliteit en motivatie, net de twee dingen waar het Raikkonen in 2008 en 2009 ontbrak.

En wat een Senna en Schumacher onderscheiden van de rest.......


CitaatIk zei eerder al dat hij de titel met 'n gelukje pakte, moet ik dat iedere post waarin ik daaraan refereer herhalen ofzo. ???

En jij gaat hem vergelijken met Senna/Schumacher? Schaam je diep!


Citaat
Je kent de wedstrijd neem ik aan? Het geluk zat in het uitvallen van Hamilton, ja .... dat klopt. Maar wie reed daarachter? Wie versloeg in die race grootheden als Alonso en Vettel terwijl hij in 'n mindere auto zat?

Ben je nu serieus?


Citaat
Precies.
Het verschil tussen 'n gedreven en ongedreven piloot. De een wint wel, de ander niet.

Wat slecht!


CitaatKom op .... je komt toch niet uit 'n ei ofzo? Hij heeft dit zelf meermaals te kennen gegeven en grote grooepen insiders (teamleden, pers, coryfeeen etc) hebben het beaamt. En dan ga jij hier zitten doen alsof er niets van waar is? 

Kennelijk heb je meer informatie dan mij. Zoals Jeroen als zei was speculatie van vooral media gebaseerd op aannames


Citaat
Nou oke .... deze geef ik je. Dit heb ik getypt zonder de feiten te checken. Maar dat veranderd verder niets aan m'n standpunt dat Kimi tot de buitencategorie behoort. Sterker nog, het onderbouwt juist m'n punt, want hoewel Massa hem dat jaar idd zoek reed zeg je het zelf al: "Niemand wint een race geen zin heeft om te racen. Niks nieuws. Of raars. Of groots."

Ik hoop dat je grapt...

0634

Citaat van: Kootje op 05 april 2013 - 21:43:17
Buitencategorie van deze generatie hé, we hadden het over deze generatie.  ;)


Oké, maar dan vind ik persoonlijk buitencategorie een groot woord, maar ala.

Maar dan is het voor mij:

1. Alonso, met een minieme voorsprong op Vettel
2. Hamilton, kort daarachter

3. Button en Raikkonen, op een iets groter afstandje.

Ik vind Kimi een geweldige racer, een toprijder pur sang, maar toch wel net ff minder dan die anderen. Mede door zijn tijd bij Ferrari.

Super Seb

1. Alonso (op leeftijd en ervaring, vroeger ook een bloedbak)
2. Vettel (De qualifies van Senna, 25 jaar, 3 titels.)
3. Hamilton (vooralsnog)

Daar blijft het bij.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Kootje

Citaat van: Wings op 05 april 2013 - 21:56:01
Citaat van: Kootje op 05 april 2013 - 21:27:26
Dat hij Massa wel degelijk verslagen heeft.
Over 3 jaar genomen misschien niet, maar dát bewuste jaar dus wel.
.....
CitaatEn ik vindt die 16 punten verschil overtuigend genoeg.
Dus vond je Massa procentueel beter.
Citaat
Jou niet, mij wel.
Het zorgt imo namelijk voor "verzachtende omstandigheden".
Ah, nu ineens boeit context wel. Vreemd dat juist jij rept over een kampioenschap (cijfers). Maar kennelijk past dit nu wel in je straatje.
CitaatEn daar heeft hij ook gelijk in, maar dat boeit verder niet.
Jeroen heeft het hier over mentaliteit en motivatie, net de twee dingen waar het Raikkonen in 2008 en 2009 ontbrak.
En wat een Senna en Schumacher onderscheiden van de rest.......
CitaatIk zei eerder al dat hij de titel met 'n gelukje pakte, moet ik dat iedere post waarin ik daaraan refereer herhalen ofzo. ???
En jij gaat hem vergelijken met Senna/Schumacher? Schaam je diep!
CitaatJe kent de wedstrijd neem ik aan? Het geluk zat in het uitvallen van Hamilton, ja .... dat klopt. Maar wie reed daarachter? Wie versloeg in die race grootheden als Alonso en Vettel terwijl hij in 'n mindere auto zat?
Ben je nu serieus?
Citaat
Precies.
Het verschil tussen 'n gedreven en ongedreven piloot. De een wint wel, de ander niet.
Wat slecht!
CitaatKom op .... je komt toch niet uit 'n ei ofzo? Hij heeft dit zelf meermaals te kennen gegeven en grote grooepen insiders (teamleden, pers, coryfeeen etc) hebben het beaamt. En dan ga jij hier zitten doen alsof er niets van waar is? 
Kennelijk heb je meer informatie dan mij. Zoals Jeroen als zei was speculatie van vooral media gebaseerd op aannames
CitaatNou oke .... deze geef ik je. Dit heb ik getypt zonder de feiten te checken. Maar dat veranderd verder niets aan m'n standpunt dat Kimi tot de buitencategorie behoort. Sterker nog, het onderbouwt juist m'n punt, want hoewel Massa hem dat jaar idd zoek reed zeg je het zelf al: "Niemand wint een race geen zin heeft om te racen. Niks nieuws. Of raars. Of groots."
Ik hoop dat je grapt...

1 ...
2 Nee
3 Ik heb het al de hele tijd over de context tussen gedreven en niet gedreven, dus ..... niets vreemds aan.
4 Ontken ik dit ofzo?
5 Waar maak ik dat vergelijk? Volgens mij hebben we het hier al de hele tijd over de huidige generatie, maar dat zal wel aan mij liggen.
6 Ja, klopt het niet dan? Reed Kimi er niet achter dan? Reden Alonso en Vettel niet achter hem dan?
7 Hoezo? Het zijn je eigen woorden hoor.
8 Blijkbaar wel ja. Ook ik lees namelijk de bladen, sites en kijk de F1 en beschouwingen.
9 Nope

Maar goed, het is duidelijk dat jij en Jeroen het niet met me eens zijn dat Kimi bij de grote 4 van deze generatie behoort en dat is prima. Het zal ondertussen ook wel duidelijk zijn dat ik het op mijn beurt niet eens met jullie ben en dat dit ook niet gaat veranderen, bij mij niet en bij jullie niet.

Wings

Je hoeft van mij ook niet van mening te veranderen maar blijf wel realistisch. Je voert een titel aan als argument om aan te tonen dat Kimi beter was (je rept zelfs over overtuigend) maar negeert de rest. Dan belicht je het wel erg eenzijdig zoals het jou uitkomt. Geen beste basis voor een open en oprechte discussie, Kootje.

Wings

Citaat van: Super Seb op 06 april 2013 - 01:37:35
1. Alonso (op leeftijd en ervaring, vroeger ook een bloedbak)
2. Vettel (De qualifies van Senna, 25 jaar, 3 titels.)
3. Hamilton (vooralsnog)

Daar blijft het bij.

En Button? Die deed weinig onder voor Hamilton en mag zich zeker op het zelfde voetstuk prijzen als Hamilton. Overigens ben ik bang dat Hamilton overrated wordt. Ook door mij neergezet op het hoogste schavot maar nu de jaren verstrijken is hij niet meegegroeid met de Vettels en Alonso en kwam zelfs Button langszij. Ook Rosberg zit er bij qua snelheid en beheerst het bandenverhaal beter dan Hamilton dat doet. Nagaan dat er mensen dachten dat Hamilton rondjes zou rijden om mannen als Rosberg...

Figge

In formule 1 bepaald niet alleen je vaardigheid achter het stuur of je buitencategorie bent of niet.
Het is misschien nog wel belangrijker om sturing te geven aan je omgeving/team.
Daarin zijn op dit moment Vettel en Alonso het beste. RBR en Ferrari zijn volledig op hun capaciteiten gefocust.
Hamilton gaat er nu zijn best voor doen bij Mercedes.
Kimi lijkt die vaardigheid in minder mate te hebben. Toen hij bij McLaren reed werd er tot in de puntjes op de i voor hem "gezorgd".
Alles werd strak geregeld, hier had hij de mogelijkheid om zich op het rijden te focussen.
Bij Ferrari verwachten ze veel meer dat de kopman een veeleisende leiderschapsrol op zich neemt.
Dat kon hij niet en daarom was de magie snel verdwenen. Nu hij bij Lotus een meer vrije rol komt de nadruk weer op zijn talent
achter het stuur te liggen en heeft hij weer de mogelijkheid om te schitteren.
Achter het stuur zijn er daarom voor mij 4 man uitmuntend: Vettel, Alonso, Hamilton en Raikonnen.
Maar buitencategorie, dus ook de uitmuntende vaardigheden buiten de cockpit zijn er slechts 2: Vettel en Alonso.

KVDracer

Citaat van: Wings op 06 april 2013 - 07:54:56
Citaat van: Super Seb op 06 april 2013 - 01:37:35
1. Alonso (op leeftijd en ervaring, vroeger ook een bloedbak)
2. Vettel (De qualifies van Senna, 25 jaar, 3 titels.)
3. Hamilton (vooralsnog)

Daar blijft het bij.

En Button? Die deed weinig onder voor Hamilton en mag zich zeker op het zelfde voetstuk prijzen als Hamilton. Overigens ben ik bang dat Hamilton overrated wordt. Ook door mij neergezet op het hoogste schavot maar nu de jaren verstrijken is hij niet meegegroeid met de Vettels en Alonso en kwam zelfs Button langszij. Ook Rosberg zit er bij qua snelheid en beheerst het bandenverhaal beter dan Hamilton dat doet. Nagaan dat er mensen dachten dat Hamilton rondjes zou rijden om mannen als Rosberg...

Dat denk ik ook over Hamilton, dat hij nu een beetje overschat wordt doordat zijn twee eerste jaren in de F1zo uitzonderlijk waren. Maar hij heeft Button, als je naar de eindstand van het kampioenschap gaat zien in alle jaren dat ze samen gereden hebben, nooit overtuigend kunnen verslaan.
Maar de meeste mensen vinden Hamilton wel een klasbak, terwijl ze Button nooit het echte toptalent vinden.

0634

Citaat van: Figge op 06 april 2013 - 09:32:19
In formule 1 bepaald niet alleen je vaardigheid achter het stuur of je buitencategorie bent of niet.
Het is misschien nog wel belangrijker om sturing te geven aan je omgeving/team.
Daarin zijn op dit moment Vettel en Alonso het beste. RBR en Ferrari zijn volledig op hun capaciteiten gefocust.
Hamilton gaat er nu zijn best voor doen bij Mercedes.

Ik denk dat Button hier vele malen beter in is dan Lewis. Als je ziet hoe snel hij zich bij McLaren had aangepast en als je dan ziet hoe Lewis steeds meer vervreemde van McLaren (misschien had dat ook met elkaar te maken).