Team orders moeten weg of blijven?

Gestart door jende, 24 maart 2013 - 11:19:38

« vorige - volgende »

Team Orders moeten weg of blijven?

Team orders moeten blijven.
8 (28.6%)
Team orders moeten verboden worden.
11 (39.3%)
Het maakt mij niet uit
9 (32.1%)

Totaal aantal stemmen: 24

0634

Ik heb helemaal niets tegen teamorders.

Maar Red Bull is uiteraard wel hypocriet. Maar goed, welk team niet he.

Kootje

Ferrari

Die zijn, behalve toen ze verboden waren, altijd eerlijk geweest omtrent hun gebruik van teamorders.

Perton

Maar heeft Red Bull sinds 2010 echt beweerd dat ze hun coureurs met elkaar laten racen? Ik kan dat hebben gemist natuurlijk, maar naar mijn idee zijn ze sinds die tijd wel een beetje terughoudend geweest.


Wings

O wacht, ik vergat 2012:

http://www.nu.nl/sport/2935128/red-bull-racing-vaardigt-geen-teamorders.html

Dus ja. Ieder jaar roept Red Bull dat er geen teamorders worden uitgevaardigd.

Kootje

En ieder jaar doen ze het toch. Eigenlijk niets verrassends dus. :P

Perton

Haha ok, dan hebben ze het inderdaad gezegd. Ik vermoed dat ik het lees en direct negeer omdat ik het toch niet geloof en het daarom ook niet herinner.

Wings

Doorgaans neem ik het ook niet serieus. Dat ik het mij wel herinner is dat Red Bull het herhaaldelijk beweert. Zou me niks verbazen als het nu weer wordt geroepen. :)

Citaat van: Kootje op 20 april 2014 - 21:11:24
En ieder jaar doen ze het toch. Eigenlijk niets verrassends dus. :P

Nee. haha. ;D

Tuesday

volgens mij doelt RBR op teamorders om één van beide coureurs te bevoordelen, dat hebben ze nooit gedaan. Enkel in het belang van het WCC en die afspraken zijn volgens mij gewoon voor de race/seizoen al gemaakt. Dus je kunt RBR wel gaan pakken op de feitelijke tekst, maar ik denk dat de gedachte achter de uitspraak wel klopt.

Kootje

Ook dat hebben ze al gedaan hoor, of was het in Webber's voordeel dat ze in Silverstone zijn nieuwe voorvleugel aan Vettel gaven? Oke ... uiteindelijk wel. Maar uit Webber's reactie na afloop vd race kon je duidelijk merken dat hij zich niet bevoordeeld voelde. ;)

0634

Citaat van: Kootje op 20 april 2014 - 20:51:35
Ferrari

Die zijn, behalve toen ze verboden waren, altijd eerlijk geweest omtrent hun gebruik van teamorders.
Ik bedoelde meer in algemene zin. En in algemene zin is Ferrari ook met regelmaat hypocriet m.i.. ;)

Tuesday

Citaat van: Kootje op 20 april 2014 - 21:40:33
Ook dat hebben ze al gedaan hoor, of was het in Webber's voordeel dat ze in Silverstone zijn nieuwe voorvleugel aan Vettel gaven? Oke ... uiteindelijk wel. Maar uit Webber's reactie na afloop vd race kon je duidelijk merken dat hij zich niet bevoordeeld voelde. ;)
tja, dat was een beredeneerde beslissing die gezien de impact wel heel dom was. In mijn ogen wordt daar veels teveel aan opgehangen. Als dat het enige is over die 4 jaar, dan lijkt het me ook gewoon meer een ongelukkige beslissing dan dat daar sprake was van kwade opzet. Maar goed, die discussie ga ik liever niet meer aan, wat mij betreft mag iedereen daarvan vinden wat ie wil. Een teamorder is het iig niet.

Arthur

Citaat van: Kootje op 20 april 2014 - 20:51:35
Ferrari

Die zijn, behalve toen ze verboden waren, altijd eerlijk geweest omtrent hun gebruik van teamorders.

Kootje, wordt het niet eens tijd die profielfoto te veranderen? Of bedoel je helemaal out [F1] met Maldonado ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Als het de teams uitkomt gebruiken ze het allemaal.. Of is McLaren DE uitzondering?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Citaat van: Arthur op 20 april 2014 - 22:22:21
Kootje, wordt het niet eens tijd die profielfoto te veranderen?

Eigenlijk wel, maar heb nog geen leuke gevonden. :-\


CitaatOf bedoel je helemaal out [F1] met Maldonado ;D

Nee ... Mallenado mag van mij blijven. Zonder zijn blunders geen Bananen Topic. ;D