WTCC topic

Gestart door Edwin90, 24 maart 2013 - 11:59:15

« vorige - volgende »

Perton

Het is dat Coronel meedoet, anders was ik al gestopt met kijken.

Edwin90

Het is inderdaad jammer dat Citroen zo dominant is. Want achter Citroen is het toch best te doen. Dat ze vandaag in de tweede race niet langs Coronel kwamen ligt meer aan de natuur van de baan als je het mij vraagt en zoals al aangegeven is.

SDG

Race 2 in Slovakije vandaag gecanceld omwille van zware regenval. En ik maar denken dat het weer hier slecht is.

Perton

Niet meer dan terecht. Als je in race 1 al zag hoe gasten als Valente op het rechte stuk gewoon alle kanten op gleden was het niet meer dan logisch dat die race al SC kreeg en later de rode vlag. Dit waren gewoon te heftige omstandigheden om normaal in te rijden.

NielsD

Citaat van: Perton op 11 mei 2014 - 19:03:53
Niet meer dan terecht. Als je in race 1 al zag hoe gasten als Valente op het rechte stuk gewoon alle kanten op gleden was het niet meer dan logisch dat die race al SC kreeg en later de rode vlag. Dit waren gewoon te heftige omstandigheden om normaal in te rijden.

Die driftende beelden waren wel te gek, maar niet meer dan logisch, deze beslissing.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Inderdaad. Ik ben er helemaal een voorstander van dat ze in de autosport niet zulke mietjes moet zijn en dat er soms veel te voorzichtig wordt omgegaan met regen, maar dit was nou een van die momenten waarbij er écht niet kon worden gereden.

NielsD

Citaat van: Perton op 11 mei 2014 - 23:26:36
Inderdaad. Ik ben er helemaal een voorstander van dat ze in de autosport niet zulke mietjes moet zijn en dat er soms veel te voorzichtig wordt omgegaan met regen, maar dit was nou een van die momenten waarbij er écht niet kon worden gereden.

Monteiro had wel zoiets van; nou we kunnen wel even starten achter de SC voor de fans. Nou als ik daar zit hoef ik echt niet 10 ronden te kijken naar toerwagens achter een SC.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Ik heb de beelden van race 2 verder niet gezien en baseer me vooral op de omstandigheden van race 1 toen de rode vlag uitging, maar ik ga er vanuit dat het niet heel anders was. Daar hadden rondjes achter de safety car niet bij geholpen. Ik zie dat Monteiro van pole vertrokken zou zijn, dus logisch dat hij deze mening had, dan had hij namelijk 25 of 12,5 punten erbij gekregen zonder te racen.

Dus als ik één iemand zijn mening niet serieus neem in deze kwestie is het die van hem wel

SDG

Citaat van: Perton op 12 mei 2014 - 00:16:54
Ik heb de beelden van race 2 verder niet gezien en baseer me vooral op de omstandigheden van race 1 toen de rode vlag uitging, maar ik ga er vanuit dat het niet heel anders was. Daar hadden rondjes achter de safety car niet bij geholpen. Ik zie dat Monteiro van pole vertrokken zou zijn, dus logisch dat hij deze mening had, dan had hij namelijk 25 of 12,5 punten erbij gekregen zonder te racen.

Dus als ik één iemand zijn mening niet serieus neem in deze kwestie is het die van hem wel

Dat is ook precies wat er vorig jaar gebeurde bij het WEC in Fuji. Een paar rondjes achter de safety car, op basis waarvan ook meteen de halve punten verdeeld werden.

Perton

Die hebben de reglementen voor dit jaar toch veranderd om dat soort situaties te voorkomen in de toekomst?

NielsD

Wel weer een Citroën op P1, maar Coronel netjes op de tweede plek.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Sphinx

Toch best een aardig weekend voor Tom als ik het zo lees: 2e en 5e. Nog best een heftige startcrash in race 2 (heb die even teruggezocht) waarbij Muller door Lopez wordt afgesneden, uit balans raakt en beide Britse Lada's afschiet. Lopez verklaarde later Muller helemaal niet gezien te hebben, dus wie weet komt er ook een beetje peper in dit teamduel. Lopez nu 179pt, Muller 138pt en Loeb 'slechts' 134pt. Een opmerking van Tarquini na race 2 zei al genoeg; "We kunnen niet met ze (citroen) vechten. Ik had zo min mogelijk vleugel op de auto, nog minder en ik ging vliegen. Maar met die acceleratie en topspeed was het geen race tussen mij en Lopez."
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Perton

Aangezien Muller altijd geintjes bij zijn teamgenoten uithaalde vroeger (misschien niet zoals López nu deed, maar wel hééél erg op het randje rijden) vind ik het helemaal niet erg dat Muller er nu een keer slachtoffer van is, als ik heel eerlijk ben.

Maikel0230

Volgende keer in Rusland kan de rest van het veld wel met een citroen vechten aangezien Ma Qing Hua aan de start zal komen met de vierde wagen.

Das nou niet bepaald een supercoureur...

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Ah, ik dacht dat ie alleen de Aziatische races zou doen. Maar leuk voor hem dat ie meer mag doen