Man vd Race: Maleisië 2013

Gestart door Kootje, 24 maart 2013 - 11:55:33

« vorige - volgende »

Wie was er, ongeacht de einduitslag, de beste?

Vettel
7 (29.2%)
Webber
5 (20.8%)
Hamilton
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Grosjean
0 (0%)
Räikkönen
1 (4.2%)
Hülkenberg
1 (4.2%)
Pérez
0 (0%)
Vergne
0 (0%)
Bottas
0 (0%)
Gutiérrez
0 (0%)
Bianchi
5 (20.8%)
Pic
0 (0%)
van der Garde
1 (4.2%)
Chilton
0 (0%)
Button
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
DiResta
0 (0%)
Alonso
0 (0%)
Niemand stak er boven uit.
4 (16.7%)

Totaal aantal stemmen: 20

Poll gesloten: 07 april 2013 - 12:55:33

Super Seb

Citaat van: Wings op 24 maart 2013 - 15:07:47
Dat staat er los van. Vettel disrespecteerd de man die medeverantwoordelijk is voor zijn successen en zijn teamgenoot. Dat is niet tof. Hij is zelf aanwezig als afspraken worden gemaakt en afspraken zijn nu eenmaal afspraken. Diezelfde Mark Webber kan Vettel dadelijk nog wel eens hard nodig hebben dus het gewin kan wel erg actueel zijn en op korte termijn.

Hoe vaak wil je nou nog horen dat het misschien immoreel en niet leuk is voor Webber/Red Bull? Zoals velen (incl. ik) al hebben gezegd in dit topic, er is genoten van de actie, de aanval en de strijd die gevoerd is. Los van de consequentie, teamorders, mapping etc. Volgens mij blijf je net zolang doorgaan tot we allemaal hebben gezegd dat het een grof schandaal is en Vettel voor het leven verbannen moet worden. Je hebt je punt inmiddels al 16x gemaakt. Je vind Vettel kansloos en iedereen die enige waardering heeft voor de strijd zoals die op dat moment plaatsvond ziet het verkeerd in jouw ogen. Bij deze;

Het is vreselijk immoreel en hopelijk doet hij het nooit meer.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Arthur

Citaat van: Enzo op 24 maart 2013 - 13:14:51
Citaat van: Wings op 24 maart 2013 - 13:12:04
Het gevecht was niet fair. Waarom denk je dat ze bij Red Bull pissed waren? Niet omdat het open en eerlijk was natuurlijk. Ik ga er vanuit dat ik dat niet hoef uit te leggen.

Ze waren pissed omdat er afspraken waren gemaakt die Vettel niet na kwam en daarmee een solide puntenfinish van het team in gevaar bracht.
Maar dit staat wat mij betreft los van het geweldige stukje racen wat we gezien hebben tussen beide heren. Webber gaf alles om Vettel niet voorbij te laten, dat zag je overduidelijk.

Tja, al dat teamgeleuter en afspraken van 'de race is over' maakt de F1 kapot. Heerlijk om te zien wat er gebeurt als een coureur die afspraken even in putje stopt en gewoon gaat racen met zijn teammaat. Dat is toch wat willen zien, racen en gevechten tot op het bot. Ik walg van die onzin over 'we zijn een team' en 'spaar de banden en safe fuel' Ik wil puur racen zien!!!! Vettel; TOP!!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Super Seb op 24 maart 2013 - 20:00:31
Het is vreselijk immoreel en hopelijk doet hij het nooit meer.

Mee eens.

T.Nuvolari

Bianchi, eigenlijk vorige race al voor moeten stemmen.

Wings

Giedo heeft er nog even voor gereden. Volgens mij niet zo heel slecht gedaan. Setje mediums werkte wat minder dan de hards.

Super Seb

Citaat van: Wings op 24 maart 2013 - 20:57:09
Citaat van: Super Seb op 24 maart 2013 - 20:00:31
Het is vreselijk immoreel en hopelijk doet hij het nooit meer.

Mee eens.

Ik meende er trouwens geen woord van. Op naar China!
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Wings

Oh, ik dacht even dat je een helder moment had. Op naar China dan maar!

Iceman2012

Citaat van: Wings op 24 maart 2013 - 13:01:07
Citaat van: Super Seb op 24 maart 2013 - 12:46:51
Dit soort momenten zijn gewoon heerlijk. Net als de akkefietjes tussen Senna/Prost eind jaren '80.

Hooooooo even! Senna en Prost streden los van afspraken met gelijk materiaal. Héél wat anders dan vandaag gebeurd. Webber en Vettel kregen te horen dat het klaar was en Webber reduceerde het vermogen om binnen te rijden. Er was geen dreiging meer en Red Bull achtte het niet nodig om beiden voluit te laten rijden. Uitrijden luidt het devies. Dan respecteer je dat besluit (Webber was gewoon sneller) en ga je niet profiteren van het feit dat Red Bull Webber in een cruisemodus laat rijden. Dat zijn streken waar Schumacher de doodsteek kreeg in media.
Webber was absoluut niet sneller. Vettel verloor continu tijd (en ook de leiding) rond zn pitstops (kwam zelfs achter Hamilton) en reed vervolgens de gaten steeds weer dicht, uiteindelijk bouwde hij zn voorsprong uit naar bijna 7 bij het ingaan van de laatste ronde.
Maar goed, verder ben ik het wel met je eens, niet netjes van Vettel om het op deze manier te doen, al weten we natuurlijk niet hoe de vork precies in de steel zit. En Webber was zelf vorig jaar in brazilië ook allesbehalve een ideale teamgenoot, al staat dat er verder los van.

0634

Vettel had wel het geluk dat hij zijn laatste stop om onbegrijpelijke redenen als eerste mocht maken. Webber had 6 sec voorsprong en na die stops nog maar 1...

Dat Webber het na die inhaalactie opgeeft en van het gas af gaat, dat vind ik verder niet spannend. Hij was om en nabij net zo snel als Vettel vandaag.

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 24 maart 2013 - 22:53:30
Vettel had wel het geluk dat hij zijn laatste stop om onbegrijpelijke redenen als eerste mocht maken. Webber had 6 sec voorsprong en na die stops nog maar 1...

Dat Webber het na die inhaalactie opgeeft en van het gas af gaat, dat vind ik verder niet spannend. Hij was om en nabij net zo snel als Vettel vandaag.
3,1 seconden is het laatste wat ik zag voor de stop ;) Vettel was gemiddeld gewoon sneller vandaag. Dat Webber van zn gas gaat op het eind is maar een aanname.

Jehoentelaar

De rondetijden verklaren het. Als je de hele race praktisch dezelfde pace hebt en aan het einde niet meer, dan is dat niet meer dan een simpel rekensommetje. Bovendien zei Webber zelf na die actie z'n gedachten niet echt meer bij de race te hebben.

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 25 maart 2013 - 00:02:22
De rondetijden verklaren het. Als je de hele race praktisch dezelfde pace hebt en aan het einde niet meer, dan is dat niet meer dan een simpel rekensommetje. Bovendien zei Webber zelf na die actie z'n gedachten niet echt meer bij de race te hebben.

Na die aktie was Webber waarschijnlijk ZO gefrustreerd dat hij het verder maar 'uitgereden' heeft...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Iceman2012

Citaat van: Jehoentelaar op 25 maart 2013 - 00:02:22
De rondetijden verklaren het. Als je de hele race praktisch dezelfde pace hebt en aan het einde niet meer, dan is dat niet meer dan een simpel rekensommetje. Bovendien zei Webber zelf na die actie z'n gedachten niet echt meer bij de race te hebben.
Vettel reed daarvoor ook steeds gaten dicht. Hij had gewoon een mindere strategie, met een betere strategie was Webber waarschijnlijk nooit voor Vettel terecht gekomen

Arthur

Citaat van: Iceman2012 op 25 maart 2013 - 00:19:34
Citaat van: Jehoentelaar op 25 maart 2013 - 00:02:22
De rondetijden verklaren het. Als je de hele race praktisch dezelfde pace hebt en aan het einde niet meer, dan is dat niet meer dan een simpel rekensommetje. Bovendien zei Webber zelf na die actie z'n gedachten niet echt meer bij de race te hebben.
Vettel reed daarvoor ook steeds gaten dicht. Hij had gewoon een mindere strategie, met een betere strategie was Webber waarschijnlijk nooit voor Vettel terecht gekomen

De afspraken waren Vettel wel duidelijk totdat hij bij die laatste stop van Webber zo dicht bij kwam dat hij [kan ik me zo voorstellen] een waas voor zijn ogen kreeg en de kans te winnen te baat nam en de teamafspraken liet voor wat ze waren en het gevecht vol aanging.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Iceman2012

Citaat van: Arthur op 25 maart 2013 - 00:30:10
Citaat van: Iceman2012 op 25 maart 2013 - 00:19:34
Citaat van: Jehoentelaar op 25 maart 2013 - 00:02:22
De rondetijden verklaren het. Als je de hele race praktisch dezelfde pace hebt en aan het einde niet meer, dan is dat niet meer dan een simpel rekensommetje. Bovendien zei Webber zelf na die actie z'n gedachten niet echt meer bij de race te hebben.
Vettel reed daarvoor ook steeds gaten dicht. Hij had gewoon een mindere strategie, met een betere strategie was Webber waarschijnlijk nooit voor Vettel terecht gekomen

De afspraken waren Vettel wel duidelijk totdat hij bij die laatste stop van Webber zo dicht bij kwam dat hij [kan ik me zo voorstellen] een waas voor zijn ogen kreeg en de kans te winnen te baat nam en de teamafspraken liet voor wat ze waren en het gevecht vol aanging.
denk het ook. Het gevecht onstond in eerste instantie bij toeval. Als het gat na de pitstop 3 of 4 seconden was geweest, dan denk ik niet dat Vettel nog een aanval had ingezet.