Man vd Race: Maleisië 2013

Gestart door Kootje, 24 maart 2013 - 11:55:33

« vorige - volgende »

Wie was er, ongeacht de einduitslag, de beste?

Vettel
7 (29.2%)
Webber
5 (20.8%)
Hamilton
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Grosjean
0 (0%)
Räikkönen
1 (4.2%)
Hülkenberg
1 (4.2%)
Pérez
0 (0%)
Vergne
0 (0%)
Bottas
0 (0%)
Gutiérrez
0 (0%)
Bianchi
5 (20.8%)
Pic
0 (0%)
van der Garde
1 (4.2%)
Chilton
0 (0%)
Button
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
DiResta
0 (0%)
Alonso
0 (0%)
Niemand stak er boven uit.
4 (16.7%)

Totaal aantal stemmen: 20

Poll gesloten: 07 april 2013 - 12:55:33

Enzo

Citaat van: Wings op 24 maart 2013 - 13:18:30
Citaat van: Enzo op 24 maart 2013 - 13:14:51
Citaat van: Wings op 24 maart 2013 - 13:12:04
Het gevecht was niet fair. Waarom denk je dat ze bij Red Bull pissed waren? Niet omdat het open en eerlijk was natuurlijk. Ik ga er vanuit dat ik dat niet hoef uit te leggen.

Ze waren pissed omdat er afspraken waren gemaakt die Vettel niet na kwam en daarmee een solide puntenfinish van het team in gevaar bracht.
Maar dit staat wat mij betreft los van het geweldige stukje racen wat we gezien hebben tussen beide heren. Webber gaf alles om Vettel niet voorbij te laten, dat zag je overduidelijk.

Natuurlijk! Alleen had hij zijn mapping teruggezet. Het bereik van de motor is dan geciviliseerder. Dat wilt niet zeggen dat Webber in dat bereik niet voluit gaat. Vrij vertaald, hij ging 100% in de 95%-modus. ;)

Ja, ik begrijp je. Maar ik betwijfel dat ook ergens.

Webber had een supersnelle out-lap gereden waarna hij Vettel ontmoet bij de pit-exit, dus we kunnen er van uit gaan dat de mapping toen nog op 100% stond. Vanaf dat moment begon het gevecht, wat uiteindelijk meer dan een lap heeft geduurd. Webber zal toch niet in die situatie zijn mapping lager zetten? Dat het de bedoeling was dat weten we, maar de situatie was er niet naar.
Maar goed, dat weet je pas zeker als je de telemetrie mag in zien...

Wings

Citaat van: Sabai op 24 maart 2013 - 13:20:41
Citaat van: Wings op 24 maart 2013 - 13:12:04
Het gevecht was niet fair. Waarom denk je dat ze bij Red Bull pissed waren? Niet omdat het open en eerlijk was natuurlijk. Ik ga er vanuit dat ik dat niet hoef uit te leggen.

Voor mij als kijker was het wel fair. En dat ze bij RBR pissed off zijn kan zo zijn maar dan hadden ze Webber een ronde eerder moeten laten pitten niet Vettel. Maar ik blijf erbij ze kwamen tegelijk in bocht 1 aan dus een gevecht om positie is dan geheel normaal lijkt mij. Stel dat Vettel er nou een seconde of twee achter had gezeten en dan was gaan pushen en aanvallen tegen de teamorders in was ik het wel met je eens geweest. Je kan gewoonweg niet van Vettel verwachten dat hij niet voor de overwinning gaat als dit binnen zijn bereik ligt. Hij is niet voor niks drievoudig wereldkampioen geworden. Of je het nu leuk vind of niet maar that's racing en de groten zijn nu eenmaal af en toe klootzakken.

Ach, Vettel biedt excuses aan en geeft toe dat hij fout zat. Doet me deugt en ben het alweer vergeten. Wat mij meer ergert is het fanboi gedrag: Rechtlullen wat nog schever staat als de toren van Pisa. Kom. Prima dat je loyaal blijft aan de rijder die je supportert en je niet wilt bekritiseren maar doen alsof hier een heldendaad is neergezet door Vettel vind ik wel enorm doorschieten. Zoals je zelf al aangeeft, that's racing en soms zijn ze nu eenmaal klootzakken, maar steek dan niet het hoofd in het zand als ze zich zo gedragen.

Sabai

Citaat van: Wings op 24 maart 2013 - 13:27:18
Citaat van: Sabai op 24 maart 2013 - 13:20:41
Citaat van: Wings op 24 maart 2013 - 13:12:04
Het gevecht was niet fair. Waarom denk je dat ze bij Red Bull pissed waren? Niet omdat het open en eerlijk was natuurlijk. Ik ga er vanuit dat ik dat niet hoef uit te leggen.

Voor mij als kijker was het wel fair. En dat ze bij RBR pissed off zijn kan zo zijn maar dan hadden ze Webber een ronde eerder moeten laten pitten niet Vettel. Maar ik blijf erbij ze kwamen tegelijk in bocht 1 aan dus een gevecht om positie is dan geheel normaal lijkt mij. Stel dat Vettel er nou een seconde of twee achter had gezeten en dan was gaan pushen en aanvallen tegen de teamorders in was ik het wel met je eens geweest. Je kan gewoonweg niet van Vettel verwachten dat hij niet voor de overwinning gaat als dit binnen zijn bereik ligt. Hij is niet voor niks drievoudig wereldkampioen geworden. Of je het nu leuk vind of niet maar that's racing en de groten zijn nu eenmaal af en toe klootzakken.



Ach, Vettel biedt excuses aan en geeft toe dat hij fout zat. Doet me deugt en ben het alweer vergeten. Wat mij meer ergert is het fanboi gedrag: Rechtlullen wat nog schever staat als de toren van Pisa. Kom. Prima dat je loyaal blijft aan de rijder die je supportert en je niet wilt bekritiseren maar doen alsof hier een heldendaad is neergezet door Vettel vind ik wel enorm doorschieten. Zoals je zelf al aangeeft, that's racing en soms zijn ze nu eenmaal klootzakken, maar steek dan niet het hoofd in het zand als ze zich zo gedragen.


Ik ontken het ook niet dat hij verkeert zat dat zal hij zelf het beste weten. Maar vanuit mijn luie stoel niet wetende van alle achterkamer politiek zag het er anders uit.

Franky R.

CitaatEn ik wed dat Red Bull maar wat blij is dat Vettel heeft gewonnen en niet Webber. Aangezien Vettel voor de titel gaat, Webber niet.


Geen goed argument, want Webber was de gehele race de snellere man. Waarom vindt men het dan zo geweldig dat Vettel afspraken schendt?


Dit is bijkans een herhaling van Oostenrijk 2002 met Schumi en Barrichello. Ja, Barrichello moest plaats maken, terwijl er dat weekeinde er geen maat stond op Barrichello.

Wings

Citaat van: Sabai op 24 maart 2013 - 13:30:54
Ik ontken het ook niet dat hij verkeert zat dat zal hij zelf het beste weten. Maar vanuit mijn luie stoel niet wetende van alle achterkamer politiek zag het er anders uit.

Heb jij alles na de race gemist incl persco? Lijkt me toch helder wat er gebeurt is. Daarvoor hoef je niet naast Vettel te zitten.  Bovendien vraag ik mij af dat als je niet ontkent dat het verkeerd is, Vettel wel jouw stem krijgt in deze poll?

Sabai

Citaat van: Wings op 24 maart 2013 - 13:38:55
Citaat van: Sabai op 24 maart 2013 - 13:30:54
Ik ontken het ook niet dat hij verkeert zat dat zal hij zelf het beste weten. Maar vanuit mijn luie stoel niet wetende van alle achterkamer politiek zag het er anders uit.

Heb jij alles na de race gemist incl persco? Lijkt me toch helder wat er gebeurt is. Daarvoor hoef je niet naast Vettel te zitten.  Bovendien vraag ik mij af dat als je niet ontkent dat het verkeerd is, Vettel wel jouw stem krijgt in deze poll?

De persco kon ik niet goed volgen om dat die duitser er elke keer doorheen lulde en ik me automatisch ga focussen op engels  ;)

En Vettel krijgt van mij mijn stem omdat ik niks met achterkamer politiek te maken heb en gevechten op de baan wil zien. Persoonlijk denk ik dat ik waarschijnlijk hetzelfde had gedaan in zijn situatie als ik het gevoel zou hebben dat ik de snellere ben en kan winnen. Ik kan het hem niet echt  kwalijk nemen.


Kootje

Hoezo nou weer fanboy gedrag? Ik ben helemaal geen fan van Vettel, vindt 't zelfs maar 'n irritant en naar kleinzielig mannetje. Maar daarom heeft hij imo nog wel gelijk gewoon in  de aanval te gaan terwijl dit niet mocht en vind ik Rosberg maar 'n mietje dat hij die ballen niet toont. Maakt me echter nog steeds geen fan van 'm. Fan ben ik van Hamilton, en die krijgt van mij de banaan. Dus .... hoezo fanboy gedrag? Omdat 'n ander jouw mening niet deelt is het standaard de foute mening?


Citaat van: Franky R. op 24 maart 2013 - 13:34:10
Geen goed argument, want Webber was de gehele race de snellere man. Waarom vindt men het dan zo geweldig dat Vettel afspraken schendt?

En toch kwamen ze na de laatste pitsstop naast elkaar uit en reed Vettel bij hem weg nadat hij het gevecht had gewonnen. Dus hoezo was Webber de hele race sneller? Er wordt hier nu net gedaan alsof Mark compleet verrast was en 3 ronden nodig had om van de schrik te bekomen. De realiteit is echter dat hij zelf ook direct het gevecht aanging )logisch) maar dit gewoon niet volhield. waarom ik dat geweldig vind is simpel. Ik HAAT teamorders, dus iedereen die zich daar niet zomaar bij neerlegt, zoals Webber zelf ook nooit doet, is voor mij 'n held.

Super Seb

Citaat van: Wings op 24 maart 2013 - 13:27:18
Citaat van: Sabai op 24 maart 2013 - 13:20:41
Citaat van: Wings op 24 maart 2013 - 13:12:04
Het gevecht was niet fair. Waarom denk je dat ze bij Red Bull pissed waren? Niet omdat het open en eerlijk was natuurlijk. Ik ga er vanuit dat ik dat niet hoef uit te leggen.

Voor mij als kijker was het wel fair. En dat ze bij RBR pissed off zijn kan zo zijn maar dan hadden ze Webber een ronde eerder moeten laten pitten niet Vettel. Maar ik blijf erbij ze kwamen tegelijk in bocht 1 aan dus een gevecht om positie is dan geheel normaal lijkt mij. Stel dat Vettel er nou een seconde of twee achter had gezeten en dan was gaan pushen en aanvallen tegen de teamorders in was ik het wel met je eens geweest. Je kan gewoonweg niet van Vettel verwachten dat hij niet voor de overwinning gaat als dit binnen zijn bereik ligt. Hij is niet voor niks drievoudig wereldkampioen geworden. Of je het nu leuk vind of niet maar that's racing en de groten zijn nu eenmaal af en toe klootzakken.

Ach, Vettel biedt excuses aan en geeft toe dat hij fout zat. Doet me deugt en ben het alweer vergeten. Wat mij meer ergert is het fanboi gedrag: Rechtlullen wat nog schever staat als de toren van Pisa. Kom. Prima dat je loyaal blijft aan de rijder die je supportert en je niet wilt bekritiseren maar doen alsof hier een heldendaad is neergezet door Vettel vind ik wel enorm doorschieten. Zoals je zelf al aangeeft, that's racing en soms zijn ze nu eenmaal klootzakken, maar steek dan niet het hoofd in het zand als ze zich zo gedragen.

Vettel is voor mij niet heilig. Zoals ergens hierboven ook al werd aangegeven, puur op de strijd en de acties was het geweldig. Kan me wat dat betreft volledig aansluiten bij Sabai. Net trouwens de interviews terug gekeken en heerlijk hoe Mark Seb even te kakken zet en een sneer uitdeelt.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Wings

Citaat van: Super Seb op 24 maart 2013 - 13:48:02
Vettel is voor mij niet heilig. Zoals ergens hierboven ook al werd aangegeven, puur op de strijd en de acties was het geweldig. Kan me wat dat betreft volledig aansluiten bij Sabai. Net trouwens de interviews terug gekeken en heerlijk hoe Mark Seb even te kakken zet en een sneer uitdeelt.

Welke strijd? Die oneerlijke? Nogmaals, Webber had zijn mapping teruggedraaid, zoals afgesproken. Daarvoor kwam Vettel geen enkele keer in de gelegenheid zijn Red Bull naast die van Webber te plaatsen. En nogmaals, je hoeft Vettel niet tot z'n schoenveters af te branden maar dit gedrag bejubelen door hem als Man v/d Race weg te zetten vind ik wel erg cijfer gericht en bovendien doorgeschoten. Dan heb ik het nog niet over zijn geklaag of Red Bull Webber voor hem uit wilt halen omdat hij, volgens Vettel, te langzaam reed.

Citaat van: Sabai op 24 maart 2013 - 13:45:20
De persco kon ik niet goed volgen om dat die duitser er elke keer doorheen lulde en ik me automatisch ga focussen op engels  ;)

En Vettel krijgt van mij mijn stem omdat ik niks met achterkamer politiek te maken heb en gevechten op de baan wil zien. Persoonlijk denk ik dat ik waarschijnlijk hetzelfde had gedaan in zijn situatie als ik het gevoel zou hebben dat ik de snellere ben en kan winnen. Ik kan het hem niet echt  kwalijk nemen.

Gevecht in mijn defnitie is een gelijke/eerlijk strijd. Dit zijn geen gevechten dit is schijn. Vettel kon pas aanzetten toen Webber de motor in een andere, afgesproken, modus had draaien.

Citaat van: Kootje op 24 maart 2013 - 13:47:42
Hoezo nou weer fanboy gedrag? Ik ben helemaal geen fan van Vettel, vindt 't zelfs maar 'n irritant en naar kleinzielig mannetje. Maar daarom heeft hij imo nog wel gelijk gewoon in  de aanval te gaan terwijl dit niet mocht en vind ik Rosberg maar 'n mietje dat hij die ballen niet toont. Maakt me echter nog steeds geen fan van 'm. Fan ben ik van Hamilton, en die krijgt van mij de banaan. Dus .... hoezo fanboy gedrag? Omdat 'n ander jouw mening niet deelt is het standaard de foute mening?

Ik vind van wel. Maar kennelijk hanteren we een andere definitie van sport. Dingen die oneerlijk zijn verafschuw ik. Dit is oneerlijk. Daarom was Mark Webber boos, daarom is Red Bull boos en daarom kruipt Vettel door het stof en geeft hij ruiterlijk toe een fout te hebben gemaakt. Lijkt me helder.

Sabai

Ik weet niet in welke modus Webber of vettel reed maar feit is dat Vettel in 1 rondje 5 seconden goed rijd tijdens Webber inlap en vervolgens tergelijk aankomen in bocht 1 en voor positie gaan. Dat heeft Webber dan toch wel echt aanzichzelf te danken. En kan me ook niet voorstellen dat die 93% modus hem 5 seconden per lap kost. Want later verloor hij maar een paar tienden per ronde.

Franky R.

Citaat van: Sabai op 24 maart 2013 - 14:25:34
Ik weet niet in welke modus Webber of vettel reed maar feit is dat Vettel in 1 rondje 5 seconden goed rijd tijdens Webber inlap en vervolgens tergelijk aankomen in bocht 1 en voor positie gaan. Dat heeft Webber dan toch wel echt aanzichzelf te danken. En kan me ook niet voorstellen dat die 93% modus hem 5 seconden per lap kost. Want later verloor hij maar een paar tienden per ronde.
Maakt dat echt wat uit? Vettel negeerde een teamorder...Per ongeluk, zo luidt zijn smoes...Wees dan ook naast de baan een keiharde en zeg gewoon dat je koste wat kost wilde winnen! :(

Wings

Citaat van: Sabai op 24 maart 2013 - 14:25:34
Ik weet niet in welke modus Webber of vettel reed maar feit is dat Vettel in 1 rondje 5 seconden goed rijd tijdens Webber inlap en vervolgens tergelijk aankomen in bocht 1 en voor positie gaan. Dat heeft Webber dan toch wel echt aanzichzelf te danken. En kan me ook niet voorstellen dat die 93% modus hem 5 seconden per lap kost. Want later verloor hij maar een paar tienden per ronde.

Waarom probeer je het te verklaren terwijl compleet Red Bul, incl. Vettel, toegeeft dat Vettel stout is? Het hele team stond op de achterste poten dus er is maar één verklaring mogelijk en dat is dat vettel afspraken én teamorders heeft genegeerd.

Sabai

Citaat van: Wings op 24 maart 2013 - 14:31:24
Citaat van: Sabai op 24 maart 2013 - 14:25:34
Ik weet niet in welke modus Webber of vettel reed maar feit is dat Vettel in 1 rondje 5 seconden goed rijd tijdens Webber inlap en vervolgens tergelijk aankomen in bocht 1 en voor positie gaan. Dat heeft Webber dan toch wel echt aanzichzelf te danken. En kan me ook niet voorstellen dat die 93% modus hem 5 seconden per lap kost. Want later verloor hij maar een paar tienden per ronde.

Waarom probeer je het te verklaren terwijl compleet Red Bul, incl. Vettel, toegeeft dat Vettel stout is? Het hele team stond op de achterste poten dus er is maar één verklaring mogelijk en dat is dat vettel afspraken én teamorders heeft genegeerd.

Dat is pure politiek en braaf praten. En webber heeft in het verleden ook zovaak afspraken en teamorders genegeerd dus dat zegt me niks eigenlijk.

Super Seb

Citaat van: Wings op 24 maart 2013 - 14:31:24
Citaat van: Sabai op 24 maart 2013 - 14:25:34
Ik weet niet in welke modus Webber of vettel reed maar feit is dat Vettel in 1 rondje 5 seconden goed rijd tijdens Webber inlap en vervolgens tergelijk aankomen in bocht 1 en voor positie gaan. Dat heeft Webber dan toch wel echt aanzichzelf te danken. En kan me ook niet voorstellen dat die 93% modus hem 5 seconden per lap kost. Want later verloor hij maar een paar tienden per ronde.

Waarom probeer je het te verklaren terwijl compleet Red Bul, incl. Vettel, toegeeft dat Vettel stout is? Het hele team stond op de achterste poten dus er is maar één verklaring mogelijk en dat is dat vettel afspraken én teamorders heeft genegeerd.

Teamorder zijn k#t en daarom des te mooier om een keer deze afloop te zien. Nogmaals fout of niet, liever 100x dit dan van het gas af gaan en de nr 2 voorbij laten. Of Webber nou wel/niet de mapping gebruikte, het is gewoon tof dat er een keer zo op teamorders gereageerd word. We verwijten eerder in een ander topic dat er geen echt karakters meer zijn en dat de sport een stuk braver is geworden dan is dit toch een verademing? Los van wie er goed/fout zit.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Wings

Dat staat er los van. Vettel disrespecteerd de man die medeverantwoordelijk is voor zijn successen en zijn teamgenoot. Dat is niet tof. Hij is zelf aanwezig als afspraken worden gemaakt en afspraken zijn nu eenmaal afspraken. Diezelfde Mark Webber kan Vettel dadelijk nog wel eens hard nodig hebben dus het gewin kan wel erg actueel zijn en op korte termijn.