Team orders moeten weg of blijven?

Gestart door jende, 24 maart 2013 - 11:19:38

« vorige - volgende »

Team Orders moeten weg of blijven?

Team orders moeten blijven.
8 (28.6%)
Team orders moeten verboden worden.
11 (39.3%)
Het maakt mij niet uit
9 (32.1%)

Totaal aantal stemmen: 24

Kootje

Of Webber keus had of niet, doet er voor mij niet toe. Je werkgever neemt een beslissing en dan dien je die te gehoorzamen. Soms in je voordeel en soms in je nadeel.[/quote]

Natuurlijk doet dat er wel toe waar het het bieden van hulp betreft. En dat is waar het hierover gaat, het bieden van hulp. Vettel claimt nooit geen hulp van Webber gehad te hebben en dan kom jij met het voorvleugel voorbeeld om Vettel's tegendeel te bewijzen. Maar dat is geen hulp bieden, dat is noodlijdend toekijken hoe je team jou benadeeld tov je teamgenoot. Had Webber daar de keuze gehad en zelf gezegd: Neem die vleugel maar, dan was het 'n goed voorbeeld geweest. Nu niet. Webber had die keuze niet, en aan z'n reacties daaromheen te merken had hij nooit die vleugel afgestaan als hij de keuze wel had gehad. Vettel heeft dus gewoon gelijk wanneer hij stelt dat Webber hem nog nooit geholpen heeft. Dat maakt zijn keuze om de teamorder te negeren natuurlijk nog steeds niet rechtvaardig, maar dat staat hier verder los van.

Jozef

Dat laatste is idd het punt dat ik wil maken: dat Vettel dat zegt is irrelevant om zijn keuze te rechtvaardigen. Feit is dat het team ook wel eens een beslissing in zijn voordeel heeft genomen, dus moet hij nu niet beginnen roepen dat hij kan doen wat hij wil op het moment dat het team een beslissing in zijn nadeel neemt.

Nu, nog een jammere zaak is dus dat Vettel blijkbaar wél kan doen wat hij wil, omdat hij Horner aan de leiband heeft.

Iceman2012

Feit is ook dat Webber zich in die gevallen tegen de beslissing van het team verzette. Dus als je n beetje consequent bent zul je net zo'n hekel aan Webber moeten hebben.

0634

Eens. En dat het team dan een keer een voorvleugel overschroeft van de ene naar de andere wagen houdt niet in dat Webber mee werkt. Dat zou moeten blijken uit zijn eigen daden, en daar blijkt het dus juist weer niet uit.

Super Seb

Kootje, Jeroen en Iceman2012, jullie verdienen een bos bloemen. Dit is exact wat ik bedoel vandaag in de RBR in 2013 topic.  :)
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Jozef

Citaat van: Iceman2012 op 12 april 2013 - 22:33:19
Feit is ook dat Webber zich in die gevallen tegen de beslissing van het team verzette. Dus als je n beetje consequent bent zul je net zo'n hekel aan Webber moeten hebben.

Nee, want Webber gaat er niet achteraf met een zelfvoldaan lachje voor de camera over vertellen dat hij het zo opnieuw zou doen.

Iceman2012

Citaat van: Jozef op 13 april 2013 - 00:30:29
Citaat van: Iceman2012 op 12 april 2013 - 22:33:19
Feit is ook dat Webber zich in die gevallen tegen de beslissing van het team verzette. Dus als je n beetje consequent bent zul je net zo'n hekel aan Webber moeten hebben.

Nee, want Webber gaat er niet achteraf met een zelfvoldaan lachje voor de camera over vertellen dat hij het zo opnieuw zou doen.
nee, want Webber slaagde niet in zijn opzet, bovendien was er ook amper aandacht voor zijn 'ongehoorzaamheden'. Trouwens, t was wel Webber die zelf heel stoer kwam vertellen dat ie schijt had aan de teamorders in Silverstone 2011.

0634

Citaat van: Jozef op 13 april 2013 - 00:30:29
Citaat van: Iceman2012 op 12 april 2013 - 22:33:19
Feit is ook dat Webber zich in die gevallen tegen de beslissing van het team verzette. Dus als je n beetje consequent bent zul je net zo'n hekel aan Webber moeten hebben.

Nee, want Webber gaat er niet achteraf met een zelfvoldaan lachje voor de camera over vertellen dat hij het zo opnieuw zou doen.

Dat had Vettel dan ook beter niet kunnen doen. Pr-technisch niet zo slim, sommige dingen moet je denken, maar niet zeggen. Maar het lijkt mij wat dun om het vervolgens hem zijn hele leven na te dragen.

Bovendien: hij schudt een wat leven in de brouwerij. Sport wordt in een klap veel leuker als de verhoudingen op scherp staan.

Jammer dat Webbertje twee klassen minder is, anders hadden we Prost en Senna part ll.

Jozef

Webbertje? Het niveau wordt steeds hoger hier...

Anyway, dat mag je vinden, maar ik hou er een andere mening op na. Ik kijk naar een sport, dan wil ik ook sporters zien die zich als sporters gedragen. Als ik stoute jongetjes wil zien, ga ik wel in een basisschool werken.

0634

#279
Dus ik begrijp dat (om onduidelijke redenen) Webbertje denigrerend is, maar Vettel als klein jongetje van een basisschool neerzetten, da's geen probleem? Right. ::) Ik zla het onthouden voor als ik weer eens Jeroentje wordt genoemd.

Vervelend dat jij hier het niveau zo minacht. Misschien dat er ergens een literair hoogdravend forum is waar je met gelijkgestemden kunt discussieren op het hoge niveau waar jij je bevindt.

Als je de historie van de sport, en zeker ook van deze sport een beetje gevolgd hebt, dan heb je met Vetteltje juist een op en top sporter gezien. Winnend, onsportief, opstandig, vastberaden, winnend. De topsporter door de jaren heen. De meesten zijn geen brave mannetjes, maar klootzakken die tot de rand, en soms daarover gaan, om te winnen.

Franky R.

CitaatAls je de historie van de sport, en zeker ook van deze sport een beetje gevolgd hebt, dan heb je met Vetteltje juist een op en top sporter gezien. Winnend, onsportief, opstandig, vastberaden, winnend. De topsporter door de jaren heen. De meesten zijn geen brave mannetjes, maar klootzakken die tot de rand, en soms daarover gaan, om te winnen.


Ik corrigeer niet graag, maar het moet zijn. Top F1-coureur ipv topsporter... :P  ...Lance Armstrong werd tijdens zijn actieve jaren ook niet echt gezien als een sportman pur sang. Die had zelfs naast de baan ook zijn streken.


Michael Douglas was een topsporter of Usain Bolt. Beide waren/zijn niet verwikkeld in politiek, vergeleken met Armstrong of Carl Lewis. ;) ;) ;)

Wings

Citaat van: Jeroen op 12 april 2013 - 19:52:26
Het tegenbewijs? Lees anders even de bio van Schumacher van James Allen.

Heb ik. Waar doel je op?

Wings

Citaat van: Jeroen op 13 april 2013 - 12:20:23
Als je de historie van de sport, en zeker ook van deze sport een beetje gevolgd hebt, dan heb je met Vetteltje juist een op en top sporter gezien. Winnend, onsportief, opstandig, vastberaden, winnend. De topsporter door de jaren heen. De meesten zijn geen brave mannetjes, maar klootzakken die tot de rand, en soms daarover gaan, om te winnen.

Ik zie dit argument in verschillende vormen de revue passeren tot mijn verbazing. Niemand zegt dat Vettel geen winnaar is met een winnaarsmentaliteit. Hetgeen wat bekritiseerd wordt is juist 'het over de rand gaan'. Dat anderen hem voorgingen die ook kampioen werden is juist bevestigend en dus zeker geen tegenargument. Het zegt enkel en alleen dat hij niet de enige is. En dat ben ik met jou eens. En jij met mij dat deze actie behoort tot de actie van klootzakken die tot de rand, en soms daarover gaan, om te winnen.

Iceman2012

Citaat van: Franky R. op 13 april 2013 - 14:36:12
CitaatAls je de historie van de sport, en zeker ook van deze sport een beetje gevolgd hebt, dan heb je met Vetteltje juist een op en top sporter gezien. Winnend, onsportief, opstandig, vastberaden, winnend. De topsporter door de jaren heen. De meesten zijn geen brave mannetjes, maar klootzakken die tot de rand, en soms daarover gaan, om te winnen.


Ik corrigeer niet graag, maar het moet zijn. Top F1-coureur ipv topsporter... :P  ...Lance Armstrong werd tijdens zijn actieve jaren ook niet echt gezien als een sportman pur sang. Die had zelfs naast de baan ook zijn streken.


Michael Douglas was een topsporter of Usain Bolt. Beide waren/zijn niet verwikkeld in politiek, vergeleken met Armstrong of Carl Lewis. ;) ;) ;)
Michael Douglas?? of bedoel je Michael Johnson?? ;)

Franky R.

Citaat van: Iceman2012 op 13 april 2013 - 18:40:40
Citaat van: Franky R. op 13 april 2013 - 14:36:12
CitaatAls je de historie van de sport, en zeker ook van deze sport een beetje gevolgd hebt, dan heb je met Vetteltje juist een op en top sporter gezien. Winnend, onsportief, opstandig, vastberaden, winnend. De topsporter door de jaren heen. De meesten zijn geen brave mannetjes, maar klootzakken die tot de rand, en soms daarover gaan, om te winnen.


Ik corrigeer niet graag, maar het moet zijn. Top F1-coureur ipv topsporter... :P  ...Lance Armstrong werd tijdens zijn actieve jaren ook niet echt gezien als een sportman pur sang. Die had zelfs naast de baan ook zijn streken.


Michael Douglas was een topsporter of Usain Bolt. Beide waren/zijn niet verwikkeld in politiek, vergeleken met Armstrong of Carl Lewis. ;) ;) ;)
Michael Douglas?? of bedoel je Michael Johnson?? ;)


Pfffff....Je hebt gelijk. Ik bedoelde idd. Michael Johnson...